/spanien/barcelona/forum/8771.aspx/spanien/barcelona/forum/8771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-08-07 11:13
Tänkte på en sak. I första ligamatchen mot Real Sociedad är det väldigt tveksamt om Villa kommer utgöra en del i matchtruppen. Säg då, rent potentiellt, att även Afellay har lämnat vid den tidpunkten. Då finns tre anfallare kvar i truppen, plus Tello, men även Deulofeu. Tror in den senare skulle kunna ha en möjlighet att slå sig in i truppen då? Han gjorde ju verkligen bra ifrån sig de försäsongsmatcher han spelade.

Lär väl så klart bero på hur Tello presterar i de kommande matcherna också.

Hade dock varit kul att se Deulofeu få en plats på bänken där.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-08-07 11:08
Sen undrar jag varför så många här inne vill låna ut Tello? Om han själv accepterar att spela i b-laget så är det ju det bästa, då får han mycket speltid och vi kan även använda honom i a-laget. Inte minst nu när Cuenca är skadad.

Utlåning av Fontas däremot vore det bästa, han lär inte få många minuter och dom han får är bättre att ge åt Bartra.
Barcelona The Reporter
2012-08-07 11:08
Drömmen hade varit ha få tillbaka Yaya i framtiden. Han själv har sagt att han kan tänka sig att återvända. Han är kung såväl som mittback som på mittfältet.

0.21 haha !!

Btw, är det någon som vet om just det året som vi hade Yaya, Zlatan, Pique, Puyol gjorde fler på huvudet än något annat år?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-08-07 10:41
Värva Romeu för 10milj euro, klart. Fattar inte varför det ska vara så svårt och inte heller varför man skeppade iväg honom till chelsea från första början.

Han har barca liret i sig + en fysik utöver de vanliga från La Masia. Värvar man inte tillbaka honom alls så är det tjänstefel.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-08-07 10:21
Hej!

Undrar om det är någon som har 3 biljetter till Barca-United matchen ?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-07 10:03
Skönt att Barca B tänker lite på defensiven också. En högerback var nästan nödvändigt att få in. Ingen aning om hur bra Sergi Juste är, men han är i alla fall ung. Kan han ha chans på A-laget någon gång tro?
Inte det lättaste med Alves och Montoya på den positionen dock .
Barcelona Abbe.
2012-08-07 09:40
Barça B fortsätter att förstärka. Sergi Juste är klar för klubben då han idag skrev på ett treårskontrakt.

Juste lirar högerback, och det är en av de positionerna man behövde förstärka nu när Montoya flyttats upp. Han kommer närmast från Gimnàstic och hans utköpskluasul sätts till 12 miljoner euro.
Barcelona Qanii
2012-08-07 08:53
Om nu Lucas går till PSG för €45m hur mycket kommer Neymar som är Brasiliens stärnspelare kosta Barcelona?!! Antingen har Sandro gjort en jätte deal och betalat €15m iförväg för att på så sätt få ner kostnaderna på Neymar eller så kommer vi få betala enorma summor för honom.. Jag tror och hoppas att financial fair play träder i kraft snart!
Barcelona Abbe.
2012-08-07 07:28
Edit: Såg att det var på tapeten ett par inlägg under. Missade det.
Barcelona Marc_Bartra, Next Pique
2012-08-07 02:44
Hahahaaahahaahahha ni måste se den klokt ren
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-07 02:17
Asså helt seriöst vad ska vi med A.Song till? Han är en bra spelare, inget illa om honom men vi behöver honom inte på mittfältet. Vi har redan många mittfältare och lägga 20 miljon euro på en som ska sitta på bänken är väldigt korkat enligt mig. Vi är så jävla sega på att värva, det är samma skit varje sommar. Jag tvekar inte på Rosell Och Zubi när det gäller ekonomin och när det gäller att få spelare till rimliga priser, men det tar väldigt lång tid tills de hämtar hem någon och när de hämtar hem någon så har vi redan missat våra "första" val. Vi hade kunnat plocka hem Hummels typ innan EM om vi hade lagt ett bra bud, men Barca sket i det och han förlängde sitt kontrakt istället. Hela den här sommaren har det varit J.Martinez (inget fel på honom), men när deras president kräver mycket pengar (med all rätt!) så är det bara kolla på andra alternativ. Liksom nu vet man inte ens vem man ska köpa och man vet heller inte vem man ska sälja eller eventuellt låna ut. Jag börjar bli så jävla irriterad på det här.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-07 01:43
Jag har funderat över det här fram och tillbaka. Vad är oddsen på att någon av spelarna kommer att vistas i centrala Göteborg? De kommer till staden på onsdagen, åker direkt till hotellet för att vila. Matchen börjar 20:00.

När matchen är slut åker det tillbaka till hotellet. Den enda möjligheten att se de på stan blir alltså på torsdag då de åker hem 16:30 på fredagen.

De har en träning 10:30 på Gamla Ullevi (som troligtvis kommer att vara öppen).

Läste någonstans att Barcelona har krävt att säkerheten ska vara 100 %. Givetgvis kan ju någon av de mindre kända spelarna röra sig ganska fritt, men samtidigt undrar man hur planeringen är i klubben om de bara låter spelarna vara kvar på hotellrummet.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-07 01:30
B-Guden

Montoya
Bartra
Muniesa
JDS
Cuenca
Fontas
Sist nåmda flyttades ju upp förra säsongen
Barcelona B-Guden
2012-08-07 01:11
En fråga bara, hur kan vi ha 25 a-lag spelare när vi bara värvat en, vilka har flyttas upp ?
Valencia Villa/Silva
2012-08-07 01:10
barcachris//

Fast är Falcao och Cavani verkligen en spelartyp som barca behöver?? Om de hade använts rätt(men det menar jag som central anfallare) så hade de gjort massor med mål. Men om inte ens Villa kan ta anfallsrollen och blir istället tvungen att spela som ytter, så lär Falcao och Cavani göra detsamma. Sedan har varken Falcao eller Cavani lika bra spelsinne,dribblingar och passningar som Villa vilket hade gjort det ännu svårare för dem att spela som ytter.

Villa har det svårt nog att spela som ytter men gör ändå ett hyfsad jobb med tanke på hur jävla allround han är. Jag kommer ihåg att säsongen 06/07 gjorde Villa mest assist i ligan samtidigt som han gjorde massor med mål. Falcao och Cavani är två typiskt traditionella anfallare som gör sig bäst i djupledningslöpningar och avslut. Ytter rollen hade sabbat deras spelstil rejält. Neymar är ett bra alternativ men på tok för dyr. Jag tycker att Barca bör istället köpa Hulk. Hulk som högerytter, Alexis som vänsterytter och Messi som anfallare. Hade varit en fantastisk trio. Men i slutändan tror jag att det ändå blir Neymar.
2012-08-07 01:09
Mackansgaming

Hur filmade du FIFA matcherna??
Barcelona Mascherano
2012-08-07 00:27
Hej alla! Ville bara säga att jag har en kompis som jobbar på Elite Plaza Hotel och han säger att Barca spelarna kommer att vistas där dom dagarna de är i Gbg! Se till och vara där!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-07 00:25
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Tack mannen. Uppskattar hjälpen!

...................

2 dygn kvar gubbar. 2 dygn.
Barcelona BarcaChris
2012-08-07 00:22
I min åsikt hade vi haft en till topanfallare nästa säsong hade vi vunnit enkelt, en riktig tung mittback också och inte mascherano även fast han gjorde bra av sig. Därför jag är orolig, vi verkar inte ha förstärkt mittbacks eller anfalls possitionen alls. Villa kommer tillbaka, men används som kantspelare och det är bara fel på alla möjliga sätt
Barcelona BarcaChris
2012-08-07 00:18
Neymar är inte bevisad, och inte en målsprutare. Jag vill ha en Falcao i laget en Cavani, som snittar 25 mål per år som anfallare. Abidal är gammal och sjuk jag älskar han men vem vet han kanske försvinner några månader kommande säsongen också. Adriano är inte en av mina favoriter helt ärligt.
2012-08-07 00:02
Rivaldo

Tycker inte Jonathan har övertygat under försäsongen. Inte alls. Men det mest troliga blir nog ändå att Fontas lånas ut i slutändan, i alla fall om en mittback köps. Och jag tror han med facit i hand kommer att gynnas av det. Samma gäller egentligen JDS. Men det är ändå surt med Muniesa. Dels att lånedealen med Ajax gick i stöpet - och sedan att vi måste ha en indisponibel spelare i truppen, som gör att vi måste tvinga bort en annan. Jag hoppas inte det saboterade klubbens planer särskilt mycket.
Barcelona Mascherano
2012-08-06 23:58
Hej alla! Ville bara säga att jag har en kompis som jobbar på Elite Plaza Hotel och han säger att Barca spelarna kommer att vistas där dom dagarna de är i Gbg! Se till och vara där!
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-06 23:51
Rivlado Ferreira

Jonathan är för bra för att lånas ut? Kom igen, det hade inte skadat honom att göra en säsong i ett mittenlag i Spanien.
BarcaChris

Vänsterback? Vi har ju för tusan Alba, Adriano och Abidal kanske på kommande. En anfallare tror jag inte vi behöver om Neymar ryktena stämmer att han är på kommande om någon säsong. Däremot hade jag gärna lånat ut Tello en säsong.
Barcelona BarcaChris
2012-08-06 23:49
Skulle villa ha en ny mittback och en ny anfallare också, möjligtvis en till vänsterback, om inte abidal pallar med
Barcelona BarcaChris
2012-08-06 23:48
Såg att Barca vill köpa Alex Song, det gillar jag. Helst vill jag ha Yaya tillbaka
Barcelona Marc_Bartra, Next Pique
2012-08-06 23:48
Samtidig som jag vill att vi lånar ut vissa spelare, är jag samtidigt rädd att låna ut de, med tänk på hur det bruka sluta utlånade spelare från Barcas sida T.ex Kerrison, Henrique eller som Botia att säja de och inte utnyttja payback klausulen
Postat via SvenskaFans-appen
Rivaldo Ferreira
2012-08-06 23:42
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Johnatan är för bra för att lånas ut. Trots det Fontas sa kan vi lägga han på kortids eller?
2012-08-06 23:35
Rambla

Jo, jag förstår det. Men då behöver han alltså inte registreras alls, eller kan han göra det för Barca B ändå? Killen borde ju förstå att det inte är särskilt optimalt för klubben att ha honom som en av de 25 spelarna i år..

Barcadinho

Ja precis. Men vem skulle lånas ut? Fontas sa själv att han bara tänker på att spela här nästa säsong och Afellays agent sa idag att även hans klient vill stanna. Jonathan kanske?
Afellay känns åtminstone som det dummaste att låna ut av dessa tre. Dels pga han besitter mest kvalitéer, men också för att han skulle gynnas minst av ett lån. JDS eller Fontas skulle kunna må bra av det och beroende på om man väljer att köpa en mittback eller pivote kanske ödet faller på en av dem... men Muniesa kändes som det givna valet. Och det känns än mer dumt att ha honom registrerad som långtidsskadad - samtidigt som det känns fel att flytta ned honom till Barca B igen. Jäkla skada :P
2012-08-06 23:29
MESSI.CORLEONE

11 Augusti Lördag 19:15 Rumänien national arena och 20 Måndag 22:00 Camp Nou världens största arena
Barcelona Barcadinho.
2012-08-06 23:27
Det går att lösa situationen genom att låna ut en spelare, om man inte vill/hinner sälja.
Annons: