/spanien/barcelona/forum/8747.aspx/spanien/barcelona/forum/8747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-14 21:34
Fan, Alexis. Det har verkligen inte varit hans säsong såhär långt.
Barcelona Abbe.
2012-11-14 21:31
Tur för Alexis att Pep inte är tränare längre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-14 21:27
Barcelonito

Om vi struntar i ekonomiska skäl så är fortfarande Montoya en bättre och säkrare högerback än Dani Alves i nuläget. Jag tycker Montoya är riktigt stabil defensivt, vilket är viktigt då vi har Alba på andra kanten. Alves i form kan klara att täcka upp defensivt även om han är uppe i varje anfall, men just nu har han inte spelat något vidare. Sen får vi se hur det blir med en försäljning, det är långt kvar till sommaren, vi får se hur det ligger till då. Att sälja i januari är för mig uteslutet, jag hatar att göra för mycket förändringar mitt i säsongen, det är bara riktiga panikvärvningar som görs då.
Rivaldo Ferreira
2012-11-14 21:25
Spain line-up (vs Panama): Valdes - Juanfran Albiol JaviMartinez Alba - Pedro Busquets Benat Iniesta Mata - Villa #fcblive
Barcelona DM1982
2012-11-14 21:25
Alexis Sanchez has sprained his ankle during a game with Chile tonight. Further tests will determine for how long he will be out. [ser] Suck, vi får hoppas att det är den enda skadan för Barcelonas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2012-11-14 21:24
@Rivaldo Ferreira:

Utveckla ?
Rivaldo Ferreira
2012-11-14 21:17
Andrés V

barca har ett kontrakt att dem inte fårköra allt för länge speciellt spaniens spelare för att hindra skador. Jag vet inte om detta är sant.
Barcelona Andrés V
2012-11-14 21:15
Enligt spanska uppgifter så har Alexis Sanchez skadat sig, ett slag mot högerfoten är anledningen.
Barcelona Vampíro
2012-11-14 21:05
Nu vet jag att England saknar flera givna spelare men de blir stundtals utspelade av Sverige. Premier League var det ja.

Edit: Bara för det gör de 2-1. Ändrar dock inget, de är ett mediokert lag med mediokra spelare.
Barcelona Andrés V
2012-11-14 20:22
Hmmm... Alexis utbytt min 22. Ny skada?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-14 20:14
Intressant att Ronaldo har 50 miljoners "likes" på Facebook, medan Real Madrid CF som klubb har betydligt mindre som följer (32 miljoner "likes") vilket betyder att dem flesta som följer Real Madrid CF är pga Ronaldo. Och dem på Puertan skriver att vi är medgångssupportrar.

FACEPALM!
Barcelona Barcadinho.
2012-11-14 19:51
Alves är medveten om sin form och är självkritisk.
Han fick en fråga för några dagar sen - vad han tycker om det faktumet att Barcas vänsterkant är mer aktiv än på länge (Dvs Albas kant).
Han svarade att det beror på att han inte spelar på sin bästa nivå. Jag tror att han kommer skärpa sig.

Alba kommer vara det som gör att Alves kommer skärpa sig.
Får se om det blir så.
Barcelona OnlyBarca
2012-11-14 19:41
Läste precis I.Kaljics bedrövliga krönika "Dagens individuella utmärkelser - hur poppis är du?". Riktigt konstiga argument han har. Att påstå att det är en "poppistävling" när det är spelare och tränare som röstar. Det är väl dem som har bäst möjlighet att bedömma vem som är bäst?! Vem skulle annars bestämma? Media, fans eller förbunndet?

Personligen tycker jag det är respektlöst mot spelarna och tränarna att kalla deras utnämningar för ett "dåligt skämt". Jag tror ju mer på att deras syn handlar om det fotbollsmässiga än vad hans gör.

Han avslutar med att kräva någon ansvarigs avgång men vet inte vem. Enligt hans eget resonemang skulle det bli varenda spelare och tränare i La Liga. Efterom de samtliga är ansvariga för utnämningarna.

Som sagt sorligt rakt igenom.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-14 19:32
straff?? farligt spel!
Barcelona Naknooo
2012-11-14 19:24
Dags för byte på Messi snart eller, 60minuter räcker i en sånhär meningslös jävla skitmatch som för övrigt är rena sömnpillret.
Barcelona Andresito
2012-11-14 19:17
In och rösta på Messis golazo!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-14 19:13
Backis

Man litar alltså mer på Abidal och en oprövad högerback från juniorerna för att "täcka upp?" Varför leker folk ekonomer snarare än fotbollssupportrar? Casha ut Alves för vad? För en sämre spelare på samma position?

addeh

Jag vet att du är bra insatt i laget, men du har fel angående den här grejen! Det sista Barca behöver är att ta in en till back och göra sig av med vår stabilaste back de senaste åren. Att byta ut Alves mot en annan högerback betyder att Alba och Pique får spela med 2 nya backar, Alba är själv orutinerad i laget och Pique är ostabil med jämna mellanrum.

Ställ dig själv frågan; är det värt att äventyra något stabilt? Vi behöver lugn och ro i backlinjen, inte byta ut alla hela tiden mellan positioner osv.

Skit i pengarna för en gångs skull. Vi behöver en stabil Alves på plan. Montoya är inte redo.

Förresten, El Pasillo är spärrad för hans aggression när någon annan madridista tycker att Iniesta är bra!
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-14 18:56
Saudiarabien-Argentina ZZZZZZzzzzzzz

Jag somnade efter en kvart, den sämsta matchen jag sett på länge.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-14 18:52
addeh

Jag tror att Montoya inte skulle göra det sämre än Alves, därför kanske det hade varit ett alternativ att bara sälja Alves och flytta upp någon lovande högerback som ännu inte fått presentera sig. Du har ju bra koll på Barca B, ingen där som skulle kunna ta den speltid Montoya har nu?

Sen har vi ju Adriano att tillgå också, som spelat både ytterback och mittback. Han gör alltid nytta när han är på plan. Kommer sen Abidal tillbaka (?) har vi två som kan täcka upp.
Barcelona LeoMessi
2012-11-14 18:49
Är det bara jag eller har linjedomarna varit dåliga i den här matchen?
Atlético addeh
2012-11-14 18:27
Bàckis

Vem skulle man plocka in som ersättare redan i januari i sådana fall?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-14 18:26
Alves kanske ses som en bra lockbete för Neymar också.

Annars tycker jag att kritiken är överdriven när det gäller Alves, vi vinner våra matcher, våra insläppta mål har framförallt orsakats av att Mascherano, Bartra, Adriano, Song och Busquets fått rotera på alla möjliga positioner i backlinjen. Alves behöver stabil backlinje för att vara bekväm i sin roll och kunna löpa upp.

Jag säger inte att han har varit bra de senaste matcherna, men hans skador och skadeläget i laget överhuvudtaget spelar sin roll. I en intervju förra veckan sa Alves att han är missnöjd med sig själv men att han skulle träna hårdare för att komma i form.

Alves är ingen man ska fundera på att sälja efter 2 månaders formsvacka. Tycker det är tråkigt hur lite tålamod man har med lagets spelare här inne, killen har varit världens bästa ytterback flera år i rad, give him a fucking break! Bättre att hans formsvacka kommer nu när vi ändå vinner våra matcher. Är det nån som inte har haft en formsvacka på flera år så är det Alves och han har spelat mest av alla varje säsong.

Finns ingen på marknaden just nu som Barca kan prioritera ekonomiskt ändå, Montoya är inte redo, ingen av oss vet hur bra han hade varit under en hel säsong. Ge båda tid ffs!
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-14 18:25
addeh

Om inte Alves höjer sig närmsta tiden ser jag faktiskt inga större problem i att sälja honom redan i Januari. Om han däremot kommer tillbaka till sin normala kapacitet vi vant oss vid avvaktar jag gärna, då var han ovärderlig för oss.
Atlético addeh
basaric

Nope, funkar prima för mig!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Jag älskar Mourinho för han älskar FC Barcelona som klubb och Katalonien. Förut så hatade jag honom otroligt mycket, men när jag tänkte efter, varför gör han så mot Barca ? det är bara för att han älskar den klubben, det var där han fick chansen först i och förväntade sig att bli tränare 2008 fast de valde Pep istället och då sura han. Det är hat-kärlek Mou visar och jag förstår honom.

"Alla människor som älskar mycket, får mycket sorg" - Olfert Ricard
2012-11-14 18:19
el Flaco

det kanske inte framgick så tydligt men jag ville inte ha Zabaleta ovan Montoya i rangordningen, snarare som andraval när Montoya vilar. Jag var inne på addehs spår; "Kanske någon gammal räv som bidrar med rutin.".

Han kan spela både till höger och vänster, känner Messi & Mascherano sedan tidigare från landslaget och jag tycker faktiskt han är helt okej. Ingen ytterback av världsklass direkt men ändå bra i defensiven och är inte ovan vid att följa med i offensiven.

Bäst av allt vore ju självklart om Dani behöll sin form och stannade ytterliggare några år.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-14 18:14
elbraco/

Zabaleta? Tycker mest han är en träfot som saknar tekniken och finessen för att spela som vår högerback. Hellre i såna fall Montoya som kan utvecklas, men det känns inte som att Zabaleta kommer ta fler kliv fram i sin utveckling eller karriär.
2012-11-14 18:09
jag har svårt att tro att Alves inte har nått sin peak än. Precis som ni andra har konstaterat så har han snarare börjat dala ner i formkurvan och lär inte krypa uppför igen inom en snar framtid. Är man 29 år och har vunnit allt som går att vinna så är det så klart helt naturligt att man inte hungrar efter nya titlar.
Lägg därpå till att snabbheten är en av brassens starkaste attribut - något som försvinner tidigt i en fotbollsspelares karriär.

Jag ser två realistiska framtidsscenarion på högerbacksplatsen.
Antingen så behåller man Dani Alves karriärer ut, den numera, för Barcelona, klassiska lösningen på åldrande spelare. Dom får håva in en bra lön och spelas när dom behövs men inte är ordinarie i startelvan (ska även tillägga att Dani med säkerhet har MINST två år kvar i bra form). Montoya slussas in som ordinarie.

eller; Man säljer Dani Alves till sommaren för en bra summa pengar (16m och uppåt tycker amatörekonomen i mig är ett bra pris) och köper in en duglig ytterback som kan rotera både till höger och vänster tillsammans med Adriano och FÖRHOPPNINGSVIS Abidal, exempelvis den underskattade Zabaleta. Man ska inte hoppas för mycket på PSG eller City dock, då fransoserna redan har van der Wiel och Jallet i truppen, och engelsmännen Richards, Maicon och Zabaleta.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-11-14 18:02
Addeh- hackar det för dig med?
Coach Pep,
2012-11-14 18:02
Jag tycker vi ska casha in på Alves, det känns som en bra timing att göra det nu när vi också har fått Jordi Alba på andra kanten. Händer inte mycket på högerkanten längre, det var länge sedan man såg kombinationer mellan Messi och Alves t.ex. Är övertygad om att Alves har mycket kvar att ge och att han fortfarande är världens bästa högerback, sådant försvinner inte bara, men det skulle vara ett smart drag att sälja honom. Man vet aldrig om han når samma nivå igen. Brassar har en tendens att gå ner sig och inte komma tillbaka igen, så varför riskera att göra om "Ronaldinho misstaget" igen och inte sälja i tid? Visst, försvaret och anfallet blir stabilare med en Alves i form, men i ärlighetens namn har vi visat att vi klarar oss bra utan honom också. Sen brukar han vara väldigt nonchalant ibland, minns en massa livsfarliga idiot-passningar från honom på senare tid. Trött på hans pajas-inlägg också.

Montoya for the win.
Annons: