/spanien/barcelona/forum/8794.aspx/spanien/barcelona/forum/8794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-03 13:12
Från Arsenal forum mourinho använder Nuri Sahin som vänsterback på både träning och matcher. Ett tydligt tecken på att Jose vill se han lämna Laget .... Hade jag varit Sahin skulle jag lämna laget, lite heder måste man ju ha i kroppen. Jag menar är man en av de bästa mittfilterna I världen är man värd mer än att spela vänsterback
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Piquénbauer
2012-08-03 12:47
Kul med PSG imorgon! Hoppas vi får se en riktigt bra match.

Förra året när Sahin värvades tänkte jag fan nu börjar ju Real fatta att man behöver ett spelskickligt mittfält inte klumpfötter som bara kan springa fram och tillbaka.

Gissa om jag är glad idag för att Sahin spelar som vänsterback och aldrig egentligen fått chansen. Jävligt tråkigt för honom men så är det.

Jag vill inte vara den men... Kan någon meddela Modric att han troilgtvis kommer spela högerback till våren?
Atlético addeh
2012-08-03 12:36
22 spelare uppkallade till morgondagens match.

Utöver de 17 A-lagspelarna som finns tillgängliga åker Planas, Ilie, Sergi Roberto, Rafinha & givetvis även Tello med till Paris.
Barcelona Abbe.
2012-08-03 11:52
Riiio

Nej, de är registrerade som A-lagsspelare tack vare en klausul i kontraktet, vilket betyder att de numer tillhör A-truppen. Även Jonathan dos Santos och Marc Muniesa, som oturligt nog skadade sig mot Hamburg, hade en sådan klausul i kontraktet.

Däremot har de inte, så vitt jag vet, skrivit på något A-lagskontrakt än, och behöver därmed övertyga Tito om att de förtjänar en plats i laget. De ska inte kunna glida räkmacka för att de har agenter som lyckats förhandla fram en A-lagsplats.
Barcelona Riiio!!
2012-08-03 11:45
Abbe.

Oh fan, jag måste ha uppfattat det fel. Så Montoya te.x kommer inte spela alls med B-laget då??

Från morgonens träning:

"The 19 available first team players were joined by Sergi Roberto, Planas, Rafinha and Tello from the B team.

Bartra och Montoya spikade i A-laget till nästa år, kanske Dos Santos också som tillsammans med Adriano tränade vid sidan om. Adriano har ju bara stukat foten så det borde inte vara några problem till United matchen i alla fall, även om Alba förväntas starta.
Barcelona Abbe.
2012-08-03 11:34
Riiio

Vet inte om jag uppfattade dig fel, men Montoya är redan uppflyttad, likaså Bartra.

Äh, tror Afellay är väl integrerad i truppen. Det var säkert värre i början, men nu pratar han till och med spanska, så han lär inte ha några problem med kommunikationen. Det är nog inget att oroa sig för.

Nu är det dags för Valdés att hålla presskonferens.
Barcelona Riiio!!
2012-08-03 11:29
Montoya och Tello är med på morgonens träning med Barca. Ska bli kul och se ifall dom tillsammans med Sergi Roberto och Bartra är de som är med hela försäsongen med A-laget och helst flyttas upp.

Funderade mycket på det där med att Afellay alltid ser lite utfrusen ut på vissa bilder. Tror det bara är tillfälligheter, har för mig att han umgås en del med Thiago, Fontas, Dos Santos mf. Han hade dock tyckt det va kul om en holländare värvas in från landslaget eller liknande =)
Barcelona Rambla~
2012-08-03 11:13
@barcastuff: Although Barcelona have shown interest, Arsenal did not receive any offer for midfielder Alex Song (24), who is not for sale. [mirror] Åh fy fan vad skönt. Då kan vi avskriva även honom.
Barcelona Piquénbauer
2012-08-03 11:01
Toulalan billigt,
tack för mig
Barcelona GerardPiqué3
2012-08-03 10:56
Någon som har bättre koll på situationen med Alex Song än mig? Hur är han tänkt att användas om vi skulle köpa loss honom, som reservmittback eller mittfältare?

Om vi nu skall hämta hem en spelare som kan avlasta Puyol/Pique ihop med Bartra tycker jag vi skall sikta in oss på en fullfjädrad mittback, inte en mittfältare som behövs skolas om likt Masken.
Barcelona papillon
2012-08-03 10:37
den närkingska älgen Mascherano räknas nog också som backup till busquets men även Thiago (och kanske Fabregas) kan spela pivote. Ser hellre en renodlad mittback komma. Tänk att starta med två mittbackar (mascherano & martinez), inte alls bra i mina ögon!
Barcelona R85
2012-08-03 10:28
Jag tycker Agger är en bra idée , stark ,bra på huvud och bra tillslag men är för skadebenägen. Jag tror på dos Santos , han kan utvecklas så mycket mera, men vi glömmer också om vi köper en ny back, så kan vi lyfta masken till sin pivote plats oftare, han är enligt mig en av dem bästa i världen i den positionen
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-03 10:22
@R85:

Det är rätt klart att klubben valt att släppa spåret med Martinez då Athletic höll stenhårt på hans utköpsklausul på 40m euro. Martinez är en fantastisk spelare, men är inte värd dom pengarna.

Nu snackas det mer om namn som Daniel Agger och Alex Song. Det bästa vore naturligtvis en spelare som kan spela både mittback och pivote, särskilt när den enda ersättaren till Busquets i dagsläget är Jonathan dos Santos.
Barcelona R85
2012-08-03 10:04
Tack så mycket för välkomnade. Första frågan till mina cules ? Tycker ni verkligen vi behöver javi Martinez ? Jag personligen tycker att vi behöver en renodlad back som kan breda upp truppen , speciellt en kvick back, våra backar har inte den här extrema speed de första stegen. Om Barca ska verkligen lägga så mycket pengar , så borde vi satsa på David luiz
Atlético addeh
2012-08-03 09:07
Det vore väl knappast läge för Keita att bli ovän med Pep som lovordat honom så mycket genom åren och dessutom få alla culés emot sig. Klart han inte skulle säga något sånt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-03 09:01
Keita har förnekat att han har sagt något negativt om Pep. Han säger att han inte ens har pratat med den tidningen. Skönt och bra att han förnekar det direkt! :)
Barcelona for ever
2012-08-03 08:15
jag är ny här , jag bara kolar om det fungerar för mig och skriva här inne på forumet
Coach pep.
2012-08-03 02:22
påfågeln

Nåväl, kanske inte någon renodlad playmaker men han är offensiv iallafall och spelar väldigt högt upp i plan. Hans största styrka verkar vara passningsspelet snarare än hans defensiv (länktips). Jag tror inte Song är tillräckligt taktiskt fulländad för att vara back-up till Busi. Visst, han skulle vara en värdig ersättare till Keita men Dos Santos blev inte uppflyttad för ingenting.

Hit med en ordentlig och spelskicklig mittback istället säger jag.
Barcelona Capilito
2012-08-03 01:54
R85
Erbjuder 400 kr styck!
Barcelona påfågeln
2012-08-03 01:49
Song är väl knappast någon playmaker, även om han slog till med några assist förra säsongen på sina rusher uppåt. Han bidrar med något vi inte har, stark fysik, synd bara att han inte är så stark i luftrummet :P En liten förbättring från Keita, bättre som pivote, och som kan spela mittback. Är lite osäker om han klarar Keita-rollen på mittfältet, alltså att bidra med fysik och djupledslöpningar från ena offensiva mittfältplatsen, men han brukar inte dra sig från att komma med i offensiven i varje fall :)
Coach pep.
2012-08-03 01:12
Jaha så nu ryktas det alltså om Song, som att vi inte har playmakers så det räcker. Fan håller ledningen på med..
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-03 00:12
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-03 00:10
Rambla

Okej! Han verkar spännande, särskilt eftersom det sägs att det han som är Valentins favorit bland de han har scoutat... men jag har fortfarande sett honom för lite för att kunna säga att jag tar honom hellre än Agger, som jag tror skulle funka kanon i Barca. Bara han slipper skador ..
Barcelona Rambla~
2012-08-03 00:07
400 miljoner för Song!

Gaah, jag tror jag går och hänger mig.

Bona nit!
Barcelona Eto'09
2012-08-03 00:06
Kan säga att jag hade föredratt song för 400 mille än martinez för 200 mille.
Song anser ja som perfekta ersättaren till keita. Ifall song kommer så ökar chansen att de inte blir någon värvning av någon back, dvs bartra skulle fått chansen.

Song är väldigt ung skicklig spelare som kontrollerar bollen väl (som man ska göra i barca) och sköter de defensiva arbetet suveränt. Jag kollar mycket på arsenals matcher och song är min favorit bland alla i Arsenal. Skulle även vart kul o få se wenger efter att ha förlorat ännu en nyckelspelare till barca :D:D
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-03 00:02
Eto 09

Så länge han inte bänkar Busquets allt förlänge. Jag tror faktiskt om han kommer så skulle han vara en inhoppare
Barcelona Rambla~
2012-08-03 00:00
1.70

Har sett honom lite grann. Han är typ en spelare som Bartra. Bra med bollen, bra huvudspel osv.

Ingen jävla Song. För dyr för att nöta bänk, för jobbig jävla manager att göra affärer med. Dumpa tanken på Song direkt. Aldrig i h-e att Wenger ger med sig och gör han det lär det bli 31 augusti. Vem fan orkar vänta till dess?
Barcelona Eto'09
2012-08-02 23:55
Soong hade varit perfekt!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-02 23:55
R85

Välkommen mannen/damen!!!
Barcelona R85
2012-08-02 23:51
Hej !
Har följt detta forum i ett par år nu men är ny som registrerad användare.
Säljer 2 st biljetter till FC Barcelona - Manchester United matchen i Göteborg 8/8-12, i barcaklacken. Om ni vill ha mer detaljer om placering så kontakta mig via mail. Pris per biljett är 800:-/eller högst budande. Kontakta mig på rosevear85@hotmail.com
//R85
Annons: