/spanien/barcelona/forum/879.aspx/spanien/barcelona/forum/879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-04-14 10:10
Man känner sig så sjukt tom vid ett uttåg ur Champions League, speciellt i en kvartsfinal. Ett lag som Barcelona måste alltid spela åtminstone i semifinalen, allt annat är ett grovt misslyckande med det förutsättningarna vi har. Jag vet att ligan fortfarande finns i våra egna händer och att vi har en CdR final att se fram emot, men på något sätt känns det ändå som att säsongen dog igår. Det finns så sjukt många obesvarade frågor kring oss i nuläget som gör mig ordentligt oroad. Men innan jag går in på en del av problemen så kan man bara konstatera att Barcelona var som bäst den här säsongen när det gällde som minst. Man träffade in sin bästa form vid November - Januari och peakade alldeles för tidigt för att sedan rasa likt ett ostadigt korthus när allt skulle avgöras. Skit i att vi hade en rekordlång svit utan förlust, men att överhuvudtaget se Barcelona spela 4 raka matcher utan vinst, varav 3 är förluster är bara oerhört surrealistiskt och konstigt. Jag försöker komma på vad det kan bero på för våra spelare gick från att lira likt det klasslag vi varit vana att se dom som till att lira likt ett gäng trött och omotiverade avdankade föredettingar. Under April månad har precis VARENDA spelare (Rakitic och Suarez klarar sig undan den här kritiken) sett ut som om de spelar med magsjuka i kroppen. Noll energi, noll tempo och noll fantasi - den totala motsatsen mot vad vi såg förra säsongen vid den här tidpunkten. Den första anledningen man tänker på är det otroligt krävande spelschema vi haft den här säsongen - med en alltför tunn och svag trupp. Förra året hade vi en mycket bättre trupp och inte ett lika hektiskt spelschema - för Pedro (oavsett hur mycket han droppat i kvalité de sista åren) är ljusår bättre än både Munir och Sandro samtidigt som Xavi har mer fotboll i sig i hans ens lilltå än vad den totalt värdelösa Arda har. Att vi sedan fått en långtidsskada på Rafinha som mot säsongsstarten verkligen såg hyperintressant ut har inte heller gynnat vår redan svaga trupp. Vi klarade av att matcha den intensitet som krävs i lite mer än en halv säsong, men sen vart det stopp. Och då ska man också minnas att vi SÄLLAN spelat ut hela vårt register den här säsongen. För hur många matcher har vi inte "suttit" vid det här forumet och konstaterat att "spelarna vilar sig på direktiv från Lucho". En myt som troligen inte stämde för fem öre. Vi har haft en match den här säsongen där vi liknade oss själva från förra säsongen i allt vad gäller matchrytm, intensitet, energi, fantasi och glöd och det var 4-0 segern borta mot Real Madrid. Annars har det sett ut som sådär - att bättre kan vi och bättre kommer. Men det gjorde det inte. Så den tunna truppen är en av de absolut största problemen vi har haft i kombination med vårat spelschema. Det har tillslut blivit vårat fall. Och det blev knappast enklare av att de två värvningarna vi köpte in förra sommaren än så länge har stor floppat (nu har Vidal knappast fått en lika ärlig chans som Arda men de gånger han väl har fått spela har han långt ifrån imponerat) och jag kan bara inbilla mig att vår superkritiserade legend till tränare inte är allt för nöjd med deras prestationer - utifrån vad han trodde han skulle få när han köpte dem. Det har också blivit helt ödestigert att vara så otroligt beroende av MSN som vi är, och framför allt av Messi. För visst är dessa tre tillsammans historiens bästa anfallstrio men att inte ha en värdig ersättare på bänken är i längden inte hållbart. För oavsett hur mycket dessa tre stjärnor vill spela varje match - alltid - i 90 minuter - plus stopptid - så klarar inte kroppen av det tillslut utan att det säger ifrån. Bensinen är slut på samtliga spelare och en Nolito hade verkligen kunnat hjälpa oss om han köptes in i Januari, men det blev inget med det. Och det där är ytterligare en sak att oroa sig för. För våran tränare krävde en värvning av Nolito i januari då han uppenbarligen insåg att det här skulle kunna komma att hända - eller vid hans mest fasansfullaste tanke må Gud förbjuda att någon av supertrion skulle skada sig. Men ledningen dom röstades in demokratiskt den här gången med Bartomeu som allas frälsare vid förra säsongens trippel kunde alltså inte ens ge Lucho det. Han krävde inte Pogba som skulle kosta 100M€, han krävde Nolito men tydligen var inte ens det överkomligt ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag skulle betala mycket pengar för att få vara delaktig i den konversationen mellan Lucho och Bartomeu när den sistnämnde förklarar att han inte kommer att få någon spelare eftersom det inte finns några pengar kvar och att en klubb som Barcelona mer liknar en klubb som Getafe moneywise. Sen har vi alla dessa sociala medier som jag hatar (inte för personligt bruk då jag erkänner att jag är en Instagram torsk). Att se framför allt Neymar, Alves och Pique lalla runt omkring Instagram, Snapchat och Periscope kan inte vara bra för en proffesionel idrottsmans fokus i längden. Det är sjukt störande och en annan sak är Piqués alla utspel mot Real Madrid på Twitter den här säsongen, för även om jag älskar när han står upp för oss och försvarar oss från all möjlig skit så har han gått från att vara försvararen till att vara mobbaren. Totalt onödigt! Sen att Messi ser helt livlös ut på planen och att spelet ÄNDÅ ska kretsa kring honom är bara madness. Men det gäller i och för sig Neymar också för inte fan har han tagit tag i stafettpinnen när Messi varit på dekis under våren, snarare tvärtom. En som verkligen förtjänar beröm är enligt mig Suarez. Det spelar ingen roll hur många sjuks frilägen han missar för det har varit han som burit detta trasiga Barcelona laget under våren och utan honom och hans prestationer hade luftslottet förmodligen blottats vid ett tidigare skede av säsongen. Så är det någon som enligt mig förtjänar en löneökning så är det Suarez och inte Neymar. Neymar ämnet är också något som beror. När vi köpte honom sa jag till min bror att vi köpte den mest talangfulla fotbollsspelaren i världen som förmodligen även kommer att bli världens bästa spelare, men jag sa också att jag inte trodde på att han skulle bli en legend i vår klubb. Sa till honom att det Barcelona bör göra med Neymar är att utnyttja honom sportsligt så länge det går och sen sälja honom vidare vid första bästa tillfälle när man kan få som mest pengar för honom, och det står jag fast vid. Nu påstår jag inte att det är rätt läge att sälja Neymar bara för att vi åkte på en motgång och CL äventyret är slut, men jag gillar inte hur hans entourage med hans pappa i spetsen kräver så mycket pengar från oss. Eller att Neymar tror och nästan (åtminstone vad det känns som) kräver tillsammans med det brasilianska fotbollsförbundet att få spela både Copa America och OS. Det är sånna saker som stör mig med Neymar. En annan person värd att ta upp är Luis Enrique. Jag tänker inte bränna honom men jag tänker inte heller försvars honom. Ska försöka mig på att se det ur de lugna ögonens perspektiv. Och det säger mig att han gjort bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2016-04-14 09:38
Att jämföra Atletico med Chelsea är nog bland det dummaste jag läst. Det är en enorm skillnad på ett lag som lägger miljarder på spelarköp för att sen spela skyttegravstaktik kontra en i sammanhanget ganska liten klubb med en skral budget som jobbar med det man har. De gör vad som krävs för att vinna, alla lag är inte byggda för att lira trianglar. Jag kan faktiskt uppskatta all sorts fotboll från Leicester, Dortmund till Barcelona(i form) utan att behöva "välja" en sida och tycka att allt annat är skit. Det är ju det som är charmen med fotbollen, det finns inget rätt eller fel. Lär er att hantera en förlust, förstår inte hur man kan bli sur på motståndarens taktik. Klart som fan folk dödar tid och kör defensivt när de möter Barça. Ska de stå högt och öppna upp backlinjen istället? Ingen klagade när Atlético gjorde samma sak på Bernabeu för nån månad sen utan då var det "taktiskt skickligt", eller hur? Samma sak är det när ett lag åker till Madrid och spelar naivt, då är folk upprörda över deras dåliga försvarsspel. Glashus much? Sen det där med att lägga press på domarna är något alla lag gör inklusive Barcelona så det köper jag inte. Filmningar/förstärkningar, klagomål och gester allt det där spelar in. Det handlar trots allt om att vinna. Kolla på Suàrez för fan, han är beredd att kliva över lik för att vinna. Jag säger inte att man ska gilla Atlético eller heja på dem men att inte kunna erkänna att de stod för en stark insats och hela tiden leta efter ursäkter och nedvärdera motståndarnas prestation är bara löjligt i min bok. Personligen har jag en jävla respekt för det jobb Simeone gjort därborta. Vi pratar trots allt om en klubb som för bara 5-6 år sen var loserklubben nummer ett i Europa. Snubben har på nått sätt gjort de till ett lag som numera kan slåss om alla titlar. What the fuck!? Lägg till att de förlorar minst en av sina bästa spelare varje säsong också. En mästerlig tränarinsats helt klart. Så nej det är absolut inte samma sak som Mourinho som går till klubben med störst skattkammare och värvar de bästa spelarna för att sen lira 8-backslinje. Simeone är fan Bielsa om man jämför med Mourinho. När det gäller Barça så överlever vi. Visst är det trist just nu men detta är inte min första åktur och det är definitivt inte den sista. Det svider i stunden men tro mig det går över, det är en ny match redan till helgen. Så följ spelarnas exempel, tacka motståndarna för denna gången, titta ut genom fönster, få lite perspektiv och strunta i den negativa energin. Blicka framåt så avslutar man förhoppningsvis säsongen på ett fint sätt. Visca el Barça!
Barcelona Andresito
2016-04-14 09:36
Förstår att taktiken ifrågasätts. Jag tror dock att Lucho hade blivit än mer ifrågasatt om vi hade släppt in ett kontringsmål om vi tryckte på redan i första halvlek. "Atlético behöver målet, låt de jaga istället för att gå all in" hade det sagts. Lucho hade en tanke med taktiken, håll ut första halvlek och öka gradvis därifrån. Vi var 9 minuter ifrån att hålla nollan i första halvlek och det var en olycklig rensning som ledde till målet. Oflyt. Med det sagt så tycker jag inte att det var en perfekt första halvlek. Jag hade hellre sett bollrullet endast när Atlético låg på egen planhalva. Vid deras höga press skulle vi gått mot deras mål. Vi hade ett par kontringslägen där bollhållaren valde att lugna ner tempot och spela tillbaka bollen till försvaret för att låta Atlético samla sig. För mycket försiktighet, det var inte så vi spelade förra året. Vidare rapporterar Cadena Cope att Messi dragits med en muskelskada men ändå spelat den senaste tiden. Den där skadan i höstas förstörde säsongen för honom, det och Luchos oförsiktighet. Vi är tillbaka nästa säsong, med Neymar och Messi bärandes vårt klubbmärke. Allt annat är uteslutet, trots naiva fans som skriker sälj. .
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 09:35
Om vi vinner den inhemska dubbeln hur räknar ni säsongen då? Godkänd? Elr fortfarande usel i och med uttåget i Cl? Just nu känns det bedrövligt just detta uttåget är otroligt tungt bland det jobbigaste med tanke på att vi såg så bra ut stundtals den här säsongen. Att då sen se laget kollapsa så här är otroligt tungt. Det hade varit en sak om vi hade rykt när vi va i vår toppform men nu kändes det som om laget bara inte var i tillräckligt bra form.
Barcelona Mido
2016-04-14 09:32
Konstigt nog känner jag ingen sorg! Med i princip samma trupp två år i rad är helt omöjligt, - Pedro... Problemet ligger på bänken, vi har absolut ingen kvalité.. Ledningen måste rensa deadmeat och får in nya sugna spelare, det får kosta
Barcelona koeman92
2016-04-14 09:31
Lion24

Jag förstår precis hur du tänker, men ha samtidigt i åtanke att vår lada i princip är tom, och om Piqué lämnar så kan det kosta oss en hel del med tanke på att vi lär behöva köpa in minst 2 nya mittbackar, om inte 3. Marknaden flödar idag inte direkt med lovande mittbackar till ett bra pris på samma sätt som 2012. De enda jag kan komma på spontant är Marquinhos och Laporte; två spelare som lär kosta minst €40-50 miljoner var.

Vad gäller Neymar lär han bli ännu svårare att ersätta. Jag behöver knappt gå in på hur unik han är och att han kan komma att bli den bästa i världen. Säljer vi honom så lär vi tapps en hel del i kvalité, och det lär nog ta flera år innan vi hittat en duglig ersättare. Samtidigt kan jag hålla med att denna situation är ohållbar kring landslaget och kontraktet. Något måste utan tvekan göras, men en försäljning bör vara den absolut sista utvägen.
Barcelona DM1982
2016-04-14 09:01
[QUOTE=REM-HIM-MSN]En fråga till er som vet mer om fotbollsregler: Skulle Iniesta ha blivit utvisad (direkt rött) för sin hands? Folk skriver att Iniesta redan hade ett gult kort, vilket inte stämde med tanke på att Livescore visade gult för Iniesta vid minut 87 (alltså samma minut som han tog bollen med handen). Tacksam för svar! [/QUOTE] Som jag ser det så är så det gult kort, vilket han också fick. Jämför med Suarez i VM 2010, han fick rött då bollen var på väg in i mål. Nu var det en sidledspassning. Jag vet dock inte vad experterna har sagt i det här fallet. Alla som inte gillar Barça yrkar på rött utan att kunna påvisa något i regelboken som rättfärdigar det.
Barcelona neymar JR
2016-04-14 08:50
Det enda jag tar med mig är spelarna tar en förlust som mästare. Oerhört starkt och bra gjort av pressansvarige med. Kul att något finns kvar iaf :)
Barcelona Lionel12
2016-04-14 08:42
En fråga till er som vet mer om fotbollsregler: Skulle Iniesta ha blivit utvisad (direkt rött) för sin hands? Folk skriver att Iniesta redan hade ett gult kort, vilket inte stämde med tanke på att Livescore visade gult för Iniesta vid minut 87 (alltså samma minut som han tog bollen med handen). Tacksam för svar! Jag har varit domare i 2 år i stff. Men syn på saken är att iniesta kunde haft en möjlighet att samtidigt som bollen går mot atleti spelaren så kan har iniesta möjligheten att flytta över och pressa eller stressa atleti spelaren. tror inte han hade varit helt bortspelad. därför bara gult kort.
Barcelona Vronskij
2016-04-14 08:41
Undrar hur många "kalla" det blev för herr Barcelonistas igår, ser att han debatterat historiska och nutida domslut i Atleticos forum under natten. Värdigt!

Jag var deppigare efter Sociedadförlusten än jag var efter förlusten igår, vill absolut inte förlora ligan men känns nästan skönt att slippa spela mer CL med så många formsvaga spelare.
Barcelona II Barça II
2016-04-14 08:41
Lucho sa innan lottningen att det enda laget han inte ville möta var Barca. Faktum är att vi förmodligen var den enklaste lottningen för samtliga lag, med tanke på vår form. Om vi ska vara ärliga så var vi inte ens nära att gå vidare igår. Från att ha 39 raka matcher till att totalt tappa exakt allt, är för mig en gåta. Att skylla på trötthet köper jag inte, det måste ha hänt något som vi inte känner till. Hur kan samtliga elva spelare hamna i formsvacka, samtidigt? Vid utebliven liga vinst bör Lucho få sparken, man ska inte kunna tappa allt och komma undan med det.
Barcelona the cameroonians
2016-04-14 08:32
Aldrig mer har följande text varit passande för det läge som Barcelona befinner sig i nu; I used to rule the world Seas would rise when I gave the word Now in the morning I sleep alone Sweep the streets I used to own I used to roll the dice Feel the fear in my enemy's eyes Listened as the crowd would sing Now the old king is dead long live the king One minute I held the key Next the walls were closed on me And I discovered that my castles stand Upon pillars of salt and pillars of sand Hämtad från Viva la Vida, samma låt från Coldplay som Pep använde som inspiration inför CL-finalen 2009. Nu innebär den dock något helt annat. Sången avslutas med orden: Never an honest word But that was when I ruled the world Tyckte spelarna skötte sig utmärkt och uppvisade stor seny efter matchen. Dock förvånad över att Lucho inte trodde att Atlético skulle lägga sig på försvar direkt, de behövde trots allt bara ett mål. Det här är också faran med att ha ett spel som kretsar kring anfallstrion, om övriga lagdelar får fokusera mer på försvar är det stört omöjligt att få fram några vettiga bollar. Det var nästan så att jag satt och önskade att försvaret skulle slå långa bollar för att laget skulle kunna få fast bollen med lite yta på Atléticos planhalva - förstå hur desperat jag var då... Simeone är en extremt taktiskt slipad coach och han sa ju inför första mötet att han älskade att ställas mot Barcelona igen för "vi lär oss varje gång". De tidigare 1-2 förlusterna var alltså lektioner där kunskapen slipades och läraren fick sina elever att klara slutprovet med MVG i betyg. I andra änden av betygskalan hittar vi Lucho som körde fast ordentligt och, tillsammans med laget, misslyckades att ens skriva sitt namn rätt på tentans förstasida. Kvarsittning, utegångsförbud och noll aktivitet på sociala medier borde väl vara ett passande "straff". The king is dead, long live the king.
Barcelona papillon
2016-04-14 08:13
Vlom

Skulle vilja se Ballacks handsituation i straffområdet i andra matchens 5e minut som borde renderat i straff.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR
2016-04-14 07:12
Det är för mycket skit utanför spelet, spelare går ut och ställer ultimatum. Agenter står och säljer sig, skattefiffel, sociala medier, festande, ledning lyssnar inte på tränaren and so on. Och jag ställer mig bakom lion24 när det gäller en försäljning av neymar. Men jag tänker gå mer in på det sportsliga, han visar upp beteende liknande en junior. Sen av den stora anledningen att vi behöver en bra summa att värva för. Vi måste verkligen ut på marknaden och det tidigt. Mittfältet och försvaret måste stärkas rejält samt så måste vi få en bättre bänk. Ett råd till ledning håll inne med alla lönehöjningar. Dem som är giriga och vill ha ännu mer pengar kan ta och lämna. Vi har inte råd med dessa jippo löner och dem förtjänar inte högre för den delen heller. Jisses vad laget svek en.
REM-HIM-MSN
2016-04-14 06:24
En fråga till er som vet mer om fotbollsregler: Skulle Iniesta ha blivit utvisad (direkt rött) för sin hands? Folk skriver att Iniesta redan hade ett gult kort, vilket inte stämde med tanke på att Livescore visade gult för Iniesta vid minut 87 (alltså samma minut som han tog bollen med handen). Tacksam för svar!
Barcelona messimal19
2016-04-14 03:23
Fy fan vad det sved och titta på matchen idag, det sed så pass mycket att en utav mina knogar har gått sönder. Barcelona såg ut som ett gäng lallare, kände inte igen mitt lag ännu en gång på dem 5 senaste matcherna... den enda som vi har och skylla på är tyvärr Enrique... det som gjorde oss så framgångsrika innan el clasico var spelbredden där vi har världens bästa yttrar... men idioten Enrique måste testa ny taktik vid en så avgörande period... du har världens mest kreativa spelare i Messi på höger kanten varför låta honom spela bakom Suarez där det knappt finns yta för honom och röra sig på... Athletico neutraliserade Messi bakom Suarez vi spelade hela matchen med 4 mittfältare ... vi hade en diamant i mitten istället för att hålla oss till våran 4-3-3 så spelade vi 4-1-2-1-2 vilket är helt värdelöst och Enrique borde lägga märke till det redan i första halvlek och låta laget spela sitt spel som dem är vana vid men nej han ska göra som han tror funkar bäst... helt ärligt jag pallar inte längre med ledningen eller Enrique, hämta in wenger, de boer, Martinez eller rijkaard för in i helvete så ska ni se vad dem förvandlar vårat lag till...
Barcelona Lion24
2016-04-14 03:17
Den här taktiken vi började med är inte något nytt i Luchos Barca. Vi har använt den flera gånger tidigare och det är typiskt italienskt spel. Man ser tydligt att Lucho varit i Italien och fått inspiration där. Den här taktiken som går ut på att man ska spela mellan försvararna så mycket som möjligt är nästan enbart för att sänka rytmen och intensiteten i matchen, omedvetet hos motståndarna som blir påverkade utan att de förstår det. Men det här var helt fel match att använda just den taktiken och jag har väldigt lite förståelse för hur Lucho inte kunde fatta det. Man möter ett lag vars grundspel (!) går ut på att vara intensiv i alla aspekter av spelet. Lucho borde också förstå att Atlético skulle vara mycket revanschsugna efter senaste matchen. Lucho borde helt enkelt ha läst av hela situationen innan han tillämpade taktiken han använde. Trodde han verkligen att Atlético skulle gå in i fällan? Mycket svagt, men samtidigt är jag inte förvånad då den taktiska delen inte är Luchos bästa sida.

När adrenalinen var som högst hos Alba, Iniesta och Rakitic efter den första matchen så vilar Lucho dom till Sociedad. Hur lätt tror du det är att få tillbaka adrenalinet, energin, intensiteten och rytmen när du haft det i kroppen, fått ur det och ska möta ett extremt intensivt? Lucho är konstig, jag fattar helt ärligt talat inte hur man kan tänka så. Dessa extrema rotationer är extremt överdrivna vilket leder till att spelarnas kroppar och mentalitet aldrig blir vana vid ett sätt utan det ska hela tiden ändras fram och tillbaka. Är det inte rotationer, då drar man medvetet ner på tempo och hur ska du lyckas få fram det 'när du vill' när kroppen aldrig är stabil? Mycket konstigt hur en tränare faktiskt kan tänka så här, jag har aldrig i hela mitt liv sett en tränare resonera på detta sätt.

Efter förluster och uttåg från en viss turnering så gillar jag inte att man ska börja diskutera transfers osv men jag gör ett undantag och det jag tänker skriva kom inte helt plötsligt efter förlusten utan det är något jag tänk mycket på senaste veckorna. De absolut två viktigaste att sälja den är sommaren är Piqué och Neymar. Sen Pep lämnade så har jag aldrig varit övertygad av Piqué. Den spelaren behöver en tränare med maximal disciplin, Lucho är precis det motsatta som låter spelarna göra vad de vill som är tillåtet. Att han håller på med Periscope efter matcherna är riktigt tragiskt för en professionell fotbollsspelare i FC Barcelona. Jag skiter fullständigt i vad de gör på planen på väg hem, jag vill inte se sånt skit!!! Det var riktigt lågt det han gjorde med Mathieu angående cigarretterna. Hur kände Mathieu att bli förödmjukad framför sina egna lagkamrater av sina egna fans för att Piqué fann det roligt? Jag lovar, jag såg och vill fortfarande inte se klippet men läste på nätet hur alla tyckte att det var ''roligt''. Varför har han slutat nu? Jag tror mycket väl att det fanns lagkamrater som inte var bekväma.

Hans ständiga utspel mot Madrid stör mig också. För mig är det extremt barnsligt att ständigt kommentera rivalens match eller spelare. Jag förstår att det finns fans som tycker att det är roligt och coolt men Piqué får säga vad han vill när han har lagt av. Hans spel på plan är stundtals katastrof och ibland extremt förvirrad, speciellt då han direkt låg bakom Torres mål på Camp Nou. Att en spelare lämnar sin zon när han vet att det redan finns en motståndare där är för mig obegripligt. Snubben försöker inte ens hoppa för att åtminstone störa motståndaren lite grann när det kommer inlägg emot oss. För han har redan gett upp. Vad är vitsen med att försöka göra det lite svårare för motståndaren och kanske störa honom när man själv ändå inte kan nå bollen.

Ney är en superspelare och jag förstår att detta skapar reaktioner men han får det o tro att han spelat i Barca i 8-10 å där han ska bestämma. Låt mig förtydliga, jag har inga problem med Neymar personligen, förutom hans f*ucking ständiga osociala medier, problemet ligger i folket omkring honom. Jag är beredd att sälja han för att få bort de personer som styr bakom. Nu har brasilianska förbundet tydligen skickat ett brev/mail till Barcelona där de insisterar på att Ney ska/måste delta i Copa America och OS. Som om brasilianska förbundet äger honom, som om de betalar hans lön på flera miljoner i veckan. Problemet är att det här är något som accepterats hos Neymars omgivning! Ett annat problem är kontraktssituationen där Neys agent påpekar att andra klubbar är intressanta. Är det här ett försök att mjölka ut så mycket pengar som möjligt från klubben? Dra.

Vill Ney verkligen flytta? Sköt då allt internt, skapa inga rubriker eftersom rubriker är extremt farliga! Jag tror inte att detta agerande från Neymars omgivning går hem hos flera spelare i laget. Ney är enbart inne på sin tredje säsong i klubben. Hans omgivning har inte rätten att vara så orespektfulla mot en klubb som gjort så att Ney på två säsonger vunnit allt man kan vinna och sedan hamna på Balon D'Or pallen som verkar betyda mycket för de. Dessa ständiga Snapchats gör inte saken bättre.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 02:53
"Men det är inte där skon klämmer. Visst vi fick inte straff men ärligt talat. Var ärligt nu. Tror du verkligen med det spelet vi hade mot A.Madrid att vi borde gå vidare?" Vi kanske inte var bra spelmässigt men fotbollen funkar inte så hur bra än Atletico var så borde vi haft en solklar straff. Jag kan acceptera att domaren gör misstag det handlar inte om det utan vi alla vet vrf domaren inte blåste där. Det handlade om rädsla, domaren vågade inte blåsa där då Atletico satte enorm press i media på UEFA och domarkåren. Sen visst dom var bättre än oss men det spelar ingen roll. Seriöst hur kan man ens gå ut och hävda sådana saker utan att bli straffade? Nej fy fan vad tungt. Från himmel till helvete.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-14 02:43
@Barcelonistas:

Det är så det funkar i fotboll för visa lag och tränare så det är bara gilla läget och göra jobbet på planen. Eller använda som taktik som dem. Men Barca kör inte Mourinho/Simeone taktikern.

Men det är inte där skon klämmer. Visst vi fick inte straff men ärligt talat. Var ärligt nu. Tror du verkligen med det spelet vi hade mot A.Madrid att vi borde gå vidare?
Vi var nära att förlora mot dem i sista liga matchen trots att de hade två man mindre. Tack, tack vare det här nya feg taktiken Lucho har kört med har kostat oss en och annan match. Nu lägger jag inte hela skulden på Lucho utan spelarna visade inte att de ville vidare heller.

Stå på sin planhalva och sidledes passa med T.stegen. Ut med er Barca säger bara!!! Rakt av.

Nu läser man här inne att det ryktas att Messi har spelat skadad sen när han kom tillbox från Arg. Hoppas att detta inte är sant utan att det är bara en formsvacka. Därför att om det visar sig att han har spelat skadad kommer jag inte förlåta varken honom eller Lucho som har tillåtit detta.

Jag klarar av alla dagar i veckan om han bara har haft formsvacka som resten av laget när det väl gällde.

Ibland förlorar man och ibland vinner man.

Det är bara att ta det Barcelonistas och snälla låt R. Madrid och A. Madrid vara ifred nu. De gjorde sitt jobb och tog sig vidare punkt slut. Du bara kleta det på oss i ansiktet på oss hela tiden.

Om det stör dig så mycket vad A. Madrid, R. Madrid, viasat, (har sagt upp mitt så säg upp ditt och köp såna såna box som nästan alla har), olika svenska medier, deras kommentarfält säger så sluta läsa/se på dem .

Tänk så här, vi har spelat riktigt, riktigt dåligt senaste 6 matcher när det väl gällde så klarade inte Barca av det. Då blir lättare att ta den här uttåget ur cl kan jag lova dig. Låt oss nu heja fram Pep.

Go natt.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 02:13
Vlom - håller med dig där Simeone och Mou är lika som bär, man har samma koncept. Man väljer att spela en väldigt ful fotboll där allt går ut på att störa motståndarna med hjälp av maskningar, sätta press på domaren osv, hets, fula tacklingar osv.

Atleticos medel som man använde sig av i media där man satte press på domarna påminde mig av Jose Mourinhos skitsnack 2011 där han gnällde på uefa och domarna.

Ett riktigt skitlag som borde åkt ut mot PSV.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 02:11
Två grejer gör att vi inte spelar i semifinal: Lucho taktiska brister, och ledningens inkompetens. Man spelar inte så försiktigt borta mot ett så bra lag som Atletico. Som man hört ofta - anfall är bästa försvar och för ett lag som Barca, gäller det ännu mer. Hade vi spelat med gasen i botten från första början så hade vi haft en betydligt större chans. Förstår verkligen inte hur Lucho tänker ibland när det kommer till det taktiska. Taktiska beslut som är helt åt helvete. Att en tränare lär sig från sina misstag är en väldigt viktig egenskap för att förbättras som tränare. Jag tycker inte Lucho lär sig från sina misstag. Han spela exakt likadant borta mot Bayern förra året, dvs spela på resultatet o vi förlora matchen o hade det inte varit för en storspelande Ter stegen så hade det kanske blivit än mer svettigt. Han tog inte åt sig den läxan o jag tror inte han gjort det nu heller efter att ha gjort samma sak igen. Finns andra grejer som Mathieu som VB, alla ser att det inte fungerar förutom Lucho. Sen får han vårt mittfält att inte fungera. Hell, Messi måste för fan gå ner som central mittfältare för inget kreativt sker från mitten. Vi skapar bara chanser när någon gör något individuellt från kanten, det finns ingen offensiv struktur i laget. Ledningen... Denna skitledning bär det största ansvaret till detta. Vår truppbredd är ett skämt! Lucho frågar efter spelare men ledningen fixar inte det. Att MSN är utbrända är fullt naturligt när vi inte har ersättare. Eller att Alba spelar skit, klart som fan han inte ger 100% när han konkurrerar med sopor! Han känner inget hot o därför slappar av. Detsamma gäller backlinjen, högerbacken, mittfältet, ja you name it. Det är pinsamt att Barca ska ha en sån pissusel truppbredd med tanke på vilka summor man drar in som en av världens största klubbar, om inte den största.
Vlom
2016-04-14 02:11
@Barcelonistas:

Man ska komma ihåg att Eboue hade redan ett gult kort innan ivorianen bestämde sig för att filma till sig frisparken. Arsenal skulle ha spelat med 9 man egentligen om Eboue fick sitt andra gula kort för den filmningen.
Vlom
2016-04-14 02:07
@Barcelonistas:
Jag är nog ganska säker på att dessa hade nog inte gillat Atlético de Madrid ifall om laget spelade i Premier League, Serie A eller vilken liga det än nu kan vara. Diego Simeone sätt att coacha sitt lag ute på planen är exakt samma sak som José Mourinho, bägge utav tränarna använder sig utav samma metoder som du nyss beskrev. Om man byter ut Atlético de Madrid mot typ Chelsea, så hade tongångarna varit helt annorlunda. Men av någon märklig anledning, så tror fortfarande vissa att den spanska huvudstadslaget är en så kallad "underdog" trots att Kinas rikaste man är delägare och att man har Europas 15:de största budget....
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 02:07
grande jw - jag respekterar arbetet han lägger ner på Atletico där får han min respekt. Men sättet han får sina resultat på är vidrigt och fult.

Sättet laget satte press på domarna innan gårdagens match är ju så enormt vidrigt. Att domaren inte blåste straff för oss i slutskedet är resultatet av gnället i media.
Barcelona grande jw
2016-04-14 01:59
Barcelonistas

Finns nog ingen här inne som "tycker om" Atletico eller Simeone, det ligger liksom i våran natur att hata dom. Men man kan ändå inte undgå att imponeras över vad han gör med Atletico. Eller!? Han tar hela laget under sina vingar. Han gör dom verkligen till vinnare, varesig det är grisigt, genom försvarsspel eller springa som hyenor i 90 minuter nonstop. Han påminner en hel del om Peps glansdagar. Han tar fram spelare och gör dom till vinnare. Passionen och glöden är verkligen något extra.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 01:49
Hur i helvete kan man ens tycka om Simeone och Atletico det är helt beyond me finns inget som är fint med dom. Atleticos sätt att spela fotboll på, det är ful spel, maskande, hets, man gnäller på domaren i media för att sätta press ( vilket gav resultat idag). Diego Simeone står och hoppar upp och ner och hetsar som om han har rabies. Fy åt de laget, och media kan dra åt skogen också.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 01:42
Vlom - all cred till den personen som gjort det.

En situation som folk också glömmer är Arsenals 0-1 mål i Cl finalen 2006. Det var en filmning från en Arsenal spelare som sen ledde till en frispark och sen även målet.
Vlom
2016-04-14 01:37
@Barcelonistas:
Sedan en vecka tillbaka, har någon tagit initiativ till att skapa ett Twitter-konto som lyfter fram incidenter som har gått emot oss i Champions League och La Liga, saker som medierna ogärna vill prata om. Jag kan väl bara nämna några exempel på vad som finns än så länge. * Terrys felaktiga mål efter att Valdes blev foulad av Carvalho i straffområdet. * Abidals utvisning efter Anelkas svandyk i semifinalen mot Chelsea. * Miltios felaktiga mål när argentinaren befann sig på offsideposition * Alves fick inget straff med sig när Sneijder kapade honom inne i straffområdet.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 01:30
Ska han spela matcherna får han ju fan ta och leverera. Vi kan inte ha spelare på plan som är halvskadade, som promenerar på plan.
Vlom
2016-04-14 01:28
@Barcelonistas:

Kanske för att Messi helt enkelt vill spela matcherna? Vill minnas att det blev ett jävla liv när Lucho vid ett tillfälle bänkade Messi..
Annons: