/spanien/barcelona/forum/8803.aspx/spanien/barcelona/forum/8803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-30 19:00
MESSI.CORLEONE

Fontas och Muniesa
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-30 18:46
Alves/Montoya, Puyol/Masken, Pique/Bartra, Alba/Adriano Vi behöver inga backar. Vi har allt vi behöver.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-30 18:17
TeddyCulè

Mes que un club låter bäst men här har du förslag.
Azulgrana4life
Forza Barca
Blaugrana4life
Vamos Barca
Visca Barca
Eller ditt nick :)

Hetfield

Vi letar efter en som kan spela back och CM

Catalan Supercup can be played in 26th of August.
Haha. Lite sent för en vänskaps match. Plus i tävlings sammanhang. Inga skador tack.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-07-30 18:09
Både MD och SPORT skriver att Mascherano kommer skriva under sitt nya kontrakt imorgon. Gött!

Angående Agger så blir jag rädd när jag läste om den summan det ryktas om i SPORT att vi ska betala för honom. 15 miljoner plus ytterligare fem i variabler. Löjligt mycket i mitt tycke.

För övrigt tycker jag det är kul att Sergi Roberto är den enda B-lagsspelaren, tillsammans med målvakten Oier, som fortsätter att träna under Titos ledning och även ska åka med A-laget för att ställas mot PSG denna helg. Vet inte om detta bara gäller för försäsongen eller om även Sergi Roberto flyttas upp till A-laget permanent. Han känns onekligen som nästa man att göra det hur som helst.
Barcelona Coromo
2012-07-30 18:08
"Bartra är 21 nu som en viss Puyul var när han började spela på riktigt efter 17 år i b-laget..."

Om jag inte minns helt fel så spelade puyol "bara" 5år i Barcelonas ungdomsakademi innan han blev uppflyttad
Barcelona Teddyculè
2012-07-30 18:08
Tjenare cule`s! Det är såhär att jag har tänkt göra en Barcatatuering inom en snar framtid. Det som det lutar åt just nu är att skriva "mes que un club" på underarmen. Jag tänkte helt enkelt höra med er om ni har några tips på andra texter, citat eller ordspråk som man skulle kunna använda i en tatuering. Helst vill jag att det ska få plats på underarmen men jag är öppen för alla förslag. Tack på förhand!
Barcelona Éluc
2012-07-30 17:55
Puyol fick grönt ljus tidigare idag alltså. Skulle inte även Villa få klartecken för spel innan matchen mot PSG?
Barcelona Hetfield
2012-07-30 17:52
Varför går man inte efter Hummels? Om man nu ska lägga en stor summa på en spelare, då kan man lika gå efter honom.

Jag förstår mig inte på hur Barcelona tänker ibland, men man måste väl lita på Tito. Han vet vad han vill ha.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-07-30 17:45
Rambla.

Vi alla minns väl Mascheranos första tid i klubben. Herregud, har aldrig sett en mer vilsen spelare på Barcelonas mittfält. :P
Barcelona Rambla~
2012-07-30 17:40
Priset det ryktas om för Agger är 15m+5m. Jag är lite inne på barcetias linje, tror heller inte att Aggers spelskicklighet räcker till i Spanien när det gäller bollbehandling och första-touch. Det är bara att kolla på Cescs anpassning och han ska ändå vara en väldigt teknisk spelare jämfört med resten i PL.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-07-30 17:37
Tito sade att han ville ha in en defensiv mittfältare, men problemet blir också löst ifall vi värvar in en mittback och använder Mascherano som defensiv mittfältare och mittback.

Däremot undrar jag hur starka ryktena är kring Agger. Jag hade hellre satsat på Bartra.
Barcelona älskabarcelona
2012-07-30 17:27
Köpte Iniestas tröja själv . 5 år irad så har jag bara köpt nyförvävens tröjor . Min bror köpte Busquets tröja .
Barcelona Larsson1333
2012-07-30 17:20
Vad har ni tänkt att ha för namn på årets matchtröja? Eller kör ni utan namn?

Själv har jag Messi, Iniesta och Thiago sedan tidigare, lutar åt Busquets eller Abidal iår!
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:57
barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!

Måste ju få provocera lite ; )
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-30 16:55
deulofeu Ja, lite smått galen är du allt!
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-07-30 16:55
Deulofeu

Snälla... håll såna tankar i in hjärna fick ont i ögonen av att läsa ett så orealistiskt inlägg.

Att Agger är spelskicklig i Premier League betyder inte att han kommer vara det i La Liga. Det är lättare att vara spelskicklig back/mittfältare i EPL då det finns mycket mer yta att slå avgörande passar på. Engelska spelare är mycket sämre vad gäller intelligens och rent lagarbete vilket gör att vid en snabb dribbling uppstår oerhört mycket yta och tid att tänka.

Någonting som man märkt hos Fabregas. I Arsenal var han den som slår sista passen osv, man märkte inte av hans tydliga brister i speluppbyggnad och första touch då de har så pass mycket mer tid.

Nej tack till Agger. Har faktiskt hellre Bartra då istället.
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:50
Tröja nummer 9 förresten den ska Dongou ha!
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:48
Lite galen tanke men vad sägs om att

Sälja/låna ut Tello till A.Madrid,

Adriano till Turkiet (ha Grimaldo samt Planas kvar i b-laget och låna någon av dem vid behov när Alba behöver vila)

Sälja David Villa ge Alexis tröja nummer 7

Sälja Afellay vid behov flytta upp Deulofeu.

Thiago tar tröja nummer 15 istället för elva

Ser ni vart det leder?

Årets transferbomb är ett faktum Neymar får tröja nummer 11 i Barca!

Vi säljer alltså Adriano där vi har en u-21 spelare i b-laget.
Tello där vi har en ersättare som redan är bättre i b-laget i Deulofeu
Afellay som knappt spelade något förra året
Villa som ersätts med Neymar

På pappret får vi en mindre trupp men eftersom man kan flytta upp b-spelare är det inga problem samt att vårt anfall skulle bestå av Neymar 11,Messi 10 Alexis 7 vore helt sjukt sydamerikas bästa anfall någonsin?

Det vore väl ett sätt att ta upp kampen med Madrid på?

Lite mycket fm jag vet men ekonomiskt så skulle det gå och på sikt skulle vi tjäna på det.Deulofeu och Pedro skulle vara första reservertill kanterna vilken fart alltså.

Tycker alla att jag är galen?

Sedan Romario tiden har jag alltid haft en viss kärlek till anfallande brassar i Barca vill verkligen se Neymar varför vänta ett år?

Sen är ju givetvis Villa hur grym som helst och Afellay ser bra ut i försäsongen Adriano gjorde nio assists förra året så det är klart att vi tappar en del kvalite.

Men Neymar alltså vilken lirare.Alexis,Neymar och Deulofeu kan ju träna finter på träningarna så Bartra blir galen...

Barcelona Josep Guardiola
2012-07-30 16:35
@Skippstripps:

Ärkessopan Lucio ska aldrig vidröra våra vackra färger.
Barcelona Skippstripps
2012-07-30 16:35
På tal om mittbackar så sitter jag själv och grämer mig över att vi inte nöp Lucio. I mina ögon en världsklassback med rutin som skulle få ett formlyft i Barca. Åldring förvisso men det ger ju våra yngre spelare chansen att visa sig på sikt. På free transfer dessutom!!!
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:19
När Puyul var 4 år hade han mer hår än vad Zizou har haft under hela sin karriär...
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:18
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Fontas som pivote är inte helt fel han har en bra fot men är likt Busken sjukt långsam.

När man kollar os grämer man sig lite att vi inte krigade mer för T.Silva men det var nog omöjligt eftersom det verkar som de kom som en paketlösning han och Ibra.Kanske var bäst det som hände.

Hoppas nu att Eusebio har vuxit in i kostymen rejält för han har ett fantastiskt lag att förfoga över i b-laget.

Som jag ser det har han ett fåtal uppgifter som han borde klara av.

1.Att se till att de klarar kontraktet.

2.Se til att ha spelare som är i matchtempo som kan flyttas upp vid skador samt avstängningar.

3.Spela in spelmodellen hos våra supertalanger och våra diamanter tex Dongou,Deulofeu,Rafinha,Grimaldo och S.Roberto.

4.Vinna mot Castilla!
2012-07-30 16:14
"Bartra är 21 nu som en viss Puyul var när han började spela på riktigt efter 17 år i b-laget..."

Började Puyi i B-laget redan som fyraåring? Grande! ;)
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 16:12
Agger är duktig men jag är av den skolan att ska någon köpas ska det vara något vi inte har eller är bland det bästa typ T.Silva eller allra helst Hummels.

Jag tror Bartra och Pique kompletterar varandra hur bra som helst där Bartra är den lite snabbare och Pique den lite mer kraftfulle.

Nu har vi ju dessutom Mascherano och Puyul helt underbart alltså.

Bartra är 21 nu som en viss Puyul var när han började spela på riktigt efter 17 år i b-laget...

2012-07-30 16:11
Barca Barca

Nej, men det är nog lätt att ha den inställningen till Agger. Han är väl inte det första man tänker på när man föreställer sig en mittback hos FC Barcelona... men då vet man inte bättre. Han skulle passa in här.

Lyckas man inte knyta till sig Martinez eller en bra pivote kan Agger helt klart vara ett alternativ. Priset som ryktas är ju riktigt bra dessutom, och skulle innebära att vi underskrider vår transferbudget i sommar.
Är inte så orolig över att Bartra ska hamna i skymundan oavsett vilken defensiv pjäs som köps in. Frågan är dock vad som händer med Fontas om en renodlad mittback köps in. Han kanske kan bli den som skiftar och spelar pivote ibland?
Atlético addeh
2012-07-30 16:05
Deulofeu

Ja, verkligen. Bartra är både tillräckligt bra och helt redo för uppgiften. Tror han kan få ganska mycket speltid den kommande säsongen. Puyol lär inte matchas sönder och Piqué och Mascherano kan inte spela varje match. Förhoppningsvis får han mer förtroende än vad Fontás fick i fjol, men det vore väl konstigt annars, så som han imponerat under försäsongen.

Träningsmatch eller ej, det var längesedan jag såg någon i Barcelona-tröjan göra en sådan fin försvarsinsats som Bartra gjorde mot Raja. Vore väl möjligen Abidal back in the days. Usch, vad hemskt det lät.
Barcelona Barca Barca
2012-07-30 15:52
Jag ser att många här inne på forumet inte har tittat mycket PL fotboll. Agger är inte så dålig som folk vill få honom att bli på de här forumet. Tycker att till ett pris runt 12-15 som det snackas om så är det väldigt bra affär. Sen är han grymt bra med fötterna.
Coach pep.
2012-07-30 15:50
Folk som säger att Agger är dålig vet inte vad de pratar om. Han har utan tvekan förutsättningarna för att spela i Barca, till och med som ordinarie. Agger är precis som Pique speldirigerande med fin teknik och bra passningsspel. Tack vare sin spelskicklighet och extremt hårda bössa följer han ofta med i anfallen och han är även runt 190cm vilket är välkommet minst sagt. Får vi honom för ett lågt pris är vi lyckligt lottade då det kan innebära ett nästan lika stort kap som Mascherano. Desto syndare om Liverpool dock..

Något som backar upp Aggers klass är hans prickfria instats i Em. Jag kollade upp lite statistik och han är den enda som var 100 prcentig i alla försök att vinna tillbaka bollen (länktips).
Barcelona DavidPiqué
2012-07-30 15:50
Agger är en otroligt bra mittback som jag håller väldigt högt rankad som mittbackar i världen, men jag är emot en värvningen av honom för att vi har en otroligt talangfull och spännande mittback i Marc Bartra. En värvning av Agger skulle bara göra så att Bartra inte får den speltid som förhoppningsvis kommer under säsongen.

Tror även ledningen delar ungefär samma åsikt som mig och vi slipper se Agger i laguppställning denna säsong.

In Bartra we trust - Future captain.
Barcelona Deulofeu
2012-07-30 15:46
Addeh

Det är dags för Bartra att vara vår fjärde back eller hur? Han har precis allt som en modern mittback ska ha dessutom är han elegant a la Marquez vilken knappast skadar.

Ett alternativ som diskutterats länge är ju Capoue och han har ju lite mer det som vi själva inte har fysiken alltså.Men ska man köpa honom till en så utsatt position som dmc kan man lika gärna värva hem Romeu.

Kolla bara på Jonathan i sista matchen två slarvpassar som hade kostad mot ett bättre lag.Det är inte bara att köpa jag hoppas Tito gör rätt.

Måste ändå säga att man är lite besviken att inte fler spelare från b-laget får följa med till Paris.Visserligen flyttar vi upp fyra spelare men man tycker att Deulofeu tex har visat att han bör få mer chanser.

Varken Tello eller Cuenca får ju följa med men ändå ingen plats för Deulofeu det måste kännas trist för honom.Hoppas han har tålamod.

Samma sak om vi köper Agger eller Capoue hur kul blir det då för Bartra och Jonathan som jag ändå tycker visar en hel del hjärta för klubben.

Jonathan skippade ju tex os för att verkligen köra gärnet på försäsongen han måste ju känna att Keitas plats är ledig.

Kul ändå att S.Roberto får följa med men det är väl mest för att Thiago är skadad.

Underbart med Puyul jag trivdes visserligen med att se armbandet hos Messi.
Annons: