/spanien/barcelona/forum/8728.aspx/spanien/barcelona/forum/8728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-27 16:42
Hetfield

Enkelt val, Pepe alla dagar före Mourinho!

varför?
För att en tränare som Mourinho kan enkelt försämra Barcelonas anseende mer än vad en enskild spelare kan. Dessutom har han helt fel tänk och filosofi än vad Barcelona har och han är inte en tränare som hade anpassat sig efter laget utan Barca hade fått anpassa sig efter Mourinho. På så sätt gör han sig större än klubben.

Sen får vi inte glömma att Pepe, hur äcklig och ful han må vara, är en bra back. Jag vill inte påstå att han är en top notch spelare men han seglar runt topp fem - topp tio.
Dessutom finns det spelare som motståndarfansen hatar men som klubbfansen älskar (Busquets, Terry). Pepe har visserligen passerat den gränsen då många madridistas ogillar portugisen men hade vi haft han i laget så tror jag att somliga culés hade vänt kappan (samtidigt tror jag att många nu tycker: neej, fyfan, jag ogillar Pepe oavsett lagtillhörighet men be realistic) efter vinden.

Dani Alves är bland annat en spelare jag gillar starkt för att han är en av få i laget som kan spela riktigt fult ibland, en som är mer pang-på i denna kakafoni av tiki-takalirande små herrar, och varför skulle inte det kunna gälla Pepe också?
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 16:00
AGM (Barcelona) Fy fan vad jag hoppas att du är sarkastisk där Hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AGM
2012-12-27 15:50
nu e det fan dags att sparka tito. Xavi har sett sina bästa dagar fattar inte vrf han fick nytt kontrakt. OCh sen puyol är ju fan alltid skadad. Håller inte. Och valdes likaså. Vi e fan barca kan inte ha så dåliga spelare! AVGÅ!!!!
Coach Pep,
2012-12-27 15:39
Självklart Pepe som skulle passa in väldigt bra i barca, spelmässigt (!). Han är väldigt snabb, energisk, stark och har snabba/skickliga fötter, det enda som stoppar honom från att vara världsklass är att han inte har någon hjärna. Om han hade haft det så skulle han förmodligen vara bäst i världen med den styrkan och snabbheten.
Barcelona Hetfield
2012-12-27 15:21
Jag skruvade upp frågan genom att Pepe måste starta varje match.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-27 15:20
Hetfield

Enkelt, Mourinho som tränare i Barca är värre. Det går ju alltid att bänka Pepe. Men Mourinho som tränare hade förstört allt vad vår klubb står för.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-12-27 15:18
Utan tvekan Pepe som mittback. Då är det ju bara att lämna honom utanför truppen varje gång.
Barcelona Essienesque
2012-12-27 15:09
Hetfield

Hahahahahahaha, vilken jävla fråga. Pepe som mittback, tror jag.. går fan inte svara.
Barcelona Hetfield
2012-12-27 15:00
Dagens dilemma: Mourinho som tränare i Barcelona eller Pepe som mittback i Barcelona, vilket är värst?

Choose wisely young one. Notera att om man väljer Pepe så måste han starta varje match.
Barcelona DM1982
2012-12-27 14:40
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Song har franskt pass så han kvalar in som Eu-spelare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-27 14:36
Klart att Neymar ändå kan komma, det reglerna säger är att det i MATCHtrupperna inte får finnas mer än 3 icke EU-spelare.

Men frågan är om inte Song också har EU-medborgarskap?
Barcelona Guardiola_Pep
2012-12-27 14:32
@Myrran:

Så Neymar kan inte komma om vi inte säljer någon av dem? men Alexis har väl italienskt medborgarskap?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-27 14:29
hehe, har ni läst vad el Mundo skriver...

En rysk klubb ville tydligen betala Messis utköpsklausul på€ 250 miljoner och ge spelaren €30 miljoner i årslön. Var får ryssarna sina pengar ifrån?

I morgon är det för övrigt motsvarigheten till 1 april i Spanien.
Förvänta er en massa sjuka saker från AS, Marca, MD och Sport...

Min favorit: Mourinho lämnar Real för Barca, tar med sig Ronaldo...
Barcelona Myrran
2012-12-27 14:26
Guardiola_Pep

Messi, Alves, Adriano har spanskmedborgarskap. Dvs. räknas som EU-spelare, samma regler som i FM.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-27 14:16
Ronaldo nobbar nytt kontrakt med Real. Ronaldo skulle få 129 Miljoner om året men tydligen så vill han bli bäst betald av alla spelare. Ja just de han var ju inte ute efter pengar hahaha. Ronaldo = Troll. Källa. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article15987888.ab
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 14:13
Gills*
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 14:11
Guardiola_Pep (Barcelona) Song gilla väl inte heller?
Barcelona Guardiola_Pep
2012-12-27 14:09
aha så Alves och Messi och Adriano gills inte då :) men då har vi ju inte plats med Neymar? :O
Barcelona Grimaldo
2012-12-27 14:04
När man blir spansk medborgare så tror jag inte att man är en icke EU-spelare längre.
Barcelona Guardiola_Pep
2012-12-27 13:53
På football manager 2012 får man bara ha 3 icke EU-spelare i laget ändå har vi Messi,Masken,Alves,Song,Adriano och Alexis.... Antar att den regeln inte finns på riktigt? någon som vet något om detta
Barcelona Corazon
2012-12-27 13:03
Jag som alltid varit hundra procent säker på att neymar kommer till barca börjar nu tveka lite efter hans uttalanden bla på goal.com
Eller säger han så bara för att inte visa att han e klar?
Lugna mig någon hahah
Barcelona AGM
2012-12-27 12:33
Väldigt skönt och se hur alla här försvarar Cesc. Såg verkligen inte ut så förra säsongen och det bevisar bara hur mycket han har utvecklats. Enligt mig given i både Barcas elva samt Spaniens.

Väldigt tråkigt för Thiago bara som jag fortfarande tror på kommer lyckas i vår tröja. Att han inte tagit en startplats beror helt enkelt på de skador han fått de senaste samt att Xavi aldrig visar tecken på åldern. Men det kommer en tid och så ser vårt mittfält ut såhär:

Cesc-Busquets-Thiago

Barcelona Barca King -
2012-12-27 11:59
Dokumentär från skysports på engelska om Messi ;) Den är ny och skit bra!

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-27 08:13
Messi vs Celta Vigo

Se minut 1.15 o några sekunder framåt. Leo startar ett anfall genom att vägga med Sergio, Xavi o Iniesta. Det är sånt som gör honom till den bästa av dem bästa. Han ser alla möjligheter o utnyttjar det till fullo. Han spelar verkligen fotbollen mer med sin hjärna än med sina fötter. Grande Leo!
2012-12-27 04:41
LeoMessi (Barcelona) Förstår dig och jag kan hålla med dig till en viss del. Özil är också väldigt blek och han är osynlig i många matcher. Men Fabregas är lika så och Fabregas rör sig mer än Özil och Fabbe tar mer löpningar. Özil har fått en fri roll i Real därmed gör han fler assister än många andra. Fabregas får inte lika mkt fri roll så som Özil får i Real. Därför har Özil gjort många assister föra året. Özil har gjort en säsong bättre än Fabregas men Fabregas har ju varit de mesta skadad alltså föra året. Men när Özil i hög form och Fabregas i hög Form så väljer jag Fabregas självklart. Varför ju Fabregas är en vinnare i mina ögon. Han var så grym i Arsenal när hans form pekade uppåt. Just för tillfället är Özil bättre tycker jag men allt kommer ändras när Fabregas kommer tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 03:08
Gabriel (Barcelona) Jag tycker att han är topp tio. Men sen kan man också ta in spelare i en topp 10 lista och inte inkludera Özil, utan andra mittfältare som vars egenskaper man värdesätter högre. Smaken är som baken :-)
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 03:06
CARLES PUYOL - 1899 (Barcelona) Jag håller inte med, men sen är det min åsikt, så det är inget illa menat. Tycker att Fabregas är jämnare än Özil och bättre. Visst Fabregas hade en halvdan vårsäsong men han har varit väldigt bra i år och har funnit sin plats. Förra säsongen så flyttades han runt på olika positioner, hade det jobbigt med skador. Sen så var inte Özil så jämn han heller, han kan kan underprestera 5 matcher och sen så slår han 2 assist och helt plötsligt är han en Gud. Med underpresters så menar jag inte att han inte slår assist utan att han är väldigt blek i spelet.
Barcelona Gabriel
2012-12-27 02:35
LeoMessi

Hmm, det beror på hur lång listan av "en av världens bästa spelare" ska göras. Vad för antal snackar vi om då. Topp 10? 20? 30?

Han är en jätte duktig spelare med mycket talang och en stor potential. Topp 10 i världen är han inte, kanske topp 20 men jag vet inte.
2012-12-27 02:32
Ärligt talat så är Özil bättre än Fabregas men inte bättre än Xavi och Iniesta. Özil är lite mer jämnare än Fabregas. En fråga har jag, Rooney missar 3 veckor pga av knäet. Skadan stoppar Rooney men kommer han missa Real matcherna? Har någon koll på det. Tacksam för svar.
Barcelona LeoMessi
2012-12-27 02:28
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Tror att alla här inne är beredda att hålla med om att Özil är en av världens absolut bästa spelare. Men vi diskuterar huruvida om han är bättre än våra spelare
Annons: