/spanien/barcelona/forum/8713.aspx/spanien/barcelona/forum/8713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2012-08-18 21:22
Jag brukar vara emot Arsenalvärvningar, men tror Song har alla möjligheter att bli en bra rotationsspelare i Barcelona. Som bekant är ju Arsenals spel inte helt olikt Barcas, så han behöver ju förmodligen inte lika lång tid att anpassa sig som tex. Capoue förmodligen skulle behöva.
och visst, värvar man en spelare kommer han ju ta plats från en ungdomsspelare, men vem här inne vill se JDS starta ett Clasico i år?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-18 21:22
Välkommen Song!
Barcelona Deulofeu
2012-08-18 21:17
Välkommen Song!

Se nu till att vara en perfekt truppspelare och aldrig klaga.När du spelar gör det bra och enkelt.På träningarna ta det lugnt skada ingen...

Tag väl hand om Dongou,Ebwelle,Bagnack och company.
Visa att du är värd pengarna vi investerar i dig.

Ska bli spännande att se vad han kan åstadkomma och skönt för Busquets med en riktig backup.Han har spelar 7 säsonger i cl ganska mycket rutin för pengarna.

Han räknas inte som utlänning heller då han har franskt pass! DEt mest negativa är afrikanska mästerskapen.
Barcelona Mascherano
2012-08-18 21:09
Skulle lätt vilja se Song skalla Pepe.
Barcelona B-Guden
2012-08-18 21:01
@Mascherano:

Spela han inte det mot oss när Zlatan panga in 2 mål ?
Barcelona B-Guden
2012-08-18 20:59
@Nesto:

Jag hade också tyckt så om inte Busquet Varit född 87+ och är opetbar, + att capoue (Född 88) är bara 1 år yngre än song (Född 87).
Busquet Song JDS Är perfekt, Även om Mascherano ses som mittback nu kan även han spela där.

Sen har vi ju Batra(Född 91) Rafinha (Född 93) deulofeu (Född 94) JDS (Född 90) Roberto (Född 92) + fler spännande talanger, ska bli intressant och se vilka som verkligen lyckas slå sig in A-laget på sikt och då menar jag likt Pedro, som är grym fast inte nyckeln sen får man ju hoppas på att nån blir Som Iniesta och Xavi också verkliga Stars, där tror jag på Rafinha deulofeu Batra.

Att nån blir som Messi är ju att hoppas lite för mycket :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-18 20:58
Song klar alltså. Som jag skrev tidigare är det en grym mittfältare som ansluter och som kommer bli en väldigt nyttig spelare att ha i truppen. Han kan rotera med Busquets som inte behöver spela hela tiden. Han kan också spela mittback, fast jag är tveksam om han är ett alternativ i de största matcherna. Vi får väl se under säsongen hur han spelar på den positionen.

Nackdelen är JDS. Jag trodde han i och med att han blev uppflytad i sommar att han skulle ha n framtid i Barca och bli förste backup bakom Sergio. Nu lär han bli utlånad, vilket nog är bäst för alla parter. Sedan kan han nog få otroligt svårt att ta tillbaka en plats i truppen, likt alla utlånade från Barca. Kolla bara på Oriol Romeu.

Men välkommen till Barcelona Alexandre Song! Kommer som sagt bli en nyttig spelarer att ha och jag tror han lär få en hel del speltid. Jag tycker deet finons likheter med Mascherano. Han kom som backup men fick under den första säsongen mycket matcher både som back och mittfältare för att sedan bli ordinarie mittback sin andra säsong. Song lär nog inte bli given i startelvan, men som sagt, många matcher kommer han få.
Barcelona Éluc
2012-08-18 20:56
Alex Song made more through balls (24) than any other player in the English Premier League last season #fcblive [via opta

Alex Song assisted more goals away from home (7) than any other player in the English Premier League last season #fcblive [via opta]

Det säger väl också en del om kreativiteten i PL, men ändå. Imponerande för en DM.
Barcelona Abirey
2012-08-18 20:55
Jag ser väldigt positivt på värvningen av Song. Han ger oss en annan speltyp som vi inte har i laget. En speltyp som vi inte har haft sen Yaya.
Barcelona Mascherano
2012-08-18 20:55
Någon här inne som har sett Song spela back?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-08-18 20:40
En 16-åring gör säsongens första mål i La Liga! GRANDE!
Barcelona Nesto
2012-08-18 20:36
Andresito
Och vart spelade Toure innan vi köpte honom?
I Monaco och innan dess i grekiska olympiacos..
Visst vi köper nu en spelare med erfarenhet men om det inte är tänkt en plats i startelvan för grabben så är priset rätt högt.
Skulle varit roligare att köpa in en talang(läs capoue) som sedan blommas ut. Men jag antar att man kör på ett safecard.
Real Madrid Real_Madri
2012-08-18 20:34
Tack för hjälpen
Det kommer ta cirka 27 minuter att komma fram till Camp Nou så jag får försöka vara där typ 21.00 borde räcka ...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-18 20:26
Real_Madri Man får vanligtvis börja gå in på arenan 1.5-2 timmar innan match, men det brukar inte bli fullsatt förräns 10-15 min innan matchstart. Så det beror på vad du vill, om du vill se uppvärmning osv så ska du ju gå in tidigt, det är också lättare att komma fram till sin plats när man är inne lite tidigare. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2012-08-18 20:25
Kan f ö inte förstå att folk klagar på priset av Song. ~157 miljoner för en av PL:s bästa mittfältare förra året som endast är 24 år! Fantastiskt bra pris för en sådan klasslirare. Kollade snabbt upp hans marknadsvärde på transfermarkt.de, som brukar ha bra koll på marknadsvärdet av spelare.. Det ligger på 28.5 miljoner euro, jämfört med de 19 miljoner euro vi pungade ut.

Hatten av till ledningen för Alba och Song värvningarna. Får båda under deras marknadsvärde och förstärker de positioner vi hade frågetecken kring.
Barcelona Rambla~
2012-08-18 20:24
Éluc Jag kan gå med på att Fontas och JDS lämnar. Även om jag lider med Jona som så gärna vill vara kvar. Afellay ska stanna.
Real Madrid Real_Madri
2012-08-18 20:10
Hej
Tänkte fråga er. Ska se Barcelona - Real Madrid på plats i Camp Nou
När måste man vara där innan? (om man redan har biljetterna)

Barcelona Éluc
2012-08-18 20:08
Rambla~

Fast nu lär vi istället ha 23-24 spelare i A-laget där vi kommer kunna använda oss av spelare från B-laget (Rafinha, Tello, Deulofeu m.fl) som säkerligen kan göra det bra mot dem lite lättare lagen i ligan. Afellay tror jag stannar, baserat på hans agents uttalanden dem senaste veckorna samt att han ändå fått en del förtroende under försäsongen av Tito. Fontás och Dos Santos är de enda två som riskerar att läman innan 1:a september. Den sistnämnda är numera överflödig i truppen och den Fontás är 5:e eller 6:e valet på den positionen han spelar på. 23 spelare räcker gott och väl med komplement från B-laget.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-18 20:00
Som blaugrana91 sa, var vår silly season väldigt bra. Det är bra att vi tackade nej till en mittback och hämtade in Song. Jag minns att många klagade på klubben när vi missade chansen att värva den där vänsterbacken i deporitivo som spelar numera i Aletico. Det i sig medförde att vi fick Adriano och senare Alba än jose angel som misslyckades helt i Roma.

Nästa år om neymar kommer förre 2014 eller inte kan vi investera i en ordentligt duktig mittback. I år fanns det för få alternativ och många osäkra. Tills nästa år kan klubben scouta ordentligt och se vad som finns där ute.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-08-18 19:55
Välkommen Alexandre Song! Hoppas han inte skaffar samma frisyr/skägg som han hade 2010 bara. :P

westinho - Sergio #16

Hans farsa dog när han var 3 år gammal.
Barcelona lellefs
2012-08-18 19:54
Hahaha sitter o läser dom som sågar styrelsen och Zubi....

Gå och lägg er aså, vi har den bästa truppen på väldigt länge. Perfekt balanserad! Så jävla härligt, och 33 m euro är inte alls mycket under ett transferfönster!

Valdes
Alves, Pique, Puyol, Alba
Sergio
Iniesta Xavi
Alexis Messi Fabregas

och sen Pinto, Song, Adriano, Abidal, Thiago, Pedro, Mascherano, Tello m.m Sån jävla världsklass!!!

Vi har alla typer av spelare, och kolla Startelvan förfan, ingen har gjort ett dåligt jobb!!!! Jag tror inte att det spenderas pengar som inte finns.. Kom igen nu, det är barca legender hela bunten där uppe och tror inte dom skulle riskera klubbens existens för en spelare.. Cash Finns!

NU KÖR VI, VISCA BARCA Y VISCA CATALUNYA!!!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-18 19:52
At Arsenal, Alexandre Song wore shirt number "17" because he has 17 sisters. The Cameroonian midfielder also has 10 brothers. Hans pappa har haft fullt upp.
Barcelona Rambla~
2012-08-18 19:45
Éluc Jag vet och det stör mig som fan. Är skälv av en annan åsikt och vill inte att det åter igen bantas ner till 20-21 som Pep hade på slutet. Jag vill att det finns lite alternativ i truppen.
Barcelona Essienesque
2012-08-18 19:45
Välkommen Song! Grym värvning.
Barcelona koeman92
2012-08-18 19:42
Welcome to FC Barcelona Alex Song!
Barcelona Andresito
2012-08-18 19:37
Capoué? Song har något som Capoué aldrig kommer få i ett lag som Toulouse; erfarenhet om att ha varit med om stora matcher. Vem skulle ni slänga in i ett Clásico om Busi varit avstängd? Song eller Capoué? Ser egentligen ingen som alls fördel i att köpa Capoué även om han gått billigare. Ledningen har ju satt upp en transferbudget, då är det bäst att använda sig av den och värva spelare som är fullt utvecklade än att värva spelare som inte mött bättre motstånd än Lyon..
Barcelona Blaugrana91
2012-08-18 19:35
ViscaBarca1899

€55 Miljoner.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-18 19:29
Man märker att det finns vissa som hellre skulle vilja se en värvning av Capoue en denna värvning av Song. Nu har jag väldigt dålig koll på Capoue och aldrig sett han spela en match men jag har svårt att tänka mig att han besitter samma kvaliteter som Song. Eller att han i alla fall inte är lika bra på sin grej (vad nu det är?) som Song är på att göra det han är bra på. Visst, Capoue för en summa på under 10M€ låter väl bra men för mig är klassen på spelaren viktigare än priset. En Song för 19M€ känns därför som ett bra pris för en spelare med hans kvaliteter och för hans roll i laget.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-18 19:28
Undrar om inte Tito Vilanova tänker spela Song som mittfält och kanske Busquets som back. Alla här tänker tvärtom. Snabb fråga bara. Är Modric klar för Real eller bara på gång
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-18 19:27
Jag har hela tiden hoppats att dos Santos skulle få chansen att var Busquets reserv pga att han alltid visat stor lojalitet mot Barcelona samt haft en stor potential. Men nu när Song är officiellt klar känns det som antingen lån eller sälja med buy-back-klausul är troligast. Kan inte se att Jona får så mycket speltid. Rangordning på pivoteplatsen lär ju vara:
1. Busquets
2. Song
3. Mascherano
Inga spelare som är jätteenkla att flytta på direkt. Sedan har vi även Xavi och Thiago som bägge två kan hantera pivote-rollen.

Annons: