/spanien/barcelona/forum/8805.aspx/spanien/barcelona/forum/8805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-07-29 12:30
Ser många lovord här, visst jag håller med men jag tycker inte att vi borde dra allt för stora slutsatser av de här träningsmatcherna. När säsongen börjar på riktigt med tävlingsmatcher och bättre motstånd så kan vi se om tex spelet är rakare och andra justeringar. Men annars håller jag med, det ser bra ut, det är viktigt att få in självförtroende i laget under försäsongen och såna här segrar är bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-29 12:03
Ibillay

Här har du.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-29 11:30
Pep, The Creator Personligen så var Bartra och Afellay de som imponerade mest på mig, utöver Messi och Alexis. Bartra visade ett lugn och mod som var imponerande, det fanns en sekvens i första halvlek då han fick en av deras spelare i ryggen när han hade boll felvänd. Han väljer då att bara vända upp och ta sig förbi spelaren, tyder på självförtroende och en spelare som växer med sin uppgift. Afellay visade ett tempo och vilja att hela tiden vara delaktig och vilja utmana sin motståndare som jag inte sett hos honom tidigare i Barcatröjan. Hoppas att han kan fortsätta såhär!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-29 10:59
Så fantastiskt roligt att var att se Barca igår. Tito-eran har börjat bra, även man inte satts på prov ännu. Men han har fått våra canteranos att smälta in perfekt (vissa mer än så t.o.m) och jag tycker vi verkar lite rakare emellanåt. Man utnyttjar djupledslöpande yttrar ganska ofta. Och även överlag tycker jag vi går lite mer rakt på emellanåt. Med spelare som Alexis och Afellay i offensiven, tycker jag man gör helt rätt i att göra det. Man kanske får anpassa spelet lite efter vilka elva som ställs på banan, och jag tycker Tito fick alla där ute att komma till sin rätt. Mer än vad alla kanske alltid gjorde under Peps tid.

Kan man spinna vidare på detta har Tito hittat en riktigt bra väg att sätta sin egen prägel på laget.
Barcelona barca de Corazon
2012-07-29 10:53
Det ser lovade ut väldigt bra match av alexis messi
Barcelona Pep, The Creator
2012-07-29 10:40
Tyvärr så missade jag matchen igår, någon som kan säga några spelare som spelade extra bra?
Barcelona Cataloniaboy
2012-07-29 03:58
Bra start på försäsongen! Vi kanske borde vila några spelare till PZGmatchen då Zlatan inte verkar hålla igen varken mot mot- eller medspelare. :-) Nej, men för fotbollens skull vore en Barcavinst bäst, jag är också rätt säker på en sådan då deras "ihopköpta" lag det senaste året fortfarande inte är samspelta.
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-29 02:50
Jag älskar Marc Bartra. Fyfan vad härligt det är att följa hans utveckling. En blivande världsback.
Barcelona Ibillay
2012-07-29 02:50
snälla var kan man ladda ner matchen ?
Barcelona LeoMessi
2012-07-29 02:11
Blaugrana91 Håller med dig i allt du skriver. Bartra är väldigt bra och vi får hoppas att han utvecklas som Pique gjorde. Bortsett från fen här säsongen så var Pique helt omöjlig! Han var en mänsklig mur.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-29 02:07
Riktigt bra match, även om laget vi möter knappast är något världslag så är det ändå skönt att spelet så här under försäsongen ser stabilt ut, det gjorde det ju inte förra säsongen t.ex.

Laget bjuder på en show och i princip alla spelade riktigt bra. Messi får börja sin säsongspremiär med ett hattrick, Afellay gjorde en riktigt bra match för att nämna några.

Dock är Bartra den som ska hyllas mest, enligt mig bäst på plan. Jag säger så här, satsa på Bartra och skit i Javi Martinez, med tanke på det priset Bilbao satt så är det bara onödigt. Visst kan man få ner priset så är jag för ett köp, men isåfall runt €25M inte mer.

Nästa match är PSG, vi har spelat bra hittils som sagt, men då är första riktiga utmaningen.
Barcelona LeoMessi
2012-07-29 02:04
Halva Sverige kommer att påstå att dom har hejat på PSG sen 15 år tbx
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-07-29 02:04
Är det bara jag som tycker att Sergi Roberto påminner om Edmilson?
BARCA-més que un club
2012-07-29 02:01
Barca har lekstuga med Raja club haha kul med lite uppvärmning innan ligan drar igån hoppas på en lika spännande match när vi möter Psg och zlatan i spetsen ;)

Vamos Barca
Atlético addeh
2012-07-29 01:54
Deulo har varit riktigt bra idag. Delaktig, rör sig mycket, vågar ta avslut. Kul med ännu ett mål från hans fötter, lät höja hans självförtroende ännu mer.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-07-29 01:53
Vill inte ta något ifrån våra spelare men Rajas målvakt håller knappt korpen klass.
Barcelona Grimaldo
2012-07-29 01:53
Oj vad glad jag är för Gerard!! Bra för hans självförtroende. 2 mål på två matcher, inte så pjåkigt :)
Barcelona Blaugrana91
2012-07-29 01:52
Haha 8-0 Deulofeu!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-07-29 01:52
Sergi Gomez!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-29 01:51
Ohh vilket mål! 7-0!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-07-29 01:49
Den här portugisen är bättre än jag trodde. B-laget ser otroligt spännande ut. Bra värvningar (på förhand), intressanta i alla fall, en del från J-laget har lyfts upp och i laget finns redan nu "rutinerade" spelare som Tello, Balliu, Planas, Rafinha, Delou etc. etc. Vem ser fram emot mötet mot Castilla?
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-07-29 01:45
B-laget är hur bra som helst.
Atlético addeh
2012-07-29 01:42
Diggar verkligen Espinosa. Det syns för övrigt att Deulofeu är stjärnan bland de som lirar nu. Tar för sig och medspelarna vill ständigt spela honom.
Barcelona Bernie
2012-07-29 01:39
Haha efter 1 min så målar Zlatan..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-07-29 01:35
Är inte Deulofeu lik Steve Rogers i Captain America?

Han är vår egen Captain Catalan.
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-07-29 01:34
Subs: Messi - Deulofeu, Dos Santos - Gustavo, Rafinha - Espinosa, Adriano - Planas, Alexis - Kiko Femania #fcblive

EDIT 2: Subs: Alves - Balliu, Bartra - Sergi Gomez, Mascherano - Lomban, Afellay - Lobato #fcblive
Barcelona LeoMessi
Hur tycker ni Ibi har skött sig?
Barcelona Blaugrana91
Hehe nu är det Barca B på plan. ;)
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-07-29 01:28
Ut med Adriano. Vi har tur att det inte blev straff för där var det solklar straff till motståndar laget.
Barcelona Rambla~
2012-07-29 01:28
Vafan, fick de inte straff? Jag tycker den var solklar efter Adrianos korkade kapning.
Annons: