/spanien/barcelona/forum/883.aspx/spanien/barcelona/forum/883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-08 21:42
Ta er en titt på Barças passningsmap mot Atletico. Barça eller Sunderland? Det är frågan...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-02-08 21:34
Hur länge blir Mascherano borta?
Barcelona Barcadinho.
2017-02-08 21:15
Hoppas på Alaves skräll i kvällens match.
Barcelona Barcadinho.
2017-02-08 21:13
@JakWah:

Av dem cup matcherna som jag har sett (Barca, Real o ett par st till) drar jag min snabba slutsats att vi har den bästa andra målisen i ligan. Man ser annars en kvalitet minsking på målvakts sidan i cupen härmed alla lag kör traditionellt med reserv målvakten. Cillesen håller däremot en förvånade bra nivå. Kul upptäck för mig o säkert flera andra.
Barcelona Xaviesta
2017-02-08 20:58
El Pistolero #9 Bra skrivet hermano, håller med i stora drag. Dock vill jag hävda att Barcas problem inte kan punktmarkeras och lösas kugghjul för kugghjul utan hela urverket måste bytas ut men det är en annan diskussion. Pratar vi La Masia kontra Luchos fotbollsideologi (om man ens kan kalla det så) så håller jag med dig helt. Vi lär våra juveniler att bli mästare på att simma för att sedan komma upp till A-laget där Lucho förespråkar klättrare. Snacka om moment 22. Hursomhelst är det ett sätt att tjäna pengar på i längden precis som du skriver. En annan var ju Unicef på bröstet där VI var dom som betalade för loggan men fick tillbaka med flis i form av tröjförsäljningar och nya fans som uppskattade vår fina gest samt mer publikintäkter osv. Det finns helt enkelt så många andra sätt än det där cyniska "Varför inte göra som Real". Jag tror dom flesta culés inte vill att vi rubbar på hörnstenarna av klubbens filosofi då allt kan rasera. Själv håller jag fast vid att vi borde titta närmare på hur vi spenderar våra pengar än att lista ut hur vi ska dra in mer, det är på den sidan av spektrumet vår ekonomi lider. Nu har jag inte exakta siffror här och orkar inte googla fram mycket point heller men vist fan har vi gått minus vid senaste årens CL och Liga titlar? Vi är världens sämsta klubb på att s-k-ö-t-a saker och ting. Ekonomin, filosofin, värvningar osv osv, listan kan göras raklång.
Barcelona JakWah
2017-02-08 20:23
Måste bara säga att Cillesen varit otroligt bra när han fått chansen! Han känns säkrare med fötterna än Ter Stegen och han har gjort ett par riktigt fina räddningar! Sedan är det underbart att se självsäkerheten innan straffen igår när han psykade Gameiro.
Barcelona Iniesta70.
2017-02-08 20:19
Typiskt att man själv föddes till en naiv, blåögd optimist med en byfånes mentalitet som iallafall tror att den spelmässiga identitets krisen vi haft hängande över oss i snart tre år ska kunna lösas av sig själv , ja, redan till den match man slagit sig ner med ett "grin" över fejset å en "redneck" bira nära till hands. Men varenda jäkla gång så går man på samma förbenade kroppsfint som förra gången, "like a slap in the Face" ! Så då fräser man till och tar fram motorsågen och då ska jag "banne" mig såga mig igenom hela laguppställningen så det enda som blir kvar är ett halvtaskigt sågat kalhygge på Camp Nou gröna matta, eller var nu våra nersågade "träben" har klantat sig just den dagen. Samma visa, samma beteende. Önskar jag hade samma karaktär som den alltid välskrivande skribenten LennyRomario. Att aktivt kunna motstå en Barca match. Men vafan, är man född med en byfånes mentalitet och har hinkat så mycket fulwhiskey efter matcher som en annan gjort så är jag ju tyvärr inte smartare än att jag målar upp en ny tiki-taka bild redan till nästa match. Och så sitter man där igen, ny öl, samma flin över fejset....samma förhoppningar, sen slutar det som vanligt: "A slap in the Face" , motorsåg fram, såga kalhygge..tar inga fiender, allt ska sågas ner. Round and round som en taskig vinylskiva som hakat upp sig. Där har ni byfånen i mig. Så vi ses vid kalhygget redan till helgen!
2017-02-08 20:16
Jag vidhåller att Barças största problem just nu är att tron inte finns på La Masia and that's on Lucho. Det finns så många spelare i B-laget som har en enorm potential, men vad gör Lucho? Låter dom stagnera i B-laget eller så lånas dom ut till klubbar där spelsättet är helt annorlunda eller så blir det inte mycket speltid (Samper t ex.). Massvis med pengar slösas när vi har ett B-lag fullt med fina talanger att använda oss av. Det är inget sammanträffande att dom bästa egna produkter vi haft i A-laget har inte blivit utlånade till andra klubbar o har flyttats upp till A-laget vid en tidig ålder (Piqué undantaget där) - Xavi, Messi, Iniesta, Busquets, Puyol, Valdés, Pedro, Pep etc. Problemet nu är att vi har en tränare som 1. Inte delar samma fotbollsfilosofi som talangerna i La Masia spelat under hela sitt liv, det blir en stor krock där. 2. Tränaren verkar inte ha förmågan att utveckla unga spelare. 3. Han är inte intresserad av att utveckla spelare. Jämför Van Gaal med Lucho t ex. Van Gaal hade flyttat upp Palencia o spelat honom om Vidal o Roberto skadat sig, Lucho hade spelat Mascherano som högerback. Vem gav Rashford chansen när Martial skada sig i United? Van Gaal. Pep starta Tello i ett titelavgörande El Clasico. Hade Lucho gjort det? No way. Mer tro på våra egna, bättre ekonomi :)
Barcelona Xaviesta
2017-02-08 18:50
Nope, det menar jag absolut inte men eftersom du verkar ha problem med läsförståelsen och sedan lägger ord i mun på mig så ter det sig naturligt att du uppfattade min, uppenbarligen alldeles för svårlösta, text på det viset. Det är inte alls dumt att tjäna pengar men min fråga till dig är, tycker du att det är lönt att vi "tjänar pengar" när vi sedan gör av med dom på helt fel sätt när vi sedan betalar överpriser för våra värvningar samt skriver kontraktsklausuler kalkylerade med hjälp av mellanstadiematematik? In ena sidan och rätt ut genom den andra, är då vårt problem just nu att "tjäna pengar"? Eller är problemet inkompetens på administrativ nivå? Ska vi nu "tvunget" tjäna pengar kan vi komma på nåt bättre sätt, förhandla på ett bättre vis, gärna genom att tänka utanför boxen. Kopiera Real rakt av kanske är din kopp te men inte min iaf. "Kom med en idé själv då" - Nope. Det är inte mitt jobb att göra det då det inte är jag som sköter klubben, det får vår Svarte Petter till president och hans lakejer lista ut själva. Jag håller mig till att kritisera dom dåliga besluten istället.
Barcelona Soko
2017-02-08 18:28
Xaviesta

Så länge vi envisas med att vara "inovativa " kommer vi sakta men säkert att sjunka och vara långt efter när det gäller ekonomiska muskler. Det handlar inte om att kopiera Real utan att själva tänka lite bredare. Just hemsidan borde man sköta bättre och locka fler besökare som i sin tur inbringar mer pengar. Det är enligt dig dumt att tjäna pengar på det sättet ?
Barcelona Yellow cake
2017-02-08 18:18
@Den vise mannen:
Har tänkt på det på sistone, känns som att Barca efter många matcher nuförtiden har lika många eller fler varningar (har inte kollat upp men känslan är så för mig) än motståndarlaget. Ofta våra forwards också som får dessa. Fattar att våra forwards lackar ur när de blir dragna i tröjan, kapade m.m och som du säger så får motståndarna oftast bara en tillrättavisning, men ingen varning.. Kan vara färgad att jag håller på Barca, men domarna borde ju ha mer fingertoppskänsla, borde gynna fint spel/lirare, publikfriande spel överlag, man vill ju se mål.. Klart Barcas forwards blir irriterad till slut..
Barcelona Xaviesta
2017-02-08 17:19
"Varför inte göra som Real" Redan där får man sura uppstötningar. När blev vi en klubb som duplicerar det Real gör? Vi har en historia av att vara innovativa snarare än att snegla på grannens gräs. Real är dom som tittar på oss och sedan studerar utfallet av VÅRA idéer för att sedan applicera detta på sina egna framtidsplaner. Hade Florentino anställt en oprövad Zidane innan vi bestämde oss för att ge A-laget till Guardiola? Vad jag försöker säga är att det finns många andra alternativ till att få den ekonomiska aspekten att blomstra än att sälja vår själ och börja följa Real Madrid i allt dom gör. Barca skall ta täten och leda, inget annat. Detta gäller såväl på den ekonomiska sidan som den sportsliga. Nu vet jag att vi inte gör detta i dagsläget då vi har fullständigt tappat (släppt) vår identitet men vi ska sträva efter att vara fårherden som förr, not the sheep like nowadays. Som sagt, när inte ens våra egna fans anammar vår klubbs filosofi, varför skulle den sittande ledningen göra det? "Varför inte göra som Real" - Because.
Barcelona Soko
2017-02-08 17:18
Neymar

Real hemsida har flest besökare av alla klubbar i världen, 1.3 miljoner besökare per månad.
2017-02-08 17:18
[QUOTE=Barcelonistas]Jag hoppas vi tar hem ligan tar den före Cl i år faktiskt. Tänk er vinna 3 raka ligatitlar och 3 raka CdR titlar. [/QUOTE] Vi vinner inte ligan i år. På tok för ojämna, bedrövligt spel under en hel säsong ger dig ingen ligatitel. Om vi blir utspelade av Real Betis, vad säger att vi inte också kommer bli det mot lag som Malaga borta, Alaves borta, Las Palmas borta osv. Nä, kan inte se oss vinna ligan. Copa Del Rey it is i år.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-08 17:11
Jag hoppas vi tar hem ligan tar den före Cl i år faktiskt. Tänk er vinna 3 raka ligatitlar och 3 raka CdR titlar.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-08 17:10
För 5 miljarder får dom oändligt mycket annons utrymme på fb som är den största plattformen för reklam. Att real skulle få 5 miljarder för sin hemsida med 1,3 miljoner per månad haha Hell No.
Barcelona Soko
2017-02-08 17:06
Barca vill spela finalen på Bernabeu eller ?
De har väl gjort klart med toalettbygge där?
Barcelona Soko
2017-02-08 17:02
El Pistolero http://www.elconfidencial.com/empresas/2017-02-07/florentino-perez-providence-venta-imagen-real-madrid-internet_1327455/
2017-02-08 16:46
[QUOTE=Soko]Barcas hemsida måste vara en av de sämsta bland stora klubbar. Tråkig och händelsefattig. Varför inte göra som Real och tjäna enorma pengar. Reals hemsida sägs besökas av 1.3 miljoner per månad. Nu har en firma köpt rättigheter att annonsera på Reals hemsida och för det får Real 5 miljarder kronor !! [/QUOTE] 5 miljarder?! Källa? Sen förstår jag inte varför man ska in på klubbars hemsidor. Behövs ju inte, bara att skaffa twitter o följ konton som uppdaterar om nyheter kring Barça. Har inte varit inne på Barças hemsida på flera år hehe.
2017-02-08 16:40
Umtiti. Vilken jävla mittback. Han har allt man kräver av en mittback. Han är till o med bra på att passa med bägge fötterna. Utan honom igår så åker vi inte bara ut men vi gör det med ett par bollar i röven. Barça legend in the making. Umtiti är sedd som världens bästa mittback om 2-3 år. Någon som vågar sätta emot? ;)
Barcelona Soko
2017-02-08 16:38
Barcas hemsida måste vara en av de sämsta bland stora klubbar. Tråkig och händelsefattig.
Varför inte göra som Real och tjäna enorma pengar. Reals hemsida sägs besökas av 1.3 miljoner per månad. Nu har en firma köpt rättigheter att annonsera på Reals hemsida och för det får Real 5 miljarder kronor !!
Barcelona Bosketts
2017-02-08 16:30
Just sett en repris av andra halvlek, och precis efter slutsignalen går Busi och (kapten) Iniesta fram till domaren och säger något. Domaren nickar, de båda Barcaherrarna ser nöjda ut och går bort från domaren.

Det tolkar åtminstone jag som ett tecken på att Busquets gula kommer att överklagas och med all sannolikhet dras tillbaka.

Att han ens fick gult kort från början är ju bara ytterligare ett bevis att gårdagens domare hade NOLL koll på vad som skedde runt omkring honom. Syftar alltså på att Andre Gomes, som stod tre meter bakom Busi redan hade en boll och var påväg att sätta igång spelet.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-08 15:29
Varken busken eller Suarez skulle haft varning. Patetisk domare igår måste jag säga, åt båda lagen.
Barcelona Stright outa Barca
2017-02-08 15:19
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Official: The club will appeal against Suarez and Busquets' yellow cards. Vad är det för pajas som vill överklaga Suarez varning och buskens? Jävla nötter bägge är solklara och låt det va! [/QUOTE] du måste skoja. Busquets sparkar bort bollen då det redan fanns en boll på plan som mascherano hade. sist jag kolla fick man sparka bort ena bollen om det finns två stycken samtidigt.
Barcelona Katalano
2017-02-08 14:48
Bosketts

Ja, Stoke hade ju uppenbarligen satt i system att sinka matcherna så mycket som möjligt samtidigt som de sökte fasta situationer på offensiv planhalva. Jag tycker man ser i många av våra matcher hur motståndarna sinkar med bollen redan vid matchstart också. Extra lång tid vid utsparkar, inkast, spelarna ligger kvar övrdrivet länge vid frisparkar osv. otroligt frustrerande för en åskådare.
Barcelona Bosketts
2017-02-08 14:16
Katalano

Intressant! Tack för den läsningen.

Gillar också hur Stoke är tveklöst längst ner på listan gällande flest effektiva minuter :)
Barcelona Katalano
2017-02-08 13:53
Bosketts

De lade till 5 minuter på matchen igår.

Se bifogad länk där de kollade upp just effektiv tid i fotbollsmatcher i England 2011.

Fritt översatt:
"Effektiv tid varierade mellan 44 och 66 minuter under säsongen 2010-11, med ett medel på 55 minuter."
Barcelona Bosketts
2017-02-08 13:44
Den vise mannen

Rätta mig om jag har fel, men visst blev det fyra minuter igår?

Oavsett är det nog på tok för kort egentligen. Vore kul om någon orkade gå tillbaka och klocka en match, för att se hur mycket speltid som faktiskt faller bort när det pågår byten, tjafs och skador.
Barcelona Den vise mannen
2017-02-08 13:41
Neymar JR Håller med dig. Vet inte hur många gånger varje match som framför allt Ney och Messi blir dragna eller på annat sätt blir obstruerade vid kontringslägen där de försöker komma loss. Blir endast frispark och på sin höjd tillrättavisning. Detta fenomen är ännu mer tydligt under första 20 min av matcherna då typ allting är tillåtet. En annan sak är tidstillägg. Har man andra tolkningar i Spanien? 6 byten i andra halvlek + 2 ordentliga spelavbrott pga skada + 5 varningar med tillhörande diskussioner + ev maskande = 3 min tillägg.
Barcelona Den vise mannen
2017-02-08 13:30
Iniesta#8 Solklar onside......Du skämtar!! Efter en noga betraktade fryst Tv-bild kan man se att han är onside. Linjedomaren är ca 35 m ifrån och de inblandade spelarna är rörelse i varsin riktning. Beslut ska fattas ögonblickligen. Med de förutsättningarna är det f-n inte lätt att ta ett korrekt beslut!! Ang spelet igår vilket vi alla verkar vara överens om var bedrövligt. Nu har besticken gnidits så hårt och så länge på stengods servisen att det är snart utnött och kasserat och där med läge för att köpa in helt ny och komplett servisuppsättning.
Annons: