/spanien/barcelona/forum/8777.aspx/spanien/barcelona/forum/8777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-30 01:50
Hussfelt säger bara att han vill ha det som det alltid ha varit. Ge priser till Messi, Cristiano, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Henry, Shevchenko, Kaka, Zidane...

Gnäller han på att det inte är image som ger pris? Det är väl desto mer unik om killar som Iniesta är på pallen!

Hänger hans dolda syfte så löst att han gör ett halvdesperat försök genom den här artikeln? När fotboll handlar mer om show än fotboll för dig som expertkommentator så borde du överväga att jobba med annat. I Italien ser man rakapparat-reklam med t.ex. Del Piero när det är spelavbrott, alltså mitt i matchen! Låt gärna inte ALLT förvandlas till en enda jävla cirkus.

Totti, Del Piero och Pirlo kunde fått sina priser för över 6-7 år sen, de slogs med spelare som Nedved, Sheva, Buffon, Cannavaro, Ronaldo, Figo osv.. inte Iniestas problem att vissa har blivit utan. Han är där bland de bästa av samma anledning som de andra åren.

Sen att han inte har en aning om Iniestas storhet är ett annat Fail som inte borde existera på den nivån av journalistik. När varenda jävla arena i Spanien ger dig stående ovationer på varenda bortamatch, då lär du sälja en och en annan glass, hur mycket han än suktar efter Ibra-glass!
Barcelona Barca King -
2012-11-30 00:34
Detta är Sverige mitt land. Vinn inte för mycket, va inte bäst, lagom är bäst och skryt aldrig. Jaha? då borde Zlatan vara den mest hatade personen i Zverige. I Sverige är vi prydliga och vi kan allt bättre än bäst. Vilket jävla skämt. I själva Spanien i Marca, pro-madrid, hade de en omröstning. De fick rösta vilken spelare är den bästa som någonsin har spelat i La Liga? Messi va överlägset 1a, Zidane va inte ens 2a. Alla experter och tidningar i världen tycker Messi, Barca och Spanien är världs bäst just nu. Men 1-6 wannbe fotbollskanals experter tycker inte så... Jens fjällström på Eurotalk! Herregud ge mannen en kanal och ett program och jag lyssnar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-11-30 00:05
visca barca
Barcelona Naknooo
2012-11-29 23:45
Hussfelt är en pajas som hatar allt som har med Barcelona att göra.
Träffade på clownen ute i somras, frågade om vilket lag som är världens bästa, gissa vad jag fick som svar? CHELSEA! dem hade ju tagit hem CL och slagit ut Barca.
Jag frågade då vilka som ligger på en andra plats? Då var det Madrid såklart sedan Bayern och sen kom Barcelona.

Denna pajas till expertkommentator rankade alltså dagens Barcelona som anses vara det bästa laget genom tiderna utav många många experter och journalister på en fjärde plats. I denna stund ville jag kasta en stol i ansiktet på människan. Hur han fått jobb som "expertkommentator" är fan beyond me!

Inlägget saxat, höj nivån! /MOD
Barcelona Baronen
2012-11-29 23:27
Höj nivån! /MOD
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 22:44
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Pirlo ser mer ut som en modedesigner:P Skämt åsido, Pirlo är grym men jag rankar xavi och iniesta högre. Många verkar glömma hur bra säsong Xavi hade, han gjorde ju 15 mål eller något. Vilket är starkt gjort då han inte är känd för att göra så mycket mål.
Coach Pep,
2012-11-29 22:42
Vad är det som är coolt med Pirlo jämfört med Iniesta? Vad jag vet är Pirlo en inåtvänd tråkig typ och ser ut som en zombie på planen. Sen är ju bara själva argumentet att Iniesta inte är ett unikt varumärke bara för att han inte är cool idiotiskt. 90% av alla fotbollsspelare är egotrippade hårbögar, och Iniesta är inte ett unikt varumärke?

Lol!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-11-29 22:41
Heywood Jablome - Andrés

Men tror du Balotelli skulle få Hussfelt att bli sugen på glass?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-29 22:37
Kan vi inte från och nu ranka spelarna efter coolhet? Glöm titlarna, glöm deras fotbollsegenskaper. Från och nu - är du cool så förtjänar du en ballon d'or.

Skandal isåfall att Balotelli inte är med. Han har bara gjort ett mål den här säsongen och förra året gjorde han bara en assist. Men den där målgesten mot Tyskland. Herrejävlar.
2012-11-29 22:34
LeoMessi

Det spelar ingen roll vad du tycker om Xavi och Iniesta som spelare. För att Pirlo är coolare och skulle sälja glass bättre än de båda. Därför förtjänar han nomineringen. ;P
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 22:30
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Håller med dig i allt du skriver:-) Folk får det att låta som att Pirlo har en överlägsen spelförståelse, teknik, passningsspel och första touch. I stort sett alla våra mittfältare är kapabla till att styra spelet och slå smörpassningar. Pirlo är dessutom mycket lättare att plocka bort ur matcher än T.ex. Xavi och iniesta. Sen vill jag se Pirlo plocka ner långbollar lika elegant och enkelt som iniesta gör.
Barcelona R10 Gaúcho
2012-11-29 22:21
Barca King -

Håller med 100%! Innan Mou kom till Madrid så var Reals supportrar utav världsklass, ta gesten mot Ronaldinho på Bernabeu år 2005 som ett exempel! Enda sen Mou kom till Madrid har han i mina ögon skapat väldigt mycket hat och en dålig attityd hos de flesta realsupportrarna emot andra klubbar (nu ska vi inte heller dra alla över en kam).
2012-11-29 22:19
"Var inte Iker Casillas Spaniens bästa spelare i EM?"
Nej, Iniesta blev utsedd till EM:s bästa spelare

Hussfelt tycker att Pirlo förtjänar Ballon d'Or nomineringen för att Iniesta inte går att lansera som ett "unikt varumärke".
"Säga vad man vill om Iniesta, men cool är han inte."

Betyder det att Pirlo automatiskt förtjänar nomineringen föra Iniesta. Nej inte bara det. Pirlo har "touchen, den unika stilen, fältherreblicken, sättet att fullständigt dominera matcher".
Notera att Iniesta har alla dessa egenskaper. Så med andra ord så tycker Hussfelt att Pirlo borde ha blivit nominerad för att den sistnämnde skulle få honom att bli sugen på glass.

Sedan påstår han att han förstår Liverpool-supportrar som har Gerrard (rockstjärnan alltså) men att han själv föredrar Lampard.
"Själv tycker jag mer om gentlemannen (numera, alltså) Frank Lampard".

Och det är här Hussfelt gräver en grav för att sedan hoppa i den sjäv. Han förstår att Liverpool supportrarna känner likadant för Gerrard (som han gör för Pirlo) men att han själv är mer förtjust i gentlemannen Lampard. Om man gillar Lampard för att han är en gentleman så måste man ju bara älska Iniesta. Det finns ju inte ödmjukare spelare än Iniesta.

Pinsamt vilka anledningar folk börjar hitta på. Real supportrarna har iallafall ett stadigt argument "Özil gjorde fler mål och assist förra året" i Özil VS Iniesta diskussionerna men det Hussfelt hittade på var ju bara pinsamt. Iniesta är hästlängder bättre än Pirlo. Cool eller ej.

I slutet av dagen så är Iniesta fortfarande nominerad och Serie A är fortfarande fjärdeligan. Se upp för den franska ligan!
2012-11-29 22:17
Titooo. Bara den matchen borde ge honom Ballon D'or. Eller hans prestationer i CL-finalerna.

Jag menar, titta på videon. Och studera hur han låter motståndarna omringa honom, sätta press på honom och därefter fördelar han bollen till en medspelare i en bättre läge utan press. Intelligens på hög nivå.
2012-11-29 22:07
Tittar man på de här siffrorna så blir man lite rädd och undrar vad som är fel på världen:

Iniesta är 170 centimeter lång, likaså Xavi och Messi är 169 cm.

Iniesta väger 65 kilo, Xavi 67 och Messi 66.

"Dvärgar" som totalt dominerar sporten år 2000.
Barcelona Titooo
2012-11-29 22:04
Vem minns inte denna match där Iniesta dominerade hela matchen och gjorde precis som han ville mot madrid? Han överglänste och skuggade både Messi och Christiano fullständigt
2012-11-29 22:02
Titooo.

Givetvis var det Jarque. Läste precis en fascinerande text om Puerta.

Jag undrar vad som sticker mest i ögonen att de spanska spelarna och den spanska fotboll är överlägsen eller att deras egna lag och landslag inte riktigt kan hota?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-11-29 22:02
Någon med koll på vilka som kom fyra respektive femma i Barcelona?
Barcelona Barca King -
2012-11-29 21:57
Sverige är det enda landet i världen med Barca hatande supportrar. Murinho är deras fältherre för att leda deras hat Längtar tills Barcas Messi era vinner 2-3 champions till så att de håller käften.
Barcelona Titooo
2012-11-29 21:57
Heywood Jablome - Andrés

Inte Puerta utan Dani Jarque men det spelar ingen roll. Han gjorde det och fatta vilken människa Don Andres är. Bra sagt allt annat. Håller med dig. Han förtjänar verkligen att vara bland 3 minst
Barcelona enko
2012-11-29 21:55
Avundsjuka får snacka hur mycket de vill, men sanningen är att världens 209 länder röstade, deras förbundskaptener, lagkaptener och journalister. Alla kunde fritt ge 5 poäng till den som de ansåg vara bäst, 3 p till tvåan och 1 till trean. Iniesta var den som samlade dessa poäng som krävdes till att vara bland 3 bästa..
Detta pris är inte som svensk guldboll där 5-6 personer från Aftonbladet och förbundskapten sitter och bestämmer. Här är det alltså en omröstning som kommer att offentliggöras och inget kommer vara skumt. Vi kommer att veta exakt vem en förbundskapten och kapten röstade på m m.. Mer demokratisk kan det inte vara....
2012-11-29 21:35
Jag har inget emot artiklar som ifrågasätter eller kritiserar spelare. Det enda man kan kräva är att argumenten är av värde och av substans.

Iniesta blir anklagad för att inte vara tillräckligt cool eller inneha någon rockstjärnastatus. Men är inte det unikt i den här moderna fotbollen? Iniesta är fortfarande killen från Fuentealbilla.

Avgör en VM-final och har all rätt att ta på sig all heder, men hedrar sin kompis Puerta. Briljerar i EM och tar hem lika många man of the match-priser som Pirlo.

I min mening dominerar Iniesta över planen och mittfältare över större ytor än Pirlo. En mer total spelare. En punktmarkering på Pirlo och han är ganska begränsad. Det syntes mot Spanien, det syntes när Juventus mötte Chelsea och Inter.

Låt argumenten vara lite sakliga innan man gråter över att han hamnar på en lista. Och att klaga på hans poängskörd - hans uppgifter på plan är inte att göra mål eller assist.

Sid Lowe beskriver det själv bäst;

Most players at Barcelona and for Spain move the ball on rapidly and much has been made of playing with a single touch. Or even, as Xavi recalls the Barça coach Charly Rexach insisting, with mig toc – half a touch. Iniesta is the opposite; he often moves it on fast but he also holds it, carries it, waits with it. Until the right moment. As one of Pep Guardiola's former collaborators explains: "He knows exactly when to release it. And he holds it so long, inviting pressure on himself and taking responsibility because, somewhere deep down, he knows that he is better than them."

Some create space by moving away from the ball; Iniesta creates space by moving others towards it. Opponents are drawn in, shown the ball, offered it. And then, when the moment is right, a sudden, almost imperceptible acceleration and he has gone. Or the ball is. "My team-mates would have an easier life if I always had five men on me," he says, saying much. "Iniesta," the former Barcelona manager, Frank Rijkaard was fond of saying, "hands out sweeties." The first time Guardiola, who until the end of last season was Iniesta's coach at Barcelona, saw him play, while he was still a player at the Camp Nou, he reported back on a kid that "reads the game better than I do".
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-29 21:11
Jag bara älskar det när en svensk småknubbig wannabe-italienare som Hussfeldt visar upp sitt bittra rätta jag. Pirlo? Pfft, lättare spelare att plocka bort ur en match finns inte, som tex skedde i Em-finalen. Han blev så pressad i inledningen av matchen att han sen sprang och gömde sig i resten av matchen, vågade inte ha bollen mer. Om man nu är så överjävlig som en del vill ha det till, så fixar man sånt. Det gör inte Pirlo för han är helt enkelt inte tillräckligt bra. Visst, han kan stå och slå sina supermackor till passningar när han har all tid i världen på sig, när han får vara i fred. Det är väl därför ställer sig i knäet på målvakten så att han får vara i fred. Skulle han gå upp högt i banan som Xavi och Iniesta gör, spela på så små och trånga ytor som de gör, ta sådana risker, skulle ingen ens lägga märke till honom.
Barcelona Acrobat
2012-11-29 20:58
Hur kan så många människor vara skeptiska till att Iniesta finns med bland de tre bästa? Har det att göra med att de på allvar inte inser hur duktig den mannen är på att spela fotboll, eller har det med att göra att de stör sig på Barcelona i allmänhet och därför måste uttrycka sitt missnöje så fort en av deras spelare blir nominerad till någonting. Personligen tror jag på det sista.

Iniesta har, när han är på spelhumör, en bolltouch som ingen annan spelare har... inte ens Messi. Hans spelförståelse är så fantastiskt bra så den går inte att beskriva med ord. Det är nästan så man blir tårögd när man ser honom flyta förbi sina motståndare med läckra vändningar och väggspel med sina medspelare.

Enligt mig är Iniesta absolut en av de tre bästa spelarna i världen! Inget snack om den saken!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-29 20:05
Precis läst vår egen Adam Pinthorps artikel om vår egen Martin Montoya. En spelare som jag för inte alltför länge sedan trodde skulle bli mer än en backup i Barca, men som jag idag tror kan bli en viktig kugge i såväl Barca som La Roja. Riktigt trevlig läsning, rekommenderas!

Montoya må ha vuxit otroligt som spelare det senaste 2 åren, men än mer i mina ögon. Jag hade fel!
Barcelona Baronen
2012-11-29 19:58
Blir så oerhört less på Jesper Hussfelt. Vilken jävla ärketönt. Han är mer avundsjuk på Spanien och spansk fotboll, framförallt Barcelona, än vad Madridistas är på oss. Precis allt handlar om Italien för den pretentiöse fåfänge jäveln.

Han och Birro kan väl bara stanna i Italien och knäppa igen för alltid.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-29 19:34
Äh, svårt att ta en Calcio-Mafioso som Hussfelt på allvar.

Han har varken förmågan eller kunskapen att ge en rättvis bild av spansk fotboll i allmänhet och Iniesta och Barca i synnerhet.

Ingen kan ta ifrån honom den kunskap han har om italiensk fotboll, men precis som de flesta andra av oss är han bara en vanlig supporter. Skillnaden är at han bloggar för en så kallad "expertsida" medan vi andra skriver inlägg i ett forum för riktiga fans.

Hans så kallade analys kring Iniesta är så tunn att den får en anorektiker att framstå som sumobrottare.
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2012-11-29 19:27
Tydligen måste man vara en "cool" kille eller bete sig som en rockstjärna för att vara topp tre i världen enligt Hussfelt...
Det säger väl det mesta om hans kunnighet.
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 19:16
Pirlo hör hemma i top 5 och inte top 3. Iniesta var överlägsen under EM. Vill se Pirlo eller någon annan spelare bli omringad av flertalet motståndare och ändå lyckas göra bort dom totalt.
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 19:12
Säg vad ni vill om Pirlo men iniesta är bättre än honom! Dessutom så har Juventus ett väldigt bra lag så dom var inte värdelösa
Annons: