/spanien/barcelona/forum/8716.aspx/spanien/barcelona/forum/8716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2012-08-15 12:05
@GerardPiqué3:

Cavani borde halverat sitt värde efter det brutalt dåliga OS han gjorde. Han var HELT osynlig. I ett sådant mästerskap bör man visa framfötterna om man nu är en "världsanfallare" i mitt tycke.
Barcelona The Reporter
2012-08-15 11:54
Agger: "There is one club who would make it very difficult for me to stay at #LFC. Barcelona would be great,they are the best in the world."
Barcelona Deulofeu
2012-08-15 11:31
Aftonbladets bibel ute rättvisa skipas Alba 5 samt med frågeställningen världens bästa vänsterback?

Marcelo Who? Coentrao who?

En bra guide ; )
Barcelona The Reporter
2012-08-15 11:27
Tjena Culés !

Tänkt o tippa idag. Har ni några bra tips? Argentina ska jag tippa på då Tyskland saknar en hel del spelare
Barcelona GerardPiqué3
2012-08-15 11:10
Napoli kräver 350 miljoner för Cavani, där borde vi definitivt slå till. Sen han slog igenom har jag drömt om att få se honom i Barca med Nr 9 på ryggen, bredvid Messi. Knappast en anfallare som är prio ett i sommar, men likväl en drömvärvning. Hade smällt av om han köptes!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-15 10:07
Läste en intressant artikel på totalbarca.com (se länktips för hela artikeln) angående La Ligas TV-avtal. Tydligen är den spanska ligans TV-avtal totalt värt £600m vilket kan jämföras med ettan Premier League (£1,3 miljarder), tvåan Serie A (£1 miljard) och trean Ligue 1 (£700m). Spanska ligan är alltså fyra i Europa när det kommer till värdet på TV-avtal. Engelska Premier Leagues avtal är alltså värt mer än dubbelt så mycket jämfört med spanska ligans och att franska ligans avtal är värt visar att något är fundamentalt fel med hur La Liga marknadsförs och säljs.

Även internt i spanska ligan är det oroligt och det har till och med ryktas om strejk bland övriga pga att Real Madrid och FC Barcelona tar hela 43 % av det totala beloppet vilket så klart inte är hälsosamt för ligan i det långa loppet. Dock menar skribenten här att lösning på ligans problem ligger mer i att höja det totala värdet på ligan och fördela dessa pengar på de övriga klubbarna än att ta pengar ”från” Madrids och Barças del;

”The solution lies less in how to divide the pie, and more in increasing the size of the pie.”
Barcelona Brolle
2012-08-15 08:48
Vet någon möjligtvis vilket hotell brassarna bor på?
Barcelona Smogen
2012-08-15 08:46
!Sergio_ Busquets!

Nyheten är att dom ska inför rättegång...
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-15 07:00
Culé hasta la muerte

Är inte det old news, eller har de gjort det igen?
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-08-15 06:49
"De franska fotbollsstjärnorna Franck Ribery och Karim Benzema krävs till rättegång, misstänkta för att de haft sex med en minderårig prostituerad"

"Enligt fransk lag är sex med en minderårig (under 18 år) prostituerad förbjuden och kan ge fängelse upp till tre år och böter på närmare 450 000 kronor."
Barcelona papillon
2012-08-15 06:14
Har aldrig köpt det där snacket från anglofiler i stil med "får se om han hade klarat sig lika bra i PL". Dom kan inte erkänna en spelares storhet förrän denne har spelat i PL. Eftersom målstatistik verkar vara det viktigaste nu för tiden så tittade jag lite på Michael Owens statistik. (03-04) Newcastle: 38 matcher 19 mål (04-05) real m: 45 matcher 16 mål (05-06) Nrwcastle: 11 matcher 7 mål Innebär detta att det är enklare att göra mål i PL? Inte många engelska spelare eller spelare från PL som riktigt lyckats bättre i La Liga. Owen, Woodgate, Gravesen, Henry, Hleb, Mc manaman, Lineker? Finns säkert fler som jag inte kommer på. Däremot verkar det ha gått bättre åt andra hållet. Nu senast tex Mata, Aguero, Yaya. Finns säkert fler som jag inte kommer på. Alla dessa har gått in i sina respektive lag och gjort det fantastiskt direkt. Ville egentligen bara komma fram till att anglofilerna "skjuter sig själva" i foten lite när dom sätter PL som en måttståck. Självklart har det skett misslyckanden åt bägga hållen men även de som lyckats.
Barcelona Neymar To Barca
2012-08-15 03:15
Inte för att jag är för värvning av Song men så fört Barca visade intresse och att han verkar när,, snackas det i Arsenal för rummet att han är överskattad För nån vecka sen vad han världens bästa DM
Barcelona Grande Barca
2012-08-15 02:42
haha real tidining o ändå leder ronaldo knappt
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-15 01:43
Det handlar trots allt om Marca. Låt bruden vinna på webben, alla vet vem som ska le mot fotograferna i 30 augusti och januari :)
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-15 01:04
Rösta på Messi flera gånger. Jag ska göra det 100 gånger för jag vill inte se äckel Ronaldo vinna.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-15 00:57
http://www.marca.com/debate/2012/08/2606/prevotaciones2606.html Gå in på länken och rösta på Messi. Messi ligger under självklart för det är ju en Madrid tidning. All in for Messi :).
Barcelona Rambla~
2012-08-15 00:29
@barcastuff: The meeting between sports director Zubizarreta and Tello's agent has ended. Renewal is close, Tello will not join Liverpool. [ser/ona fm] Yes, Tello stannar. Det enda kvar att diskutera är om han ska tillhöra a-truppen eller inte. Ger Barca med sig visar det vilken tilltro de har för honom. Ger Tello med sig och går med på B-kontrakt visar det vilket hjärta han har för klubben. Hoppas han går med på det. Blir ju högst till sommaren ändå. Han behövs även i Segundan, han och Deulo mot Castilla lockar verkligen. Sorry Liverpool, Tello ville inte lämna. :)
Barcelona FC Barcelona #10
2012-08-15 00:10
@Diar Iniesta Shekha:

13 miljoner PUND.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-15 00:05
Det lär väl bli Song nu, det luktar inte illa om det blir 13 miljoner Euro. OM han nu kommer så hoppas jag att han kommer för att vara ersättare till Keita Och inte på pivote rollen eller som mittback. Vi får väl acceptera läget, det enda fördelen jag kan komma på just nu med han är att han har lirat i PL och gjort det okej där. Men samtidigt har vi gjort värre affärer så..
Barcelona Vampíro
2012-08-14 23:54
Alex Song till Barça? Har hela tiden hoppats på att det skulle vara ett BS-rykte men nu verkar det vara på riktigt. Förstår inte varför Barcelona ska gå efter honom, han må ha en bra fysik men maken till yrare spelare får man leta efter. Det är bara att kolla på de matcherna vi mött Arsenal för att se hans totala brist på positionspel och värderingar på situationer, är starkt emot en värvning av kameruanen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-14 23:50
Alltså, Song är en jättebra spelare, men jag förstår inte heller hur han kan vara vår prio nr ett? Tito ville ju ha en mittback. Song är pivote som defensivast. Ofta lite högre upp i banan t o m
Barcelona Barca4eva
2012-08-14 23:49
Roja Man köper bussbiljetten utanför flygplatsen. Runt 10-20 euro tror jag att det kostade för mig, tur och retur.
Atlético addeh
2012-08-14 23:33
Frodo

Glöm inte Lobato heller.

Håller annars med dig, helt befängt. Framför allt värvningen av Luis Alberto, den förstår jag inte alls. Rodri lär försvinna, han var inte med under Englands-turnén. Hoppas även Kiko försvinner.
Barcelona fard
2012-08-14 23:28
Ber till gud att Song inte kommer. Vad fan ska han göra hos oss?
Barcelona Arsenal
2012-08-14 23:27
Ni får gärna ta honom och att vi ersätter honom med Mvila och Sahin:)
Barcelona Arsenal
2012-08-14 23:26

Samuel J C?@samuelj29060

Sky Sports News: Barcelona's offer for Song is at £13m, Arsenal will sell for £15m. Deal seemingly close. #AFC

Visa Svara
Retweeta

Favoritmarkera

3m Samuel J C?@samuelj29060

Sky Sports News: Barcelona vice-president Josep Bartomeu is in London to finalise a deal for Arsenal midfielder Alex Song
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-14 23:13
Helt random, men titta på vår BEAST till kapten!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-14 22:33
Grejen är ju att Tello kan spela hur mycket han vill med A-laget även om han är registrerad för B-laget. Men han kan inte spela en minut för Barca B om han tillhör A-truppen.
Barcelona Frodo
2012-08-14 22:30
Att ha Tello kvar registrerad i b-laget låter bra. Men hur klokt är det av ledningen och Eusebio att värva in tre anfallare (Joan Angel Roman, Luis Alberto och Sergio Araujo) samt flytta upp två från Juvenil A (Dongou och Miguel Angel) om man tänkt behålla Tello där?

Lägg till att man har Deulofeu som troligtvis är given starter i Barca B. Även Rafinha kan spela som falsk nia. Kiko och Rodri är fortfarande kvar på anfallspositionerna. Det är 9 spelare för 3 positioner om man exkluderar Rafinha som troligtvis mest kommer att spela som mittfältare. Man kan konstatera att planering aldrig tillhört Barcas starka sida.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-14 22:23
PMa om ni tycker det blir för OT ,, Uppskattas enormt.
Annons: