/spanien/barcelona/forum/8816.aspx/spanien/barcelona/forum/8816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
John Knute
2012-07-28 23:09
Smogen

Ska testa detta. Tack för tipset!
Barcelona Eto'09
2012-07-28 23:08
Fcbarcelona - Raja club börjar altså om 1 timma??
Barcelona Smogen
2012-07-28 23:04
John Knute

jag tror du kan skaffa tex. sopcast som en app. jag har inte testat appen själv, men genom sopcast brukar ju en jäkla massa matcher sreamas, ofta med bra kvalitet.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-28 23:03
Vart hittar ni det citatet från bartomeu? Hittar inget på Barcastuff iaf
Postat via SvenskaFans-appen
John Knute
2012-07-28 23:03
@Puyol s.k. LEGEND!!!:

Inte så vitt jag vet.

TV4 visar dock nästkommande träningsmatch mot PSG. Antar att den hamnar i TV4 Sport, om de nu inte vill jävlas ännu en gång och lägga den i den nya betalkanalen vill säga.
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2012-07-28 22:58
Någon svensk kanal som visar matchen idag? Tacksam för svar.
John Knute
2012-07-28 22:56
För er som är lite mer insatta i det här med streams osv:

Finns det streams som ej går via (säger man så?) flash och som alltså kan ses på en iPad?

Normalt sett så kan man tex inte se vanliga streams och klipp på Fotbollskanalen osv, då man måste ha en flash player vilket inte går att införskaffa på en surfplatta.

Så, går det att se Barcelona via stream på en iPad, eller är det enbart dator som gäller?
Barcelona Smogen
2012-07-28 22:54
Intressant om Neymar.

Angående Arujo så verkar han vara en ganska spännande värvning, men jag tror mycket mer på Dongou och är lite orolig för att Arujo ska ta speltid från honom.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-28 22:35
Härligt med match senare, ser fram emot att se Messi göra sin första match för säsongen dessutom. :)

Till något helt annat, lite intressant citat från vice-president Bartomeu:

"We would all like if Neymar come after the Games, but now has a contract with Santos".

Känns nästan klart att Neymar kommer nästa sommar.
Barcelona Bernie
2012-07-28 22:34
Vi har mött afrikanska lag 11 gånger förrut, och vunnit samtliga med målskillnaden 59-7. Bara en sån sak. :)
2012-07-28 22:22
Ja, men precis som du säger är Aurajo-affären betydligt smartare upplagd. Vi får hit en spännande ung spelare och låter honom få två år på sig att i lugn & ro anpassa sig och visa sig värdig. SEN först betalar vi för honom, om vi tycker det är värt det. Win/win. Bra jobbat där, ledningen Sen finns det en sak son talar för att Aurajo inte är ett one-hit-wonder, som K9. Han har faktiskt hela tiden fortsatt att utvecklas och klivit allt närmare en plats i startelvan. Vi får hoppas att han tar ytterligare kliv framåt i Barca B. Tycker det ska bli väldigt spännande att följa honom - och med tanke på förutsättningarna, tror mer på honom än Keirison
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-07-28 22:13
Matchen börjar 23:59.
Barcelona barca show
2012-07-28 22:12
vilken tid är matchen
Barcelona Rambla~
2012-07-28 22:10
Andreas

Tack, jag har läst. :)
Barcelona Smogen
2012-07-28 22:09
Apropå spelare vi minns, någon som har koll på hur det går för Saviola ieh....Benfica?
Barcelona Andreas V.V
Rambla~

Tänkte bara göra dig uppmärksam på att titta till din "brevlåda" där uppe till höger. ; )
Barcelona Smogen
K9 tillsammans med några andra var väl en Txiki värvning om jag minns rätt. dvs. Pep hade inget med beslutet att göra.
Man körde ju lite så som tex. Milan fortfarande gör, dvs. sportchefen sköter värvningarna och tränaren har väldigt lite att säga till om. Helt galet om du frågar mig och jag hoppas aldrig vi går tillbaka till den tiden.
Barcelona Rambla~
2012-07-28 22:01
K9 måste haft en jävla dundersäsong då han slog igenom i Brasilien. Ett tag var ju alla klubbar ute efter honom. Jag begriper inte hur en spelare vars värde kunde stiga till 14m kunde vara så medioker. Snacka om taskig scouting där. :P

Jag tror dessutom att vi inte ska ha för stora förhoppningar på Sergio Aurejo. Han har faktiskt bara gjort 21 matcher för Boca under 3 säsonger och har haft svårt att ta en plats i laget. Visserligen är han bara 20 år och man kanske ska skynda långsamt. Därför är det bra att han kommer på lån först och att det är till Barca B. Samma sak skulle ha gjorts med K9 om man nu ska vara efterklok.
2012-07-28 21:53
Tycker faktiskt synd om K9. Helt sjukt vad det blev pannkaka av allt för honom. Vi var ju inte den enda klubben som slet i honom 2009 om man säger så :P Undrar om det hade sett annorlunda ut om han gått till någon av de andra klubbarna visade intresse. Typ United eller Liverpool... inte säkert med tanke på att han inte tog chansen i varken Benfica eller Fiorentina, dit vi lånade ut honom. Men man vet aldrig vad lite trygghet och förtroende från coachen hade kunnat göra.
Barcelona Rambla~
2012-07-28 21:46
@petersays:

Haha, ja grattis till honom. Han gjorde väl i alla fall ett träningspass med Barca B en gång vill jag minnas? Det är allt för honom i barcatröjan. :P
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-07-28 21:26
Äntligen tillbaka från semestern! Jag har stora förhoppningar på Tito om han kan lyckas som Guardiola och jag tror att han kommer fixa det, jag litar på honom! Känns skönt med den nya säsongen som kommer och jag tror laget kommer ta många titlar till oss som precis under Peps tid! Såg en del mot Hamburg och jag är riktigt imponerad av våra talanger!

Jag tycker om det jag såg av Bartra, ruskigt imponerad! Hoppas att han får speltid under Tito!
Jag välkommnar Jordi Alba till klubben och Anims Marc Muniesa!
Barcelona petersays
2012-07-28 20:32
Grattis Keirrison till 3 år i klubben häromdagen.. :P
2012-07-28 19:14
Addeh Jo det är sant. Men tänkte bara eftersom Joan Angel åker med och spelar, kanske det finns möjlighet för Aurajo också innan säsongen drar igång... Deras situation är ju ganska snarlik, bara att Angel anslöt ett par veckor tidigare. På tal om honom så ska han varit väldigt högt rankad bland ungdomarna i city. Man kallade honom "den nye Silva" och han har stundtals dominerat i citys reservlag, med fint spel och ett par hattricks - bl.a. när Tevez var med och lirade. På engelska cityforum är man inte nöjda med att man släppte honom.. Så det är nog ett bra köpt vi har gjort :) Överlag känns Barca B:s köp i sommar riktigt bra. Det gäller alla lagdelar! Känns betydligt mer spännande med Aurajo, Edgar Le och Augustinho, än Rodri, Lobato, Carmona och allt vad de hetat förut :)
Barcelona Eto'09
2012-07-28 18:33
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Tack så hjärtligt!
Föredrar mannen ;)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-28 18:16
Eto'09

Välkommen mannen!!
Mannen vet jag. Nu
Barcelona Eto'09
2012-07-28 18:11
Hej alla culés!
Jag har varit här inne o läst i mer än 1år och bestämde mig nu för att blir medlem och dela med mig av mina tankar o synpunkter. Kan säga att de har varit intressant att få läsa era inlägg och ser fram emot att smälta in i forumet så lätt som möjligt. Hoppas ni välkomnar mig som en Culé!! :D
Barcelona Eto'09
2012-07-28 18:11
Hej alla culés!
Jag har varit här inne o läst i mer än 1år och bestämde mig nu för att blir medlem och dela med mig av mina tankar o synpunkter. Kan säga att de har varit intressant att få läsa era inlägg och ser fram emot att smälta in i forumet så lätt som möjligt. Hoppas ni välkomnar mig som en Culé!! :D
Barcelona petersays
2012-07-28 18:08
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Helt korrekt men ack så sorglig sammanfattning..

Agera!
Atlético addeh
2012-07-28 18:00
Det hade jag missat. Lite synd tycker jag, att man inte använder A-laget i en sådan match. Alla träningsmatcher är viktiga och ytterligare en tror jag knappast hade förvärrat saker och ting. Nåja.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-28 17:39
addeh Det katalanska fotbollsförbundet gick igår ut och meddelade att den katalanska supercupen ställs in just för Barcelonas beslut att spela med B-laget, så på det datumet blir det inget spel för Araujo.
Annons: