/spanien/barcelona/forum/8774.aspx/spanien/barcelona/forum/8774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2012-08-07 14:02
Har två biljetter till Barcelona matchen, det är sittplats på barcas sida. Ni som är intresserad så hör av de till mig PM!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2012-08-07 13:57
Rodri åker inte med B-laget till de brittiska öarna, och det är väl en indikation på att han inte ingår i Eusebios planer. Av allt att döma från hans föregående säsong så är jag inte ett dugg förvånad. Nu har man dessutom överflöd på offensiva pjäser i B-laget, vilket gör det ännu mer logiskt att Rodri (troligtvis) får flytta på sig.

Det sägs att Sergio Ayala inte är med laget på grund av en skada. Det verkar alltså inte som att hans påstådda utlåning till Segunda B är bekräftad.
Barcelona Rambla~
2012-08-07 13:35
StevenGerrard De flyger till Gbg först i morgon under förmiddagen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-07 13:18
LeoMessi

Han beräknades väl vara tillbaka i oktober eller nåt. Eller var det kanske Cuenca?
Rivaldo Ferreira
2012-08-07 13:16
Truppen:
Valdés, Pinto, Dani Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Mascherano, Sergio, Pedro, Jordi Alba, Afellay, Adriano, Fontàs, Montoya, Bartra, Tello, Ilie, Sergi Roberto and Rafinha.
StevenGerrard
2012-08-07 13:08
Någon här som vet om Barcelona har en öppen träning på Ullevi idag?

Isf när?

Tack på förhand
2012-08-07 12:44
Hetfield

Jag snackar om vem som hade gynnats mest av en utlåning. För Afellay hade det varit "tack och hej", för Cuenca/Tello hade det kunnat innebära en chans att utvecklas och komma tillbaka. Ska Ibi inte vara kvar, sälj honom då.
Barcelona LeoMessi
2012-08-07 12:43
Seriöst, hur länge till blir thiago borta? Har ej läst något om honom på länge
Barcelona Hetfield
2012-08-07 12:38
1.70-ligan

Dude, enough. Vad är det med dig och Afellay? Du får Afellay att låta som att det är en ung Maradona med 4 fötter.

Killen har inte presterat ett dugg, förutom att vara skadad och slå sidledspassningar. Jag säger inte att han är dålig, men han är så onödig. Hans dagar är räknade oavsett hur du vill ha det, när Neymar kommer så lär hans plats i laget hamna ännu längre bakåt. Ta inte illa upp, men jag förstår inte din fascination av honom. Jag ser inte riktigt vad han kan göra som Cuenca eller Tello inte klarar av. Han är en bra spelare, men fel för laget.
2012-08-07 12:34
addeh

Men jag tycker inte Jona passar i Busquets roll, eller han har i alla fall inte övertygat mig under försäsongen. Thiago är betydligt bättre där och jag hade i ärlighetens namn inte klagat om Fontas skolades om dit.. :) Eller att man testar det åtminstone!

Vi får se. Någon av dessa måste ju lämna om en spelare utifrån ska få plats. Så vida man inte ger Muniesa något nummer. Att han ska abonnera på en plats hela hösten känns ju inte rätt.
Att långa ut Afellay är i alla fall det sämsta alternativet - både för klubben, ekonomin och spelarens egen chans att kunna komma tillbaka.
Barcelona tarrak
2012-08-07 12:22
@Real Madrids #10:

Du har rätt, det var ett galet drag här på Les Rambles när vinnaren av fotbollsvärldens motsvarighet till Nobelpriset presenterades den 22 augusti förra året. I länktips kan du se att det nämndes hela en (1) gång, så jag har full förståelse för att ni maränger är i full färd att bygga monument och organisera parader för att fira denna historiska händelse.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-08-07 12:08
addeh

Nä nog förstod jag att du menade som bänkspelare och jag håller med om att han kan få vara med i matcher där det fattas anfallare, men om b-laget har match samma helg då vill jag helst att han spelar med b-laget.
Barcelona The Reporter
2012-08-07 12:01
Real Madrids #10

Jag kan lova att du själv har gillat ditt egna inlägg ;)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-07 11:56
Ja, för att Goal.com har en enorm prestige och anseende i fotbollsvärlden...
Real Madrid Real Madrids #10
2012-08-07 11:51
Så ni tänker undvika helt och hållet detta va? Ni kommer bete er som att inget hänt? För inte lät det så för 1 år sen :)
Atlético addeh
2012-08-07 11:50
Nu är det för övrigt bekräftat att Jona dos Santos ådragit sig en lindrigare skada som dessvärre kommer hålla honom borta från spel mot såväl United som Dinamo. Inte bra för honom, inte bra alls.

Kanske Fontás får chansen att spela pivoté?
Atlético addeh
2012-08-07 11:48
el Flaco

Bolt kanske har en bollbehandling utan dess like, vem vet? ;-)
Atlético addeh
2012-08-07 11:46
1.70

Jona kommer ju vara backup till Busquets. Han är den enda defensiva mittfältaren vi har i truppen utöver Busquets, om vi samtidigt räknar el Jefecito som mittback. Fontás kommer vara femtealternativet som mittback, kanske till och med gå som kommer sex i rankingen.

Jag ser ingen framtid för Fontás i klubben, men ska han utvecklas och bli bättre bör han lånas ut för att få regelbunden speltid.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-07 11:46
Usain Bolt: "Jag tror jag hade kunnat bli en bra fotbollsspelare". [Cadena Ser]

Snacka om storhetsvansinne. Fotboll handlar inte om fysik eller att springa fort rakt fram, utan att använda hjärnan och kunna behandla en boll. Dude's crazy.
Barcelona The Reporter
2012-08-07 11:40
Tänkte ta mig med ett plakat imorgon där jag ska fråga om någon spelares tröja, vilka spelare tror ni är villiga att ta av sig tröjan o ge den till ngn? Kan tänka mig att Alves är villig, och även Pedro som jag såg ge bort sin tröja på Camp nou.

Har ni några som ni tror möjligen ger bort tröjan?
2012-08-07 11:29
Jag ser nästan hellre att JDS lånas ut än Fontas. Det kan tyckas konstigt då Jona är en bättre spelare, helt klart. Men har alltid tyckt att han känns så överflödig. Har väldigt svårt att se en framtid för honom i klubben. Detsamma gäller väl egentligen Fontas - men jag har nog hellre en stor, stark mittback på bänken än ytterligare en lirare på mitten. Den speltid kan lika gärna Sergi Roberto och Rafinha ha, tycker jag. Två spelare jag tror mer på.

Mycket hänger såklart på om en mittback eller DM köps in. Men låt säga att Javi Martinez köps, eller Song. Då borde Jonathan lånas ut istället!

Atlético addeh
2012-08-07 11:27
VizzlA

Jag menar ju knappast att han ska starta. Men jag håller samtidigt inte Tello särskilt mycket högre, även om han må ha mer A-lagsrutin. Fattas spelare och det står mellan Deulo och Tello tycker jag lika väl den förstnämnda kan få chansen.

Sedan anser jag också att man bör skynda långsamt med Deulofeu, fast det är samtidigt viktigt att ge honom chanser också. Ett inhopp mot Sociedad, om vi skulle leda, hade gett honom en enorm självförtroendeboost. Då hade han briljerat mot Real Madrid Castilla helgen efter av bara farten.
2012-08-07 11:23
addeh

I fallet deulofeu så håller jag med ledningen att det bästa är att skynda långsamt, han är född 1994 och 1-2 hela säsonger i b-laget som trots allt möter bra lag vore det bästa för honom. Klart att man kan spela honom i någon copa match eller liknande.
Men som du säger så är det inte helt omöjligt att se honom i truppen under matcher där det fattas spelare.
Tycker han fortfarande är valpig (konstigt vore väl annars) och jag vill gärna se honom dominera i b-laget innan han blir aktuell för a-laget.
Atlético addeh
2012-08-07 11:13
Tänkte på en sak. I första ligamatchen mot Real Sociedad är det väldigt tveksamt om Villa kommer utgöra en del i matchtruppen. Säg då, rent potentiellt, att även Afellay har lämnat vid den tidpunkten. Då finns tre anfallare kvar i truppen, plus Tello, men även Deulofeu. Tror in den senare skulle kunna ha en möjlighet att slå sig in i truppen då? Han gjorde ju verkligen bra ifrån sig de försäsongsmatcher han spelade.

Lär väl så klart bero på hur Tello presterar i de kommande matcherna också.

Hade dock varit kul att se Deulofeu få en plats på bänken där.
2012-08-07 11:08
Sen undrar jag varför så många här inne vill låna ut Tello? Om han själv accepterar att spela i b-laget så är det ju det bästa, då får han mycket speltid och vi kan även använda honom i a-laget. Inte minst nu när Cuenca är skadad.

Utlåning av Fontas däremot vore det bästa, han lär inte få många minuter och dom han får är bättre att ge åt Bartra.
Barcelona The Reporter
2012-08-07 11:08
Drömmen hade varit ha få tillbaka Yaya i framtiden. Han själv har sagt att han kan tänka sig att återvända. Han är kung såväl som mittback som på mittfältet.

0.21 haha !!

Btw, är det någon som vet om just det året som vi hade Yaya, Zlatan, Pique, Puyol gjorde fler på huvudet än något annat år?
2012-08-07 10:41
Värva Romeu för 10milj euro, klart. Fattar inte varför det ska vara så svårt och inte heller varför man skeppade iväg honom till chelsea från första början.

Han har barca liret i sig + en fysik utöver de vanliga från La Masia. Värvar man inte tillbaka honom alls så är det tjänstefel.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-08-07 10:21
Hej!

Undrar om det är någon som har 3 biljetter till Barca-United matchen ?
2012-08-07 10:03
Skönt att Barca B tänker lite på defensiven också. En högerback var nästan nödvändigt att få in. Ingen aning om hur bra Sergi Juste är, men han är i alla fall ung. Kan han ha chans på A-laget någon gång tro?
Inte det lättaste med Alves och Montoya på den positionen dock .
Barcelona Abbe.
2012-08-07 09:40
Barça B fortsätter att förstärka. Sergi Juste är klar för klubben då han idag skrev på ett treårskontrakt.

Juste lirar högerback, och det är en av de positionerna man behövde förstärka nu när Montoya flyttats upp. Han kommer närmast från Gimnàstic och hans utköpskluasul sätts till 12 miljoner euro.
Annons: