/spanien/barcelona/forum/8721.aspx/spanien/barcelona/forum/8721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2012-09-22 21:21
Folk som säger att Song är hästlängder bättre än Bartra på mittbackspositionen har nog inte sett mer än 3 fotbollsmatcher i sitt liv.. Herregud
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:20
@westinho - Sergio #16:

Åldern spelar roll så tillvida att man inte ska stressa med de yngre. Song kommer nog klara av det här alla tider, lugna ner er nu.
Barcelona Rambla~
2012-09-22 21:19
Jag blir ju inte precis förvånad att Song går in som mittback. Inte efter Titos kommentar efter matchen mot Spartak där han sa att Song inte enbart värvades som mittfältare utan just för att kunna täcka upp som mittback. Jag gillar verkligen inte den här fixa idéen som både Pep och Tito har att tvunget göra om mittfältare till mittbackar. Jävla skit är det rent ut sagt, de håller inte mot toppmotstånd. Ännu mer korkat blir det när inte våra riktiga mittbackar ens får chansen mot sk enklare motstånd. Stackars Bartra, hur måste inte han känna sig nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
Har folk allvarligt svårt att förstå att Tito försöker spela in Song till El Clasico och viktigare möten? Allvarligt talat, det viktiga är att göra honom bekväm i mittbacksrollen till Pique och Puyol är redo eftersom det verkar som både missa clasicot.

Song är hästlängder bättre än Bartra, oavsett positiion så det är självklart logiskt att Song behöver få speltid på mittbackspositionen för att vara redo för tyngre möten än Granada.
Barcelona Éluc
Det verkar inte vara en 3-4-3-uppställning enligt hemsidan, men man får väl vänta tills matchen börjar innan man får en bekräftelse.
Barcelona Blaugrana91
2012-09-22 21:18
Hmm jäkligt konstigt att Tito väljer att bänka Barta och istället spela Song som mittback.

För det första är Bartra bättre som mittback och han behöver speltid, denna match är väl perfekt?
Song är bättre på mittfältet, vi har ju sett att han imponerat då han spelat där.
Busquets kan väl få vila?

Tydligen inte...

Hoppas vi blir positivt överaskade.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-22 21:17
@DM1982:

Saken är att Song inte ens är bra som mittback. Alldeles för seg och dålig positionsmässigt. Bartra är en ordentlig mittback, en jävligt bra sådan. Åldern ska inte spela någon roll.

Hoppas i så fall det är som 1.70-ligan säger, en 3-4-3 uppställning.
Barcelona MissyaPep
Men lugna ner er vafan. Visst hade jag också velat ha Bartra i mitten ist för Song men vi behöver inte leka att vi kan bättre än Tito. Han kommer få speltid det e jag säkert på. Varför ska vi underskatta Granada? Vi vet ju hur jobbiga dom var senast på Camp Nou. 5--3 matchen.
Barcelona Grimaldo
Alla såg hur klumpig Song var som mittback mot Spartak Moskva. Bartra måste få förtroende för att kunna utvecklas. Jag hoppas nu att han byts in.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-22 21:16
Jag tolkar det som att Song är fjärde alternativet som mittback framöver (efter Puyol, Masch o Pique). Tito uppskattar Songs erfarenhet gentemot Bartras erfarenhet.
Men han gör en missbedömning här. Det är inte så lätt att uppfostra om en mittfältare till en mittback. Det är en större skillnad än vad han verkar tro.

Men jag hoppas så klart att Song gör ett bra jobb ikväll som mittback. Däremot kommer jag inte bygga för mycket på dagens match prestationer jämfört med vad det väntas för Song i Sevilla o Madrid.

Och vilka signaler han sänder till Bartra - ju du unge man, du kommer att starta i CdR.
Atlético addeh
2012-09-22 21:15
Känner inte för att titta på matchen nu. C More får gärna köra Elitserie-snack i fortsatt tre timmar.

Aldrig någonsin varit så missnöjd med en startelva. Aldrig. Tro mig, det säger en hel del. Det är skillnad när en spelare som Thiago inte startade när han var på väg fram, han är ändå mittfältare, och fick emellanåt hoppa in i andra halvlek.

I Bartras fall är det svårare. Han är mittback, vilket är ett byte som oerhört sällan sker. Visst, skulle man leda med 4-0 kanske Bartra får en kvart-tjugo minuter, men det hade spelat mindre roll i den här matchen. Han borde fått starta. Det finns ingenting som skulle kunna få mig att ändra den åsikten.

Fortsätter Tito spela Song så här ofta kan man åtminstone säga att han ersatt Keita på ett bra sätt...
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:14
Nu slog det mig att vi kommer säkert spela 3-4-3 ikväll.
Barcelona Blaugrana91
2012-09-22 21:14
Medlemmarna har röstat hurvida en omröstning ska avgöra Camp Nous öde.
Rösterna var fördelade:

490 röstade för beslutet
34 mot
26 blankt

En omrötsning kommer alltså att avgöra om Camp Nou totalrenoveras eller om en ny arena byggs.

Personligen så tror jag ändå att jag föredrar en totalrenovering av Camp Nou allafall så här på förhand, men samtidigt får man vänta tills ev. bilder och ritningar kommer.
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:13
Nästan så att man hoppas på en 2 veckors-skada på Song ikväll. Då lär väl Tito inte ha något annat val än att spela Bartra - Mascherano som mittbackar mot Sevilla, Benfica och Real.
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:12
Lugna ner er, det är tydligt att Song förbereds för att spela mittback nu när våra ordinarie är borta. Att det alltid ska stressas så överdjävulskt hela tiden med de yngre, det kommer funka fint det här.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:10
Eluc

Jag vet inte vad jag gör om man gör om Song till en mittback bara. Att man gjorde det med Mascherano, fine, det var förståeligt med tanke på omständigheterna. Och han har gjort det väldigt bra... men Song är och kommer alltid att vara bäst på mitten!

Om man gör om honom till mittback och förpassar Bartra till frysboxen, kan det vara det sämsta agerandet från Barca i modern tid. Man förstör inte bara två spelare, utan till råga på allt lät man bevisligen bli att köpa hit vad vi verkligen behövde. Fyfan
Atlético addeh
Herrejävlar. Vad är felet på Tito. Vår kanske bästa spelare under försäsongen har ännu inte fått spela en endaste minut. Även om Piqué och Puyol hade varit skadefria hade jag velat sett Bartra starta den här matchen. Särskilt nu.

Nä, det här är fruktansvärt uselt. Det är nästan, notera nästan, jag hoppas Song gör bort sig ordentligt i dag. Usch.
Barcelona LeoMessi
Jag hoppas innerligt att Song gör bort sig totalt och kostar oss poäng. Då kommer jag inte anklaga Song utan Tito.
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 21:09
När det gäller försvaret så tar vi hellre ålder före talang. Kvittar om bartra är 10 ggr bättre än Song där. Song är äldre så han måste vara mycket bättre back en än bartra. Barca-logik
Barcelona grande jw
2012-09-22 21:07
VARFÖR BÄNKAR MAN BARTRA ÅTERIGEN? Jag blir fan inte klok på det här. Jag skiter fullständigt i om Song gör en gudomlig insats. Vi har en stor mittbackstalang i Bartra och när i helvete ska han få spela om inte hemma på Nou Camp mot ett ganska behagligt motstånd: Granada när både Puyol och Pique är skadade. Jag fattar verkligen inte.

Vad är problemet!?!?!?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-22 21:07
Där sjönk Tito i mina ögon.
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 21:06
Tello verkar vara den ende talangen som får chansen. Oavsett hut han presterar
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:06
Det är verkligen bäst för Tito att Song gör en sjuhelvetes insats som mittback, men även det skulle nog inte övertyga mig om att det här var det bästa alternativet.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-22 21:05
Hoppas Batra kommer in i andra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:04
Okej, ingen Bartra? WTF? Sluta spela Song som CB för helvete, det är på mitten han hör hemma. Gör han inte till en ny Mascherano!
Och Bartra? Han har all rätt i världen att vilja lämna snart. Makalöst. Har han sett yrare ut än en hörna på träningarna eller vad är det frågan om egentligen?
Barcelona LeoMessi
Men herrejävla Gud Tito! Hur jävla svårt är det att ge chansen till bartra? Han kan inte vara sämre mittback än song
Barcelona Éluc
Fan vilken härlig elva det hade varit om Song hade spelat på Busquets position och Bartra hade således kunna spela brevid Mascherano. Helt obegrepligt hur Tito väljer att bänka Bartra igen.
Barcelona 1.70-ligan
addeh

Rent spontant känner jag mest för att renovera om Camp Nou. Det känns mest rätt både i hjärtat och snåltarmen. Men jag tror jag skulle kunna låta mig övertalas till att bygga nytt och gilla det också, om det nu blir det man beslutar.
AndreD - General Pardon
2012-09-22 21:03
För HELVETE varför starta inte Bartra???
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:02
Så ingen Bartra?!
Annons: