/spanien/barcelona/forum/873.aspx/spanien/barcelona/forum/873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
REM-HIM-MSN
2016-04-13 23:06
@Barca4life98:

Med den ledning som vi har just nu så kommer vi troligtvis förnya kontrakten med Mathieu och Adriano och kalla det för två nya spelarvärvningar!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-13 23:05
@El Conejo:

Så fort det kommer lite motgångar så börjar allt skitsnack, Neymars facit talar för sig själv. Dåliga matcher händer och Messi och Neymar kommer att kliva fram i andra toppmatcher istället. Synd bara som sagt att deras svacka kommer just i den här perioden när de annars är som bäst.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 23:04
Vi förlorade matchen på Camp Nou. Där kunde vi ha dödat den här matchen. Angående sommarn, en ny playmaker behövs, en mittback och en ytterback. In; Denis Suarez, Marquinhos, Verratti/Pogba, Llorente/Iborra (vi behöver någon förutom Pique som kan vinna bollar i luften när vi ligger under) Ut; Arda, Vermaelen, Bartra, Munir, Sandro, Douglas, Dani Alves, Adriano
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-13 23:04
Grejen med Ney och Suarez är att dem har allt i världen att bevisa speciellt Ney! Att göra mål när det behövs som mest ! Messi har tyvärr inte ett skit att bevisa. Snubben blir trött på framgång förståligt 5 guldbollar !
Barcelona Andreas-
2016-04-13 23:03
Alltså, hur kan folk försvara Neymar? Han gör det aldrig när det behövs. Hans två kassar mot Bayern borta förra säsongen är ju katastrof. Dem målen skulle kommit i första matchen, det Messi gjorde. Om Neymar är tillräckligt bra för oss i viktiga matcher när vi behöver det är fortfarande ett stort frågetecken.
Barcelona coach pep-
2016-04-13 23:01
@El Conejo:

Yep, har sagt det hela tiden. Griezmann dödade Barca ensam och Neymar lyckas med ingenting. Klasskillnad på dom två ungtupparna.
Barcelona enkos
2016-04-13 23:01
Bara att gratulera Simeone till överlägset seger mot en naiv och barnslig LE.
LE visade återigen att han bara levde på dansande MSN men när de inte är på humör så är inte LE någon tränare.
Barcelona yeezus
2016-04-13 23:00
@El Conejo:

Håller verkligen inte med, nätat mot samtliga storlag vi mött. Det rättfärdigar inte hans insats ikväll dock, då han var urusel likt resten av laget.
Barcelona son of pep
2016-04-13 23:00
macherano, iniesta, busi och Roberto. resten var usla. suarez försökte, men sånt räcker inte för cl.
Barcelona Vampíro
2016-04-13 22:59
Ett skadedrabbat FC Bayern spelade ikväll kvartsfinal i CL med Lewa, Götze, Coman och Bernat på bänken Barça hade å andra sidan har Douglas och Arda. Där har vi skillnaden, vi hade en usel tajming med formen där vi såg ut som århundradets lag i höstas för att sen gå rakt in i väggen nu med en svag trupp dessutom. Tänker inte ropa om massa spelarförsäljningar etc. utan jag har fullt förtroende för Luis Enrique synd dock att han blev fuckad av ledningen i vintras.
Barcelona Acrobat
2016-04-13 22:59
Det är oerhört svagt att inte kunna skapa fler målchanser när man har så många bra offensiva spelare. Visst är Atletico starka defensivt, men ändå... Straffsituationen var solklar, men domaren vågade inte döma straff pga pressen efter allt snack inför matchen. Ibland har man tur med domslut och ibland inte. Den här gången hade vi det inte och så är det bara. Någon som vågar satsa en hundring på att Real lottas mot City i semifinal?
Barcelona enkos
2016-04-13 22:58
Att inte förlora 39 matcher och vara odödliga till detta vi ser senaste 5 matcher är en ren och skär kollaps historien inte sett tidigare.
Barcelona koeman92
2016-04-13 22:58
För min del är det över. Detta lär tyvärr ha en alltför stor psykologisk effekt även på ligan, och CdR är knappast en titel att hurra för. Kalla mig för loser, jag bryr mig inte.

Lika bra att börja planera för nästa säsong redan nu. Inte för att jag tror att denna f***ledning lär göra något vettigt ändå. De lär väl som vanligt börja med löften om spelare som Marquinhos, Veratti osv. Sen kommer Augusti månad, och vi står fortfarande där som ett par efterblivna åsnor utan förstärkning. Antingen lär de istället värva ett par skitspelare, eller så lär de komma med något i stil med "Bartra och Arda är våra nyvärvningar. Vi ser mycket fram emot nästa säsong".

Detta var ärligt talat menat att hända, förr eller senare i år. Vår trupp är för tunn och MSN är sönderspelade. Jag sa redan i Februari att det är ytterst oroväckande att vi inte har någon vettig ersättare i anfallet, och idag såg vi konsekvenserna av denna lednings inkompetens. Nog för att Lucho spelade fel fotboll i första halvlek, men samtidigt kan det inte vara lätt när man öppet ber om en förstärkning under vintern och aldrig får det. Denna förlust skyller jag främst på alla de som röstade på Barto i somras. Detta är ert fel. Ni valde en fortsatt inkompetent, korrupt och destruktiv politik, och detta är konsekvenserna. Ni hade chansen att kryssa på rätt namn på valurnorna under valdagen, och ni gjorde inte det. Kom ihåg det. Ni är de sista som har någon som helst rätt att klaga ikväll.

Jag vet ärligt talat inte heller om jag vågar se fram emot nästa säsong heller. Ladan är såvitt jag vet tom. Vi hade inte ens tillräckligt med pengar för en spelare som Nolito med en en budget på knappt €5 miljoner, och nu när vi lör stå utan tröjsponsor till nästa säsong ser jag inte hur vi ska lyckas göra våra nödvändiga, prestigiösa värvningar. Framtiden är både läskig och oviss, och allt vi kan göra för tillfället är att hoppas att vi inte slutar på samma nivå som Milan eller Man Utd.
Barcelona Xavi#6
2016-04-13 22:57
Bara att gratulera Atletico som går Vidare rättvist. Undrar bara vad tanken med taktiken var idag? Bara rulla i backlinjen? Alla vet att Barcas bästa taktik är anfall,anfall och anfall. Näh koncentration på ligan o copan nu.
Barcelona enkos
@Stright outa Barca:

Jag skiter i vem de får för allt mer vi tänker på dem så kommer de vinna CL. De Gör som sist kom trea i ligan men vann CL medan vi slogs ut av just Atletico . Historien upprepar sig.
Barcelona Andreas-
Atletico var närmare sin högstanivå än oss o då ska man gå vidare. Inger snack egentligen.
Barcelona Rambla~
Gabi medelmåtta som allt för ofta kommer undan med att få spela osportsligt och över gränsen.
El Conejo
Neymar alltid medioker i viktiga matcher. Gillar att endast leverera när allt flyter på och ledningsmålet redan finns.
Barcelona Smogen
[QUOTE=Fuerza]Bojkottar Barcelona fram till försäsongen. Handlar inte om medgångssupporterskap utan helt enkelt den insats flera spelare står för. Mascherano och Alba är två byrackor som ska spottas ur klubben per omgående. Pique och Neymar kan sluta äta skit med sina sociala medier och börja spela fotboll. Messi får gärna vakna för att han har sovit i två veckor nu. Hans insatser har varit mediokra senaste fyra matcherna sedan landslagsuppehållet. FIFA-viruset har satt sig som en dödlig sjukdom. P.S. Nu kan alla hålla käften om Barca's påhittade fördelar från media och PK-Sverige. 1. Abidal utvisad felaktigt mot Chelsea 2. Bojan gör ett regelrätt mål mot Inter 3. Atletico (Gabi) tar med handen innanför straffområdet Som Frida Nordstrand säger nu direkt efter matchen: spelarna är extremt frustrerade över hur Atletico påverkat UEFA. De blir nedsparkade i match efter match utan att motståndarna får betala för det tack vare motståndarnas svartsjuka och prat bakom ryggen. Vidrigt! [/QUOTE] Glöm inte det mål Inter gjorde med en Milito som stog ca 1 meter offside.
Barcelona Rambla~
2016-04-13 22:56
Det som gör mig förbannad är att det inte tas upp för diskussion all det Barca fick emot sig i kväll. Det viftas lättvindigt bort som något som händer inom fotbollen. Jävla hycklare!
Barcelona neymar JR
2016-04-13 22:56
Gabi din korrupta jävel, ska du inte göra några fler läggmatcher???
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-13 22:55
Hur mycket borde man lägga på att Real får city
Barcelona Smogen
[QUOTE=neymar JR]Smogen Han kommer inte få kritik av någon spelare, median kan inte göra något åt. [/QUOTE] ok. Vi gör ett vad här,. så får vi se vem som vinner imorgon.
Barcelona Junta Dimision
@Rambla~:

Nja, Cholo har ändå vart där i 5 år nu och det har ju bara gått uppåt sen han tog över vågar jag säga, med undantag förra säsongen. Tråkigt att vi behövde åka ut på det här sättet, men jag tycker inte att det var orättvist sett till hur vi spelade.
Barcelona Barcelona4
2016-04-13 22:54
Ska man vara ärlig är barca väldigt beroende av Messi
Han har misslyckas de 5 senaste matcherna med att göra mål eller assist.
Men nu kan vi fokusera på ligan och cupen.
Barcelona grande jw
Messi har varit helt likblek sedan Panama-skriverierna började. Att hålla hans sedvanliga utomjordiska nivå om man blir psykologiskt förstörd är nog förmodligen rätt svårt. Kan ju likaväl vara stor sanning i skriverierna och då är den psykiska pressen ännu större. Vem vet vad som händer utanför fotbollsplan liksom.
Barcelona neymar JR
Aja ska lugna ner mig, men vi måste vara smarta i sommar. Iniesta ska inte vara startspelare, och en drös försvarsspelare måste köpas in.
Barcelona enkos
Spelarna vile ha vila och nu får de vila. Helt fokus på ligan och kupén och framför tv tisdagar och onsdagar och titta på CL.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 22:53
Pep Guardiola gör fotbollen rättvisa och ta hem det här nu!
Barcelona Rambla~
2016-04-13 22:53
Atlético kommer iaf inte bli någon dynasti inom toppfotbollen. Det här håller kanske i enskilda utslagningsmatcher men knappast i det långa loppet. För det krävs det lite kreativ fotboll.
Annons: