/spanien/barcelona/forum/8723.aspx/spanien/barcelona/forum/8723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-08-18 19:45
Éluc Jag vet och det stör mig som fan. Är skälv av en annan åsikt och vill inte att det åter igen bantas ner till 20-21 som Pep hade på slutet. Jag vill att det finns lite alternativ i truppen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-08-18 19:45
Välkommen Song! Grym värvning.
Barcelona koeman92
2012-08-18 19:42
Welcome to FC Barcelona Alex Song!
Barcelona Andresito
2012-08-18 19:37
Capoué? Song har något som Capoué aldrig kommer få i ett lag som Toulouse; erfarenhet om att ha varit med om stora matcher. Vem skulle ni slänga in i ett Clásico om Busi varit avstängd? Song eller Capoué? Ser egentligen ingen som alls fördel i att köpa Capoué även om han gått billigare. Ledningen har ju satt upp en transferbudget, då är det bäst att använda sig av den och värva spelare som är fullt utvecklade än att värva spelare som inte mött bättre motstånd än Lyon..
Barcelona Blaugrana91
2012-08-18 19:35
ViscaBarca1899

€55 Miljoner.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-18 19:29
Man märker att det finns vissa som hellre skulle vilja se en värvning av Capoue en denna värvning av Song. Nu har jag väldigt dålig koll på Capoue och aldrig sett han spela en match men jag har svårt att tänka mig att han besitter samma kvaliteter som Song. Eller att han i alla fall inte är lika bra på sin grej (vad nu det är?) som Song är på att göra det han är bra på. Visst, Capoue för en summa på under 10M€ låter väl bra men för mig är klassen på spelaren viktigare än priset. En Song för 19M€ känns därför som ett bra pris för en spelare med hans kvaliteter och för hans roll i laget.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-18 19:28
Undrar om inte Tito Vilanova tänker spela Song som mittfält och kanske Busquets som back. Alla här tänker tvärtom. Snabb fråga bara. Är Modric klar för Real eller bara på gång
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-18 19:27
Jag har hela tiden hoppats att dos Santos skulle få chansen att var Busquets reserv pga att han alltid visat stor lojalitet mot Barcelona samt haft en stor potential. Men nu när Song är officiellt klar känns det som antingen lån eller sälja med buy-back-klausul är troligast. Kan inte se att Jona får så mycket speltid. Rangordning på pivoteplatsen lär ju vara:
1. Busquets
2. Song
3. Mascherano
Inga spelare som är jätteenkla att flytta på direkt. Sedan har vi även Xavi och Thiago som bägge två kan hantera pivote-rollen.

Barcelona Éluc
2012-08-18 19:24
Rambla~

Barcelona har aldrig velat ha en bred speltrupp, i alla fall under dem senaste säsongerna.
Barcelona Rambla~
2012-08-18 19:21
Jag vidhåller fortfarande att 19m för Song är en onödigt stor utgift. Det går att hitta klart dugliga alternativ för halva summan. Det förvånar mig inte det minsta om Wenger på måndag värvar Capoue för €8m.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-18 19:18
Någon som vet hur många miljoner barca värvade spelare för ifjol
Barcelona Rambla~
2012-08-18 19:10
Dessvärre vill man nu göra sig av med spelare. Afellay, Fontas och JDS ligger risigt till. Spelare som själva inte vill lämna. Ja, att ha en bred trupp är inte Barcas grej tydligen. Jävla skit. :P
Barcelona Blaugrana91
2012-08-18 19:10
Någon som vet hur mycket pengar Barca "pumpat" in i Arsenal dem senaste åren? Vi lär ju vara deras största ägare? Haha
Barcelona Zamboza
2012-08-18 19:08
Läste ett twitter inlägg från Arsenal forumet och enligt den vill barca använda Song både som mittfältare och mittback. Det förklarar saken ganska bra. Han lär nog få lira en hel del under säsongen. Då har man en mittback till och det lär inte bli fler köp, vilket jag tycker är bra.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-18 18:53
Jag är mycket nöjd med värvningen. €19M för en spelare som Song är riktigt bra, han hade trots allt 3 år kvar på sitt kontrakt med Arsenal så som sagt att då få honom för €19M är mycket prisvärt.

Alba €14M och Song €19M är en väldigt bra, totalt €33M för två klasslirare, och förra året Cesc €29M och Sanchez €26M, totalt €55M. Många klagar på ledningen när det kommer till transfer, personligen tycker jag att dem har gjort ett grymt bra jobb hittils.

Som sagt €33M, innebär därmed att vi inte spränger budgeten för första gången på ett par år. ;)
Finns med andra ord ännu mer pengar till Neymar nästa sommar. När han sen anländer är laget i princip komplett för ett bra tag framöver.

Nu kommer Mascherano att räknas ännu mer som mittback, Song i sin tur blir en mycket bra backup till Busquets och Bartra kommer få mer speltid.
Vi har dessutom fått in en fantastiskt spelare som Jordi Alba.

Lyckad Silly Season i min mening! (För jag antar att vi värvat klart?)
Barcelona Siempre Barça
2012-08-18 18:47
Tänk om vi får in Sakho för mindre än 20miljon euro innan 31e.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-18 18:45
Någon som vet lite om hans snabbhet? De gånger jag har sett han spela så blir man osäker om man ska uppfatta honom som dn snabb spelare eller inte.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-18 18:44
Alex Song är nu officiellt värvad. Han kostar motsvarande 151 miljoner kronor och skriver på för 5 år. Zubiii är fan grym på att värva. Både Alba och Song för mindre än 300 miljoner. För er som tvivlade på Zubi om hur sköter sitt jobb, In you're Face säger jag bara.
Barcelona Éluc
2012-08-18 18:41
Det är väl fyra nummer som inte är fördelade än? 12, 15, 19 och 25? Bartra, Dos Santos, Montoya och Song lär då dessa nummer. Muniesa får i alla fall vänta tills januari innan han får sitt, och Tello är ju inte ens registrerad som A-lagsspelare?
Atlético addeh
2012-08-18 18:39
westinho

Nej, att värva från en engelsk klubb för de summorna är förstås bra. Och ser man ur den synvinkeln att han är billigare än vad Henderson var för Liverpool är han ett kap. Det är just att han inte kommer vara någon startspelare som jag hackar upp mig på. Jag tycker att vi redan hade hyfsad täckning bakom Busquets - även om det inte fanns något tokgivet alternativ, utan flera aspiranter. Diggar även Jonathan dos Santos. Det här lär kosta honom en A-lagsplats.

Hade hellre sett Étienne Capoue för en billigare peng.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-18 18:39
Var är de som klagade på zubi så mycket? Alba och song för ungefär 300 miljoner! Tålamod lönar sig. :)
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-18 18:38
Vem skulle gå före Song ifall att Busquets inte är tillgänglig? Inte fan gör JDS det iaf, ledningen skulle aldrig lägga 19M euro på en spelare om det redan fanns egna spelare som motsvarar behovet.
Barcelona Qanii
2012-08-18 18:37
Till alla er som tvivlar Song kan jag bara säga, vänta tills killen har spelat eller tränat med laget åtminstone . Ni dömer honom redan som om han har gjort 20+ matcher.. Han har knappt landat i Barcelona och ni börjar skrika ut saker som "bänkspelare". Song är ingen bänkspelare och han kommer defensivt konkurrera med sergio om dm platsen... Jag tror och hoppas att han kommer att formas och slipas till en underbar pärla där han får utvecklas och spela med världens bästa spelare. Ge killen en chans och låt honom spela in sig i laget för det kommer ta ett tag. Kolla på Fabregas som beklaga sig över hur svårt det var taktiskt att anpassa sig till barcelonas spel.

Vad skulle ni vilja ha istället för Song då?Agger?m'vila? eller capoue? Agger håller inte i la liga han är för aggresiv och oteknisk. Mvilla tampas med attityds problem och capoue hade kanske fungerat men han är lite för grön.. Song var hur underbar som helst i arsenal förra året som en defensiv playmakers. Idag beklagar ni över Song och imorgon när han plockar bort spelare och spelar bra så kommer ni säga - Ahh jag har alltid velat ha Song. Fan vad bra han är vissa han skulle göra succé här. Som sagt avvakta och håll igen truten.
Atlético addeh
2012-08-18 18:34
westinho

Klart han kommer få speltid. Han är riktigt bra. Gillar dock inte att vi värvar för de priserna när det bara gäller en spelare som kommer sitta på bänken. Visst, han kommer spela, men knappast peta Busquets. Frågar är hur självskriven han är som nummer två?

Hade hellre sett Étienne Capoue som är året yngre och hade gått för en billigare peng.

Nåja, det försämrar förstås inte vår trupp. Ser nästan oförskämt bra ut nu.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-18 18:33
I våras sa de flesta att prio ett var att köpa in en mittback, det snackades om Martinez, Hummels, Vertonghen mfl. Hade vi bestämt oss för Martinez, som var närmast enligt alla rykten, hade det hamnat på runt 400 miljoner, för EN spelare. Idag sitter vi och summerar SS med Alba och Song som nyförvärv, för c.a 320 miljoner för båda !

2 grymt bra värvningar, fan va nöjd jag är ! Skulle inte festat ikv men nu får det fan bli det endå som uppladdning inför imorgon ! VISCA
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-18 18:32
addeh jag tycker du är lite väl hård mot Song, följer du ens Arsenal? Han är en klasspelare. Han kommer få spela mer än du tror. Dessutom är han ung och hade ett par år kvar på kontraktet. 19 miljoner euro för en sådan spelare är inte så mycket dessa tider.

Tror han får nr 12 eller 15.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-18 18:31
Fan va glad jag är nu när Song är färdig :).
Barcelona oxfilé
2012-08-18 18:30
Är sjukt nöjd med värvningen om jag ska vara ärlig. Nu är laget komplett och redo för säsongen!!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-18 18:28
Mycket nöjd med värvningen av Song, 19 miljoner euro ser jag som en rimlig summa för en rotationsspelare av hans kaliber!
Barcelona Barcadinho.
2012-08-18 18:28
Kanon bra att vi har fått en ersättare för Keita med flera bra kvaliteter. Han kommer tillföra fysiken om inte annars, vilket kommer behövas i flera drabbningar. Mascherao blir i så fall mer permanent mittback och det är bra att ha honom där när vi inte vet hur Puyi klarar sig en hel säsong och vilken form Pique kommer att ha. Busquets behöver inte heller spela precis hela tiden.
Välkommen Alex Song.
Annons: