/spanien/barcelona/forum/8782.aspx/spanien/barcelona/forum/8782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-01 23:20
Att hylla en Real spelare är inte min grej men måste bara säga att Marcelos klackframspelning till Danilo var sjukt snyggt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-01 23:19
Carles Puyol - 1899

Gå och kolla redaktionen längst åt sidan.
2012-08-01 23:15
Grabbar är det någon som vet hur man kontaktar den som är ansvarig för detta forum? Jag vill få bort alla maränger här ifrån seriöst. Man blir bara förbannad att se marängidioter här inne på vårt forum.
2012-08-01 23:12
Hala Madrid123 (Real Madrid) Vill du sluta skriva här för vi orkar inte ha bråk och vill ni diskutera fotboll så har du Real forum istället. Ni verkar vara så kära i Barca så varför kommer ni ens hit. Vi vill inte ha er era uppmärksamma och enögda fuck faces.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-01 23:05
Det sägs att Ajax vill låna Tello! Vad tycker ni om det?
Barcelona Mascherano
David Luiz, Lovren, Hummels, Subotic, Tasci among centre backs with positive scouting reports. Short list of three has been drawn up. [md]

Åhhh tänk om det blir Hummels!!
Barcelona Barca o Mort!
BB-Barceloneta

Har man lite teknik så har man ofta lekstuga i PL har spelare som Silva Mata och C.R bevisat. Men ni som säger att Neymar inte har mött bra lag glömmer att han har mött oss. Där var han iförsig inte bra, han kom igenom någon gång men hela Santos var osynligt och det måste man ta i beaktande.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-01 22:52
Frodo

Är det verkligen folk som helt avskriver en spelares förmåga bara för att han spelar i den brasilianska ligan?

Jag kan inte säga att jag sett en sådan kommentar.

Sen ser man självklart folk som anser att en spelare som Neymar eller Lucas inte har bevisat något särskilt så länge de endast presterar i den "mediokra" brasilianska ligan, jag är lite av den åsikten.

Då menar jag inte att de inte har talang, det har de. Och att en som Neymar är den bästa spelaren i brasilianska ligan, det tycker jag. Han skulle förmodligen göra riktigt bra i från sig i Europa också men om han skulle ha samma "show" i en liga som PL eller La Liga har jag svårt att tro. Kanske mot de mindre lagen men inte i de stora matcherna.

Alltså, han har stor potential och kan redan till nästa säsong ses som en av de bästa i världen. Men i så fall måste han flytta till Europa, han kommer aldrig att ses som en av de bästa i världen om han stannar i Brasilien.

Han har potentialen ja, men att han är bland de bästa i världen ännu tycker jag inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 22:40
Frodo

Håller delvis med men faktum är att den brasilianska ligan är rätt långt ifrån de bästa i Europa. Givetvis är Neymar och Lucas stora talanger men om man jämför med tex Hazard, Götze, Thiago med flera så anser jag i nuläget de sistnämnda ligga före. De har presterat och varit ordinarie i de allra bästa ligorna i världen. Neymar är dock en talang utöver det vanliga och fortsätter han utvecklas lär han bli läskigt bra.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-01 22:38
Frodo håller med i stort sett nästan allt du skrev om förrutom att brassarnas backlinje är bäst på pappret. Tycker Alba Puyol Pique Ramos ser bättre ut, tyskarnas är inte att leka med heller :O
Barcelona socccerfan1
2012-08-01 22:26
Orka bry sig om vad madridstas skriver här inne.. Vi har varit det bättre laget ett bra tag nu. Är helt säker på att vi piskar dem hemma den 23e. Efter det får dem komma med ursäkter om varför vi vinner igen.. Längtar!
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-01 21:59
Mesqueunclub

Tyvärr höll det inte länge :P
Barcelona Frodo
2012-08-01 21:56
Folk stirrar sig alltför blinda på huruvida en spelare har "lyckats" i Europa eller inte. Det blir nästan som anglofilpacket som tror att om man inte har spelat i PL så har man inte bevisat sig.

Brasilien har producerat några av tidernas mest framstående spelare och är det några som kan se talang så är det säkert brassarna. Att ifrågasätta huruvida en spelare kan acklimatisera sig till en ny liga, ett nytt lag och land är självklart relevant men att direkt avfärda spelare från Sydamerika bara för att de ännu inte satt sin fot i Europa känns dumt.

Sen är det komiskt att många säger att backarna i brasilianska ligan är kassa med tanke på att Brasiliens ordinarie backlinje består av Alves, Silva, Luiz och Marcelo vilket åtminstone på papperet är världens bästa. De har väl också någon gång spelat i den ligan?

Det här är inte riktat mot någon särskild utan det är snarare en respons mot många inlägg jag läst den senaste tiden under OS där folk nedvärderar brasilianska talanger.

Sen håller jag med många som anser att vissa blir extremt hypade men spelar man i Brasiliens landslag som tonåring vilket spelare som ex Neymar och Lucas gjort så har man mycket talang.
Barcelona petersays
2012-08-01 21:55
Ja sånt här tjafs orkar man ju inte logga in och se. Kan inte Mod utse fler Mod så att det kan rensas redan innan någon börjar tjafsa tillbaka?
2012-08-01 21:53
Barca o Mort!

Hehe. Go. HJK
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-01 21:50
Lite kul för mig som är finne att HJK leder Celtic och spelar delvis ut dem just nu haha! För er som vill se lite fotboll, länk!
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-08-01 21:29
Shit vad arg och frustrerad jag blir på vissa maränger här inne, speciellt dom som kommer hit och vill bara provocera oss Cules! Dags att göra något åt detta Mod!

Och ta inte åt er detta ni som är från Puertan och är här för att diskutera fotboll, för er har jag respekt men vissa kommer in hit och vill bara provocera människor.
Stick till erat egna forum och skriv där istället, vad ska ni göra här när ni inte kan diskutera fotboll? Get a life!
2012-08-01 20:50
Barca-Sociedad spelas 21:00

Osasuna-FC Barcelona 19:00

FC Barcelona-Valencia CF 20:00
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-01 20:16
Barcelonito

"Folk tittar på video om Oscar, Lucas osv och det vattnas i munnen på dom, men glöm inte att när Neymar är på plan så är faktiskt alla de andra lovande spelarna ganska anonyma"

Detta är lite krydd. Idag spelade visserligen Brasilien mot ett Kalle Anka motstånd men det var många andra som imponerade idag. Lucas värderar lägen superbra, är en duktig passningsspelare, snabb, teknisk. Tycker han liknar Thiago väldigt mycket trots att han är en kantlirare. Skulle inte förvåna om han kan lira på det offensiva mittfältet heller.
Skulle Man U pröjsa de 30 mille Sao Paolo kräver så tror jag inte bara dom skulle få en väldigt underhållande spelare, utan även en nyttig sådan. Lite som Özil.

Neymar är grym men bilden av han höjs liiite för mycket då han är en spelare som håller väldigt mycket i bollen och fintar ofta, vilket får han att se bättre ut än vad han är (trots att han är väldigt bra).
Barcelona DANI ALVES
2012-08-01 20:10
@hala Madrid123: hahaha du är för rolig du.. Tillbaks till ditt forum nu.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-01 20:03
Skillnaden mellan Balotelli och Neymar är att Balotelli faktiskt är en bänkspelare i City medan Neymar skulle vara en given startspelare.

Neymar är nog top 5 i världen om bara ett par år. Visst, han har inte spelat mot bra klubblag och endast mött bra motstånd med landslaget, men jävlar vad han leker i landslaget! Är man Brasiliens största stjärna som 19-åring så är man redan en absolut världsstjärna. Folk tittar på video om Oscar, Lucas osv och det vattnas i munnen på dom, men glöm inte att när Neymar är på plan så är faktiskt alla de andra lovande spelarna ganska anonyma! Allt i Brasilien handlar om den killen.

Jag har alltid varit skeptisk angående Neymar och hatat lite på killen men jag orkar inte längre, han är för jävla bra. Den riktige Ronaldo ser honom som världens tredje bästa spelare efter Messi och den oriktige Ronaldo. Det säger en hel del. Neymar i Barcelona med Messi och Alexis bakom sig hade nog skrämt skiten ur varenda lag som finns där ute.

Med det sagt så hoppas jag han sticker till ett lag som Manchester United där han kan glänsa och skapa sin egen storhetstid.
Barcelona grande jw
2012-08-01 20:02
Spaniens sista match mot Marocko slutar 0-0 och därmed åker man ur OS-turneringen utan att mäkta med ett ända mål. Med offensiva spelare som är tongivande i sina klubblag, Chelsea, Athl Bilbao, Atl Madrid, Malaga.

Pinsamt...

Brasilien däremot med en rad "oprövade" icke europiska spelare har lekstuga genom hela gruppspelet. Med 9 mål på 3 matcher.
Real Madrid Hala Madrid123
2012-08-01 19:59
@Carles Puyol - 1899:

hahah vad rolig du är för det första vann real för att dem var överlägsna på planen och inte som dagens barcelona. Fattar inte hur folk ens kan ta med guardiolas barcelona som bland dem bästa genomtiderna då ni vann 2 av 4 möjliga cl titlar och i alla dem så fick ni fördelar som ingen annan och alla fans i väldens såg förutom dem enögda barca fansen. Vilket patetiskt lag inte ens röda kort osv kunde göra så att ni vann varje gång. Tror till och med att utan ljuga att Milan aa ni hörde rätt Milan skulle vinna cl med dem fördelar ni har fått. Och nu när vi är ärliga så skulle barcelona ''världens bästa lag genomtiderna faktiskt vara utan cl titlar om världen var något rättvist.
Barcelona DANI ALVES
2012-08-01 19:58
Balotelli är bättre än Neymar just nu men neymar har potential att bli en av världens bästa spelare om han väljer rätt klubb i detta fallet Barca... :)
Barcelona Riiio!!
2012-08-01 19:52
fiaskot är ett faktum. jävla os o skit, bättre spelarna bara stannade hemma o tränade med laget. hoppas Alba inte får en alltför lång semester så vi får se honom i Gbg om en vecka Exakt nu!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-01 19:28
Personligen tycker jag att Neymar och Balotelli spelmässigt ligger på en ganska jämn nivå. Balotelli må ha varit en talang längre, vunnit mer och har mer erfarenhet av stora matcher samt kan spela på rutin, men hade jag fått välja någon av de två att ha i mitt lag (alltså inte Barca utan ett random lag) så hade jag valt Neymar.

Varför? Balotellis lata spelstil psykar sönder mig. Han är bara ute efter stjärnmomentsen; att göra mål på Man United, att vinna CL eller lägga ett mål i EM-finalen m.m. Inte ens i de matcherna orkar han inte heller bemöda sig med att jobba efter en boll eller delta defensivt. Då står han hellre stilla. I mina ögon har han kastat sin potential åt helvete då att han inte längre fokuserar på att utvecklas. Han har kommit till en punkt i sin karriär där han är en duktig anfallare (som lever för mycket på sin fysik) och får rubriker och nu är han nöjd.

Neymar däremot är hungrigare, han gillar att lattja och springa oberoende om det är ett toppmöte mot Sao Paolo eller en cupmatch mot Ponte Preta. Det syns när han spelar att han kan hantera att vara den stora stjärnan och tar gärna så stor plats som möjligt. Han vill vara världens bästa, utab tvekan. Nu är han inte heller speciellt aktiv i defensiven men han faller inte igenom totalt i de s.k. "skitmatcherna".

Med det sagt ska jag också säga att jag inte vill ha Neymar till Barca, jag tycker det är en sjukt onödig värvning på grund av priset samt att han inte passar in i Barcelonas spelstil. Dagens spelstil, det vill säga.
Unga tekniska & snabba lirare som kör översteg på översteg och får p12:orna att dregla efter en värvning är jag allergisk mot, FM-sjukan kallas det. ;)
2012-08-01 18:58
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Inget. Han var på marken ett tag men klev upp och började lira
2012-08-01 18:57
L.A.M Nr 10

Här!
Atlético addeh
2012-08-01 18:54
Hetfield

Jag förnekar inte att Balotelli är en stor talang med mycket potential, men jag lägger honom fortfarande inte i samma kategori som Neymar. Den senare anser ja ha betydligt störa potential att bli något utöver det vanliga.

Vad är det nu som har hänt med Alba!?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-01 18:46
Kan inte se matchen.. Vad har hänt med vår jordi?
Annons: