/spanien/barcelona/forum/8737.aspx/spanien/barcelona/forum/8737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rivaldo Ferreira
2012-08-09 15:32
Shanghai - SHOOT ME $12

Var det därför han visa tummen upp när han gick där :)?
Hehe. Ingen skrek Iniesta. Gillar man Barca så ska alla vara dina favorit spelare. Just Sayin.
Barcelona Larsson1333
2012-08-09 15:26
Alla ni som tycker Tello ska bort, varför ska då Afellay få stanna kvar? Vad har han visat?

Tycker båda visar samma syndrom, fullkomligt livrädda i stort sett varje gång dom får bollen, och väljer oftast att lira hem. Till Tellos fördel tycker jag iallafall att han gör det bra dom fåtal gånger han väljer att utmana, kolla bara på förra säsongen. Med det menar jag inte att han behöver vara kvar, men ser hellre att Afellay lämnar för att få in en bra summa, och att Tello lånas ut för att få mer chanser. Afellay är ändå rutinerad och borde kunna prestera bättre.

Slutligen, när fan ska Sanchez börja utmana?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-09 15:25
När Messi och Iniesta blev utbyta så gick dem förbi sektion J. Fan va gött det kändes att få känna på Leos hand. Alla skrek som galningar "Messi" och när jag skulle hälsa på honom så skrek jag så jävla högt "puta Madrid". Hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-08-09 15:05
Är det någon annan som är vid hotellet just nu? Vilken sida kommer du ut ifrån?
2012-08-09 15:04
Hej grabbar! Är utanför hotellet just nu men vet inte när de ska ut? Kommer de ut o tränar ? Eller ska bara några spelare gå runt i stan? Det vad jag har hört iallafall. Tacksam för svar!
Atlético addeh
2012-08-09 15:03
Rambla

Capoue skulle visserligen bli billigare än Song, men ändå kunna gå på ganska mycket. Säkerligen €10M, har får mig att det var i de trakterna Atlético fick svar om när de frågade om spelarens pris.

Hade dock föredragit Capoue före Song. Har blivit riktigt imponerad de få gånger jag sett honom spela och bara hört goda saker om honom i allmänhet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-09 14:48
@Mascherano:

Haha ja , jag var där för en timme sen. Men tyvärr det hjälper inte för de lär inte komma ut mer. Fick dock ta några klunkar från Messis Powerade flaska. Vakterna tömde bussen och kasta ut flaskorna till publiken.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-09 14:17
Vann HIF igår?? Kul om dem kommer in i CL. Dem är välkommna till vår grupp.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-09 14:14
Måste skriva att jag blev otroligt imponerad av Sergi Roberto. Undra varför han inte blev uppflyttad ?
Barcelona el Raval
2012-08-09 14:14
@Mido:

Really?.....
Barcelona Rambla~
2012-08-09 13:46
Barca Barca

Jag tror inte ens det räcker med 7m. Wenger kommer inte släppa Song för under 20m. Säkert några miljoner i olika bonusar över det. Capoue tror jag man kan få för 10-12m.

Gillar Deulofeus förslag. Lägg till en utlåning på Fontas också, värva då in Capoue, så har vi täckning för den defensiva mittfältsplatsen och även en spelare som i värsta fall om det krävs kan spela mittback.
Barcelona Barca Barca
2012-08-09 13:43
@Rambla~:

Jag tänkte också på det här om dagen. Så fort vi slänger 20€ miljoner på Song och får hit honom kommer Wenger med halva den summan få över Capoue till Arsenal. Jag tycker att vi är alldeles för dåliga på att utnyttja sånna lägen, Capoue är inte så otroligt mycket sämre än Song men kostar nästan 7€ miljoner mer. Javi Martinez ska vi inte ens in på, killen är bra o kan bli grymt bra, men den summan som det talas om är skrämmande.
Barcelona Deulofeu
2012-08-09 13:42
Jag skulle vilja att vi löser silly med att vi säljer Tello,lånar ut Jonathan,och flyttar upp S.Roberto.

Klart och inga pengar spills vi får dessutom tillbaka en liten del av det vi lade på Alba.

Ge Afellay mycket speltid tills Villa är redo.

Lördag match igen och då förmodligen utan Alves dags att ge Montoya 90 min? Vårt genrep dags att göra lite mål!
Barcelona Rambla~
2012-08-09 13:37
Barca borde ta lärdom av värvningar som Keite till Sevilla och Yaya till Barca. Spelare från den franska ligan är så mycket billigare att värva än att värva likvärdiga spelare från PL. Yaya kostade typ 9m när han värvades. Jag gissar att Keite var ännu billigare än så.

Det skulle fan inte förvåna mig alls om vi värvar Song till överpris och sen går Wenger och värvar Capoue till fyndpris efter det. Sen står vi där med dumstruten igen. Värva aldrig spelare från Arsenal, de är för dyra och de misslyckas nästan alltid i Barcelona. Ingen har väl glömt Hleb? Fallet Cesc är ju lite annorlunda, han är en spelare som väljer att komma hem till sin barndomsklubb. Fast i slutändan kan även han anses vara en flopp, det beror ju på hur hans tid i Barca blir de kommande åren.
Barcelona Mascherano
2012-08-09 13:36
Diar Iniesta Shekha
Är det mycket folk vid hotellet? Ska ta in med där nu i hotellet och försöka ta kort med Messi:P
Barcelona Deulofeu
2012-08-09 13:32
Barca verkar vägra ge upp Martinez som det står både på Sport samt mundo.

Deschamps tog ut nya franska truppen idag och har ju lovat en del nya spelarfe han tog ut Varane som har varit riktigt dålig denna försäsong lite skum timing kan jag tycka.

Han tog dessutom ut Mapou Yanga-Mbiwa Montpelliers otroligt duktiga mittback som bla Milan vill ersätta Silva med( nu har de ju värvat Zapata) och han har även tagit ut Capoue vilket jag tycker är kul dags för Barca att agera.Han är den perfekta backupen men inte en helt färdig spelare som Song men mer intressant tycker jag.Perfekt komplement till busken.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-09 13:14
1.70-ligan

Att Song fortfarande är ett alternativ är jag ganska övertygad om, och om han fortfarande är det så skulle jag vara ganska nöjd. Jag skulle gärna ha han hos oss.

Det är ju ganska klart att Tito letar efter en spelare som kan täcka upp för både innermittfältet och mitbackarna, och då tycker jag Song är ett bättre alternativ vad gäller kompetens och pris. Song och Martinez är på ungefär samma nivå men Song kan vi få för nästintill halva priset.

Så jag föredrar helt klart Song av de två, några andra alternativ kan jag inte komma på.
Barcelona Bästelona
2012-08-09 12:43
Såg nyss höjdpunkterna ur Reals match mot Milan. Vet inte riktigt vad jag ska säga om dem, men en sak tycker jag vi kan ta lärdom av, våga skjuta! De sköt nästan på allt som gick, och därav skapades det farliga chanser genom att målvakten då och då kunde släppa en retur. Vi ska spela vårt spel men när läget kommer tycker jag gott att man kan pröva på ett skott! *host* Chelsea matchen *host* ....
Barcelona Grimaldo
2012-08-09 12:37
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Javi Martinez skulle jaghelst vilja ha. Men eftersom vi inte är PSG som har mer pengar än självaste Joakim von Anka så skulle det gå bra med Song. Jag kan faktiskt tänka mig att han skulle passa in hos Barca. Han har fysiken som många här i forumet efterlyser.
2012-08-09 12:28
Spelarna har åkt till hotellet nu. Filmade in bussen från nära håll och hann med en bild forumets hackkyckling vid namn Zubi.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-09 12:13

Vilanova: "Transfers? There's time until 31 August, we're not in a hurry. The important thing is that we sign a quality player." #fcblive

Vilanova: "If we can't sign another player, Mascherano can play as midfielder too." #fcblive

------------------------------------------------------------
Tito till pressen igår. Tycker man kan tolka det som att det i första hand är en mittfältare man är ute efter. Öppnar isåfall för ännu mer speltid åt Bartra, och en möjlighet för Fontas att få stanna trots allt - innebär det också att Jonathan lånas ut?

Tito valde också att inte kommentera Song-ryktena.. men min känsla är att han är en het kandidat att ansluta. Vilket jag även tror att Javi Martinez fortfarande är. Något säger mig att vi får se någon av dessa herrar i Barca nästa år - om inte det blir någon helt otippad, som ingen räknat med. Vilken hade ni isåfall föredragit?

2012-08-09 12:10
När slutar träningen?
Barcelona Mascherano
2012-08-09 11:56
Diar Iniesta Shekha
Asså det bästa är vänta vid deras hotell. Så kanske du kan ta in dig i hotellet. Spelarna kommer väl gå ut och käka då kan du ta bilder. De kommer gå runt i stan säkert.
2012-08-09 11:38
Asså de är stenhårda. Alla ingångar är låsta och vid varje ingång finns det både poliser och vakter. Vissa försöker klättra på stängslet och kolla eller ta kort men de blir galna. Men det finns en kille här, han är galen, han har lyckats ta kort nästan på varje spelare från träningen då han klättra på stängslet.
Atlético addeh
2012-08-09 11:31
Just nu sitter jag och käkar på Jensens med lite folk. Ska dock hemåt snart..

Hur ser det ut vid arenan? Går inte komma in eller?
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-09 11:23
Adam vart är du?
2012-08-09 11:11
Jag är utanför gamla Ullevi nu och spelarna är inne och tränar och det är många poliser där så blir det nog svårt och se de.
Atlético addeh
2012-08-09 11:10
Såvitt jag vet är det ingen öppen träning.

Spelarna lämnade precos hotellet. Såg gänget när de tågade in i bussen. Känns som de var trötta på att hälsa för de såg inte särskilt bittra ut, undantag Alexis.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-09 11:09
Jag står utanför arenan och väntar på att spelarna ska komma ut, det är ingen öppen träning.
2012-08-09 10:17
Är det öppen träning???
Annons: