/spanien/barcelona/forum/8735.aspx/spanien/barcelona/forum/8735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-17 01:08
B-Guden, det skulle aldrig fungera med både Ronaldinho och Messi. Den sistnämnda skulle aldrig tolerera vara nr 2. Ronaldinho i storform hade Messi fått se sig som nr 2. Om Barcelona har varit inne i en storhetsera från 2000-talets mitt och framåt så bär Ronaldinho en otrolig stor vikt. Messi har ärvt vad Ronaldinho & Co lämnade efter sig. Messi hade aldrig blivit den Messi han är idag med en gammal Ronaldinho. Ronaldinho har aldrig varit en favorit. Så tro inte att jag favoriserar honom framför Messi. Messi är heller ingen favorit. Dom fyra spelarna jag alltid varit svagast för i nutida och dåtida Barcelona är:
Romario
Iniesta
Kluivert
Etoo
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-17 00:49
Tito fyller år idag. :)

Barcelona B-Guden
2012-09-16 23:51
Ser att ni snackar om Xavis arvtagare.
Ni snackar om Iniesta Thiago och Cesc, Cesc tror jag inte alls på han har inget tålamod han vill va uppe vid straffområdet.

Men jag tror Thiago är den som kommer göra det bäst av dom, men jag har en lite annan tanke också, Busquets jag tror han kan ta den rollen och vill även se han där nån match framöver, Han är snabbtänkt lugn och trygg med bollen, den enda han saknar är att slå bra crossbollar.
Barcelona B-Guden
2012-09-16 23:42
@Pique y Puyol:

Gråter varje gång jag kollar klipp med Ronaldinho, Varför varför varför varför valde han att festa bort sin karriär ?
Gråter ännu mer av att vi aldrig kommer få se nåt liknande igen, Neymar i all ära, men inte ens i närheten
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-16 23:38
Ville bara säga tackar killar för ni hjälpte mig och uppskattar det verkligen. Har hittat länken och tack igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-09-16 23:25
Blev knivigt för Atlético till slut, Rayo gjorde tre snabba på slutet. Men visst har Atléti inlett säsongen fruktansvärt bra. Det gäller att de vinner sådana här matcher, då kan det bära riktigt långt. Spelschemat är med Madrid-klubben också, de har på pappret ganska enkelt i början. Men inga matcher är enkla, fråga bara Real Madrid. Höhö.
Barcelona Corazon
2012-09-16 23:20
Oj vad Vallecano mäste vara hungriga till nästa match efter att dom va så nära nyss.. REAL se upp ; )
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-16 22:41
4-0 nu till de Atletico. Det är tur att vi inte heller möter dem förrän i december!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-16 22:38
Fan vad Atletico de Madrid är bra för tillfället! Hade varit underbart om de hade tagit emot Real snart på Vicende Calderon, men det är dessvärre flera månader dit.
Kan ju hoppas att deras form håller i sig hela året, för då hamnar de inte långt bakom toppduon. Det är ett som är säkert. Ligans näst bästa lag just i detta nu, enligt mig.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-09-16 22:35
Du kan se den på fotbollskanalen.se och om du har iPhone/android kan du även se genom deras FK-app eller TV4 play appen.
Barcelona Gabriel
2012-09-16 22:34
el Flaco - Loco-Motive

Graciés Charly!

Mycket trevlig herre dessutom. Träffade på honom utanför Camp Nou under en intervju med danska Viasat Sport inför matchen mot Köpenhamn, råkade bli så att jag inte kunde bärga mig tills intervjun var slut utan istället gick fram och presenterade mig. Rätt som det var stod jag och diskuterade saker med legenden samtidigt som vi båda blev filmade av DViasat.

Tog all tid i världen på att svara på alla mina frågor och på att dessutom fråga mig om vem jag var.

Tyckte alltid det var synd att han aldrig lyckades som tränare, även om jag inte direkt tycker att han fick en ärlig chans.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 22:18
Imorgon är det exakt 12 år sedan Messi anlände i Barcelona med sin far för att provträna. Tack och lov att det var upp till en fotbollsromantiker som Rexach att bestämma om huruvida den unge argentinaren skulle få stanna kvar i klubben.
Barcelona papillon
2012-09-16 22:13
LeoMessi :

Jag tror också att Iniesta är den rätte att ta över Xavis position och att Thiago kommer ta över Iniestas. Fast i spelstil tycker jag att Dos Santos liknar Xavi mest.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 22:10
Kommer inte veckans elva upp längre?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-16 22:07
FC Barcelona 1899

Tv4 play
Barcelona oxfilé
2012-09-16 21:54
FC Barcelona 1899

Har för mig att du kan se programmet på fotbollskanalens hemsida.
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-16 21:52
Killar, jag är behov av lite hjälp. Jag vill gärna se Fotbollskanalen Europa som börjar 23.10 och jag har lite problem att se den på tv. Kan någon skicka länk så man kan se det på datan? Tacksam för ert svar.
Barcelona Éluc
2012-09-16 21:52
Real verkar ha ytterligare en bortamatch nästa söndag mot Rayo. Här finns det ju chans för fler poängtapp. Vi spelar ju dessutom kvällen innan hemma mot Granada där allt annat än seger är ett fiasko, så en potentiell 11-poängsledning inför deras match kommer nog sätta ännu mer press.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-16 21:41
Saknar de underbara tiderna med Dinho
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-16 21:35
Vilken fantastisk säsongsinledning! När man kollade på inledningsmatcherna av säsongen så fanns det en del potentiella poängtapp i och med att vi skulle möta lag som Getafe och Osasuna borta, även Valencia hemma var på förhand en tuff match. Med full pott efter alla dessa matcher så är jag mer än nöjd. Lägg också till premiärsegern mot Sociedad så har vi en perfekt säsongsöppning. Om man dessutom slog ett öga på Reals inledande matcher så hoppades man optimistiskt på något poängtapp där, kanske speciellt i matcherna mot Valencia och Sevilla. Även Getafe kunde ju också vålla problem. Och det blev ju till slut i våra ögon maximal utdelning med två förluster och en oavgjord. Det var i såna här matcher vi förlorade förra säsongen och Real vann dem, nu har det börjat helt omvänt och för mig får det gärna fortsätta så här.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-16 21:31
Thiago har ju till och med spelat pivote några matcher och gjort det riktigt bra. Även om jag inte tror de var det allra vassaste motsåndet kanske. Men där kan vi verkligen snacka att man måste läsa spelet perfekt. För mig finns det ingen tvekan om att Thiago skulle vara den framtida djupt liggande spelfördelaren i vårt spelsystem. Det negativa med detta är ju att han trots allt har en "brasseteknik" också, som man gärna vill utnyttja. Men som Éluc är inne på hoppas jag Iniesta och Thiago kan dela lite på ansvaret. Iniesta kommer ju också bli äldre senare, inte vara lika kvick och kommer då födmodligen spela ännu längre ner i banan. Men vi får se, mycket kan hända tills vi behöver oroa oss över detta. Just nu är det viktigt att Thiago bara får speltid och fortsätter utvecklas i den rasande takt han gjort de senaste åren.
Barcelona Shaappaa
2012-09-16 21:19
Dm Självklart kan han spela på den positionen, han spelade ju många matcher på den pos förra säsongen men spelar betydligt bättre längre upp och det har vi sett gång efter gång. ingen jag kommer på nu på rakt arm , men messi är kapabel att kunna spela på hans position, och när han blir äldre så kanske han flyttas ner?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-16 21:18
Fàbregas ska aldrig vara ett alternativ för Xavis position. Han är verkligen dålig när han får spela som sexa. Thiago däremot är väldigt mångsidig redan nu för sin unga ålder. Han har en fantastisk teknik och spelförståelse. Han kan dribbla förbi ett halvt lag och skapa målchanser ur ingenting, men han har också bevisat att han kan ta Xavis roll och styra spelet och bestämma tempot. Och en s¨ådan roll är betydligt svårare att hitta en spelare som passar i. En spelare behöver både teknik och kortpassningsspel på högsta nivå men också tålamod. Jag tycker Thiago skulle passa utmärkt i en sådan här roll.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 21:14
Barcelonistas (Barcelona) Tack för svaret! Jag anser att när xavi lägger av så kan iniesta ta över hans roll då han är fullt kapabel till att styra ett mittfält och då kan thiago spela högre upp
Barcelona Éluc
2012-09-16 21:14
Med Thiago på Xavis position med Iniesta vid sin sida blir ju vårt mittfält mer dynamiskt på gott och ont. Ingen tydlig djupliggande playmaker även om Thiago förmodligen tar hand om det mesta, men samtidigt så blir vi mer oförutsägbara med två så pass bra dribblers som innermittfältare. Jag är övertygad om att Tito ser Thiago som Xavis naturliga ersättare och ingenting annat.
Barcelonistas
2012-09-16 21:13
DM1982- Självklart kan han spela längre ner i banan likt Xavi. Och han gör ju det bra men, varför inte utnyttja honom på bästa möjliga sätt när han har förmågan att dra flera gubbar? Vi har ju Fabregas som jag ser som ett bättre alternativ.
Barcelonistas
2012-09-16 21:09
Leo Messi - Iniesta var ruskigt bra han med i sina ungre dagar. Under Frank eran så var han en stor favorit hos mig, minns hans prestation mot Milan i Cl där han dominerade och fick övriga Milan spelare att se mediokra ut :). Samtidigt får du inte glömma vilken upplaga Thiago spelar i. Han får ju väldigt mycket serverat ochså. Frank eran var bra men inte närheten av den här upplagan. Iniesta idag är en utav världens bästa mittfältare genom tiderna samma gäller Xavi, båda dessa har dominerat i klubblaget och landslaget.
Barcelona DM1982
2012-09-16 21:06
@Barcelonistas:

Jag håller inte riktigt med, Thiago kan jobba längre ner i banan som Xavi gör.

Men om vi leker med tanken att Thiago inte ska ta över Xavis roll och vi vet att Iniesta har många år kvar, vem ska då ta över Xavis roll? Fabregas?
Barcelona Shaappaa
2012-09-16 20:53
Iniesta är Iniesta, dumt av mig att jämföra honom med någon annan! Men den potential thiago besitter just nu får mig att rysa. Ibland önskar jag att tiden gick fort så att jag får uppleva hans storhetstid så som jag får under messi, iniesta, xavis era..
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 20:51
Jag vill inte något i förskott men i pirerna tror man att Barca tappar poäng och att de kommer vinna alla matcher som är kvar
Annons: