/spanien/barcelona/forum/8741.aspx/spanien/barcelona/forum/8741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-09 01:33
Och sen varför är Tito "dum" i huvudet för att han tar ut Messi? Varför ska han riskera något? Det är ett mycket bra beslut av honom. Hellre det säkra före det osäkra. Är Ferguson "dum" i huvudet för att han tar ut VIDIC och Rooney då han inte vill riskera något? Publiken i all ära, men 45 minuter räcker. Det har funnits lag som bara fått se Messi spela i 10-15 minuter under träningsmatcher.
Barcelona Éluc
2012-08-09 01:31
addeh

Väldigt lovande spelare vi har i Araujo i nuläget. Ska bli ruggigt intressant att se ett anfall med Araujo - Rafinha - Deulofeu under säsongen, där samtliga i framtiden förhoppningsvis kan få fina karriärer i A-laget.
2012-08-09 01:29
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Vi har inte förlorat än så länge trots att både PSG och United ställt upp med sina bästa lag samtidigt som vi blandat med B-lagsspelare. Du skulle självklart märka skillnaden om Barca toppa laget. Men träningsmatcher är till att testa spelare och taktik, inte att briljera. Uniteds bästa chans kom efter en straff efter att pajasen filmat till sig straffen. Liksom med lite flyt från Sanchez och Tello hade matchen kunnat bli roligare.:)
Atlético addeh
2012-08-09 01:28
Kul för övrigt att Sergio Araujo nätade i sin debut med B-laget under kvällen. Deulofeu målskytt även han. Kan inte bli mycket bättre än så.
Atlético addeh
2012-08-09 01:28
Äh, det går inte tappa hoppet efter en sådan här match. Vi har inte ens fått se vår bästa elva spela än. Spelarna är fortfarande i den uppbyggnadsperiod att de behöver komma in i matchtempo. Jag ser hellre att Messi gör hattrick när säsongen dragit igång än i en helt betydelselös träningsmatch.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-09 01:24
Diar Iniesta Shekha

Jag tycker det är dåligt om vi börjar säsongens så här. Jag vill se mer offensiv. Ska vi spela så här så är det bara hej då till titlar.

Herregud. Vad United fansen var irriterande under hela matchen var jag arg. Liksom vilket välkommnande. Hej välkommen till Sverige.... BUUUU! Patetist. Och det var inte äns en filmning.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-09 01:15
Nanis filmning. Kul att de spenderade sin tid att bua åt Sergio.
2012-08-09 01:06
Jag tycker att vi var helt Okej i första och borde väl haft minst ett mål efter alla lägen som Cuenca fick av Messi. I andra halvlek var det så där. Men tyvärr är träningsmatcher så, byterna dödar matchen och man kan ju inte dra för stora växlar av det. Men samtidigt har vi ju mött United och PSG och varit bättre i bägge matcherna. Glöm inte att båda lagen körde med sina bästa lag från början också.. Jag tycker att vissa borde lugna ner sig lite med all kritik mot laget. United gjorde inte ens mål på oss trots deras bästa lag. Och ärligt talat, jag gillar heller inte träningsmatcher, men man får acceptera sånt då de går ut mer på att testa spelare och taktik än att vara desperat efter vinst. Jag var på matchen och jag ångrar absolut inte det, jag fick se två bra lag på en underbar arena och säkertheteb var perfekt typ. Jag tycker att vissa överdriver lite när de kastar så mycket åt matchen, visst det spelet var inte "joga bonito" från något av lagen, men det får man glömma så länge det är träningsmatcher. Fyrverkeriet var magisk, men jag gilla inte prisutdelningen? Liksom Wtf, blommor? Och det var bara typ tre i varje lag som fick det? Sen att sätta på "we are the Champions" är också rätt överdrivet. Sen fick man ju se lagbussen från nära håll (har filmat!) när de kom till arenan.
Barcelona barca show
2012-08-09 01:00
Någon som kan någon hemsida man kan boka biligaa matchbiljetter till serie matcherna
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-09 00:51
fyfan vad pinsamt det va ni som beskriver matchen. tur att jag kollade på det hemma.
Barcelona Grimaldo
2012-08-09 00:45
Mourinho ångrar sig att han petade Vilanova i ögat. Kolla bild. Dat face...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-09 00:34
Förresten är det någon Cule som ska åka från Centralstation till Helsingborg eller nån annanstans, ska nämligen sitta i 3 timmar och vänta på min buss mot Helsingborg. Polarna åkte hem till Örebro. :)
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-09 00:33
Jag vill inte ha Alex Song utan en mittback som backup helst en grym. Vad håller ledningen på med? Det börjar dra ihop sig och vi är verkligen behov av en bra back. Våra unga spelare håller inte världsklass om man ska uttrycka sig så.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-09 00:32
Helt seriöst jag skämdes för hela Sverige, så jävla pinsamt med fyrverkerier, guldregn och massa andra otroligt överdrivna saker. Man såg på spelarna i Barca och United att de kollade på varandra och tänkte något i stil med "har de aldrig sett fotbollsproffs tidigare?", och det är inte allt de skämmer dessutom ut sig när dem misslyckas med deras prisutdelningen, 2-3 blommor delades ut till United spelarna sen var de slut och man u spelarna ville skratta nästan och bara gick därifrån när de där 2 tjejerna stod och inte visste vad de skulle göra! Jaja till matchen nu, de var kul och se vissa delar av första halvlek då Messi och Iniesta glimtrade till ibland, och busquets var underbar, stod rätt hela tiden och bröt många anfall. Sen så förstår jag inte hur tito kan byta ut största affischnamnet Messi. Som någon skrev nedan så kändes det som att inget av lagen ansträngde sig för att vinna ens, såg mest ut som att det var planerat för straffar. I alla fall, kul att de kom hit och spelade i alla fall, hoppas bara att de inte skrämdes iväg nu.
Barcelona grande jw
2012-08-09 00:26
Gerard Piqué ?@3gerardpique
By the way, today I had the pleasure to touch Rooney's new hair!! Hahahaha!! Unbelievable!

Hahaha kung Pique... :)
Atlético addeh
2012-08-09 00:22
Riktigt seg match idag. Fint anordnat med ståplatsläktare fast det var rakt av uselt att man inte fick välja fritt vart man ville stå, utan fick bestämt sektion. Hade nog blivit betydligt bättre drag om de mer "extrema" (jag vet, inte rätt uttryck) samlats på ett och samma ställe. De som vill sjunga i alla fall. Annars var det mesta bra. Riktigt löjlig prisutdelning dock.

En fröjd att se alla canteranos prestera. Tello undantaget.
Barcelona Corazon
2012-08-09 00:19
Alla pratar om jippo match tränings match hit å ditt jag är inte alls nöjd med våra tränings matcher finns ingen fart ingen glädje ser ingen hunger. Seriöst skärpning man är världens bästa lag då får man visa det lite. just nu verkar dom vara världens mättaste lag.

Hoppas jag har fel....
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-09 00:04
är den öppna träningen gratis eller kostar det?
Barcelona Smogen
2012-08-09 00:03
Var har duu läst att det är öppen träning?
Barcelona Mascherano
2012-08-08 23:57
Imorgon så kommer Barca ha träning på Gamla Ullevi 10.30 se till och vara där. Öppen träning!
Barcelona Smogen
2012-08-08 23:48
Tyvärr var det ju ingen rolig fotbollsmatch, däremot var det lätt värt pengarna. Känslan av att kunna promenera hemifrån för att se Messi, Iniesta etc. möta Rooney, scoles mfl. Var helt grym och smått surrealistisk. Bäst: Pinto Sämst: runners-up pokal till förlorarna och guldregn med "We are the champions" of the world strömmande ur högtalarna. Seriöst! Är ni helt dumma i huvudet kära arrangörer?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-08 23:35
Rätt seg match. Ändå kul att ha sett den! Och det fanns vissa ljusglimtar, som att se Alba debutera och våra målvakter neka samtliga Uniteds straffar. Sen fortsatte ungdomarna att ge ett tryggt intryck. Både Sergi Roberto, Rafinha och bartra kan sova gott inatt. tycker inte man kan se alltför negativt på detta, trots att det inte var något jättetempo... Man får ta det för det är, en jippomatch under försäsongen! United övertygade knappast mer, snarare tvärtom. Grunderna i spelet sitter, oavsett om ordinarie eller reserver spelar. Det är positivt. Och med tiden kommer skärpan och tempot att komma... Väljer att vara optimist idag. Ha en fin kväll, cules!
Barcelona Naknooo
2012-08-08 23:12
Kan ju säga att jag vaknade upp med en gnutta ångest över att jag inte köpt mig en Matchbiljett, men såhär i efterhand måste jag säga att bättre beslut har jag aldrig tagit i mitt liv.
Den här matchen va död från början till slut. Tråkigare match får ni gräva efter och inte ens då lär ni hitta någon tyvärr!
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-08 23:10
Du har säkert rätt :) dem rör sej så mycket... @barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-08 23:09
Coach Pep Popcorn såldes ju kioskerna
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-08-08 23:02
Guardiola_Pep

Inte för att vara sån men det jag såg var iaf att Cesc spelade på Messi positionen.
Barcelona DM1982
2012-08-08 23:01
@Neymar To Barca:

barcastuff ?@barcastuff

Full-time: Huddersfield Town-Barcelona B 0-2. Deulofeu (63 pen), Araujo (69) #fcblive Juste and Luis Alberto made their debut
Barcelona Neymar To Barca
2012-08-08 22:57
Är det någon som vet vem Som gjorde målen gör Barca-B. De har vunnit men det stor inte i livescore vem som gjorde målen
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-08 22:47
Ändå intressant att testa Afellay i Messi rollen :) kanske var därför han bytte ut honom... Messi kan också skada sej så det e väl bra att träna på att spela utan messi......
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-08 22:43
Sådana här jippomatcher blir ju sällan roliga. Det är nog häftigt att vara där, men vafan.

Blaugrani91

Förstår exakt vad du menar, men Tito gör ju det logiska. Han ska ju göra det han anser bäst för laget och inte spela tex Messi bara för att göra det.
Annons: