/spanien/barcelona/forum/8743.aspx/spanien/barcelona/forum/8743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:31
Jag är pessimist på lördag och tror vi kommer torska hur vi än ställer upp. Därför tycker jag det är lika bra att vi låter våra viktigaste spelare vila hela vägen fram till Milanmatchen som är lite mindre än 2 veckor bort.
Spela med Alexis och lite folk som kommer springa sönder Real så att dom får slita ordentligt för segern, då kanske dom är lite slitna inför Man U matchen i veckan.
Barcelona Smogen
2013-02-27 22:27
Det har ju länge ryktats om att Barcelona betalat Santos 15€miljoner som en förskottsbetalning på Neymar. Avtalet ska gå ut på att om någon annan klubb försöker köpa Neymar så måste dom då betala oss 30€miljoner också. Alla inblandade har naturligtvis förnekat det hela.
Det som talar för att Barcelona faktiskt redan gjort en förskottsbetalning på Neymar är att det i bokslutet i höstas fanns 15€miljoner betalade som en okänd framtida investering. Bokslutet blev alltså känt långt efter dessa rykte.
Peshmerge - AS9
2013-02-27 22:24
@MESSI.CORLEONE:

Song är för seg och slö. Han skulle inte göra ett piss vid hörnor eller fastasituationer överhuvudtaget. Nej, han ska inte starta och det är ingen bra upställning på mitten med Sergio, Song och Iniesta, nej tack!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-27 21:43
Vad sägs om att starta med följande mittfält mot Real o se om det skulle kunnat funka även mot Milan?

Sergio
Song Iniesta

Song är, stor o stark, skulle även kunna hjälpa till försvaret vid hörnor o inlägg. Varanes både mål och Sevillas mål i helgen var nickmål vi släppte in.
Barcelona Napao
2013-02-27 21:40
Mido bra skrivet.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-02-27 21:30
Petersays

Det du kräver kostar en hel det med. När Deco, Eto´o och Marquez var som bäst då var de bland de bästa i världen på sina positioner. Så om det handlar om en pengafråga, ja då är dina val av spelare inte mycket billigare. Men förstår nog ändå vad du är ute efter.
Barcelona The Reporter
2013-02-27 21:07
Det har talats om en överenskommelse mellan Santos och Barcelona, och det som styrker detta är ju att Neymar har 1 år(?) kvar på kontraktet. I och med färre år kvar på kontraktet så minskar han i värde, och varför har han inte lämnat innan, så att Santos kunde få in lite större summor? Kan det vara så att Barca redan betalat en avgift?
Barcelona petersays
2013-02-27 21:05
Det exakt sämsta som kan hända nu är att ledningen får kalla fötter och gör dyrvärvningar i sommar (a.k.a. Neymar). Ska det värvas ska det värvas smart. Vill minnas att vi faktiskt har lyckats med det en gång i tiden. Innan Villa och Zlatan. Är tveksam även till om Hummels är en bra värvning - han är klass, men alla de här ENORMA investeringarna. Jag vet inte.

Det jag ju egentligen vill ha är ju en Marquez när han var som bäst, en Deco när han var som bäst och en Eto'o när han var som bäst. Två spelare som kunde konsten att slå genomskärningspass och en forward som visste att förvalta dom.
Barcelona petersays
2013-02-27 21:00
"Om Fabregas får fortsatt förtroende på lördag såv et jag fan inte vad jag ska göra. Snubben ser full ut när han spelar."

Han förtjänar inte ens bänkplats. Bättre att kalla upp nån från b-laget.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-27 20:57
Messi ska tydligen ha fått feber.

Hade varit spännande att se vilken elva som hade mönstrats utan Messi, framförallt anfallet.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-02-27 20:26
Om Fabregas får fortsatt förtroende på lördag såv et jag fan inte vad jag ska göra. Snubben ser full ut när han spelar.
Barcelona B-Guden
2013-02-27 20:16
@Barca King -:

Då är det ju ännu sämre...
Ska tito som inte ens är med på träningarna ta ut laget i såna här viktiga matcher ? Nää det tycker jag inte
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-27 20:13
@Mojito - Culé (un estilo de vida)

Intressant elva, det lär väl aldrig hända men hade gärna sett de ställa upp så. In med Tello för Pedro också så är det perfekt.
Barcelona filosofen21
2013-02-27 19:47
I stunder där allt känns dåligt, omotiverat och allmänt trögt så tar man en stund för att se denna klipp.

Finalen mot United, 3-1. Vi tog fler avslut i denna match än vi gjort på hela säsongen. Vad hände med denna skottvilja?
Barcelona Bästelona
2013-02-27 19:47
Bara en snabb sak om neymar. Hans kontrakt går ut 2014, om ett år ungefär, och ändå ska vi vara villiga att betala 50miljoner€. Asså vart ligger logiken bakom de? Dessutom så ska han komma 2014, sägs det. Varför plockar man inte man upp honom som bossman istället? Och om man nu ska betala så ska det inte vara så mycket då hand kontrakt går ut om ett år. En rimlig summa hade varit 25-30€
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-02-27 19:27
Messi vill säkert spela, men då får Alexis helt enkelt sitta på bänk, och komma in mot Tello, inte mig emot. Alves var bäst i Barca igår och får nog spela igen, Alba lär dock roteras.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-27 19:15
Med Messi nerbäddad i feber och Xavi rehabtränar i gymmet samt en Cesc helt ur form är det inte helt omöjligt att vi kan få se tre riktiga anfallare mot Real på lördag.

Villa i mitten omgärdad av Alexis och Pedro på kanterna kanske kan ge mittfältet med Iniesta och Thiago förutsättningar att prestera ett bättre och snabbare anfallsspel?!

Song verkar också ha någon form av känning då han tränade på egen hand, så Sergio lär åter få starta som pivote.

I backlinjen kommer garanterat Mascherano att byta av någon av det strävsamma paret, och Alves eller Alba roteras säkerligen ut mot Adriano.

Valdés tillbaka i målet, och vips så är startelvan klar... eller?

Hur som helst, Real lär också vila en del spelare inför United-matchen, så det finns utrymme radikala förändringar - vilket minst sagt kan behövas.

Barcelona I.Cuenca
2013-02-27 19:00
Gabriel

Håller med till 110%

Reagerade precis likadant.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-27 18:42
Gabriel Har man följt Zlatan sedan Malmö låg i superettan för femtioelva år sen så vet man hur hans personlighet är. Att man sedan väljer att ta in en sådan personlighet och placera den som ett virus i omklädningsrummet och sedan titta på med händerna i kors när den frontalkrockar med all katalansk seny är för mig ofattbart. Jag var själv emot värvningen av Zlatan och visste att han inte skulle hålla länge i Peps Barca. Zlatan är inte en spelare som gör många knop direkt under en match. Han var alltså snarare en politisk bricka i Laportas spel och blev sedermera schack matt efter en fantastisk usel vår. Tillsammans med Chygryiyuinskuiuiyyy är han den värsta värvningen jag varit med om i 2000-talets FC Barcelona.
Barcelona koeman92
2013-02-27 18:11
Mido

#Massive Respect!
Barcelona Barca King -
2013-02-27 18:02
Frågan är vad hade Tito gjort bättre. Han var med under 2-2 i ligan och förlusten på Bernabeu. Vad kan Tito ändra på. Roura har sagt 10 gånger att han bara förmedlar vad Tito har sagt att han ska göra. Roura bestämmer inte ett skit. Vad som dock är förvirrande är hade det gått annorlunda om Tito varit vid sidlinjen? Man kan inte döma förlusterna på honom ännu. Men han har mycket att bevisa kära Tito.
Barcelona Mido
2013-02-27 17:54
Mina vänner vill berätta en sak för er som jag hoppas att få er å må bättre... Jag är 33 år, har varit Barcelona supporter sen jag var 10-11 år gammal. Jag har varit med å upplevt den stora besvikelsen i slutet av 90 talet,, där vi vann inte en enda titel i många år,,, det gjorde så ont att man ville begravas. Alla hade på sig den vita tröjan, visst de va bra å alla tjatade att jag skulle byta sida, vet ni vad jag sa? När Barcelona misslyckas så smakar det annorlunda, man känner sig mänsklig på ett konstigt sätt... Så alla framgångar som vi har haft på senare tid var en dröm för oss,, ni ska vara tacksamma för dom titlar som ni har upplevt. Slutligen,,, Älska Barcelona när vi misslyckas och njut när vi skördar framgång, visca el barca
Barcelona Gabriel
2013-02-27 17:35
[ Xaviesta ]

I slutändan handlar det om att prioritera vad som är bäst, den mediala fokusen eller den sportsliga framgången. Klubben gjorde ett stort misstag där, något som jag personligen poängterade redan sen dag 1, även när de största optimister (minns fortfarande vilka som var positiva till det) här inne skrev hur glad man var över det.

Bättre att ha medial fokus under en säsong pga sina sportsliga prestationer än att ha dem under sommaren...

Att köpa en spelare BARA för att rivalen köper massa andra är inte direkt ett lyckokoncept.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-27 17:12
Gabriel Barca var tvungen att göra något och ge sig in i kapplöpningen med Perez som shoppade loss ordentligt den sommaren och tog bort den mediala fokusen från Barcas trippel totalt iom värvningarna av CR och Kaká. Barca var tvungna att agera och den säsongen var Zlatan en av dom hetaste kandidaterna efter att ha visat enorm vinnarskalle på våren i Inter och dessutom ha vunnit skytteligan i Serie A. Det var helt enkelt dåligt tajmade tillfälligheter. Men måste hålla med dig om att 400 millar + Etoo är inget man snackar bort direkt.
Barcelona Liam Messi
2013-02-27 17:11
Kodro11 Well, haha. Du verkar vara ny i fotbollsvärlden lilla vän. Du verkar tro på något sätt att Barcelona är det största laget i denna klassikern. Real har vunnit fler klassiker än Barca på senare tid, så lägg ner snacket. Dina teorier om att Barcas spelare skulle vara mätta är ren bullshit. Dina argument var nog det värsta jag läst. Ett el clasico är ett el clasico. Spelar ingen roll hur det har gått innan, båda spelarna i båda lagen vet innebörden av matchen och hur viktig den är. Det lär du dig om några år, hoppas jag. Denna rivalitet som finns mellan lagen är tillräcklig. Barca vill alltid vinna till sitt yttersta, precis som Real vill. Så synd, men ditt argumenterande kan jag nu torka mig där bak med.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2013-02-27 17:10
dubbelpost
Barcelona Piqué y Puyol
2013-02-27 17:04
Jag hatar internet dessa dagar...
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2013-02-27 17:03
B-Guden

Frågan är vem som kan vända på detta?
Jag menar ligan verkar vi ro hem och en liten chans att gå vidare i cl så ska väl inte vara allt för hård mot Tito, men det känns bara så jävla trött i laget, det behövs någon förändringar för detta kommer inte hålla framöver.

Barcelona Gabriel
2013-02-27 16:38
The Reporter

Villa var ett lyckat köp sett till den första säsongen han hade med oss (även om prissumman för honom var för hög med tanke på hans ålder), men det innebär fortfarande inte att det inte var ett stort misstag att ge bort Eto'o gratis för Zlatan plus 40 mille.

Måste vara tidernas sämsta fotbollsaffär en klubb gjort.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-27 16:24
Iniesta: "That the coach isn't there affects us, it's a difficult situation. Saying the opposite would be a lie. Coach is corner stone."

Jag har alltid sagt det och jag kommer alltid säga det, Vi saknar Tito, Roura kan inte hantera laget så är det bara!

Hur fan kan man ha exakt samma startelva som när vi hade mot Milan? Vi spelade förfan hur dåligt som helst mot Milan, Varför exakt samma startelva kan man fråga sig? Det som stör mig ännu mer är våra byten, Varför ska vi byta in spelare så sent? Mot Milan bytte vi in Sanchez efter de hade gjort mål och trots att vi spelade uselt i första halvlek, Sen nu mot Real så byter vi inte in en spelare förräns de leder med 2-0 Varför kan man fråga sig?

Sen så tycker jag att Puyol håller inte längre för såna här matcher, Ni som vill kritisera mig kan göra det för Puyol visst han har hjärta men tyvärr så räcker det inte längre, In med Hummels för fan!

Vår säsong kan bli lyckad säsong för vi är fortfarande kvar i CL, Men som det ser ut nu så är det nästan omöjligt att vända mot Milan, Nu har vi 2 matcher kvar tills dess Men våga förfan testa nya spelare! Testa Tello, Testa, Bartra, Testa Thiago, Våga testa nya spelare förfan!

Och våga spela Messi ut på högerkanten i STORA matcher också! Det blev lyckad när vi testade mot Sevilla, Varför i hela helvete vågade man inte spela Messi ut på högerkanten mot Real också??

Ja jag är optimistisk för att vi är FC Barcelona! Jag tror att vi kan vända på den här negativa trenden, Men då måste förändringar ske, Vi kan inte ha samma taktik, Startelva och samma spelare i samma varje match och tro på det bästa. Det fungerar inte längre.

Mot bättre tider Barca! Visca! Vi kan om vi vill tänk på det!

Annons: