/spanien/barcelona/forum/8756.aspx/spanien/barcelona/forum/8756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S91
2012-10-07 23:17
Det blir ännu ett race mot Madrid denna säsong. Om ni tror att jag menar Real UFC så får ni nog tänka om :)
Barcelona Gabriel
-
Barcelona Gabriel
Xabi Alonso to the referees all around the world: "Hocus, locus I didn't touch him!"
Barcelona petersays
2012-10-07 23:16
Hoppas att alla läste denna också!
,Sami
2012-10-07 23:15
Atletico Madrid drar ifrån Real Madrid:P mohaha
Barcelona DM1982
Ser ut som om Atletico Madrid delar förstaplatsen med oss. Inte det Madrid-lag man trodde skulle vara i topp men lite kul är det faktiskt.
Barcelonistas
Säga vad man vill om Garå men jag hade fan inte bangat. Däremot så vet hon inte ett skit om fotboll :).
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 23:14
Om man ska lyfta fram några spelare ikväll lite extra, så är det Messi och Montoya.
Att Messi presterar såhär bra hela tiden, trots den enorma pressen han har på sina axlar är smått otroligt. Och att orutinerade Montoya hoppar in och presterar såhär bra IGEN mot Real Madrid, är också otroligt imponerande. Jag tror vi har en framtida världsback där... frågan är när han petar Arbeloa i landslaget?

Montoya är utan tvekan den canterano som Tito har mest tilltro till. Det finns inte längre något att tvivla på där. Han har spelat en CdR-final, 2 el clasicon - han håller på den nivån. Varför man inte ger Bartra samma möjlighet att skaffa sig erfarenhet, är lite underligt... kanske håller han inte samma klass som Martin, men av det man sett verkar han göra det. Kanske är det mer riskabelt att slussas in som mittback?
Hoppas bara hans tid kommer snart också. Det vore fantastiskt att kunna använda även honom i sådana här matcher snart.
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-07 23:13
Dubbel. Sorry.
2012-10-07 23:13
Skön kille i Puertan skriver om att "Barca har insett att de inte kan slå oss". Dåligt närminne, såvitt jag vet vann Barcelona med 3-1 på Camp Nou i Supercupen.
Barcelonistas
2012-10-07 23:11
En annan sak som jag inte riktigt förstår varför inte spela med Villa när han varit i så bra form?. Enligt mig så har Sanchez inget att göra i startelvan i dagsläget, snubben kan inte ens komma förbi Marcelo och då är det väldigt allvarligt...

I en match av den här digniteten så tror jag Villa hade tillfört mycket mer än Sanchez. Känns väldigt skumt det här..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-07 23:10
Och nu, allas vår Johanna Garå. :P
Barcelonistas
2012-10-07 23:05
Rivaldo - Cesc ska absolut inte starta mot Depo otroligt slarvig i passningsspelet idag. Iniesta som varit skadad en längre tid gjorde en bättre match än Fabregas som varit i hyfsad form.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-07 23:04
@AndreD - General Pardon:

Tveksamt
Barcelona socccerfan1
2012-10-07 23:02
vilken match. vi ska bara vinna den dock.. speciellt när vi krossar dem i dem sista 15...

men men, man ser tydligt att vi saknar målvakt och backar i dagens match, jag personligen är trött på att valdes släpper sådana mål.. riktiga tabbar.

men vilken match. tycker också att messi var bättre spelmässigt men ronaldo är alltid FARLIG.. vilket väger upp rätt mycket.. men messi är messi.

En sak som jag har märkt är att alla blancos vill ha falcao in.. är alla nya fans eller kan dem mycket lite om fotboll i spanien. speciellt REAL vs atletico.. Det jag försöker säga är att Atletico aldrig kommer att sälja till real.

grattis tilll oss idag, trots allt så är det vi som vann idag.

en sista sak är, och jag tror att många håller med mig att vi behöver ordinarie backar. mittbackar.

Visca BBARCA
Rivaldo Ferreira
2012-10-07 22:58
Elvan om jag ledde laget mot Deportivo.
-------------Valdes-------------
--Montoya Bartra Mash Alba--
------------Song---------------
------Cesc-------Iniesta------
-----Pedro--Messi--Tello-----

Låta Tello, Marc och Montoya få chansen.
Montoya som haft Alves klass i sina matcher. T. ex inhoppet i Bernabeu och idag. Till och med mot getafe som är en av våra svåraste matcher i La Liga BBVA.
Marc Bartra är ju för bövelen inge julpynt. Jättebra försvarare borde användas mer. Borde starta.
Tello har också visat god form När Tito gett chansen till 21- åringen.
Hetsar upp spelet och kontringarna på skillnad av Barca stilen. Vilket är bra eftersom vi sett slöa ut på kontringarna.
Xavi borde vilas och istället ha Cesc på Xavis plats.
Men lätt blir det nog inte på Riazor.

Allt på Malaga nu.

en poäng idag nja.. Skulle varit rättvist om vi vann. Trots att dem spelade bättre i första halvlek och vi bättre i andra. Världens bästa frisparks skytt domenerade andra halvlek. Gisses. Iniesta och Lionel bästa spelarna i världen.

In med en mittback så är laget fullbordat.

Viscaaaa!!!!
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-07 22:57
Sjukt skön han är Tito! Trodde han skulle köra samma stil som Pep men det här är ju underbart!
Barcelona El Legado Pep
2012-10-07 22:57
@Rambla~ el chico dorado:

Pepe är numera Mourinhos talesman. När Mourinho inte får klaga på grund av att Peres har sagt att han får sluta att larva sig och skämma ut klubben. Då skaffar han sig en talesman. Han är inte dum. Vi kommer att få se Pepe klaga under säsongen i media.. Är säker på det. Såg ni hur Pepe sprang mot domaren gång på gång?
Barcelonistas
2012-10-07 22:56
Har förövrigt sett lite fler repriser på Iniesta straffsituation och måste säga att den är ganska klar faktiskt.
Barcelona NoGo™
2012-10-07 22:54
Hahaha Pepe är snubben på riktigt eller... Tito kommer som vanligt med klockrena repliker :P
Barcelonistas
2012-10-07 22:53
Vilanova: "Mourinho complaining? For someone who says he won't talk about referees... If you talk, you should talk about all actions."

Underbart!
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-07 22:52
Kan någon länka en snygg omslagsbild med Pique och puyol som man kan ha på FB??

Skicka via PM tack :)
AndreD - General Pardon
2012-10-07 22:52
ÄNTLIGEN. Började bli riktigt j*vla frustrerad när Pep aldrig sa något.
Barcelona DM1982
2012-10-07 22:50
Official: Alves has a thigh injury and will be out for three weeks #fcblive

En match, en skada. Det slår ta mig fan aldrig fel. Nu är jag inte så orolig över den positionen, Montoya kan kliva fram bra där men jag är jäkligt trött på det.
Barcelona LeoMessi
2012-10-07 22:49
Älskar att Tito, till skillnad från Pep, faktiskt säger emot och är inte rätt att bita tillbaka. Fanns en period då jag var så frustrerad på Pep när han lät Mou snacka skit om honom och Barca i flera veckor innan och efter el clasico
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-07 22:49
Pepe så jävla ägd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-07 22:47
Vilanova: "Mourinho complaining? For someone who says he won't talk about referees... If you talk, you should talk about all actions."

Årets citat, utan tvekan!

Kung Tito!
2012-10-07 22:47
Det här var väl ändå helt okej, va? Jag har sagt att vi måste göra minst framåt för med våra problem i försvaret var två mål bakåt att räkna med. Reals första halvtimme är jättebra och vi kommer inte alls till. Efter 1-1 tar vi över mer och mer och är nog förtjänta av segern, även om jag är rätt nöjd med 2-2.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-07 22:45
@L.A.M Nr 10:

Nej, ser inget fel i det han säger. Barca har ett antal ordinarie spelare. och ett antal spelare som inte kan plats i startelvan i alla matcher.Det har alla lag!
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 22:44
Vilanova: "Pepe saying Iniesta acted? Maybe we can make a video of all his fouls and actions..."

Så jäkla rätt. Spot on!
Annons: