/spanien/barcelona/forum/8724.aspx/spanien/barcelona/forum/8724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-08-16 15:50
Deulofeu

Ett par noteringar angående din elva bara. För det första är Luis Alberto striker, ingen central mittfältare. Och Sergi Roberto lär ta Albertos plats som offensiv innermittfältare, en position han trivs allra bäst på. Tippar på att Ilie går in som pivoté, i konkurrens med Gustavo och Agostinho.

Annars håller jag med att en liknande elva hade kunnat göra stordåd mot Real Madrid Castilla. Bara Tello & Deulo på flankerna känns ruggigt. Rafa och Sergi har ju imponerat stort med A-laget under försäsongen också så i nuläget är känslan att de hade käkat upp Madrids mittfält.

De största frågetecknen finns i försvaret.
Barcelona Deulofeu
2012-08-16 15:44
Apropå mini el classico någon som vågar sig på en startelva i b-laget?

Jag utmanar er...

Jag skulle starta med göljande 11

Tello----------Araujo-------------Deulofeu

--------Rafinha--------------Luis Alberto--

----------------S.Roberto---------------------

Planas---Lomban----S.Gomez----S.Juste

------------------Oier--------------------------

Sedan vore det kul att se

Grimaldo
Dongou
MIguel Angel/Roman

Eusebios mål denna säsong häng kvar vinn el classico och ta hand om juvelerna Deulofeu,Grimaldo samt Dongou.
Barcelona grande jw
2012-08-16 15:33
Priset på Song skall alltså vara 15 miljoner Pund eller 19,2 miljoner Euro. Det skulle innebära att han kostar ungefär 157 miljoner. Det är enligt mig helt klart godkänt för en såpass bra spelare. Men hur pålitliga Goal är kan man ju fråga sig.
Barcelona ThiagoAlcantara#11
2012-08-16 15:26
Bernie

Tyvärr, den spelas i Madrid.
Barcelona grande jw
2012-08-16 15:23
Detta skriver Goal, som förövrigt inte brukar vara helt pålitliga va? "Barcelona and Arsenal are close to an agreement on the transfer of Cameroonian midfielder Alexandre Song (24) for 19.2M."

Är detta pund eller euro?
Jag blir så jävla trött på detta. Det verkar som vi fått världens tunnelseende och vägrar se efter andra alternativ? Vi får en mer stabil och jämn trupp, visst. Om vi får han för 150-200 så hade man tyckt det varit en OK värvning men om man summorna ni skriver om stämmer så tycks förhandlingarna leda till en katastrof. Ska man värva för dessa beloppen så hade jag hellre sett att man tryckt ut en stor summa på en riktigt bra mittback, som verkligen hade gjort skillnad i vårt lag.
Barcelona Bernie
2012-08-16 15:22
Vad fan ser man i Song? Hellre Taco-Anders. Så mycket pengar...swish borta. Har man inte lärt sig från tidigare värvningar? Hoppas det bara var skriverier till sist.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bernie
2012-08-16 15:16
Barca B möter Read Madrid Castilla den 25 aug. Därmed kommer vi få se tre El Clasicon på 7 dagar. Är det hemma för Barca B förresten? Det glömde jag se, isåfall kan jag även se den i o med att jag ska se matchen på Camp Nou. Vore ballt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-08-16 14:55
Deulo

Läste också att det talas om €29m som Arsenal vill ha för Song. Say what?

Jävla Sport och EMD som lurar sina läsare med att Song kan värvas för fantasisummor som 15m till 18m. Tro inte på smörjan de skriver.

Jävla Bartomeu och Zubi, lägg ner den här värvningen omedelebart.

Och Madrid värvar en spelare för ca 40m som de inte ens behöver. Typiskt fege Mourinho som måste ha 3 toppalternativ på varje position.
Barcelona Deulofeu
2012-08-16 14:37
Det sägs på vissa ställen att priset på Song med alla klausuler är uppe i 290 miljoner varför förhandlar dom fortfarande?

Capoue 100 miljoner klart eller Romeu 150 miljoner klart.

Romeu skulle dessutom kunna spela debuten då han kan vårt spel...Vad väntar de på vad är problemet?
Barcelona petersays
2012-08-16 14:12
el Flaco
Lägg därtill avsaknaden av ett rakare och snabbare spel från mittbacksposition och vid kontringar. Samt individuell prestation, Messi exkluderad. En riktigt passningsskicklig mittback och lite mer bolltrolleri a la Deco/Dinho.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-16 13:55
Av det jag såg av Llorente i den senaste säsongen såg jag en spelare som även visade sig vara bra med fötterna och inte bara en typisk centertank. Men när man får höra rykten om at Llorente sägs vara trött på Bielsas träningsmetoder tror jag inte han hade klarat av att anpassa sig till Barça.

Lägg även till att han är för bra och hade varit för dyr för att sitta på bänken och endast hoppa in som en plan B. Jag tycker inte ens att vi behöver en plan B. I de viktiga matcherna (Madrid på Camp Nou och mötena mot Chelsea i Champions) så var det vår ineffektivitet som gjorde att vi förlorade och åkte ut, inte saknaden av en bjässe längst upp i anfallet.
Barcelona petersays
2012-08-16 13:46
@Mascherano:

1. För att priserna som nämns på Llorente är alldeles för höga.
2. Llorente passar inte in i Barcas spelsystem. Han skapar aldrig något själv utan känns som Spaniens svar på Kenneth Andersson. Det har ju tidigare diskuterats att han skulle kunna vara en Barcelonas "Plan B", men att börja mata långbollar på Llorente i låsta matcher skulle ju inte medföra någonting alls. Han är bra, men grymt överskattad och får knappt förtroende i landslaget. Allvarligt talat, ser du Llorente som en startspelare i Barca? Spelet med honom på topp skulle se ut som det gjorde när Gudjohnsen blev satt där.

Pröjsa 35-40 millar för en bänkspelare? Inte i min värld.
Barcelona petersays
2012-08-16 13:43
Ska vi ha en till anfallare ska det vara en vänsterytter av klass eller någon vi byter ut Villa mot. Falcao eller Tevez vore intressanta namn. Vore kul om Tevez fick en 100% tändning och ville avsluta karriären i världens bästa lag. Två år kvar på sitt kontrakt i City. Byte rakt av mot Villa! ;)
Barcelona Mascherano
2012-08-16 13:39
petersays
Varför tycker du det?

Barcelona petersays
2012-08-16 13:26
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Det vore den i särklass sämsta värvningen i klubbens historia!
Barcelona Deulofeu
2012-08-16 13:19
Jag ställde frågan vilket lag som lyft sig mest det jag menar är vilken trupp ser starkare ut än förra året.

Det gäller att värva spelare som behövs på nyckelpositioner samt att bredda.

Tycker Barcas värvning är klockren av Alba.

Modric kan bli bra i Real,Oscar samt Hazard har jag svårt att se hur de inte förstärker laget.

På det hela taget tycker jag att Barca är det laget som blivit starkare sedan förra säsongen.Vi har inte tappat något(läs Keita) och värvat ems bästa vänsterback.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 12:40
Vi har haft den tunnaste truppen de senaste åren och hur har det gått? så nej allt handlar inte om att handla nya spelare.

Att vi förlorade ligan förra året berode på motivation
Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 12:39
Vi har haft den tunnaste truppen de senaste åren och hur har det gått? så nej allt handlar inte om att handla nya spelare.

Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 12:38

Barcelona Bàckis
2012-08-16 12:36
I.Cuenca

En hel del.

2008/2009 - Dani Alves, Pique, Henry(07) Ligan, CL, Cupen

2009/2010 - Ibrahimovic (Ligan, VM)

2010/2011 - David Villa, Mascherano (Ligan, CL)

2011/2012 - Cesc, Alexis (Cupen, VM)

Utan dessa värvningarna tror jag faktiskt inte vi hade vunnit alla de titlar vi faktiskt har. De spelar stor roll, hur duktiga talanger vi än får fram.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 12:11
Barcadinho.

Samt vilka nya spelare har varit avgörande för våra framgångar de senaste åren?
Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 12:10
Barcadinho.

Så du menar att våra framgångar de senaste åren beror på att vi handlat in nya spelare?
Barcelona Barcadinho.
2012-08-16 12:01
@I.Cuenca:

Det är klart att värvningar gör en skillnad. Det är inte precis en nyhet.
De allra flesta stora lag vinner sina titlar tack vare förstärkningar utifrån, inkluderad Barca. Real vann ligan sist eftersom de har värvat o förstärkt sin trupp i alla positioner, ju tom bänken. Modric kommer bli en tillgång, på bänken eller inte.
Di Maria var skadad förra säsongen under en period. Det kan hända igen eller Özil eller vem som helst. Dock har man en backup av absolut högsta rangen.
Jag är inte alls så säker som en del här att Modric hamnar på bänken.

Men det är inte officiellt än. Vi kan avvakta.

Däremot har Barca brister i sin trupp. Jag har tagit upp det för en vecka sen. Orkar inte skriva om allt. Jag letar på mitt lag men jag är också realistisk. Däremot säger jag inte att Real vinner ligan, utan att de ökar sin möjlighet med en vassare trupp. Enkel Matematik.
Barcelona koeman92
2012-08-16 11:59
@Deulofeu:

Men du förstår väl att finalisterna, respektive vinnarna i CL får mer pengar att värva för än de som åker ut i semifinal? Det, och plus att som alla vet så håller Spanien på att bli det nya Grekland och både Barca och real har skulder på över 5 miljarder kronor.
Barcelona koeman92
2012-08-16 11:51
OT

Såg ni Wernbloom igår? J*vligt ful spelare och dålig förlorare. Sparkade ner både Neymar och Pato igår och ändå klagar han på att Brasiliens straff var feldömd. Dessutom gjorde han det med flit och erkände själv att han borde ha haft rött kort.

Inte konstigt att killen är Real Madrid fan! Tillsammans med Pepe och Marcelo skulle dom bli största psykogänget!
silvano
2012-08-16 11:30
Gick silva in igår son vänsterback? eller hur spelade spanien,ngn som
vet. Tacksam för snabbt svar
Barcelona The Reporter
2012-08-16 10:24
Messi och supporter händelsen ifrån gårdagen :)
Barcelona I.Cuenca
2012-08-16 10:10
Barcadinho.

Varför är det en dålig nyhet för oss?

Varför ska vi bry oss vad Madrid värvar, vi är ju ändå störst :-)

Att börja bry sig om vad andra värvar är detsamma som att inte lita på sitt egelt lag. SLUTA MED DET
Atlético addeh
2012-08-16 09:57
Deulofeu

Stämmer det att Llorente och Martínez drar från Athletic bör de gå efter Beñat i Betis och Agirretxe i Sociedad. Då skulle de fortfarande ha ett otroligt slagkraftigt lag. Med Beñat på mittfältet hade de dessutom fått ett betydligt mer spelskickligt sådant. Fast då gäller det att Bielsa (om han ens blir kvar) kan skola om någon av Ander och Beñat till en defensivare roll. Hade kunnat bli bra.

Men visst, det går inte ersätta lagets två största stjärnor bara så där. Framför allt rent statusmässigt är det otroligt sorgligt. Däremot behöver det inte betyda att de faller igenom fullständigt.
Barcelona DM1982
2012-08-16 09:43
@Deulofeu:

Så det lag som har värvat mest är det lag som har lyft sig mest?

Annons: