/spanien/barcelona/forum/8792.aspx/spanien/barcelona/forum/8792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-04 11:26
robert fotbollskanalen.
Postat via SvenskaFans-appen
RobinJohansson8
2012-08-04 11:25
Okej, men då jag inte är hemma så undrar jag vilken internetsida man kan streama på? För har ingen tillgång till den tv4 sport här! :)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-04 10:39
RobinJohansson8

Se på TV4sport den riktiga
Barcelona påfågeln
2012-08-04 10:39
Den går på TV4 sport funkar ju om man bor i Sverige, stream finns väl på en rad olika sidor, som t.ex. Rojadirecta
RobinJohansson8
2012-08-04 10:28
Var kan man streama matchen ikväll? :)
Barcelona Barcadinho.
2012-08-04 10:11
Jag sitter o läser inför match artiklar i olika källor.
Lagt märke nu att Malagashejken är släkt med shejken som är VD för PSG Qatar IA. Hmmm, släkt från Qatar...
Tänk om hela investeringen i PSG tar lika snabb vändning som i Malaga, alltså typ "bluff" ägare. Det blir en saftig cirkus. Får se i framtiden.

Jag börjar förresten blir riktigt trött på att Qatarshejkerna kontroller så mycket i den internationella fotbollen. Barca får iof sig 30 milj euro varje säsong och det är en saftig summa, men ändå. Glöm inte att shejkerna lyckats fixa till sig ett VM arrangemang. Jag undrar hur det gick till ? (!).
Barcelona Riiio!!
2012-08-04 09:17
Gametime!!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-04 00:16
Ja, för det första är det dumt att göra sig av med en sådan klasspelare som funkar på alla offensiva positioner - särskilt när vi redan har ett par skador de första månaderna av säsong.
För det andra är det isåfall bättre att sälja och chasha in lite. Vi vet ju alla hur våra lånehistorier brukar sluta....

Men hela grejen är dum och man borde inte ens fundera på det. Hade nästan släppt oron av att det skulle ske, efter de senaste veckornas uttalanden spelaren och klubben, samtidigt som Afellay gjort två kanonmatcher under försäsongen. Så kom detta som en blixt från klar himmel. Något bör ju vara på gång, annars hade aldrig Jansen sagt så.
Om nu Ibi lämnar och typ Agger/Lovren ansluter - har vi då ens blivit starkare än förra året? Afellay/Keita vs Alba/Agger. Ja, med tanke på uppflyttningarna av B-lagsspelarna (främst Bartra och Montoya), är vi nog det. Men man har fan inte gjort en jättelyckad sommar på marknaden direkt. Särskilt om vi inte får en krona för varken Afellay eller Keita.

Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-08-04 00:06
Kan vara det dummaste klubben kan göra är och att låna ut Afellay, han har inte kunnat visa upp sig pga hans skadeproblem från förra året och han har gjort det otroligt bra i försäsongen så länge!

Nej tack till en utlåning av Afellay, Tito!
2012-08-03 23:54
Blev riktigt förvånad när Agenten går ut och bekräftar att Afellay kan lånas ut, när Tito härom veckan sa såhär:

"Afellay is a player of great class, there is no doubt about it," Vilanova told NUsport. "Like always, he is part of our selection. We will begin the season with him."

Även tidigare har Rob Jansen (agenten) alltid sagt att Afellay kommer stanna i Barca kommande säsong. Men nu låter det plötsligt annorlunda. Vad är det som händer?
jawa walladbegi
2012-08-03 23:52
Nu har jag besökt forumet febrilt ända sedan säsongsavslutningen då jag fullständigt berövades all min lycka pga chelsea matchen. Nu är det ny säsong,nya tanka, nya tag.

Gällande Ibi, så är en utlåning i mitt tycke det mest korkade man kan göra. Han har definitivt kvalite att agera super sub. En ibi med självförtroende är i sina bästa stunder en gudabenådad spelare.
Rivaldo Ferreira
2012-08-03 23:38
Låna ut Ibi? Det måste vara det absolut galnaste jag hört i hela min dag.
Forza Ibi!
2012-08-03 23:22
Blir så trött om det händer. Fan ska vi tunna ut och försvaga truppen för hela tiden? Nej, varken Tello eller Cuenca ger oss lika mycket som Afellay gör i nuläget.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-03 23:19
Villa/Silva

Som sagt det var MD som skrev att dem €15M Barca sägs ha betalat ska ha varit en del av priset på honom som man kommit överens om, dvs totalt €55M. Alltså återtstår då €40M.

Om det sen stämmer vet ju ingen förutom Barca och Santos och det lär ju visa sig tids nog.

Alba lär debutera mot United, han fick lite extra ledighet.

1.70-ligan - Cuenca y Tello

Hoppas det inte stämmer, tycker Afellay förtjänar att få vara kvar, främst nu efter inledningen av försäsongen där han varit riktigt bra.

Korkat av Tito om han lånar ut honom, Afellay är som sagt bra att ha.

2012-08-03 23:07
Robert Jansen (agent Afellay): "Afellay could possibly go on loan for one season. To Italian Serie A? That's also an option, yes." [cmw]

Men fuck no! Spelar inte hans prestationer på försäsongen någon roll? Varför ska vi alltid göra oss av med spelare trots att vi kan behöva dem? Ibi är en multifunktionell spelare, en perfekt krydda i vår trupp.
Valencia Villa/Silva
2012-08-03 23:06
Blaugrana91//

Är det säkert att Santos skulle sälja Neymar för 40 mil?? Det faktum att barca redan har betalat 15 mil är väl att Santos ska sälja honom till barca och ingen annan. Om inte Barca har skrivit in ett avtal där Santos måste sälja för 40 så kan väl Santos begära hur mycket som helst. Med andra ord kan de likagärna begära 55 miljoner för att sälja samtidigt som ni redan har betalat dem 15 för rätten att köpa, 70 mil med andra ord. Jag börjar förvira mig själv nu hahaha

När gör Alba sin debut för er??
Barcelona Marc_Bartra, Next Pique
2012-08-03 23:01
Sakho om matchen imorgon "This is the type of game that everyone dreams about. We're at home, hosting Barca, the best team in the world," he added. To play against those players, those artists who are the best of the best... it will be a great chance for us to measure ourselves as a team. "On a personal level, to play against those forwards can only make you a better player."
2012-08-03 22:56
Rivaldo Ferreira

Välkommen!!
Barcelona Marc_Bartra, Next Pique
2012-08-03 22:46
Rivaldo Ferreira (Barcelona) Välkommen
Rivaldo Ferreira
2012-08-03 22:42
Tjena Cúles! Jag är ny här på Les Rambles. Jag har tidigare följt detta forum och bestämde mig att bli medlem. Hoppas ni välkommnar mig här.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-03 21:22
Smogen

Om det stämmer vet ingen, men enligt samma källa (MD) så skulle det totala priset för Neymar bli €55M, men med tanke på att vi då redan ska ha betalat €15M så blir det istället €40M som betalas ut nu (Om han nu skulle värvas i sommar).

Sen har jag precis som Rambla nämner också läst att om nu Santos väljer att sälja till någon annan klubb så måste dem betala ungefär €30M till oss tack vare förskottsbetalningarna. Men som sagt omöjligt att veta exakt hur det ligger till.
2012-08-03 21:17
Har ni hört Lio skrika :) 1:31

Sorry för trippel
2012-08-03 21:05
Xavi i Puyol när dem var unga.
Länktips: t.co/1d8j9zwl
2012-08-03 20:59
Eto '09

Valdes
Alves Bartra Piqué Planas
Roberto Sergio Cesc
Pedro Messi Affelay
Barcelona Eto'09
2012-08-03 20:53
Vad för startelva vill ni se imon?

ville själv att deulofeu skulle med men men...
Barcelona Rambla~
2012-08-03 20:42
Angående summan Barca redan betalt till Santos för en eventuell värvning av Neymar, så har jag för mig de får ca dubbla summan tillbaka av Santos om de väljer att sälja honom till en annan klubb. Klubbarna har iaf skrivit något slags avtal sinsemellan men vad det exakt innebär är det nog ingen som vet.
Barcelona Smogen
2012-08-03 20:27
Enligt EMD så har Barcelona redan betalt 15€ miljoner för Neymar, antar att det är tänkt som en delbetalning för att han i framtiden garanterat ska gå till Barcelona. Är det något som vet om detta kan stämma?
Barcelona Myrran
2012-08-03 20:23
Barca!54 Rolon, ondoa o euguene kunde inte vara med pga visa problem. Får det från youngcules på twitter. Får massa från twitter.
Barcelona barca!54
2012-08-03 20:17
Myrran

var hitta du din information, jag har hört att vissa spelare inte kan vara med t.ex. maxi rolon.
Barcelona barca!54
2012-08-03 20:17
Myrran

var hitta du din information, jag har hört att vissa spelare inte kan vara med t.ex. maxi rolon.
Annons: