/spanien/barcelona/forum/8797.aspx/spanien/barcelona/forum/8797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-01 10:13
Sentuary

"Sen att man kan säga att Mourinho har ''våldtagit Pep'' är tafanimej.. ja det är väl något som har gått väldigt snett när man föddes. Någon underlig speciell minnesförlust sjukdom som ännu inte har upptäckts av världens bästa doktorer än idag."

Haha, nej de kommer bara ihåg sin egna historia. Det är som att allt Barca och andra klubbar gör är meningslöst för att de vann fem CL-titlar i rad på 50-talet. Real var klart störst och bäst en gång i tiden. Om man har haft två-tre klubbar som har åstadkommit mer under en 22 års period så är man inte störst och bäst längre. Men de är fortfarande jävligt bra.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 10:11
GerardPiqué3

Tycker inte Villa ska ha en startplats i början av säsongen. Han lär inte vara i jättebra form så enligt mig är det Pedro, Alexis och Leo som är ordinarie när tävlingsmatcherna startar, fast det lär naturligtvis ändras genom säsongen. Jag har verkligen inte räknat ut David Villa.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-01 10:11
LAM nr 10

Nej, han har inte getts grönt ljus för att spela ännu. Bara för att träna fullt. En comeback på planen blir nog först aktuell mot Sociedad eller i Supercopan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 10:05
Missade de två första träningsmatcherna och har nu läst ikapp lite både från artiklar och forumet. Väldigt positivt att Bartra presterat såpass bra, gör han en grym försäsong kan nog Tito välja att satsa på honom. Personligen är jag redan övertygad om att han kommer att bli en utmärkt reserv redan den här säsongen. Tycker det är perfekt med tre världsbackar och Bartra som kommer att utvecklas riktigt mycket .

Jobbigt dock för Muniesa att bli skadad. Surt då han förlorar mycket tid som hade varit värdefull för ynglingen, nu måste han rehabilitera minst halva säsongen och sedan blir det svårt att komma tillbaka till våren.

David Villa har alltså fått grönt ljus nu. Han kan nog inte spela mot PSG men kanske han gör säsongsdebut i Göteborg den 8:e?
Barcelona Xavi#6
2012-08-01 10:02
Mr Sleven
De är en av de största genom tiderna inom sina sporter utan tvekan, Precis som Real. Men inte är Real störst nu eller? Tiderna ändras.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-08-01 09:59
Federer är världsetta... så visst kan man vara både störst och bäst NU.

Precis som Barca!

Barcelona GerardPiqué3
2012-08-01 09:59
Hur vill ni att vår första-elva skall se ut början av säsongen, förutsatt att alla i truppen är hela? Jag ser gärna den såhär : Valdes Alves-Pique-Puyol-Alba Iniesta - Busquets-Xavi Sanchez-Messi-Villa Som rotation har vi Bartra och Masch för Puyol/Pique, Adriano för Alba och Montoya för Alves. På mitten slänger vi vid behov in Masch/JDS för Busquets, och Thiago/Cesc kan ge Xavi och Iniesta den avlastningen dom behöver, bättre att ge Xavi lagom med matcher så hans kropp håller. Cesc ser jag gärna mer som mitt den här säsongen än som släpande fw. Längst fram lär ju Messi spela 99% av alla matcher, han vägrar ju vila även om Lech Poznan kommer på träningsmatch. Därför lär ju Sanchez, Villa och Pedro slåss om ytterplatserna. Som ess har vi Tello och Cuenca, samt Affelay att tillgå både som mitt och ytter. Ur detta perspektivet ser truppen mycket stark ut, kan vi hålla spelarna borta från värre skador skall vi definitivt kunna konkurrera i alla olika turneringar. Sen hade ju inte en mittbacksvärvning varit fel, men samtidigt har vi Bartra som rising star och jag ser gärna att han får gott om speltid! Kan vi somsagt hålla truppen fri från jobbiga skador, samtidigt som Cesc och Alexis når ut till full potential och Puyol, Xavi och El Guajes rehab går som planerat har vi nog en härlig säsong framför oss !
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-01 09:50
Xavi#6
(Det är väl vilka som är störst just NU som gäller?)

Glömde bort att det är NU det gäller för att man ska vara störst inom den sporten, herre min Gud! Det händer att pojkar förväxlar störst med bäst.

Ali, Schumacher, Federer. Ingen av dom lill pojk är bäst just nu, men vad är dom däremot?
Barcelona Xavi#6
2012-08-01 09:44
Mr Sleven
Så ni är fortfarande störst enligt dig? Tiden har gått vidare sen eran tid, Kanske kommer den snart igen? Det är väl vilka som är störst just NU som gäller?
Visst ni har en fin historia sure men det gör er inte störst i dagsläget.
Fail inlägg? Ser du det genom maräng ögon så visst.
Ha en fortsatt trevlig dag :).
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-01 09:39
Xavi#6

Vilka fail inlägg jag läser, du förstår väl att man inte blir störst på bara 2-3 år? Man räknar ihop den tiden som sporten funnits och jämför med om någon annan gjort något sådant eller vunnit lika mycket? Det är inte `fansen` som avgör vem som är störst eller varit.

The definition of `största laget inom fotbollen` är Real Madrid, vare sig ni gillar det eller ej.
Barcelona Barclasico
2012-08-01 09:39
Hahaha herrGud hur okar ni tjafsa ?
Barcelona Ztoys
2012-08-01 09:33
Off topic! Men har någon biljetter till Barca-United som vill sälja? PMa mig men vad det är för plats och pris :)
Barcelona Xavi#6
2012-08-01 09:23
!Sergio_ Busquets!
Bra sagt.
Mr Sleven , Fotbollen har inte bara funnits i 22 år nej. Men bara för att man var störts för ett x antal år sen så är det inte självklart att man är det för alltid? Eller? Rätta mig om jag har fel. !Sergio_ Busquets! Fick med ett bra exempel med det Mongoliska riket.
Real Madrid är en av världens största fotbolls klubbar utan tvekan, Men inte är de störst längre. För att gå tillbaka några år så ser man klart att Barca är nummer 1 i dagsläget sett till antalet titlar om man nu går efter det.
Som sagt fotbollen har inte bara funnits i 22 år men för eran del så är det inte tyvärr Real Madrid som är störts längre.
Real Madrid K. Benzema
2012-08-01 09:10
Sergio Bosquets

Då har du inte sett matcher när det ena laget leder med 3-0 och gjort mål i varje anfall för då säger dom att "dom spelar Real Madrid fotboll"
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-01 09:05
!Sergio_ Busquets!

Har fotboll bara funnits i 20 år :S? Inget jag visste, förlåt! Fortsätt du :)

PS: Du förstår inte vad störst betyder, cute :)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-01 06:37
Mr Sleven

Alltid lika underhållande att läsa ett maräng inlägg här på "Les Rambles" det är nästan så att ni vill ha bråk eller bara är här för att provocera.

"I come in peace!" är det absolut första du skriver för att bokstavligt talat fyra rader senare skriva "Vad har ni lyckats med (I livet)? Skriva 50 inlägg varje dag på svenskafans", Classy bro.

"Man kan skriva vad man vill om Pepe men han har lyckats i det han gör och anses idag vara en av dom bästa på det han gör samtidigt så spelar han för världens absolut största fotbollsklubb. "

"han har lyckats med det han gör", Ok det köper jag

"(Pepe) anses idag vara en av dom bästa på det han gör", Du skrev med andra ord samma sak två gånger och som sagt jag köper det

"samtidigt så spelar han för världens absolut största fotbollsklubb (Real Madrid)."Vänta lite nu VA!?. Nu hänger jag inte med. Faktum är att det finns absolut inget bevis som kan stödja ditt och tusentals andra vaneföreställda marängers argument till att Real Madrid är just nu den största klubben i världen.

Ni ligger på tredjeplats av de lagen som har vunnit flest CL-titlar de senaste 22 åren (Milan och Barca har vunnit fyra och ni tre), Ni ligger på andraplats av de lagen som har vunnit flest Laliga titlar de senaste 22 åren (Barca har vunnit 11 och ni 8), Ni har vunnit 12 El Clasicon medans vi har vunnit 26 sedan 1990 (CL+LaLiga+Copa del Rey+Supercopa), Ni ligger på tredjeplats av de lagen som har haft flest Ballon d'Or vinnare sedan 1990 (Ni har tre, Milan fyra och Barca sex) och sist men inte minst så ligger ni på andraplats som lag med flest supportrar i världen. Vilka ligger först. Jo. Barca. (Länktips: http://www.goal.com/en/news/12/spain/2010/09/10/2112594/barcelona-and-real-madrid-have-the-most-fans-in-europe)

Det ända jag kunde hitta som Real Madrid ligger etta på är ju ,inte så oväntat, laget som spenderat mest pengar. Sedan 1990 har ni värvat för 1,129,426,600£ i jämfört med oss som har lagt ut 872,388,000£ på samma tid. Länktips (http://www.transfermarkt.co.uk)

Det första steget i att lösa ett problem är att erkänna att man har problem. Real Madrid är inte världens största klubb LÄNGRE!. Det Mongoliska riket är det största riket mänskligheten någonsin beskådat, vad hjälper det idag?

Man hör aldrig en kommentator säga "De spelar Real Madrid fotboll idag" när till exempel Arsenal leder med 4-0 mot Newcastle. De säger alltid "De spelar Barcelona fotboll idag"
AndreD - General pardon
2012-08-01 05:08
Lite information om domarna inför supercupen.

note: clos gomez falsified a report including quotes guardiola didn't make, mateu lahoz was named by mourinho as his favourite referee
Barcelona Sentuary
2012-08-01 04:08
Herregud vad är det för snack inne i Puertan om att vem som helst kan träna laget? ''Det var inte Peps förtjänst att laget vann så många el Clasicon''. Men vem var det som rensa laget, uppfann talanger en efter en, Busquets till exempel vem hade ens trott på honom? Pedro och så vidare. Sålde Ronaldinho och en massa spelare, och tog in nya hungriga hela tiden. Man tror att folk där inne tar droger helt seriöst, ''det var domarens fel att det blev 5-0, 2-6''? Va det domaren som gjorde målen eller vadå? Domaren gör misstag och det åt båda lagen, men det är fotfarande vi som gjorde målen, idioter.

Sen att man kan säga att Mourinho har ''våldtagit Pep'' är tafanimej.. ja det är väl något som har gått väldigt snett när man föddes. Någon underlig speciell minnesförlust sjukdom som ännu inte har upptäckts av världens bästa doktorer än idag. Vinner man flera möten, i detta fallet Pep mot Mourinho, samt en med 5-0, och säger att man blivit våldtagen av Mourinho då är det något som verkligen inte stämmer. Vissa därinne borde bli undersökta genast, innan det leder till något värre.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-01 03:28
6-2 mina herrar. Inte 3. Inte 4. Utan med SEX mål vann vi i deras "sovrum". Låt de snacka 24/7. Mina barnbarn kommer inte bevittna sånt brutal våldtäkt som marangär fick uppleva.

Trauma Trauma.................

Ska bli kul o se mötet mot Psg nu till helgen. Tror vi slår de enkelt.
Men jag hoppas ändå främst på att grabbarna håller sig skadefria till mötet i GBG. Längtar som faaaan grabbar, bara 7 dagar kvar :).

Barcelona papillon
2012-08-01 03:23
Carles Puyol - 1899 Jag misstänker att de flesta som skriver där inte kommit i puberteten än!
Barcelona Ibillay
2012-08-01 02:47
hahah att de fortfarande kör med "domarsnacket" innen i Puertan. Allt för att inte erkänna att Barca har varit bättre de senaste åren.
En grej har Mourinho gjort, han har verkligen lyckats störa Barcas spel under El Clasicon och göra det svårare för oss, alltså återigen han har lyckats störa vårt spel. Det betyder INTE att mourinhos Madrid har varit bättre, nej nej, det är bara personer som inte kan se och förstå fotboll ordentligt som tycker att Madrid har spelat bättre El Clasico senaste året.

De har lyckats göra det svårare för oss och på grund av våra försvars problem förra året kunde de utnyttja matcherna med sina kontringar. Men ett "spel" hade de aldrig. De koncentrerade sig istället på att förstöra vårt spel än att själva skapa ett. Bara det visar vilken respekt de har för oss.

Vilka as haha så synd om dem.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-01 02:29
Vill ni skratta så bör ni titta in i Smutsens forum. En viss Hombre har äntligen kommit ut i garderoben och säger sanningen men vissa idioter blir arga på Hombre för att tala sanning helt patetisk. Hombre menar på att sedan ankomsten av Mourinho så har spelarna skämt ut sig ovanligt mkt och Mourinho beteenden är barnsligt tycker Hombre faaaaan va jag håller med honom. Så skönt att se att det finns folk som kan säga sanningen även om vissa idioter hoppar på en direkt. Hatten av för Hombre.
Barcelona Don Andrés Iniesta
2012-08-01 01:39
@el Flaco - Loco-Motive:

Neymar kommer att hamna i en toppklubb oavsett vad skulle jag tro. För de som har råd med honom är endast toppklubbarna och det finns ju gott om intressenter när det kommer till honom...

Han här den nästa stora spelaren ifrån Brasilien åtmindstonde när det kommer till anfallare, senast var väl egentligen Ronaldinho?

Men visst, det är en chansning att värva honom, speciellt om man värvar honom för de summorna det pratas om. Samtidigt så måste man vara snabb på att värva honom, för som sagt så är många klubbar ute efter honom och det kommer antagligen dröja ett tag tills det kommer ännu en "show" spelare av denna kalibern...

Jag tror det är upp till honom om han lämnar nu eller nästa sommar. Fast det bästa skulle väll vara att värva honom nästa sommar så att han kan komma in i laget efter ca 1 års anpassning och därefter ta över efter Villa som jag tror/hoppas kan hålla toppklass i 1-2 år till...

Men eftersom att han kommer ifrån Brasilien direkt till Europa så är det nog inte så osannolikt att det dröjer mer än 1 år för honom att acclimatisera sig osv...
Barcelona Siempre Barça
2012-08-01 00:59
Då har man beställt en sergio busquets tröja:)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-01 00:55
Hellre att man satsar på Bartra än Agger och Villa istället för Neymar. Bartra är 21, lika gammal som Puyi när han lyftes upp. Även om ynglingen saknar erfarenhet från elitnivå anser jag att han är redo att slussas in. Om han inte får förtroende nu lär han aldrig få det.

När det gäller el Guaje tycker jag han förtjänar förtroende. En Neymar värvning i det här läget är inte någon prioritering, samtidigt som jag är skeptiskt till hur/om brassen ska kunna anpassa sig till den europeiska fotbollen. Samtliga av de senaste storstjärnorna från Brasilien, Romario, Ronaldo, Rivaldo och Ronaldinho, mellanlandade i en mindre europeisk klubb innan de tog steget till en toppklubb.

I för sig bör alla spelare behandlas som individer, men i dagsläget väljer jag hellre Villa än att gambla med Neymar.

Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-31 23:54
Det här om Malaga flyttas ner och Villareal tar platsen har det blivit officiellt än?
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-31 23:54
Patrick Kluivert, en av våra legender, är klar som ass.tränare brevid Van Gaal för Holland :)
Barcelona Blaugrana91
2012-07-31 23:13
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Jag tycker som sagt att vi inte är i lika stort behov av att värva någon mittback längre efter Bartras fina insatser. Därför öppnar det för en värvning av Neymar.

Däremot hade det väl inte varit helt fel att värva både Neymar och ev. Agger då, men det skulle kosta närmare €60 Miljoner för bara dem två, lägg till dem €14M vi lagt för Alba och det blir totalt €74 Miljoner. Visst klubben kan skjuta till mer kapital i form av nästkommande sommars transferpengar, men frågan är om man vill göra det?
Förra sommaren spenderade vi €55M och blir det nära €70M i år så har vi slängt ut totalt €125M på bara två år, man kan inte spränga budgeten varje år. ;)

Men vi får se hur det blir, känns allafall spännande nu när man lagt Javi Martinez bakom sig och söker andra alternativ.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-31 23:08
Rambla

Det vore ju synd att göra sig av med en sån mångsidig och duktig spelare som varken vill lämna eller gjort dåligt ifrån sig. Tror inte Aggers eventuella ankomst påverkar hans status i truppen alltför mycket. Däremot är det ju ett stort plus att Agger även kan spela till vänster i backlinjen. Så finns det fortfarande en Abidaltyp att tillgå om fransmannen (hope not) aldrig kommer tillbaka.
Barcelona älskabarcelona
2012-07-31 23:05
Snälla ge mig inga falska förhopningar om Neymar! kommer tjuta som ett barn ifall vi inte köper han till slut !
Annons: