/spanien/barcelona/forum/8717.aspx/spanien/barcelona/forum/8717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2012-08-19 05:05
Tänkte kommentera på er värning av Song. 19-20 miljoner € för en DM som är bristande i det defensiva spelet och som allt som oftast kommer att få sitta på bänken eller hoppa in sista 10 á la Keita. Eftersom jag följer premier league rätt nära så kan jag direkt konstatera att många av er kommer att bli väldigt besvikna när ni får se Song's första touch och den goda tekniken som ni lovordar.

Varför satsar ni inte på att ersätta Keita med Mascherano som jag tycker är en otroligt bra mittfältare och istället värvar in en riktig mittback? För Song som mittback är något ni kan glömma redan nu, hans taktiska kunnande håller inte tillräcklig klass för att spela mittback i Barca.

Fanns så många bättre alternativ på marknaden än Song (men jag antar att Barca gillar att värva spelare från Arsenal då de fostrats i liknande spel och av Wenger som delar liknande filosofi.)

Ni har redan nämnt Capoue som ni säkert hade kunnat få för halva priset och som ni sedan hade kunnat sälja vidare med god vinst.

Även Yann M'vila som Wenger förmodligen kommer värva nu är en mycket bättre fotbollsspelare än Song.

Sen har ni också min favorit Moussa Sissoko som är en ung DM som redan nu tillhör Franska ligans bästa på positionen, född 1989 dessutom. Riktigt grym spelare som påminner mycket om Yaya i sättet han kan dominera ett mittfält.

Till och med Romeu hade varit ett bättre alternativ i mina ögon.

Jag hoppas ni inte blir helt ilskna, det är bara min åsikt angående värvningen av Song, lätt att man blir besviken när man höjer en rätt medioker/OK spelare till skyarna och sedan får se honom spela.
Coach pep.
2012-08-19 03:52
Song må ha varit PL:s bästa passningsspelare men hans defensiva kvalitéer är inget vidare ärligt talat. Som vissa redan nämnt har han bristande taktisk disciplin och även dåliga tacklingar vilket gör att värvningen känns ologisk för mig. Vi är inte i behov av hans offensiva kvalitéer, och jag tror inte heller han har det som krävs för att omformas till mittback likt Masch. Jag blir fan mörkrädd när jag tänker på Song i vår backlinje eller på Busis position. Den här mannen gör sig helt enkelt bäst som playmaker högt upp i banan. Han kan bytas in och bryta mönstret ifall det låser sig vilket i alla fall får ses som positivt. Sen är han ju över 1.80 också. :P

Men i övrigt tycker jag vi kunde sparat pengarna.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-19 02:58
@Barca4eva:

Mena 18:e blev lite förvirrad där.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-19 02:56
FC Barcelona - Greatest Moments

Rekommenderas!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-19 02:19
Haha, Man City råkade lägga ett 30M€ bud på Messi. Hur fan kan man "råka" lägga ett bud. Trodde bara sånt kunde hända på Fifa.
Barcelona Barca4eva
2012-08-19 02:07
Diar Iniesta Shekha Du skrev inlägget den 19:e?
Postat via SvenskaFans-appen
DivineNerd(Man utd fan)
2012-08-19 01:51
Tror inte ni behöver vara oroliga över Song värvningen. Song är en spelare strax under de allra bästa på sin plats och kan säkert bli ännu bättre i Barcelona. Kan användas i Xavi rollen, Busquets rollen eller som mittback. Tror han kommer få samma typ av roll som Macherano haft och kan bli väldigt viktig vid eventuella skador. Det kommer säkert ta honom ett tag att vänja sig vid det nya spelsättet men Song kommer kunna vara en rotationspelare i många år framöver.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-19 01:09
Folk som ifrågasätter Songs defensiv, hur vet ni att han är tänkt som renodlad DM? Som jag ser det så är han en direkt ersättare för Keita, en box till box spelare precis som ni ser honom, men med mycket bättre passningsspel än Keita.
Barcelona Mido
2012-08-19 00:31
Tycker att song är en kanon värvning, han en Yaya typ, bra på huvudet å hård i när kamperna, d e d vi behöver...
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-19 00:31
barca show

Songs offensiv är det absolut inget fel på, där har vi fått in en riktigt bra förstärkgning. Däremto i defensiven och possionspelet är jag mer orolig.
Barcelona Éluc
2012-08-19 00:29
"Tycker att man borde skita i att komentera köpet och välkomna spelaren och se hur han används och hur han presterar under säsongen."

Eller hur, vem fan är han som förbehåller sig rätten att kommentera en av Barcas värvningar på ett Barca-forum?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-19 00:28
Enligt Barcastuff så var Xavis debut i tävlingsmatcher mot Mallorca för 14 år sedan den 18 augusti (idag alltså). Och idag var jag på marknad och köpte just en Xavi tröja från säsongen 11/12. Xavi för el-fucking-presidente.
Barcelona Barclasico
2012-08-19 00:07
njut av videon !
Barcelona barca show
2012-08-18 23:57
Frodo (Barcelona) Fattar inte att du tycker det var dyrt. song är en klass spelare och priset han köptes för är perfekt och hur han kommer användas kommer vi se under säsongen nu när tito är tränare. Jag ser fram emot song. killen kommer stärkas enormt och om du vill ha en stark spelare i luften och fötter och kroppen så har vi köpt den rätta song är en tung spelare som kommer sätta många lag på plats och just honom behövs i laget. attityden och styrkan i mittfätet samt att han är teknisk och bra passningsspelare. så jag tror vi gjorde kanon köp. angående cesc tycker jag att vi alla vet att barca är världens bästa lag och bästa mittfält med passningsskickliga spelare som xavi iniesta osv. cesc är en utav dom med och köpet kommer säkert hjälpa cesc mer. och thiago är underbar. alltså älskar honom men just song behövs för att ha lite olika spelar typer. Tycker att man borde skita i att komentera köpet och välkomna spelaren och se hur han används och hur han presterar under säsongen.
Barcelona Sentuary
2012-08-18 23:49
Förstår inte hur vissa är missnöjda med värvningen. Vi har nu helt klart Europas starkaste lag, allting är komplett. Ni som klagar måste vara dumma i huvet
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-18 23:33
Tarrak

Alltid lika kvicktänkt ;)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-18 23:15
Frodo Varje gång jag läser något du har skrivit så tänker jag alltid "word". Folk tror att Song är en renodlad DM. Det kanske stämde för 1-2 år sedan då han fungerade som städgumma på Arsenals mittfält men de senaste året så har han utvecklats och kör numera mer box2box och har visat kvalitéer som bra teknik och bollkontroll. I dagsläget hade jag mycket hellre använt honom som CM än mittback. Det är också den anledningen som befogar de 19m man betalade för honom. En duktig spelare, versatil, kan spelsättet. Men nödvändigt köp? Njaa, tycker det känns lite överflödigt. De pengarna kunde man lagt på annat.
Barcelona Riiio!!
2012-08-18 22:52
Alla som snackar om priset hit och priset dit borde kika lite på Mascherano och hur det gick för honom. Killen kom med inställningen att han vet att han kommer nöta bänk blandat med spel och se hur det gick. Han är nu helt spikad i startelvan och en av lagets bästa förra året. Tror han kostade runt 22-24 milj euro. Så detta med Song är helt perfekt! Säsongen är lång och han kommer få speltid, sen om Busquets skulle gå sönder ett längre tag så kommer vi fullständigt älska denna värvning!

Som jag sa igår, en Yaya light och detta kan bli bra på sikt!
Barcelona Frodo
2012-08-18 22:49
Jag tillhör den lilla skara som inte är nöjd med värvningen. Song är mer av en box-to-box spelare. Som pivote har han dåligt positionsspel vilket är en oerhört viktig egenskap att ha i Barca där ytterbackara fyller på. På de offensiva mittfältsplatserna har man Xavi, Iniesta, Thiago och Cesc så varför köper man in en spelare vars optimala position är där?

Som mittback blev jag inte imponerad av honom de få gånger han spelade där men om det är någonstans han ska lyckas så är det väl där.

Klubben har alltså köpt en backup för 19 miljoner euro. Det är en alldeles för saftig summa. Song kommer knappast att vara "ett alternativ" till Busquets som vissa här på forumet vill få det till. Om Yaya och Mascherano var backups till Busquets så kommer Song också att vara det.

Det finns även vissa som pekar på att han är en duktig passningsspelare. PL-hypen fick folk att tro att Cesc var världens bästa passningsspelare. I Barcelona är han lagets femte bästa passningspelare.

Jag hade hellre sett att man lagt pengarna på en ordentlig mittback än ytterligare en mittfältare när vi redan har tusen sådana. Vi saknar längd i laget vilket kommer att bli viktigt vid fasta situationer.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-18 22:33
Jaha då var Song klar. Då får man strunta i att det inte är den spelartypen jag helst hade sett ansluta, utan välkomna honom med öppna armar! Det är en klasspelare vi får och priset är helt ok. Tror han bidrar med mycket och jag ser fram emot att se han trycka till i närkamperna i nästa clasico. Att bartra lär få mer speltid är också ett stort plus! Nu lägger vi silly season bakom oss och siktar på ligan!
Barcelona Rambla~
2012-08-18 22:26
Stämmer bra det, fick tipset från @barcastuff.

Nu fillmtajm. :)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-18 22:22
Den här är lite smårolig :

Cesc (then at Arsenal): "Teammate with worst dress sense? Alex Song. A disaster, a complete disaster. He thinks he's fashion." [sky]
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-18 22:21
Rambla

Även jag gjorde det haha! Fick tipset från Barcastuff, där även du förmodligen fick reda på att det var hans favoritfilm..

"Romeo Must Die" is Alex Song's favourite film (trailer: http://youtu.be/4R7O2A8R63A ). His favourite actor is Steven Seagal. [arsenal.com ]

Barcelona Éluc
2012-08-18 22:21
Rambla~

Det är Song-hysteri på Barcastuff.
Barcelona Rambla~
2012-08-18 22:13
Så där ja, nu har jag laddat ner Songs favoritfilm, Romeo must die. Haha, tänkte att jag skulle se den för det var länge sen jag såg den. :P
Barcelona Rambla~
2012-08-18 22:06
B-Guden

Det är klart just för att deras kontrakt säger så. Sen så har man hela tiden sagt att ett slutgiltligt beslut tas efter försäsongen. Det innebär alltså att dessa spelare måste visa Tito under sommaren att de hör hemma i A-truppen.

När det gäller Song så tror jag inte han enbart är tänkt som backup till Busi. Jag tror mer att han är Keites ersättare och vi vet alla att han inte alltid spelade dm. Det samma gäller Song, han gick väldigt högt upp på mittfältet även i Arsenal. Lite av kritiken han fått av arsenalfans är ju att han slarvat med sina defensiva ujppgifter.
Barcelona B-Guden
2012-08-18 21:57
@L.A.M Nr 10:

är det ens klart att Bartra Montoya Muniesa och JDS har flyttas upp ?

Tycker allihop kan ta en säsong till i b-laget, med spel i a-laget.
Barcelona Smogen
2012-08-18 21:56
Tito fick de spelare han ville, ett 1a hands val i Alba och (som det verkar) ett 2a hands val i Song. Det bör han vara nöjd med. Nu är det bara att hoppas att Tito vet vad han sysslar med!
Barcelona tarrak
2012-08-18 21:55
@Josep Guardiola:

Jo, den leken passade inte dig något vidare så det är nog ett bra förslag. :)
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-18 21:49
@tarrak:

Sanningen, jag vill bara se bra fotboll så nu kan vi alla sluta leka ekonomer å barcas vägnar.
Annons: