/spanien/barcelona/forum/8786.aspx/spanien/barcelona/forum/8786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 16:00
Ursäkta! Var inte heller meningen att skriva 4 inlägg haha.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-04 15:48
FcBarcelona#10

Du behöver inte spamma forumet med din blogg/ hemsida. :)
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:46
Som de flesta har sagt här. Real kommer att pressa högt för att vinna boll på vår planhalva. Men håller vi stabilt i bollen och dom får springa och jaga, kommer vi köra över dom i slutet, om vi inte har släppt in några mål.
Barcelona Fcbarcelona#10
Som de flesta har sagt här. Real kommer att pressa högt för att vinna boll på vår planhalva. Men håller vi stabilt i bollen och dom får springa och jaga, kommer vi köra över dom i slutet, om vi inte har släppt in några mål.
Barcelona Fcbarcelona#10
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:44
Som de flesta har skrivit här, så kommer Real pressa högt och försöka vinna boll högt på våran planhalva. Men spelar vi fin fotboll och rullar ut dom, så kommer dom inte orka med i slutet av matchen, då får vi övertaget.
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-04 15:43
Som de flesta har skrivit här, så kommer Real pressa högt och försöka vinna boll högt på våran planhalva. Men spelar vi fin fotboll och rullar ut dom, så kommer dom inte orka med i slutet av matchen, då får vi övertaget.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-10-04 15:23
Släpper vi inte in något mål de första 20 vinner vi matchen!
Barcelona LeoMessi
2012-10-04 15:06
Real pressar högt och intensivt första 25-30 min och då gäller det att vi inte släpper inte något mål. Trött på att vi skiter ner oss varje gång real pressar högt. Vi snackar alltid om hur real bara försvarar och när dom väl anfaller så får vi k*k i oss för att vi inte kan försvara för fem öre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2012-10-04 15:01
Jag skulle spela 4-2-3-1 om det var upp till mig. Detta pga bristen i backlinjen.
Real kommer dessutom att sätta press på våra backar och Valdes. De har gjort det jämnt på de senaste matcherna, i alla fall i början på varje halvlek.

Och på plasten framför backlinjen skulle jag placera Busq och Cesc. Det innebär att Cesc går neråt på banan. Cesc är bra på att försvara, alltså bättre defensiv. Han är också bra på att hålla bollen i fötterna, vilket hjälper till att lösa upp den höga Real pressen. Vi kommer säkert försöka spela ur pressen och inte köra med långa bollar så ofta. Det är bra att man har en extra man som är bra på det nära backlinjen.

Det blir alltså.
Alv-Masch-Song- Jordi/Adriano.
Busq-Cesc
Alexis - Xavi- iniesta
Messi.

Real spelade väldigt avvaktande och långsamt första halvleken mot oss på Camp Nou. Men de skruvade farten rejält andra halvleken genom att spela med ett tillslag. Och matchen fick båda fart och flera mål. Intressant att se hur Mou väljer. Jag tror att han var mer nöjd med andra halvleken då Real fick flera farliga målchanser.

Valet mellan Jordi o Adriano är svårt - Adriano vara katastrof på SB fram till det röda kortet. Men han spelade högerback, alltså samma kant som CR. Kommer kanske funka bättre som VB nu till helgen.
Barcelona DM1982
2012-10-04 14:19
Ska bli intressant att se hur Real spelar på söndag. Det som de egentligen absolut inte får göra är väl att förlora, ett kryss är kan de leva med. Kanske kommer de spela defensivt och hoppas på att Barcelona tappar fler poäng än vad de gör under ligan. Om de förlorar så är det oerhört svårt för dem, de lär väl gå all in på CL redan nu i så fall.

Det är i alla fall inte helt säkert på att de verkligen kör för vinst på söndag.
Fais
2012-10-04 14:01
Gabriel

Jag tycker att vi är på samma nivå med taktiken på söndag. Allt det där är p.g.a att man inte värvade någon mittback. Men du glömde en faktor till. Ni har säkert märkt att Messi inte gör jobbet längare som han brukar göra när gäller att pressa och hjälpa laget vinna bollen tillbaka.

Jag är säker på att om han börjar springa/ ta djupledningslöpningar och slita som alla andra gör kommer det lösa sig stället för att promenera där i mitten och vänta som han har gjort senaste matcherna.

Jag vill gärna ha Alexis som matchen mot benfica. Desstutom var inte bara han som tog de löpningarna.
Barcelona Smogen
2012-10-04 14:00
Puyol (to physiotherapist Juanjo Brau, after tests in Lisbon confirmed dislocated elbow): "You mean I won't be able to play on Sunday?" [md]
Barcelona Gabriel
2012-10-04 13:19
Barcelonistas

Oavsett hur stora favoriter vi än är så känner jag mig långt ifrån säker på en seger just eftersom försvarsspelet ser ut som det gör. Madrid med Mourinho har byggt upp hela deras spelsätt för att vinna matcher mot oss med en snabb fotboll och styrka på fasta situationer. Vi hade behövt Puyol i den här matchen. Kan Pique spela känns det lite bättre, spelar Mascherano och Song blir det en jävla nagelbitare.

Hade det varit upp till mig , om jag hade varit Tito, så hade jag spelat en sjukt taktisk fotboll på söndag mot Madrid. Ungefär som när vi gick ut på Bernabeu i semifinalen i CL och vägarde att anfalla. Faktum är att vi leder ligan med 8 poäng så vi behöver inte känna någon som helst press på oss att vinna matchen, Madrid däremot måste nog göra det för att inte ge upp ligan helt och hållet. Självklart vill man vinna denna matchen framför allt när den spelas på Camp Nou, men först och främst handlar det om att vinna ligan och vi måste lära oss att bli lite mer taktiska. Att förlora matchen är inte ett alternativ, då är det enbart 5 poäng och det är för lite.

Ett taktiskt spel med det som andra kallar för "tråkfotboll" i att hålla i bollen, locka upp madrid och noggrant välja när vi ska anfalla, det hade varit att föredra. Absolut inte tokanfalla för att vinna matchen. Vi måste ge Madrid så lite boll som möjligt och så lite möjligheter som möjligt till att kontra.

När det kommer till hörnor och frisparkar (som inte är frisparkar i målchans på direktskott) vill jag inte att vi slår in inlägg just eftersom många av Madrid kontringsmål kommer på det sättet, då är det bättre att hålla i bollen. Man får inte glömma att Madrid också är ett storlag och faktiskt gillar att ha bollen inom laget, även om de är vana att inte ha bollen majoriteten av matcherna mot oss. Min poäng är att det vore smart att "tråka" ut dem, ge dem så lite boll som möjligt. De måste göra mål och vinna matchen, desto längre vi har bollen inom laget utan att ta risker - desto mer risker måste de ta i deras positionsspel.

Anfalla smart och anfalla rätt är vad jag efterfrågar till matchen på söndag. En smart match, då vinner vi!
Barcelona Gabriel
2012-10-04 13:11
David Luiz? Njae, jag erkänner att jag var sugen på att se honom hos oss innan han gick till Chelsea. Nu är jag dock mer skeptisk, tycker han är bättre offensivt än defensivt.

Vi behöver en ny Marquez!
Barcelona Mike79
2012-10-04 13:10
Hola cules!! Ny på forumet, ville ba hälsa alla osv.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-10-04 12:35
Men herregud... sa jag att Barca skulle värva någon av dessa? Jag räknade bara upp några av de bästa mittbackarna Gabriel inte tagit med.
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-04 12:13
Barcelonitas Pedro går före Alexis enligt mig i din startelva. Alexis är helt värdelös på högerkanten.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol !
2012-10-04 12:08
Så jävla tungt Tifo/Mosaic det blir på Söndag ! Katalanska flaggan över hela Camp Nou med " Barca " i blå text på ena långsidan.

Blir fett, tänk vad det gör ont i ögonen på alla Madrid-anhängare :)
Barcelonistas
2012-10-04 12:03
Vi är favoriter på söndag, vi har tagit full pott i både Cl och ligan. Och spelet blir bara bättre och bättre efter varje match. Real Madrid o andra sidan har imponerat spelmässigt senaste 2 matcherna, Dock så har motståndet varit Deportivo och Ajax... Inget att stoltsera sig med direkt. Startelvan Alves-Pique-Mask-Alba Xavi-Busi-Iniesta Sanchez-Messi-Villa Kommer vi upp till den nivån vi hade senast i Clasicot på camp nou så vinner vi.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-04 11:08
@petersays:

Visst är det så. Det gäller nästan i samma utrsträckning Benfica fast Porto är så klart värst.

Trots det håller jag med dig sen tidigare, eller rättare sagt jag har kommit till insikt. Vi borde fan ha gått all in för David Luiz tidigare innan Chelsea fick upp intresset för honom. Han hade varit som klippt och skuren i la Liga.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-04 10:55
Tw Pinto: "Good morning, taking part in a bicycle race with @CuencaIsaac Have good hope to catch him!!! ;P

Fyfan vad skön han är Pinto!
Barcelona xoro international
2012-10-04 10:51
Dom är snäppet sämre än Arsenal antar jag
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-04 10:46
@xoro international:

Det är damlaget som spelar.
Barcelona xoro international
2012-10-04 10:38
Arsenal - Barca idag vilken årskull ? Eller e D damer?
Barcelona Myrran
2012-10-04 10:01
Rambla sa det igår, Barca har knutit till sig en 14/15 årig brasse. Youngcules på twitter skriver om honom i länken.
Länktips: t.co/FrRaIPr2
Barcelona Katalano
2012-10-04 09:08
Mch

Jag rekommenderar dig att läsa reportagen från Simon Bank och Erik Niva. Enda anledningen till att jag faktiskt går in på aftonbladets hemsida.
Barcelona petersays
2012-10-04 09:06
@Rambla~ el chico dorado:

Så fort en spelare i Porto, Sporting, Benfica eller Braga visar sig i en Europamatch så höjs priset till minst €30M.
Barcelona Walee
2012-10-04 09:00
David Louis hade vart jätte bra,vem som helst hade vart bättre än de vi har nu!!
Barcelona Walee
2012-10-04 08:57
Song och Masken igen i mittlåset ååå herregud jag får huvudvärk!!! Real kommer få minst 2-3 lägen på grund av positions fel.. Så jävla tråkigt för vid en vinst hade vi haft 11p. För första gången på jävligt länge så är jag nöjd med ett kryss. De här med mittbacks problemet är så jävla löjligt näst intill skämmiga att vi agerar på detta vis. Skyller inte på Tito bara, utan det var Pep som börja med dessa experiment av att lägga en mittfältare som mittback. Tror att han inte ser hur jävla viktig en mittback är. För hade de Pep sätt allvaret. Så hade 36 miljonerna vi köpte Alexis för kanske gått till Thiago Silva istället ...
Annons: