/spanien/barcelona/forum/874.aspx/spanien/barcelona/forum/874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-11 21:39
Ligan ska bara vinnas! 4 vinster och 2 oavgjorda räcker. Atletico vinner aldrig alla matcher, tappar borta mot Bilbao!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:32
"Personligen tycker jag det är skönt med en svensk som vågar "spela över" och inte bara vara mellanmjölk som alla andra." Haha så sant. Anledningen till att ja sa så om Guidetti va att han var väldigt ful mot Barca. Alltså gestikulera mycket onödigt och firade sitt mål på CN väldigt respektlöst.
Barcelona Gabriel
2016-04-11 21:21
Barcelonistas Matter of opinion, sånna karaktärer antingen gillar man eller ogillar man. Nu skrev förvisso jag "kan bara inte ogilla honom" men jag hoppas att man förstod att jag pratade om mig själv då. Personligen tycker jag det är skönt med en svensk som vågar "spela över" och inte bara vara mellanmjölk som alla andra.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:20
På tal om annat någon som sett den bilden på Stoitjkov där han skjutit utrotningshotade djur i Afrika? Där tappa ja all respekt för en man som annars brinner för Barca. Trophy Hunting är bland det vidrigaste som finns.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:10
Gabriel - han spelar över lite för mycket ibland.
Barcelona Gabriel
2016-04-11 21:01
John Guidetti alltså, kan bara inte ogilla honom. Vilken profil han är!
Barcelona The Octopus of Badia
2016-04-11 20:36
the cameroonians

Jag tvivlar på att spelarna är fysiskt trötta, men det märks hur tydligt som helst att de är mentalt slutkörda. Det blir hur speciellt märkbart när spelare titt som tätt störtbryter istället för att följa med, blir lite för ivriga i presspelet och går bort sig från sin position samt att vi generellt sett kommer för sent in i 50-50-duellerna och därav förlorar majoriteten av dem. Hur man ska råda bot på det här vet jag ärligt talat inte, men jag tror att mycket hänger på onsdagens match, där en seger med övertygande spel kan ge laget en självförtroendeboost som hjälper oss inför sista slutspurten av säsongen, för jag tror som sagt inte att själva fysiken är problemet, även om vi har, som du anmärkte, spelar klart fler matcher än våra titelkonkurrenter båda i Spanien och Europa.
Barcelona the cameroonians
2016-04-11 20:29
I diskussionen kring lagets och spelarnas fysiska form ska man absolut ta med i beräkningen att Barça spelat 7 respektive 12 matcher mer i år än Atletico och Real. Sånt sätter sina spår. Dessutom kan inte den tid som en spelare är skadad räknas som vilotid eftersom rehabiliteringen frestar på såväl den fysiska som den mentala hälsan. Iniesta har emellertid ett par gånger under våren klart deklarerat att fysiken inte är problemet, men jag vet i fan. Tror personligen att det är en kombination av många faktorer som lett till den nuvarande situationen. Inte minst tror jag spelarna är mentalt nerkörda, syns inte minst på att det felbesluten blivit fler de senaste matcherna.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 20:21
@Reymar:

Bartra minst lika bra som Marquinhos... Herregud människa. Ja som Gio Style skrev - David Luiz går före pga prislapp och högre status. Inget snack om att Marquinhos är mycket bättre än David Luiz.
Barcelona Gio Style
2016-04-11 19:45
Bartra är inte minst lika bra som Marquinhos.
Att David Luiz går före beror på status, prislapp och ålder.
Barcelona Reymar
2016-04-11 19:28
@Liunil Masse:

Vad ska vi med honom till när vi har Batra som är minst lika bra? Slösa 50M på en klen mittback som är petad av David Luiz(!), ja känns som en bra deal.
Barcelona Yellow cake
2016-04-11 19:15
Angående Bartra så önskar man (jag) nästan att man skulle lånat ut honom för två säsonger sen och sett hur utvecklingskurvan gått och eventuellt plockat tillbaka honom. Han förstör ju sin egen karriär på bänken i Barca också.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 18:54
L’Équipe says that Marquinhos will almost certainly try to leave PSG this summer. Känns som att det verkligen kommer hända i sommar.
Barcelona the cameroonians
2016-04-11 18:52
@Vlom:

Ja lika bra att göra oss av med en spelare som åtminstone finns tillgänglig och brinner för klubben så att vi kan köpa in fler skadebenägna ålderstigna legoknektar för mångmiljonbelopp och som vi aldrig kommer få ett öre tillbaka för.

Om det är något vi borde ha lärt oss vid detta laget är det att det är extremt svårt att spela mittback i Barcelona med tanke på att spelaren måste ha en bra passningsfot och förmågan att kunna försvara i en högt stående backlinje.

Med det sagt så är det förmodligen så att Bartra inte har förmågan att kriga om en absolut startplats (och def inte under Lucho), men att "dumpa honom hos Getafe" är fan det värsta jag hört på bra länge.
Om inte annat behövs han för att trycka ner lönekostnaden i truppen som kommer fortsätter stiga om man nu ska fortsätta köpa in legoknektar.
Vlom
2016-04-11 18:06
Pique, who didn't train today, had a routine hip test. Has hip discomfort since two years. Will be available for Atletico game. [ser]

Mycket trevligt att höra, Bartra är ännu inte tillräckligt bra för att spela mot ett såpass bra motstånd som Atlético de Madrid och i ärlighetens namn lär han väl aldrig göra det. Lika bra att vi dumpar medelmåttan till typ Getafe eller något annat lag för den delen som ligger på samma kaliber som Madrid-laget.
Barcelona Andresito
2016-04-11 17:19
Mathieu, Vermaelen och Rafinha missar definitivt matchen på onsdag. Piqué är samtidigt tveksam till spel.

Blir det Marc Bartra som får chansen att briljera bredvid Mascherano? Är det nu Bartra får sitt genombrott och blir den där mittbacken som vi alla längtat efter sedan Puyol lämnade Barca?

Man kan ju alltid drömma.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-11 16:42
Vlom Angående Neymars kontrakt: Spyr av att se sånt. Vad fan är det här för girigt jävla skit? Snart får han väl 2 miljoner för att borsta tänderna också. Undra på varför fotboll inte är samma som förr, underhållning finns det ytterst lite av kvar. Nu är det bara pengar pengar pengar och mera pengar. Sen sitter folk och säger att spelare älskar klubbarna?? Hahaha skojar ni, vem hade inte '' älskat'' något om man fick miljoner i månaden för att kicka en boll. Det roligaste är ju spelarnas argument för att de vill ha mer pengar, ''men jag måste ju försörja halva mitt land och kunna leva som en kung tills jag är 100'' Fast det är väl vi fans som är orsaken bakom detta när vi lägger så mycket pengar på det här. Och det värsta är ju att det bara kommer bli större och större summor som kommer cirkuleras inom fotbollen men vad gör det att jag sitter här och gnäller, inget.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 16:39
[QUOTE=Andresito]Skadorna på Messi har kommit oturligt. Efter den senaste skadan har han spelat konstant och tyvärr klarar han inte av det. Hade han dock inte varit skadad så hade han haft kvar försäsongens förberedelser i kroppen än idag. Har man varit skadad tar det tid att komma upp i rätt konditionsnivå, detta görs genom att öka matchningen gradvis och vila efter tyngre pass, med Messi har det varit full fart sedan 4-0 mot Real Madrid. Klart som fan att han är utmattad nu. [/QUOTE] Du har rätt. Hur som - Lucho har hanterat detta dåligt.
Barcelona Andresito
2016-04-11 16:14
[QUOTE=Reymar]neymar Jr Visst är försvaret prio ett men om vi nu säljer Arda som ryktas gå till Kina för 90M euro så måste vi få in en mittfältare av klass. Iniesta har gått ner sig och kanske inte håller nästa säsong, Rafinha och Denis Suarez är inte direkt några som kommer dominera mittfältet. Om Rakitic nu skulle bli skadad lägg därtill en åldrande Iniesta och vi går säkerligen titelösa nästa säsong. För inte vinner du CL med Roberto och Rafinha. [/QUOTE] För det första så kommer vi inte ens få hälften av det där för Arda. Max €30M. För det andra så behöver vi ingen mittfältare. Vi går ifrån vår identitet mer och mer för varje säsong med alla inköpta spelare. Och visst, när det inte finns spelare från egna leden så är det okej att köpa in spelare. Men nu när vi har både Rafinha och Denis som besitter en hög potential så är det hög tid att ge dem chansen att utvecklas i klubben som Xavi, Iniesta och Busquets gjorde. Dessutom så är Iniesta fortfarande en av de bästa spelarna i världen. Nästa säsong är han garanterat fortfarande en startspelare. Mittfältet är den bäst rustade lagdelen med en blandning av rutin, nytt blod och talang. Det gäller att hantera detta på rätt sätt. Att värva Pogba eller Verratti är inte rätt sätt.
Barcelona Andresito
2016-04-11 16:07
[QUOTE=Liunil Masse]Fast vadå fatigue för Messi? Pep spela Messi konstant, han gav också 100% varje match på den tiden och blev aldrig skadad o dessutom aldrig sliten? [/QUOTE] Skadorna på Messi har kommit oturligt. Efter den senaste skadan har han spelat konstant och tyvärr klarar han inte av det. Hade han dock inte varit skadad så hade han haft kvar försäsongens förberedelser i kroppen än idag. Har man varit skadad tar det tid att komma upp i rätt konditionsnivå, detta görs genom att öka matchningen gradvis och vila efter tyngre pass, med Messi har det varit full fart sedan 4-0 mot Real Madrid. Klart som fan att han är utmattad nu.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 15:17
"Goal is making this to get more click... Wasn't Inters first game won by a clear offside goal and than a legal goal att the end of game was dissalow for hand. Wasn't Abidal send of wrongly against Chelsea. And Pepe, we know how he is. Torres only himself to blame. He was first kicking Alba, and referee talked to him, than Neymar and Busquet.He was too HOT" Klockrent Svar.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 15:13
Goal.com är ett stort skämt har ni läst deras senaste skit om oss? Kolla in länktips.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 14:53
Rizzoli dömer mötet mot Atletico på onsdag. Bästa domaren i världen enligt mig.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 13:55
Fast vadå fatigue för Messi? Pep spela Messi konstant, han gav också 100% varje match på den tiden och blev aldrig skadad o dessutom aldrig sliten?
Barcelona Reymar
2016-04-11 13:54
neymar Jr

Visst är försvaret prio ett men om vi nu säljer Arda som ryktas gå till Kina för 90M euro så måste vi få in en mittfältare av klass. Iniesta har gått ner sig och kanske inte håller nästa säsong, Rafinha och Denis Suarez är inte direkt några som kommer dominera mittfältet. Om Rakitic nu skulle bli skadad lägg därtill en åldrande Iniesta och vi går säkerligen titelösa nästa säsong. För inte vinner du CL med Roberto och Rafinha.
Barcelona Barca Barca
2016-04-11 13:39
@Krabban94:

Håller med dig krabban. Ibland måste man ta ett steg tillbaka för att ta två frammåt. Och så som det har sett ut sista tiden tror jag att en dags vila skulle vara guld värd för spelarna. Släppa fotbollsplanen lite. Tycker att spelarna ser mer slitna ut än på länge. Fräscha ben på onsdagen är ett måste.
Barcelona Krabban94
2016-04-11 13:31
@Vampíro:

Vila är oerhört viktigt för att återhämta sig från muskeltrötthet (fatigue). Återhämtar man inte sig ordentligt har vi skador så det blir att spela med B-laget istället. Kolla ex ManU, Arsenal etc. Spelar man dessutom 2matcher som vi gjort hela våren måste man vila. Det är fakta, Messi ser rejält sliten ut till exempel för att nämna någon.
Barcelona messiooooxavii
2016-04-11 12:32
Reals srörsta supportergrupp heter ultras sur och dom är erkännt högerextrema människor. ledaren själv är tväräkta Hitlerdyrkare och det är dessa människor realsupportrarna mer än gärna vill ha tillbaks på arenan så att stämningen på bernabeu höjs. Jag visste att det krävs väldigt speciella personer med väldigt låg moral som håller på faschistklubben men att en så högerextrem supportergrupp har sådant stort stöd hos övriga fansen är skrämmande. Inte minst på puertan
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 12:29
[QUOTE=Neymar N11]FC Barcelona's medical services team said Monday that the first team player Rafael 'Rafinha' Alcantara has suffered an strain to his left adductor, and his availability for upcoming matches will depend on the speed of his recovery. [/QUOTE] Nainggolan har förstört honom.
Barcelona Neymar N11
2016-04-11 12:21
FC Barcelona's medical services team said Monday that the first team player Rafael 'Rafinha' Alcantara has suffered an strain to his left adductor, and his availability for upcoming matches will depend on the speed of his recovery.
Annons: