/spanien/barcelona/forum/881.aspx/spanien/barcelona/forum/881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-13 19:48
[QUOTE=Vlom]Att Cristiano har vunnit få titlar med Real Madrid är verkligen inte hans fel, portugisen har varit helt strålande under hela sin tid i den spanska huvudstadsklubben. Snarare har portugisen oturen att konkurrera med världens bästa spelare (Messi) i denna epok och att Barcelona har varit världens bästa lag under de senaste 10 åren som har gått. [/QUOTE] Nej. Har man storstjärnan som spelar för sig själv o inte laget så fallerar det, simple. Skulle nog säga att han är en av de största anledningarna till att Real vunnit så lite. Bara hur han trycker ner laget o får publiken att vända sig mot Bale bara för han inte passa i ett läge. Det är rent ut sagt vidrigt o så har han hållit på hela tiden. Vinner Real men han inte nätar så är han pissed, sånt trycker ner laget. Hade man frågat Ronaldo: Ballon D'or eller CL med Real? Rätt säker på att han valt Ballon D'or utan att blinka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-04-13 19:47
Vanliga elvan
Barcelona Blaugrana91
2016-04-13 19:46
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^ Jag kan säga att det har inget med fotboll att göra, är kaos på jobbet av andra orsaker. Orkar inte ens tänka på det. Men det hör inte hit.
Vlom
2016-04-13 19:45
@neymar JR:

Även Claudio Bravo fyller år på samma dag som Puyol :)
Vlom
2016-04-13 19:41
@Liunil Masse:
Att Cristiano har vunnit få titlar med Real Madrid är verkligen inte hans fel, portugisen har varit helt strålande under hela sin tid i den spanska huvudstadsklubben. Snarare har portugisen oturen att konkurrera med världens bästa spelare (Messi) i denna epok och att Barcelona har varit världens bästa lag under de senaste 10 åren som har gått.
Barcelona Blaugrana91
2016-04-13 19:41
Test
Vlom
2016-04-13 19:36
@Barcelonistas:

Wolfsburgs tabellplacering är helt irrelevant, faktumet var att de hade en 2-0 ledning och pressen låg på Real Madrid att vända på dubbelmötet till deras fördel. Något som Cristiano Ronaldo såg till i sin fantastiska uppvisning från gårdagen.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-13 19:28
Fan nu har Nr 9 vilat två sist vad blir det idag?
Barcelona enkos
2016-04-13 19:28
Tror starkt på avancemang. Atletico kommer att betala för Barcas senaste dåliga form. MSN kommer att göra minst två mål och då blir det omöjligt för Atletico att göra fyra som behövs för att slå ut oss. För första gången på länge spelar vi dessutom mot en Atletico som måste framåt och inte bara parkera bussen och vänta på att kontra. Nu blir det öppen fotboll som gynnar oss. Ikväll börjar dessutom vändningen på den dåliga perioden vi haft då laget haft tid att rannsaka sig.
Barcelona the cameroonians
2016-04-13 18:36
Det är väl lika bra att skippa studiosnacket ikväll för det kommer väl att återigen handla om hur Barça filmar och hur motståndarna, i det här fallet Atletico, inte "tillåts" spela på (över) gränsen. Ser emellertid fram emot matchen för det finns väldigt många dimensioner och den mest intressanta är hur Barça tar sig an utmaningen den första kvarten. Klarar försvaret pressen och kommer laget att kunna involvera MSN på ett mer framgångsrikt sätt än senast? Den enda önskan jag har är att vi spelar med två riktiga ytteranfallare. Tveksamt om det slår in, men hoppet är det sista som överger en culer ikväll. Visca!
Barcelona Reymar
2016-04-13 18:22
Heisenberg

Nej det är Messi som måste visa vägen. Neymar var hetast senast mot Atletico Medans Messi var sämst av trion. Med hans mått mätt så har han floppat de senaste matcherna och nej skyll inte på trötthet för hur fan kan man vara trött när man går i 90 min? Killen löper ju minst på plan varje jävla match. Ända som kan klaga på trötthet är Suarez som sliter och kämpar varje match.

Barcelona SUPERBUSQUETS
2016-04-13 18:04
Hoppas Messi och Neymar tystar min stora mun ikväll, suarez behöver inte tysta någon man vet vart man har han en riktig killer i straff området.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-13 18:04
Bara laget ger allt ikväll så är jag nöjd. Vill se eye of the tiger från samtliga spelare, ingen som ska promenera på plan o svika sina lagkamrater. Vi ska anfalla som en enhet och försvara som en enhet. Förlorar vi trots det så kan spelarna lämna Calderon med huvudet högt, då man gav allt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-13 17:46
Ska alla spelare, våra tränare, vattenpojkarna och vårs bortresta fans steppa upp några nivåer. Hatade El clasico och föra matchen våra fans. En begravning.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-13 17:43
[QUOTE=Blaugrana91]Efter en fruktansvärd dag på jobbet så hoppas man allafall att kvällen kan bli lite positiv... [/QUOTE] Tänk på mig som med Arsenal fann och R.madrid fans hela kvällen. jag hade tufft igår ikväll. Innan jag end kom till jobbet började de smsa ?
Barcelona Heisenberg
2016-04-13 17:39
Om det är någon som ska steppa up så är det väl ändå Neymar? När Messi är "dålig" så är han fortfarande bäst till skillnad från Neymar som när han inte kommer upp i standard är direkt undermålig set till potential. Med tanke på all hype, ryktena om hans lön och en begäran att få spela precis hela sommaren är det han om någon som måste börja producera nu när det ska avgöras.
Barcelona Messi 4-ever
2016-04-13 17:13
Ikväll så gäller det för Messi att vakna till liv, matcher som denna som dem stora ska ta tag i det.
Barcelona Davids3
2016-04-13 17:05
Stämmer det att Neymars lönkrav är mer än dubblelt det som Messi får? Isåfall tycker jag seriöst han bör se efter en ny klubb.

Tills Messi lagt skorna på hyllan, eller spelar för någon argentinsk klubb, ska han tjäna mest i Barcelona/världen. Så enkelt är det.

Har aldrig känt mig trygg med brasilianska spelare och kommer antagligen aldrig göra det. Därför vill jag helst inte se Marquineus(stavning) i Barca även om han stod för en helt galen insats igår.
Barcelona I.Cuenca
2016-04-13 16:25
[QUOTE=Barcelonistas]Jobbar inte idag, jobbar aldrig när Barca spelar cl semi o kvartsfinaler. Redan knäckt 3 kalla och laddar upp för kvällens massaker som vi förhoppningsvis står för. [/QUOTE] Du måste ha en bra chef
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 16:24
Med massaker menar jag ingen utklassning i siffror utan mer spelmässigt. Jag hoppas vi vinner och gör en grym match rent spelmässigt det kan då få oss att vända på den här dåliga formen. Laget behöver göra en bra match nu mot ett bra motstånd.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 16:18
Jobbar inte idag, jobbar aldrig när Barca spelar cl semi o kvartsfinaler. Redan knäckt 3 kalla och laddar upp för kvällens massaker som vi förhoppningsvis står för.
Barcelona I.Cuenca
2016-04-13 16:18
Kommer bli en match att minnas
Barcelona I.Cuenca
2016-04-13 16:16
[QUOTE=Blaugrana91]Efter en fruktansvärd dag på jobbet så hoppas man allafall att kvällen kan bli lite positiv... [/QUOTE] Haha samma här!!!!
Barcelona Blaugrana91
2016-04-13 16:14
Efter en fruktansvärd dag på jobbet så hoppas man allafall att kvällen kan bli lite positiv...
Barcelona Lionel12
2016-04-13 16:11
Ser fram emot ikväll. Vill ha trion riktigt taggade och visa lite av förra årets klass när det väl gällde. Pique kommer vara en viktig pjäs förutom MSN och även iniesta behöver visa sin storhet. Det är en sån här match som man investerar sina känslor och hjärta för laget. Ikväll är man antingen riktigt JÄV** glad eller så blir det tidig läggdags för minsta möjliga besvikelse. Visca barca. ??
Barcelona Cule4life
2016-04-13 15:53
Ronaldos prestation igår kan mycket väl tända till Messi. Han ska spela ute till höger i en fri roll och bara kötta inåt med sin vänster för att hitta instick lr skott.
Barcelona Gio Style
2016-04-13 15:42
Såhär känner jag va.
"Remontadan" i sig mot Wolfsburg var bra jobbat, men inte mer än så då de på pappret inte skulle ha någon chans borta mot Real.
Real Madrid gjorde jobbet bara, det var inte någon WOW-prestation.
Däremot stod Ronaldo för samtliga mål, vilket var riktigt bra jobbat.

Jag är inte alls positiv inför kvällens match tyvärr, tycker att laget har sett oroväckande dålig och uddlöst ut på sistone.
Finns dock en överhängande chans för ett Atleti rött och jag syftar inte på något tveksamt agerande från domaren utan på att vi antagligen ser ett par övertända spelare i deras lag.

Jag är inte positiv, är nog bäst så.
Barcelona neymar JR
2016-04-13 15:41
Måste fråga, när började vi cules sänka våra krav på Leo Messi? Nu om någon gång är mina krav på honom högre, det han gjorde 2014/2015 är irrelevant 2015/2016. Så länge han har säker startplats så ska kraven var detsamma, och det gäller alla 11:a som startar. 2 framspelningar räcker inte, 1 mål räcker inte om vi förlorar. Han är vår ledare och vår nr 10 och det är han som ska ro hem det, år efter år! Den dagens kraven sänks på honom den dagen ska hans plats vara hotad annars är inte det okej. Ja jag vet att han har gjort allt för oss och är den bäste genom tiderna. Men han spelar fortfarande och kraven förblir! Ikväll så ska 9 utespelare steppa upp till suarez nivå och inget annat är godkänt.
Barcelona Katalano
2016-04-13 15:31
@SUPERBUSQUETS:

Nog för att jag också tror att det blir otroligt tufft ikväll. men de som använder Messi som en anledning måste själva tänka om. Även när han gör väldigt dåliga matcher i hans mått mätt så sätter han åtminstånde 2 bollar till medspelare som blir klara målchanser. En Messi ur form en dålig dag orsakar ändå oreda i alla världens försvar.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-13 15:10
Har en känsla av att messi kommer att tysta många ikväll!

visca leooo!
Annons: