/spanien/barcelona/forum/8783.aspx/spanien/barcelona/forum/8783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-04 22:48
Blaugrana91

Visst håller Afellay som truppspelare, men hans spelstil är fel för vårt lag tycker jag. En säljning av Tello och Affelay för att sedan ta in Neymar och lyfta upp och spela långsamt in Delofeu om i sinom tid Dongou hade varit intressant.

S.Roberto förtjänar minuter denna säsong av vad han visade idag!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-04 22:44
Abidal: "I feel good. I'm following the steps. Let's see if I can play again before December. That's the objective." #fcblive [tv3]

I fucking adore you! Tror dock aldrig vi kommer få se den Abidal vi såg vintern 2010/2011 igen, men vilken krigare det är! Att han ens säger så tyder ju åtminstone på att han mår riktigt bra igen - vilket är det enda som betyder något. Önskar den mannen allt gott.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-04 22:36
grande jw

Både Afellay och Dos Santos håller för vårat A-lag, eller tror alla att vi ska ha Messis och Iniestas på samtliga positioner? Man måste ha spelare som kan bredda truppen och det gör spelare som Afellay och Dos Santos.

Gällande Tello så räddade han oss i många matcher förra säsongen med sina pigga inhopp, men visst är en utlåning kanske bra för honom ändå, så han kan utvecklas mer.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-04 22:36
grande jw

Ok. Jag tycker dock den sitter fint på Thiago och JDS.
Barcelona grande jw
2012-08-04 22:27
@Blaugrana91:

Är det pinsamt? Han har ju rätt? Dom håller inte för vårat a-lag och tar upp speltid som andra spelare skulle må mycket bättre av. Inte ska vi "kasta" ut någon men dom ÄR överflödiga. Får Tello starta i t.ex ett El Clasico som vi fick se förra säsongen så kan vi säga hejdå till alla titlar.
Barcelona DM1982
2012-08-04 22:18
Xavi completed 32 passes in the 27 minutes he played tonight, Pastore completed 31 in the whole game [via @actitud_cule @barcastatistics]

Hocus Focus

Det blev straffar, Barcelona vann då. Kolla länken.

http://www.youtube.com/watch?v=uEBxyETu8ZI&feature=youtu.be
Barcelona Hocus Focus
2012-08-04 22:17
Vann Barca ? Trodde det blev 2-2...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-08-04 22:15
Tror tyvärr inte Tello kommer bli någon storspelare alls, även om han 21 år gammal redan fått starta i el clasico och gjort två mål i en CL-åttondel. Hans simpla finter är numera lättlästa och han bränner allt för mycket chanser. Som jag ser det måste Tello/Affelay bort eller lånas ut kommande säsong. Vi sitter annars på 8 forwards plus Adriano och Cesc som också kan vikariera där. 8 forwards är inte nödvändigt och sätter käppar i hjulen för våra supertalanger Rafinha, Delofeu och Dongou som även de måste få matchas in i laget försiktigt.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-04 22:15
Dessutom pinsamt med folk som skriker om att vissa spelare ska kastas ut. (Läs personen under min kommentar).
Barcelona Corazon
2012-08-04 22:13
Affelay tello dos santos .....bort

Batra montoya sergi roberto cuenca.... Kvar

Snälla neymar kom i år
Barcelona Blaugrana91
2012-08-04 22:10
Förstår inte varför vissa börjar klaga, detta var en träningsmatch för tusan och vi vann ju dessutom?
Märks att vissa har lite väl höga förväntingar...

I första halvlek spelade man ut PSG totalt och då får man tänka på att PSG hade många ordinarie spelare på plan samtidigt som vi hade många B-spelare.

Sen i andra tog man in många av EM-spelarna och det här var deras första match, man såg rätt tydligt att dem inte hade något matchtempo.
Man kan inte förvänta sig att dem ska gå in och vara grymma redan första matchen.

Jag tycker överlag att vi gör en väldigt bra försäsong hittils, spelet ser stabilt ut och så fort EM-spelarna kommer in i bättre matchform så blir nog spelet från dem bättre också.
Coach pep.
2012-08-04 22:04
Våra tröjor som sagt, man får ont i ögonen och man ser inte vem som är vem. Ganska svårt att göra en utvärdering av 11 springande fantaflaskor men flaska nr 10 kämpade på bra!

Det var den matchanalysen, nu blir det en Tequila Sunrise för mig.

Trevlig lördag
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-04 21:53
@LeoMessi:

due.
2012-08-04 21:49
Jaja, seger iaf. Gott det. I övrigt lämnar matchen, eller alla fall den andra halvleken, en del att önska. Är inte nöjd med hur vi tappar matchen och faller in i vårt något mindre vägvinnande spel vi hade i våras. Lite oroväckande faktiskt! Dock är det bara en träningsmatch och många spelare gjorde sina första minuter för säsongen... man ska inte dra för stor växlar utan kanske fokusera på det som var bra. Som vår första halvlek.

Dock tycker jag Tito kan dra en liten lärdom av dessa. Våga släppa lite i tyglarna på de offensiva spelare som hade gynnats ut av det. Låt oss bland vårt bolltrillande med mer giftiga omställningar emellanåt, och du har receptet för att sätta din egen krydda på laget - och göra det ännu bättre.

Matchens lirare: Sergi Roberto och Rafinha!
Kungen blir ändå Pinto ;)
Barcelona LeoMessi
2012-08-04 21:47
Hur många räddade pinto?
Barcelona Eto'09
2012-08-04 21:46
Rafinha och Sergi Roberto. Vilken match de båda gjorde speciellt Sergi roberto. Killen har verkligen imponerat på mig, trodde aldrig att han var så bra.

Men måste säga att Tello och Montoya inte är något vidare. Tello har bara sin snabbhet de e de som gör han till Tello och inget annat. skulle föredra utlåning av honom.
Barcelona Eto'09
Rafinha och Sergi Roberto. Vilken match de båda gjorde speciellt Sergi roberto. Killen har verkligen imponerat på mig, trodde aldrig att han var så bra.

Men måste säga att Tello och Montoya inte är något vidare. Tello har bara sin snabbhet de e de som gör han till Tello och inget annat. skulle föredra utlåning av honom.
@¡Barca! - Crèma Catalana:

A my bad märkte detta. Detta var ju en träningsmatch :S ? ..
Barcelona grande jw
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Haha ja, den var helfärgad och otroligt mycket stilrenare än denna. Dessutom svarta shorts till tröjan.

Årets design har dom fått av tequila sunrise och satt inte snyggt på en enda spelare. Sjukt jävla ful! Hoppas vi presterar bra på bortaplan nu så man inte börjar inbilla sig att det är den förbannade tröjan.
2012-08-04 21:45
Asså vad fan är det för hälsning grabbarna gör med Pinto? Komisk haha. Länk någon?
Derett
2012-08-04 21:42
Pinto vilket monster!
Derett
2012-08-04 21:42
Pinto vilket monster!
2012-08-04 21:41
Så räddar han igen! LOL
Barcelona Napao
straffarna
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
@Roja y Azul - FCB:

Jag kollar nu och det är straffar
Slår på en stream och det första man ser är Pinto rädda en straff. Föga oväntat!
Barcelona Napao
Bra mupp tv4 sport det blev straffar o dom visar inte
Barcelona LeoMessi
2012-08-04 21:40
Byt aldrig ut Alves mot tello igen
Barcelona LeoMessi
Alltså fy fan vilken dålig domare. Kan verkligen inte släppa det