/spanien/barcelona/forum/8714.aspx/spanien/barcelona/forum/8714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-08-15 21:18
Ja du Messi, sämre straff går det nog inte att lägga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Piqué
2012-08-15 21:18
messi missa straff
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-15 21:17
Alves frisparkar är helt åt helvete som vanligt haha. Jävligt schysst utseende med skägget dock, gillar det!!
Barcelona MVP - 2011
2012-08-15 21:17
Leo borde sluta ta straffar..

Tysklands målvakt fick rött och reservmålvakten räddade straffen.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-15 21:15
Fuck, Martinez rökt alltså :( att han gick för 40milj euro är dock sjukt. Och nu lär väl inte Arsenal sälja Song. Vad sägs om att gå för cule-Agger?
Barcelona Rambla~
2012-08-15 21:03
Jag kommer nog aldrig förstå hur Arsenal kan gå med på att sälja RvP till ManU. Hur fan resonerar klubbarna i PL? Det finns inte på kartan att varken Barca eller Madrid ens skulle överväga att sälja halvsopor som Fontas eller Granero till varandra. Nu säljer de sin kapten och bästa spelare till den klubb de flesta arsenalfans avskyr mest. Helt obegripligt att det sker hela tiden i PL. Okej, dra nu inte upp Figo bara. Det var en viss skillnad där Perez löste hans klausul och en vidrig Figo. Barca kunde inget göra. I det här fallet har ju Arsenal suttit ner och förhandlat med United. Spelare som RvP ska fan inte kunna värvas från en av de värsta konkurrenterna. Fast Arsenal låter det ju ske varje sommar nu för tiden, tänker på spelarna de har sålt till City tidigare.
Rivaldo Ferreira
2012-08-15 21:02
Siempre Barça

22:30
Barcelona Siempre Barça
2012-08-15 20:53
Haha hur fan kan man köpa en spelare för 24miljon pund när hand kontrakt går ut om ett år, okej om han var 25 år gammal, men killen är snart 30 år. Hmmm, bra gjort fergi
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-15 20:49
POPCORNDAX PÅ NORTH BANK!!
Barcelona MVP - 2011
2012-08-15 20:43
"Cesc Fàbregas Soler ?@cesc4official
Im in shock!"

Gäller säkert RVPs transfer till United.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-15 20:39
"Alex Song has been told he can leave Arsenal. #AFC"

Nu händer det saker. Silly Season!
Barcelona grande jw
2012-08-15 20:39
@Myrran:

Om det här stämmer så är denna Silly season den sjukaste någonsin prismässigt. Okej att man kom upp i rekordbelopp för KLASSPELARE som Cristiano eller när Kaka eller Zlatan köptes från Milan, men dessa summor för spelare som Lucas Moura och nu Javi Martinez. Det är helt jävla sinnesjukt. Även om många av oss är kritiska till våra värvningar så är jag otroligt glad att vi sätter gränser och visar att vi inte bara böjer oss framåt och pungar ut, utan en minsta diskussion. likt PSG och Bayern.

Jag läste idag att de högst värderade spelarna i La liga var Messi €120, CR €100 och Iniesta €70. Men om vi går efter årets värdering av spelare är ju Messi och CR minst värda €1 miljard tillsammans. Minst....
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-15 20:26
Och där blev RvP klar för United, spännande.
Barcelona fard
2012-08-15 20:26
Då var det klart. Van Persie till United.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-15 20:23
Vilken tid spelar Spanien,?
Barcelona Myrran
2012-08-15 19:50
Enligt tyska Bild så har Bayern köpt Martinez för 40m€ nu

La Liga News ?@laliga_news
FC Bayern Munich have signed Athletic Club's Javi Martínez for €40m on a five-year deal (via Bild).

Dags att skriva av honom nu :(
Barcelona FC Barcelona #10
2012-08-15 19:42
@Grande Barca:

Speciellt Argentina @ 2.95, släng in en slant där ;)
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-08-15 19:21
Har redaktionen fortfarande semester eller? Ingen artikel på en vecka snart.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-08-15 19:20
Har bokat flyg och hotell helgen då Valenciamatchen spelas!!! Är folk här inne fortf säkra på att man kan köpa biljetter på plats där nere? Det är trots allt andra hemmamatchen för säsongen o säkert stort intresse, vad tror ni?

Och hur mkt tror ni det skiljer i pris på att köpa där nere eller boka redan nu?
Barcelona Grande Barca
2012-08-15 18:43
3.20 0-1 på brasilien och 2.95 på vinst för argentina ! två bomber eller vad säger ni?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-15 18:09
Man märker att majoriteten här inne är väldigt negativt inställda till en eventuell värvning av Song, sen kan man ju ifrågasätta hur pålitliga alla dessa rykten är eftersom Wenger dementerade det hela för någon dag sen. Men personligen skulle jag vara nöjd om Song kom till klubben, 15-20 miljoner € ser jag som ett rimligt pris för en spelare av Songs kaliber och enligt mig är det en klasspelare. En av de bästa defensiva innermittfältarna enligt mig, ett plus är också att han kan spela både i backlinjen och på mittfältet.
Barcelona GerardPiqué3
2012-08-15 17:51
Haha, får ta å byta nick nu asså. Först kom någon och hette Pique, en annan Piquenbauer och nu finns även en Pique3. Tröttsamt ;-)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-15 17:38
Hetfield Men som vi alla har lärt oss så spelar vi ju inte med någon däruppe i anfallet, cesc kommer kanske stå där i startuppställningen men det är inte så vi spelar i praktiken. Striker ytan lämnas öppet så att alla kan löpa in där med fart, cesc kommer förmodligen gå ner och möta sen spela kortpassningsspelet tills det är läge att slå den avgörande passningen som vi ofta ser. Jag är ett stort fan av falcao och diggar cavani men på det sättet som Tito har tänkt och spela så passar cesc perfekt för uppgiften. Sen på frågan om man vill ha falcao/cavani i laget för att bryta mönstret ibland, då är det såklart ett ja, utan tvekan.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-15 17:33
Men det var då själva helvete vad SPORT och MD har fått noja på Song. Är han verkligen så nära och det enda alternativet för oss? Man undrar

Jag har alltid gillat Song och många gånger tänkt att han vore bra för oss. Därför är jag inte helt emot att se honom i Barcas tröja nästa år, men han är definitivt inte överst på min lista. Han är inte den spelartyp jag suktar efter.. det t.ex fortfarande är inte omöjligt att varken Agger eller Javi Martinez spelar här istället. Hade blivit glad i båda fallen. Och får man drömma lite köper vi Capoue eller Hummels. Jösses, det finns ju massor av spelare därute! Både bra och prisvärda sådana. Sluta noja in så förbannat :P
Barcelona koeman92
2012-08-15 17:09
Tja! Någon som vet om det fortfarande finns biljetter kvar till Sverige-Brasilen? Har planerat att åka dit med farsan, men jag har fortfarande inga biljetter.

Tacksam för svar!
Barcelona koeman92
2012-08-15 17:09
Tja! Någon som vet om det fortfarande finns biljetter kvar till Sverige-Brasilen? Har planerat att åka dit med farsan, men jag har fortfarande inga biljetter.

Tacksam för svar!
Barcelona Hetfield
2012-08-15 17:08
Om det är planerat att Cesc ska spela centralt, så är det väl ändå bättre att ha en Cavani eller Falcao där, än att ha Cesc där.

Jag påstår inte att Cesc är dålig där, men om man ska köra på det sättet så är det väl lika bra att ha någon som är en striker.
Barcelona Barcaholic
2012-08-15 17:05
Hetfield

Hur skulle en Cavani eller Falcao passa in i dagens Barca då? Ingen utav dem lär precis göra succe på kanten.
Barcelona Hetfield
2012-08-15 17:02
Jag förstår inte riktigt på er som säger att anfallet är starkt för flera år framåt. Villa har inte mycket kvar, varken Cuenca eller Tello är några större stjärnor och Deulofeu är för ojämn och ung för att vara i närheten av en plats i A-laget. Även om Neymar kommer så blir det fyra anfallare (om man inte räknar med Cesc dit).

Dessutom så är alla anfallarna av ungefär samma spelartyp, korta och tekniska. Det behövs någon som bryter mönstret, en Cavani eller Falcao.
Barcelona Pique3
2012-08-15 16:47
Är Song så dålig som mittback som alla verkar påstå?? Såg nåt tidigare inlägg om Falcao eller Cavani som ersättare till Villa. Håller helt med det vattnas ju i munnen när man tänker på en sydamerikans trio där framme!
Annons: