/spanien/barcelona/forum/8789.aspx/spanien/barcelona/forum/8789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-02 18:11
Man kan väl både säga att Zlatan var en mini succé men han borde ha presterat ännu mera med tanken på prislappen. Han var inte direkt fiasko men han är en människa och han gjorde vad han kunde men visst kunde han ha gjort fler baljor i Barca. Montoya och Bartra är framtidens bästa backar på Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-08-02 18:07
Diar Iniesta Shekha Sett till prislappen, turbulensen med Guardiola och hans usla vår så ja, det var ett fiasko-köp. Detta säger jag som Zlatan fan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-02 17:44
Han säger att Zlatan var ett fiasko köp tsm med Chygrynsky. Chygrynsky kan jag köpa men inte Zlatan, han gjorde typ 23 mål i debuten och en del assister. Han vann fem pokaler med Barca. Han sänkte Real i hans FÖRSTA El Clasico. Hur många matcher tog det inte för Mou och Ronaldo för att briljera mot Barca? Zlatan har vunnit mer pokaler på ett år med Barca än va Galactios II har gjort eller unde de senaste två åren med Mourinho.
2012-08-02 17:34
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta (Barcelona) Ärligt talat så tror jag att det blir Sergio Roberto. Busket hoppar in tror jag.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-02 17:30
Tror ni Busquets kör i Def mittfältare mot PSG. Dos Santos är skadad
2012-08-02 17:21
Lucas kommer bli riktigt farlig när han blommar ut som allra mest. Därmed Neymar är rena dröm värvning för Barca. Neymar och Messi kommer skaka om alla lag.
2012-08-02 17:13
Mr Sleven (Real Madrid) Kul att se hur omogen du är hahaha helt patetisk. Förstår inte vad du ens gör här, antar att du är så kär i Barca precis som Mouhoe så du kan inte låta bli sluta kommentera. Vill du sluta skriva här för jag pallar inte med dig.
2012-08-02 17:01
Du kan väl omöjligt trott att detta inlägg skulle få vara kvar? Då jag inte orkar läsa igenom den ofantligt uttjatade och löjliga "diskussionen" så delar jag bara ut en varning till samtliga inblandade, och ber er snällt höja nivån. /Red.
Barcelona Larsson1333
2012-08-02 16:58
Senaste i raden att ryktas till oss just nu verkar ju Toulalan vara, säkerligen på grund av att Malaga är i behov av pengar?

Vad tycker vi om det? Ser hellre en sådan värvning, om den nu kostar max ca 10 miljoner euro än en svindyr Javi Martinez osv.

Toulalan är mer rutinerad, känner till den spanska ligan någorlunda och har alltid varit en bra spelare enligt mig. Kan säkerligen tänka sig en plats som truppspelare och reserv till Busquets.
Barcelona Ibillay
2012-08-02 16:58
hahaha kalla mig vad du vill. Jag pratar om den utvecklingen som pågår nu!! Lag som just nu måste köpa för att hänga med! jag har inte någonstans pratat om innan och du även om vi kallades för lilla-Holland så var det inte så att vi köpte de på pappret bästa spelarna så som Ronaldo och Kaka var! Sura vidare du om du vill.
2012-08-02 16:57
När man tittar på olika lag så finns det massa som kallas för köpelag och där nämns Barca aldrig i den kategorin utan det är Chelsea, Real Madrid, Man.City och nu satsande PSG. Real köper ett helt nytt lag med Barca behöver Max 3 spelare för att fylla på med truppen. Jordi Alba är en spelare som kommer gå in direkt i start elvan. När Real köper spelare dem köper mängder av spelare . Özil, Ronaldo, Kaka, Xabi, Pepe, Sahin, Benzema mm. Det är bara Iker som är trogen i Real resten är massa som är köpta. Ramos köptes av Sevilla.
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-02 16:52
Du är officiellt är supporter sedan 2008. Herregud vad pinsamt! Ni kallades för lilla-holland av en anledning!

Var har du varit när ni vann CL med bara 3 spelare ur er akademi?

"Det är att såna lag som er måste köpa för att kunna stanna kvar eller konkurrera med toppen."

Otroligt korkad!
Barcelona Ibillay
2012-08-02 16:49
Mr. Sleven Jo visst alla lag köper. Men det finns en anledning varför Real, City, PSG, Anzhi med flera kallas för köpelag. Det är att såna lag som er måste köpa för att kunna stanna kvar eller konkurrera med toppen. För utan dessa köp av andra lags stjärnor klara ni er inte. Barcelona köper också såklart, men de gör det för att fylla på en position som det är brist på spelare på eller dylikt. Real däremot har köpt ett helt lag, ett helt koncept OCH viktigast av allt ni har köpt världens bästa tränare. Utan era pengar hade ni inte varit där ni är nu. Så enkelt är det. Barca köpte Zlatan för em idiot summa och världens dummaste spelarköp var ett faktum. Men om man tänker efter ordentligt så var Zlatans hjälp inte ens nödvändig. Vi klarade oss utan honom...medan ni köpte Ronaldo, kaka osv för att kunna utmana oss. Real har tom köpt framtiden med spelare som Sahin och Varane. förstår du nu skillnaden mellan ett köpelag och ett lag som presterar utan att behöva de bästa spelarna?
Barcelona Deulofeu
2012-08-02 16:45
Villa/Silva

Härliga minnen du tar upp minns det som igår när Monaco förlorade på Santiago Bernabeu där Morientes gjorde tröstmålet 3-1 och blev applåderad av publiken.

Synd bara att han gjorde mål även i returen som vanns med 2-0 ha ha.

Därav har Madrid numera skitapåsig klausulen att de utlånade spelarna inte får möta dem ha ha.

Madrids största misstag i modern tid var när Makelele såldes Barcas största var när de ersatte Figo med Overmars och Petit.
Valencia Villa/Silva
2012-08-02 16:38
Mr Sleven//

Real har sålt massor med nyckelspelare. Robben(nyckelspelare) bar Real på sina axlar säsongen 08/09 men blev kickad. Sneijder var en nyckelspelare men honom slängde ni ochså. Makalele(nyckelspelare) var världens bästa defensiva mitt, honom hade ni inget emot att kicka. Redondo var en helt fantastisk mittfältare(nyckelspelare) , honom skeppade ni till Milan. Morientes(nyckelspelare) förde Monaco till CL final(slog er i semin) och fick priset som CL bästa anfallare. Honom slängde ni och valde behålla Michael Owen som inte gjorde något rätt under sin tid i klubben.

Raul gick ut och sa att han valde att gå själv för att inte göra fansen arga. Alla vet att Mourinho tog ett snack med honom och sa att han inte ser honom i sina planer för säsongen.
Barcelona Deulofeu
2012-08-02 16:37
Raul kommer nog tillbaka men då är inte Mou kvar.

Ytterligare ett steg för Mourinhoe när han fick Zizou att bli ungdomstränare han kommer ju verkligen visa uppskattning för hans arbeta genom att flytta upp en del av de talanger Zizou rekommenderar?

MOu är ju känd för att ge de egna spelarna chansen och inte bara sina landsmän som vissa coacher gör.
Barcelona Deulofeu
2012-08-02 16:31
Den dagen Puyul väljer att sluta kommer Rosell försöka putta in honom på planen igen och Katalonien står still i ett par dagar.

Ingen kommer kunna fylla hans kostym ungefär som Raul i Madrid.
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-02 16:30
Carles Puyol - 1899

Diskutera gör man då man svarar på frågorna som är ställda också, det gjorde du inte. Zlatan+Chyg= 1 miljard!

JOvisst bara Real gör dåliga köp :)
Barcelona Deulofeu
2012-08-02 16:29
Mr sleven

Barcas trupp är idag värderad till cirka 5.3 miljarder och vi har till den truppen köpt spelare för hela 1.7 miljarder som är kvar i densamma.

Real å sin sida har en trupp värderad till 4.6 miljarder och har till den köpt spelare för 4.1 miljarder kr.

Eller man kan säga att Barca har köpt 10 spelare varav 3 av den kommer från egna leden resten av truppen är uppflyttat från ungdomslagen.

Real å sin sida har köpt 20 spelare varav tre kommer från de egna leden.

De senaste två åren har Barca köpt spelare för 651 miljoner medans Real har köpt spelare för 480 miljoner.

Trenden är tydlig Barca gör stjärnor Real köper dem undantaget hos er är Higge och Marcelo där har ni lyckats.

Real är verkligen inte ett säljande lag men ändå bättre än Barca på att ta betalt för sina spelare.
2012-08-02 16:27
Mr Sleven (Real Madrid) Alltid lika kul och diskutera med maränger. Vi kan väl säga så här, Real är ett perfekt lag och dem gör aldrig fel. Både Valdano och Raul fick en fet spark i röven av er kära Mouhoe. Så lek inte som om du inte visste något. Du är ju fan för jävla rolig, vi drar inte lögner här utan sanning men om du vill ljuga då ljuger du bara för sig själv. Tro mig Raul ville ha avskedsfest men han fick inte så försvara inte er smuts klubb.
Barcelona DANI ALVES
2012-08-02 16:26
Jag tror keita har blivit fel citerad kan inte tänka mig att han säger något sånt.

Mr sleven: sneijder,robben?
Real Madrid Mr Sleven
2012-08-02 16:17
Carles Puyol - 1899

Vilka nyckelspelare har Real sålt då? Real är ett stort lag till skillnad från Malaga, du som ser ut dum för det inte Kaljic iaf. Det han säger stämmer!

Raul ville gå själv, det har blivit bekräftad! Sen att du väljer att tro på era sidor är inte Kaljic fel. Jag finner absolut INGET fel i det han skrev!

Sedan säljer och köper alla stora lag, eller du kanske har glömt era köp senaste 2 åren? Vad nu, 2 miljarder?

PS: Sedan så kommer Raul tillbaka till Real Madrid, var du inte oroad för honom ;).
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-08-02 16:16
Keita kan dra åt helvete om det som står på Goal stämmer. Han ska vara glad att han ens fick hoppa in när han hade Xavi, Iniesta, Busquets, Thiago, Fabregas, Mascherano att konkurrera med om på mittfältet.
2012-08-02 16:15
Är Mkt förvånad över Keitas kommentar för killen fick spela mer mkt för egentligen skulle han agera som backup till våra mittfältarna. Pep hyllade Keita konstant och nu får Pep detta emot sig herre Gud.
Barcelona DANI ALVES
2012-08-02 16:07
The reporter

Hahaha ta det lugnt, har vart utomlands kom hem igår o visste inte när dom ska spela. Så orkade inte kolla upp det så tänkte fråga någon här men tydligen så är man inte barcasupporter om man frågar vilken tid sitt lag spelar..
Barcelona Barclasico
2012-08-02 16:07
Alex Song är en suverän lösning !
Barcelona Deulofeu
2012-08-02 15:58
Nu när han (Keita) är borta får vi se vem som blir nya hackkycklingen för det finns ju alltid någon.

Någon som tar speltid och inte alltid bidrar med skönlir.Vem tror ni att det blir?

Det är helt otroligt men just nu finns det ingen i truppen man inte gillar det har nog aldrig hänt förr sedan jag började följa Barca.

Det är nog Tello som är min hackkyckling speciellt om han ska hindra Deulofeu...Vem är er hackis?

Förut var det enklare då var det Keita he he
Barcelona The Reporter
2012-08-02 15:49
Dani Alves

Om du kallar dig för Barcafan så borde du veta sådant. Lördag 19.45 TV4SPORT. Kolla upp det nästa gång , inte så svårt
Barcelona LeoMessi
2012-08-02 15:49
Ful sagt av Keita. Han spelade fler matcher och minuter än han borde ha gjort. Alla våra mittfältare är bättre än honom. Cesc och thiago fick mindre tid i mittfältet bara för att Keita var tvungen att hoppa in varenda match
Barcelona DANI ALVES
2012-08-02 15:47
När möter vi psg och vilken tid?? :D
Annons: