/spanien/barcelona/forum/8813.aspx/spanien/barcelona/forum/8813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-19 23:15
El corazon - King of Barcelona

Man ska alltid testa nytt när man får chansen.

Annars
----------------Pinto----------------
-Dos Santos Muniesa Mash Adriano-
--------------Roberto---------------
--------Affelay--------Rafinha-----
---Sanchez---Messi---Kiko/Rodri---

1. 70-ligan - Cuenca y Tello

Jag tycker också det ska bli intressant att se hur man gör med Barca B spelarna och hur det ska prestera. Jag gillar idén som vi har att ge ungdomarna en chans. Fastän jag vill ha hit en mittback som kan spela på flera positioner. Men jag tror på Dos Santos, Bartra, Montoya, Cuenca och Tello lite extra.

Det är ju det bästa med försäsong att ha B-lag spelare och A-lag spelare lira tillsammans.
Barcelona Corazon
2012-07-19 23:03
tack Riiio
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-19 23:01
Det finns väl ingen anledning i världen att starta med Villa och Fontas mot Hamburg? Tror för övrigt inte Tito har en tanke på det heller. Något sånt här hoppas jag på:

------------------------Oier---------------------
Adriano-Bartra-Mascherano-Muniesa
------------------------JDS-----------------------
--------Afellay---------------Roberto---------
---Sanchez-------Messi-----Rafinha------

Ska bli väldigt spännande att se hur våra uppflyttade B-lagsspelare (och inte uppflyttade!) presterar i sommar. Säsongen må vara lång men det är helt klart så att deras prestationer nu kommer att ha betydelse. Antingen städar man vägen för sig själv, eller så lägger man ut hinder. Fontas och Cuenca förra sommaren är båda utmärkta exempel på just detta, fast åt varsitt håll då. Vilka spelare tror ni stärker/sänker sin status i sommar?

Jag vill inte säga några jag tror kommer sänka. Anser att alla är bra nog för att göra bra ifrån sig på förhand, men vissa tror jag lite mer på: Bartra, Rafinha, Montoya (och Deulofeu om han får vara med sen)
De mest ovissa är nog Muniesa, Fontas och Afellay. Jag hoppas dock alla tre tar chansen, för alla tre kan komma att behövas. Säsongen är lång...

Allra mest spännande ska det nog bli att se hur Bartra agerar i sommar. Har stora förhoppningar på honom - dels för att jag tror mycket på honom, men också för att han är en av mina favoriter. Vill se honom lyckas här!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-07-19 22:57
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Varför skulle vi helt plötsligt byta formation?
,Sami
2012-07-19 22:38
Inter informally informed Barcelona about Afellay interest. Sneijder pushes for his transfer. Arsenal other big candidate if he leaves. [md]
Barcelona Riiio!!
2012-07-19 22:26
Corazon

Finns en hemsida som heter typ www.barcelonagruppen.se eller något sånt.

Lägenheter man hyr av en svensk som bor där nere. Smidigt som fan och ni väljer själva vilken lägenhet. Han har lite olika på olika ställen i Barcelona
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-19 22:23
Säljer 2 styckna biljetter till Barca-United, Pm;a vid intresse.

Ber om ursäkt för OT
Barcelona Corazon
2012-07-19 21:58
Grabbar ska iväg till barca i augusti med familjen(5 pers ) är den nån som kan rekomendera billigt boende i 6 dagar
2012-07-19 21:51
Blaugrana91

Min elva mot hamburg

Pinto
Masherano Fontas Pique Adriano
Roberto JDS Affelay Thiago
Messi Villa
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-07-19 20:09
@DM1982:

Han sa att det inte var möjligt i Milan, pikade dom pga deras ekonomiska problem.
2012-07-19 20:06
Valdes i länk tips. Otroligt bra.
Barcelona DM1982
2012-07-19 19:52
Sant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Adam
2012-07-19 19:29
Någon som råkade få biljetter till Manchester Uniteds klack under matchen på ullevi? Fick på Barcas sida men hade tänkt stå på i Uniteds klack.
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-19 19:24
Iker är en nivå bättre än Victor ja men inte med jättemycket. Valdes gjorde några tabbar iår, förra året tycker jag Victor var bättre än Iker.

Neuer Iker och Buffon har delad första plats medan sådana som Cech, Valdes och Hart t ex kommer efter med liten marginal. Fast Valdes kommer nog stå mellan våra stolpar minst 5-10 år till så ingen vits att diskutera det.

Barcelonito
Borde inte Yaya ha lika saftig lön som Silva då? Minns inte summan men kommer ihåg vilken rejäl ökning det var när han drog till City.

GerardPiqué3

Grattis! Hoppas verkligen inte du hållt igen med festandet pga du inte varit myndig då du kan slippa in på krog eller köpa sprit i affär som typ 14åring :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-19 19:21
MESSI.CORLEONE

Jag ifrågasätter INTE din åsikt om Iker vs Valdés, jag ifrågasätter din åsikt om att Valdés "sög" förra säsongen.

Valdés är bättre än Iker i vissa avseenden, t ex frilägen och spelet med fötterna, medan Iker är betydligt bättre i lutfrummet och på att organisera försvarsspelet. Detta är rent generellt och kan så klart svänga från match till match.

Fram till 07/08var det inget snack om vem som var bäst av dem, men gapet har minskat avsevärt sedan dess och det finns säsonger sedan dess där Valdés varit bättre rent generellt.

Det är mina samlade intryck, du verkar dock ha andra,

Vad gäller Neuer, Buffon och Hart har jag tyvärr sett dessa för lite på slutet för att kunna göra en rättvis jämförelse.
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-19 19:20
Äntligen ! Precis bokat flyg ner till hemmamatchen mot Granada :) Blir 3 nätter med två andra polare mellan 22-25e September, två år sedan sist så det är verkligen på tiden att man drar ner igen ! Hoppas på lite utgång å fest den här gången, första gången man är myndig där nere ;)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-19 19:02
Mojito Jag står för vad jag säger. Neuer, Buffon, Hart är bättre målvakter än Valdes. Nu utgår jag ifrån deras prestationer den senaste säsongen. Om du menar att han är i samma nivå som Iker så ska du komma med vettiga argument istället för att ifrågasätta mig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-19 18:46
MESSI.CORLEONE

Jag är mest förvånad över hur du kan få ett fåtal mindre bra ingripanden till att Valdés "sög" förra säsongen. Men vi har alla våra egna preferenser och med tanke på hur dina ter sig så kan det inte finnas mer än ett par spelare i hela världen som får godkänt av dig.

Du får jättegärna forska i ämnet senare i kväll, överös mig gärna med Youtubeklipp. Eller så kan du göra något vettigt i stället. Don´t care.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-19 18:27
Som sagt, för de fantasisummorna Bilbao kräver så kan vi få vem som helst. Han kostar alltså precis lika mycket som Thiago Silva. Thiago tjänar dock 9 milj. euro i PSG och det är lite väl saftigt för Barca.

Spelare som kostar mindre och har lika mycket kvalité är Daniele De Rossi, Hummels, Yaya, Badstuber, Vermaelen, Ivanovic, Kompany, Coloccini, Rami m.m.

En härlig backlinje jag skulle vilja se är: Alves - Pique/Puyol/Mascherano - Chiellini - Alba.

Så brutalt bra den där backlinjen är med Chiellini!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-19 18:22
Mojito Haha. Är Valdes i samma nivå som Iker? Kolla på Osasuna 3-2 Barca. Kolla på Valdes tabbe förste mötet i El Clasico vi vann med 3-1. Kolla på Valdes ingripanden mot Milan i Sansiro matchen vi vann med 3-2 i gruppspelet. Nu är jag på jobbet o har inte tid att forska i ämnet men kan gärna göra det senare ikväll om du så önskar. Ronaldo är närmare Leo än vad Victor är Iker. Så enkelt är det.
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-19 18:18
Barca455

30e augusti har jag för mig.
Barcelona barca455
2012-07-19 18:08
när lottas cl grupperna?
,Sami
2012-07-19 18:04
Hade Hummels varit från Spanien då hade han spelat i Barca.
Barcelona Don Andrés Iniesta
2012-07-19 17:57
Nesto

Håller med dig där...

Men har Barca ens tankarna på Hummels? Om vi ska betala sånna fantasi summor för Martinez... Vi kan ju fan få vilken back vi vill för de pengarna i princip!!! Jag blir bara så jävla irriterad...
Barcelona Don Andrés Iniesta
2012-07-19 17:53
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Eller hur, jävligt tråkig silly season faktiskt...

Hur blir det med mittbacken egentligen???
2012-07-19 17:43
Ska man inte uppdatera Silly Season det har ju varit rykten om Yann, Agger och Garay
2012-07-19 17:40
Världens bäste redan då :)
Barcelona Nesto
2012-07-19 17:29
Garay?

Kommer ihåg när han ryktades till oss innan han gick till Real istället. Nej tack.
Vad åstadkom han med i Real egentligen? Tyckte han inte levde upp till förväntningarna man hade på honom då. Bra straffar och frisparkar men Botia före alla dagar i veckan.
Finns inte på kartan för mig att man väljer en Garay för den summan när Botia finns för några miljoner.

Sen när det gäller Javi som ryktas kosta typ 45m€(?), varför lägger man inte 25-35 m€ bud på Hummels först?
Tror inte det är helt omöjligt att få honom för 35. Värt ett försök ändå.
Barcelona Riiio!!
2012-07-19 17:08
Säljer 2 styckna biljetter till Barca-United, Pm;a vid intresse.

Långsida och man sitter tillsammans.

PM:a
,Sami
2012-07-19 16:53
Sources close to Benfica say Barcelona sounded out the Portuguese club on centre back Ezequiel Garay (25), who'd cost maximum 15M. [sport]
Annons: