/spanien/barcelona/forum/8770.aspx/spanien/barcelona/forum/8770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Clip-clop
2012-08-02 21:21
Så är man sämst om man inte gör lika många mål som Messi på en säsong? Isåfall är det väldigt många dåliga spelare överallt.

/Arsenal-fan (inte real fan)
Atlético addeh
2012-08-02 21:10
1.70

Muniesa hade nog lånats ut om han varit hel, men jag förstår vad du menar.

Vi kan glädja oss över Alba-affären i alla fall.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-02 21:03
Official: Adriano has sprained his left ankle on training this evening. Availability for next games depends on evolution injury #fcblive

En ny säsong tar sin början för vår käre glaslirare.. vi skulle nog behövt Muniesa hel också.
Barcelona Federer
2012-08-02 20:58
Inte förvånad att den här snubben fiskar efter likes, Littleprince aka Anti B alltså. Killen är född 96 så jag är inte förvånad.
Valencia Villa/Silva
2012-08-02 20:57
Medianen//

Allt det som The Reporter sa samt att Cazorla är även en väldigt duktig frisparksskytt.
Barcelona The Reporter
2012-08-02 20:47
Medianen

Det hade han lätt gjort. Han e väldigt duktig i sina stunder. Jag personligen tycker att han påminner om Pedro, fast en segare version. Dubbelfotat och kvick. Han har grymt bra spelsinné. Klok lirare. Grattis till ett bra nyförvärv
Spanien OTBAG
2012-08-02 20:39
elbraco - SiamoCalcio//

Det är inte så vi funkar, åtminstone inte jag.

Den personen som kallar sig själv för "Littleprince" är samma person som gjorde inlägget här inne. Dvs, han ville få många "likes" för sitt egna inlägg.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-02 20:38
Addeh Tänkte väl att det inte var Podi. Cazorla är inte klar dock, men verkar bli det snart. Hans Twitter där han skrev att han var en Arsenalspelare var fejk. Hoppas detta får RvP att stanna i Arsenal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Medianen
2012-08-02 20:38
Ni som är spanien-fantaster,hur bra skulle ni säga att Cazorla är? Skulle han platsa på eran bänk t ex?
Atlético addeh
2012-08-02 20:29
elbraco

Vi pratar om Cazorla, vem annars? Podolski? Puh.
2012-08-02 20:27
@Barca4eva:

Det som verkligen är absurt är vilken uppståndelse mitt lilla inlägg fick.
2012-08-02 20:25
"Namn: Littleprince
Sänt: 2012-08-02 18:30
In till Barcas forum och Gilla Anti B inlägg, han satte dem på plats :D"

det är så här dom rullar på Arsenals forum.

logik; mest likes vinner debatten istället för att bestämma själv vem som har bäst argument.

kids.
2012-08-02 20:19
@addeh:

vem pratar vi om, Podolski? Så jävla bra är han inte bara för att han presterar i landslaget. i Köln så har han inte gjort jättemånga mål. Visst, han är en bra anfallare och jag tror att han kommer vara nyttig och göra många mål för Arsenal, men han är inte topp 10 i världen.

"Podolski sämst? gjorde mer mål än någon av era spelare i ligaspelet förutom messi
Giroud sämst? gjorde mer mål än någon av era spelare i ligaspelet förutom messi"

Jaha, och varför tar du bort Messi? De du nämner är ju centrala anfallare i sina respektive lag, spelare som resten av laget fokuserar runt.

Kvar har vi Villa - skadad i 6 månader - och Alexis - som gjorde 11 mål trots att han inte är en målgörande spelare utan högermittfältare i grunden, samt Pedro vars huvuduppgifter ligger i det defensiva arbetet.
Borde någon av dessa ha gjort fler mål än den centrale anfallaren i Ligue A:s ligamästarlag eller ett lag där hela laget fokuserar runt en anfallare.
Med din logik kan jag säga att Messi är dubbelt så bra som RVP eftersom han gjorde dubbelt så många mål. Är vi överens där?

De namn du nämner är centrala anfallare i sina respektive lag. VÅRAN centrala anfallare gjorde mer än dubbelt så många mål som Giroud och Podolski.

Jag säger inte att de är dåliga spelare, jag tror tvärtom att framförallt Podolski kommer vara grym i Arsenal men du har verkligen en fucked up logik och uppenbarligen torskar efter likes.
Sevilla Win, Lose or Tie, GUNNER till i die
2012-08-02 20:17
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

"Wtf, ska Arsenal ha Nuri Sahin nu med? Börjar likna att jävla köpelag ju"
Allt jag kan göra är att skratta åt den jämförelsen.. Alla tycker dock olika och jag kan bara respekterar andras åsikter!
Barcelona Barca4eva
2012-08-02 20:06
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Det vet vi om. Själva jämförelsen kändes dock absurd.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-02 20:01
Man kan säga så här, här är dem allra värsta köpelagen som toppar listan. Chelsea, Man.City, Real Madrid, PSG. Barcelona måste jag säga är efter PSG.
2012-08-02 19:56
Patrick Vieira - The Key to Success

Återigen, jag menade inte att Arsenal ÄR ett köpelag. Vill inte upprepa mig utan hänvisar till det jag just skrev nedan.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-02 19:50
Jag tror att det blir en riktig rysare i Premier League. I år blir det Arsenals år. Man.City 1. Man.United 2. Arsenal 3 tror jag. Chelsea 4 för dem har ett helt nytt lag att bygga och dem har sålt Drogba vilket är ett stort avbräck. Spelare som Oscar, Hazard, M. Marin dessa herrar inte dåliga men det kommer ta tid tills dem kommer igång.
Spanien Patrick Vieira - The Key to Success
2012-08-02 19:47
1.70-ligan - Cuenca y Tello //

Så länge vi köper spelare av pengar som vi fått genom; tidigare försäljningar, sponsorer, biljetter, osv osv - så finns det inget att klaga på även om vi köper 3-4 spelare under ett och samma fönster.
Man vet att Arsenal är en väl behandlad klubb och att vi spenderar pengar som vi tjänat ihop själva.
Vilket klubbar som Chelsea, City, PSG definitivt inte gör.
Så du kan inte kalla Arsenal 'köpelag'. Sedan kan begreppet definieras olika. Vad är egentligen ett 'köpelag'? Lag som köper dyrt/billigt/varje fönster osv osv.

That's the difference!
Spanien Patrick Vieira - The Key to Success
2012-08-02 19:44
@Xavi#6:

Enough said!
2012-08-02 19:44
Till alla Gunners som tydligen lusläser detta forumet:

Jag sa inte att Arsenal ÄR ett köpelag. Och jag vet att ni aldrig hostar ut hutlösa summor på en spelare som många andra lag gör. Jag vet att ni har koll på er ekonomi. Ni är i många avseenden så långt ifrån ett köpelag man kan komma i modern fotboll.
Men att byta ut ungefär 1/3 av sin startelva från en säsong till en annan, är ett beteende som snarare hör hemma hos sk. "köpelag" än ett lag som värnar om sina egna talanger. DET var vad jag menade, inget annat.

Och det var varken ett påhopp eller sådär jätteseriöst menat. En halvt skämtsam, halvt allvarlig reflektion kring alla rykten. Förstår att Arsenal måste göra något för att hänga med när de andra engelska lagen storsatsar - och ni har verkligen agerat smart på marknaden i år. Nästan skrämmande bra, varför jag som Barcafan hellre ser att Sahin går till en spansk toppklubb än att göra er ännu bättre.
Annars är Arsenal det lag jag har mest sympatier för i England,och det har jag många gånger sagt här inne. Inte helt omöjligt att ni redan läst det, så som ni verkar lusläsa Les Rambles ;)

Okej? Still friends?
Barcelona LeoMessi
2012-08-02 19:35
OBSERVERA: Om det stämmer det han sa till tidningen. Man vet aldrig men ifall det är så
Barcelona LeoMessi
2012-08-02 19:34
Seriöst, vad fan är det för fel på spelare som lämnar Barcelona? Ska Keita gråta för att han inte var ordinarie i världens bästa mittfält? Vet inte hur många gånger Pep bytte in honom i ett kritiskt skede av matchen istället för att kanske byta in Fabregas, Iniesta eller thiago. Alla dessa är mycket bättre än honom. Jag hade respekt för honom men om det stämmer det han sa så tycker jag att det är lika bra att han lämnade. Barca gav honom ett bra kontrakt som gjorde att han kunde lämna gratis och så inte vi kunde tjäna ett öre på honom. Lycka till i Kina din pengakåte fan
Barcelona Éluc
2012-08-02 19:31
Keita: "Quotes spread by Madrid paper criticizing Guardiola? Things have been published that I didn't say. I didn't talk with that paper."

Vissa här inne kanske borde ta det lugnt med att döma Keita så fort.
Atlético addeh
2012-08-02 19:11
Arsenal har sannerligen gjort en av sommarens stora värvningar. Få supportrar verkar inse hur stor, och hur bra, han faktiskt är.
Barcelona Xavi#6
2012-08-02 19:03
Att kalla Arsenal för köpelag visar bara på okunskap. Arsenal är ett av få lag som verkligen håller sig borta från att bara köpa en massa dyra spelare utan hittar alltid flera bra alternativ som passar in i laget till bra priser. Man måste respektera Arsenals värvningsfilosofi, ett lag som inte försöker dras med i den moderna pengar världen. Nästan alla lag betalar nu överpriser och ger sky höga löner men tycker att Arsenal håller det på en bra nivå. Keep on Araenal!
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-02 18:55
Jag skulle aldrig kalla Arsenal för ett köp lag, laget säljer mer än vad de köper varje år undantag den har året kanske, Är det något lag som gör mig glad när de köper en spelare (förutom Barca) är det Arsenal. Grattis till Santi Cazorla, han komma inte göra er besviken
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-02 18:51
afc123 (Barcelona) Jämför inte franska ligan med Spanska ligan Man såg ju hur tuff Benzema hade hans första år i Madrid, en Benzema som är 100 gånger bättre än Giroud
Sevilla Win, Lose or Tie, GUNNER till i die
2012-08-02 18:49
@Barca4eva:

Creed till dig som åtminstone vet vad du snackar om!

Grattis till Alba btw, ett riktigt bra köp! :)
ArsenalFan
2012-08-02 18:49
Vi är ett köpelag?

Kommer från en kille som hejar på ett lag med över 2 miljarder i skulder som ändå köper spelare för 400 miljoner euro..
Annons: