/spanien/barcelona/forum/8779.aspx/spanien/barcelona/forum/8779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-29 21:35
Rambla

Obegripligt. Milla är kass!

----------------------

Vill bara förtydliga det jag skrev innan om Javi Martinez. Att han inte gjort det bra här i OS betyder INTE att jag tycker han vore en dålig värvning för Barca. Jag vet vad killen går för, det har man sett innan. Bortsett från priset känns han som en klockren värvning, då han skulle förstärka både mittfältet och backlinjen - och därför inte stänga dörren för Bartra .
Vi kan säga att han ersätter Keita istället. Det är en förbättring. Att han sen kan spela som mittback (med den äran) är ju bara positivt.. för det är snarare där än på det offensiva mittfältet, där Keita också användes, som vi kan behöva mer folk. Om detta är hur vi förstärker vår trupp, måste man ju faktiskt säga att det ser riktigt bra ut:

* Keita UT, Martinez IN
* Alba, Bartra, Montoya, JDS och ev. Muniesa förstärker. Framförallt de tre förstnämna är riktigt bra tillskott!
* Afellay och Villa kommer tillbaka från de skador som hållt de borta nästan hela förra säsongen

Barcelona Naknooo
2012-07-29 21:34
Japp funkar perfekt tack så mycket
Barcelona Barcelona10Messi
2012-07-29 21:27
Fy vad Thiago hade gjort under på detta mittfält. Förstår inte heller hur Koke kan spela i startelvan samtidigt som jag tycker att folk hypar Isco lite väl mycket. Han klarar inte av att bära mittfältet på egen hand i detta nu, i alla fall den offensiva biten av den.
Barcelona Rambla~
2012-07-29 21:24
Spanien kommer ingenstans men tror ni Milla ändrar på något? Adrian totalt kass och helt orörlig. Mittfältet med Koke och Isco är helt enkelt för dåligt. Fattar inte hur en spelare som Koke ens platsar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
@Naknooo:

Funkar den här?
Barcelona Xavi#6
http://www.svt.se/os/fotboll/fotboll-spanien-honduras-h stream till matchen.
Barcelona Naknooo
2012-07-29 21:16
Någon som sitter på en bra stream till Spanien matchen`?
2012-07-29 21:15
Martinez fortsätter att se seg och klumpig ut i denna turneringen. Montoya är klart bäst av de, ur barcaögon, intressanta spelarna!
2012-07-29 20:59
Gud så tråkigt Spanien spelar. Och alla "stjärnor" man hade höga förväntningar på har gjort det dåligt. Det är tur att man såg Albas EM först, annars hade det nog vart väldigt skeptiskt här inne.
De kan lika gärna åka ur så vi får hem våra spelare. Om ingen radikal förändring sker så tjänar de inget på att vara kvar där och luffsa runt.
Barcelona Rambla~
2012-07-29 20:57
Seriöst, mot Honduras? När fan ska förbundet ta sitt ansvar och sparka sopan Milla? Han var en katastrof redan under U21-EM i Sverige.
Barcelona DM1982
2012-07-29 20:53
Spanien ligger under mot Honduras, ser ut som om Spanien kommer missa att gå förbi gruppen. Svagt av Alba vid målet men å andra sidan är huvudspelet inte hans starka sida.
Barcelona Andresito
2012-07-29 20:52
Bra, hoppas Spanien åker ut så att Alba & Co kommer hem.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-29 19:42
B-Guden

PSG möter vi 4 augusti lördag. Matchen sänds på TV4Sport (inte extra). Supercupen startar 23 augusti. Och sista 30 augusti. Supercupen sänds nog på TV4Sportxtr. Om TV4 inte är elaka så sänds den nog på vanliga Sport kanalen
Barcelona B-Guden
2012-07-29 19:31
Lite oturligt nog har jag missat båda försäsongsmatcherna, men när möter vi PSG ? och när är första supercupen ?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-29 19:27
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Kan ju iof vara så att klubben tycker att defensiven ser bra ut nu med köpet av Alba samt att Bartra imponerat så mycket och att man därmed anser att det inte behövs köpas en mittback.

Bartomeus uttalande om Neymar tyder ju lite på det och personligen tycker jag defesiven ser riktigt bra ut nu med tanke på Bartras framsteg.
Vi har Pique, Puyol, Mascherano, Bartra och Fontas som ska utmana om 2 platser, det ser bra ut som det är nu.

Därför öppnar det för en värvning av Neymar, iof är vi väl inte i behov av honom heller, men han är ju mer en värvning för framtiden.
Hur som helst blev Silly Season för vår del lite mer spännande allfall med Bartomeus uttalande. ;)
Barcelona grande jw
2012-07-29 18:24
Har gett upp tanken om Neymar för tillfället. Har vi Villa där framme behöver vi verkligen inte Neymar, även om tanken är otroligt läskande. Men som det ser ut nu har vi 4 st som verkar kunna slåss där framme med Messi... Villa Pedro Alexis Affelay. Om Affelay håller mot riktigt tufft motstånd vet jag inte än, tycker han ofta är för valpig, men det såg onekligen ut som han hade rejäl glöd i sig inatt, det gillade jag starkt. Men då tänker jag på NUTID. Om jag tänker FRAMTID så är Neymar en av de värvningarna jag verkligen skulle vilja se. För mig är det en av de få fotbollsspelare i världen som jag tror skulle kunna ta vårt anfallsspel till ännu högre höjder.. Om Messi stänker in 70 mål nästan själv så vet jag inte hur många mål det skulle kunna bli per säsong om Messi/Neymar klickade.

En på Puertan skrev det hela väldigt fint tycker jag:

"Ge oss Neymar. Kosta vad det vill kosta. Jag kan inte och vill framförallt inte se honom i barcas tröja. Han ska dominera hos oss, inte hos dem. Sen så skulle han + messi vara lika otäckt som neymar - benz - ronaldo skulle vara vackert."
Barcelona koeman90
2012-07-29 18:24
Magiskt Neymar! Btw, någon som vet varför han bär näsplåster?
AndreD - General pardon
2012-07-29 18:21
Ibillay

Inter? Kommer personligen åka ner och stoppa alla lån/försäljningar till den smutsklubben.
2012-07-29 18:02
Vi kommer inte köpa Neymar i år. Defensiven är prioritet just nu och Bartomeus uttalande förändrar ingenting där. Däremot öppnar det för spekulationer om vad som händer nästa sommar.

Hursomhelst fortsatte Neymar att övertyga mig, som de flesta andra gånger jag sett honom spela. Är ganska säker på att han är en blivande superstjärna. Och trots alla egna talanger vi har på uppgång, måste jag erkänna att det pirrar lite i magen vid tanken av att se honom bära Barcas tröja en vacker dag. Men jag tror vi kommer få fin konkurrens av främst Real och Chelsea för brassen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-29 18:01
Tänk er Neymar med MESSI, Sanchez eller Pedro om några år i anfallet.. OJOJOJ
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-07-29 17:56
Köp Neymar och Sakho då är jag super nöjd. Sjukt va Neymar är snabb och han leker med hela försvaret. Messi och Neymar skulle skaka om Real som fan mums bit.
Barcelona Ibillay
2012-07-29 17:55
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Vi behöver inte Neymar just nu
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-07-29 17:54
Ibillay

Låna ut? Skojar du med mig. Han petar alla förutom Messi så klart:
Barcelona grande jw
2012-07-29 17:54
@Ibillay:

Haha
Barcelona Ibillay
2012-07-29 17:51
Köp Neymar i år, låna ut han en säsong till typ Inter, sen hämtar vi tillbaka honom för att ersätta D.Villa
Barcelona grande jw
2012-07-29 17:51
Vilket mål av Neymar och Oscar :)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-07-29 17:47
Addeh/

Rätta mig om jag har fel men lämnade inte Pol Balleste Barcelona för Malaga?
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-29 17:43
Om Neymar ska spela i Barcelona måsta han; 1. Klippa sig och 2. Ta bort det där näsplåstret.

Annars tycker jag inte att laget Brasilien övertygar så mycket, även om det är många fina individuella prestationer av Neymar, Oscar mfl.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-07-29 17:27
Neymar är magisk!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-07-29 17:24
Han är bra, Neymar.
Annons: