/spanien/barcelona/forum/8808.aspx/spanien/barcelona/forum/8808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - General pardon
2012-09-02 20:25
Någon som jizzat i servrarna eller? Fyfan vad segt det går
AndreD - General pardon
2012-09-02 20:21
Jävla turmål
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-02 20:16
Barcadinho

Jag gillar den idén! I alla fall som ett alternativ. Att det spelsättet, tillsammans med Messi som ytter och falsk nia, hade kunnat ge plats åt en striker i Barca igen. Försöker tänka ut möjligheter..för tanken av att få hit Llorente GRATIS, är lockande. :P
Coach pep.
2012-09-02 20:14
@Barcadinho.:

Håller med. Det nämns sällan att Messi faktiskt också är världens bästa framspelare. Det finns ingen som slår lika många farliga framspelningar som han gör per match. Så att flytta ner honom och introducera en centerforward igen skulle säkert kunna bli en dödlig kombo. Men än så länge gör vi bäst i att utveckla den nuvarande filosofin till sitt max. När Messi sen blir äldre är jag övertygad om att han kommer att flyttas ner till mittfältet.

----
Fan, svenskafans är ju segare än Pique..
Rivaldo Ferreira
2012-09-02 20:13
Barcadinho.

4 och en halv minut för mig.
Coach pep.
2012-09-02 20:13
Barcelona Barcadinho.
2012-09-02 20:01
Jag har en magkänsla att det lossnar idag för Pedro. Han visade tecken på en något positivare formkurva sist i madrid och jag tror att han smäller idag.

Trög sida annars - man tappar lust att logga in på SF
Rivaldo Ferreira
2012-09-02 19:51
Possible line-ups
Länktips: t.co/bME9joZb
Barcelona Barcadinho.
2012-09-02 19:50
Ett annat sätt att använda Messi tillsammans med en renodlad striker är att låta Messi spela mittfältare.
Låter lite galet idag med kan vara verklighet i framtiden. Mittfältet kan bestå typ av Messi-Iniesta-Busquets.

Jag har tom förespråkat det här systemet förra säsongen om några kanske minns.
Messi är jäkla duktig på mycket annat än att bara göra mål, spel intelligens och blicken, passningspel är briljant, assister, kan hålla bollen, lösa trånga situationer osv.
Man får på det här sättet en mittfältare som också är ytterst farligt framåt.

Mer klart språk - jag förespråkar att Messi ersätter Xavi i framtiden och jag skulle gärna testa det redan nu. Messi kan göra mycket av det som Xavi gör, plus att han är betydligt bättre avslutare.

Då finns det en plast för en striker mellan två yttrar. Och helst en som är duktig huvudspelare. Jag gillar inte att Barca har tappat den här dimensionen av huvudspel i straffområdet.

Bara en ide' som jag har funderat på länge och som jag tror att det skulle gynna laget.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-02 19:31
Vilken jävla spelare vi har i Rafinha!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2012-09-02 19:24
Hur ser uppställningen för barcas à-lag it idag?, är song med i elvan
Barcelona Barclasico
2012-09-02 19:24
Hur uppställningen för Barca À-lag ut idag?, är Song med i elvan?
Barcelona Culliford
2012-09-02 18:51
RvP hattrick för United, skaplig inledning i sitt nya lag.
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:27
Forumet är fan under all kritik. Det är så sjukt jävla segt...
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:19
Goal Kiko Femenia.. Vasst avslut!!
Barcelona LeoMessi
2012-09-02 18:16
Rafinha och Roberto äger i mittfältet
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:13
Här är en stream som funkar men fullskärm blir bedrövligt dålig kvalle.
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:11
Barca B lineup: Oier, Balliu, Lomban, Planas, Grimaldo, Ilie, Sergi Roberto, Rafinha, Kiko, Lobato, Arauj

Deulofeu och Dongou sitter på bänken. Om någon hittar någon fin stream så länka gärna här. Kollar på bet365 men liten ruta..
Barcelona Shaappaa
2012-09-02 18:07
Någon som har bra stream till Barca B matchen ?
Barcelona Thiagooo
2012-09-02 17:44
Hur startar barca b ikväll??
Barcelona grande jw
2012-09-02 17:41
Folk som förespråkar att Messi ska flytta ut på kanten till förmån för en ny striker, året efter att Messi slår nytt rekord i antal gjorda mål NÅGONSIN måste vara totalt dumma i huvudet. 77 jävla mål på EN säsong och han ska flytta ut på kanten? Herregud jag finner inga ord.

Det enda vi behöver är två kvalificerade spelare till höger och vänster om Messi som sätter sina lägen. För Messi på sin position är så nära perfektion man kan komma i vårat spelsystem. Han gör mer mål än någon annan någonsin gjort och dessutom spelar han fram till otroligt många.
Kommer Neymar i vinter eller nästa sommar så kan vi gå runt på Neymar Alexis Pedro Villa (Tello) som yttrar kring Messi och då lär ingen här lipa mer. Just nu tycker jag inte problemet är Messi, det är ju att våra yttrar är under all kritik formmässigt. Villa påväg tillbaks dock så det kan bara bli bättre och om Alexis form går uppåt så kommer dessa två defintivt kunna avlasta Messi i målskyttet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-02 17:31
Petersays

Innan du förolämpar vår tränare ännu mer så kanske du borde sätta dig in i Barcas system lite mer.

När Eto'o spelade var Messi till höger och där gjorde han mindre mål, Ronaldinho var stjärnan och när Pep kom till Barca började Messi visa all sin potential som anfallare i mitten.

Det du kallar kvalificerad skitsnack, är rena sanningen! Falcao i Barca har gett oss en annan "Zlatan" och dessutom har inte Falcao det som behövs för att spela på någon annan position. Det enda alternativet kommer vara att ha Messi som högeranfallare och det är det dummast valet Tito kan göra.

Falcao är en bra målskytt, men Messi är bättre! Messi är bättre målskytt, bättre bollmottagare, bättre passningsspelare, bättre på att skapa egna lägen och lägen åt andra, bättre playmaker. Det enda Falcao är bättre på är huvudspelet.
Barcelona B-Guden
2012-09-02 16:55
@Amo0227:

en vanlig striker i barca gör ca 30 mål per säsong, messi gör 77 mål och har gjort över 47 mål varje säsong de senaste 4 säsongerna, han ska absolut inte flyttas ut, jag förstår inte hur det skulle gynna laget ?
Jag är väldigt glad att inte ni styr klubben för då hade vi inte ens varit kvar i högsta divisionen
Barcelona Amo0227
2012-09-02 16:51
Hur många matcher måste ni se innan ni inser att vi behöver en renodlad striker!
Messis prestationer i all ära , men är det så att laget gynnas utav att ha en striker i mitten så får fan messi flytta ut på kanten! Han är fortfarande bäst även om han får hålla ut lite till vänster! Och jag är inne på samma spår som petersays jävla skitsnack av Tito !
Barcelona B-Guden
2012-09-02 16:15
@petersays:

"Men i Barcelona skulle vi behöva ändra om vårt spelsystem för att han ska passa in, avslutar han."

Vi spelar med en falsk nia och inte en striker varav tolkar vi det rätt att han ska lira på kanten ifall han kommer hit, eftersom du kallar Tito jubelidiot när han inte passar inte i vårt spelsystem som är med en falsk nia.
Barcelona Zamboza
2012-09-02 16:01
@petersays:

Du tror väl inte att Messi kommer bli av med sin roll som falsk nia? Om Zlatan offrades så kommer Falcao också bli det.
Barcelona Essienesque
2012-09-02 16:00
petersays

Men hallå, lägg ihop 1 + 1. Säger Tito att de skulle behöva ändra på sitt spel för att värva Falcao betyder det att Messi inte är aktuell till att flytta ut på en kant igen.

Messi är centerforward i vårt system och en värvning av Falcao skulle inte ändra på det. Eftersom Falcao inte kan värvas som en backup är det väl glasklart att han inte passar in i vårt lag då vi redan har vår centerforward.
Barcelona Mascherano
2012-09-02 15:58
petersays
Haha dom kan inte läsa:P
Barcelona petersays
2012-09-02 15:57
Hur läser folk här inne? Vem i helvete har sagt något om att använda Falcao på en kant?
Barcelona Vampíro
2012-09-02 15:57
Fan vad bra Santi Cazorla är, spelar med båda fötterna och dominerar på Arsenals mittfält. Kan mycket väl bli årets köp i PL.
Annons: