/spanien/barcelona/forum/8710.aspx/spanien/barcelona/forum/8710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-31 12:25
Nu när jag tänker efter var Uefa pris europas bäste spelare, hur kunde då Messi bli nominerad?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-31 12:17
Tycker att Schalke är ett bra lag för Afellay. De brukar vara där uppe och kriga om titeln i Tyskland även om det var ett tag sen de vann och dessutom så spelar de i CL.
Barcelona El Soap
2012-08-31 11:59
Zaragoza are interested in Barcelona centre back Fontas. They talked with his agent yesterday. No bid yet. Player willing to join. [as]

Där skulle han ju få speltid i alla fall. Står dock inte om det är lån eller permanent övergång, lutar väl mer åt permanent övergång just nu.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-31 11:49
Afellay till schalke och våran gamle Saviola till Malaga!! Kul att få se Saviola igen,
Barcelona Mido
2012-08-31 11:24
Har inte Barca lite pengar kvar av budgeten, runt 100 milj. Kan inte dom köpa en billig mittback fan oxå
Barcelona Abbe.
2012-08-31 11:02
Nu är det officiellt att Schalke 04 lånar Afellay. Mer info om avtalet lär dyka upp närsomhelst på den officiella hemsidan.

En bra klubb som lirar i Champions League. Jag tror Afellay gärna ville ha en utlåning då han än inte gett upp drömmen om att bli en viktig spelare för Barça.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 10:50
Vi fick helt klart en grupp som vi inte bör ha några som helst problem att ta oss vidare ur. Helt enkelt den dock inte. Benfica är ett skickligt lag som spelar väldigt rolig fotboll. Ett riktigt bra lag, personligen tror jag de tar andraplatsen. Spartak borta blir så otroligt tufft. Vi har haft det tufft genom åren mot ryska och ukrainska lag, Rubin Kazan var ju en riktigt mardrömsmotståndare. Celtic är väl gruppens sämsta lag men har också en sjuk hemmapublik som gör laget 2-3 nivåer bättre.

För att vinna gruppen, vilket vi naturligtvis ska sikta på, har vi nog råd med två poängtapp. Det rimliga vore att ta fullpott på Camp Nou och sedan skulle vi nog ha råd med två kryss borta, då skulle vi förmodligen vinna gruppen utan att behöva stressa allt för mycket de sista omgångarna.

Reals grupp, ojojoj. Blir inga lätta matcher där. De bör ju gå vidare från gruppen, men City kan verkligen hota om gruppsegern, vilket skulle innebära ett tufft möte i åttondelen. Hur som helst blir det en sjukt rolig grupp för en "neutral" åskådare(kan väl knappast kallas det när Real spelar iofs). Både City och Dortmund hade ingen CL-rutin förra säsongen. I år kommer de vara mycket bättre förberedda.

Och till slut, Iniesta får äntligen ett stort erkännande. Fan vad bra. Messi är enligt mig den tveklöst bästa fotbollsspelaren men Iniesta är så otroligt duktig han också. När det handlar om Europas bästa spelare så spelar nog EM in väldigt mycket, och där deltog ju inte Messi. Annars hade han förmodligen vunnit priset. Ronaldo var bra men knappast i närheten av Iniestas nivå i slutspelet. Helt klart välförtjänt pris, tror till och med Messi enbart är glad för Iniestas skull. Leo kommer nog vinna Ballon D'or senare, allt annat vore ju skandal. Det skumma var att Ronaldo och Messi hamnade på samma antaler. Men det kan vi väl skita i nu. Tror Messi helt har glömt priset nu medan Ronaldo sitter och gråter över att Iniesta besegrade honom.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-31 10:44
Saviola till Malaga alltså, kul ! Min största favorit när jag var liten, efter min Gud Rivaldo då. "Den lilla kaninen" var fan sjukt grym, synd han aldrig blev den stora spelaren han såg ut att bli :/ Har kvar min 02/03 tröja med 7 Saviola på ryggen, fint när man hör om sina gamla favoriter :)

En gång Cule, alltid Cule !
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-31 07:08
1.70-ligan 

Älskar hans FIFA12 Manager mode.
AndreD - General pardon
2012-08-31 02:59
För er som ville ha Reina.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-31 02:23
Cristiano Ronaldo har slagit ett nytt rekord. I fyra år så har har gått till prisceremonin för att applådera Barcelona spelarna då dom tar mot priserna.

Andres Iniesta: "I dont have the feeling that it takes a lot for Pedro or Busquets to be how they are. Nor Xavi, Iker Capdevila, Reina... i dont know.. We are people that like to return to the small town where we grew up, to hang out with our old firends, it is easy to be me. I am how i came out, how my parents educated me. I am what i am thanks to my parents. It´s impossible to lose that values. When i was 12 years old my father saved money for three months to be able to buy me Predator boots, i have money now but each time when i look at those boots, i remember where i came from".
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-31 01:53
”Har funnits lite mättnadsvibbar”- skriven av Real redaktionen!
Haha vad f*ck har ni vunnit? förutom en ynka ligatitel på typ 5 år och ändå skriver ni som om ni har vunnit trippeln, Fyy på er jag skäms!

Har ni tänkt på att Real och deras fans alltid säger att de har bästa spelare,bästa talanger och bänken och osv... Resultat= 3 tiitlar på typ 4 år.

Medan Barca ja vi snackar inte utan vi bevisar det istället, hela världen vet att vi har bästa talanger, att vi har bättre spelare, att vi har bättre bänk och osv.. Resultat= 14 titlar på 4 år.

Pique: Låt madrid snacka hur mycket de vill, Vi snackar inte utan vi bevisar det på plan istället! Kungligt! Det sa han typ för 2 år sedan.

Btw, kolla på bilden som jag länkade så jävla sant!
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-31 00:48
Grupp G Barcelona Benfica Spartak Moskva Celtic Vi fick en bra grupp och vi lär komma etta. Frågan är bara om vi fick alldeles för lätt grupp för det finns chans att spelarna slappnar av för dessa lag är inte så bra om man nu ska jämföra med Man.City eller Dortmund. Vi kan vara nöjda med vår grupp men vi kommer få problem i Benfica men i Ryssland blir det som vanligt 18:00 som matchen ska spelas då tråkigt tycker jag. Gruppen är ganska lätt och det finns bara Benfica att oroa sig för. Medan Real fick två svåra lag, form av B. Dortmund och Man.City, Ajax sådär.
Barcelona Liatzo
2012-08-31 00:30
Jag förstår inte varför ni lägger så kraft och möda på den otroligt patetiske Izet Kaljic. Grabben blev tappad som barn och har sedan dess befunnit sig i ett tillstånd av koma/djupsömn i Cristinas röv. Och det stället kommer han med all säkerhet aldrig lämna. Så var istället glada för San Andrés skull och för att vi har världens, tveklöst, två bästa spelare i laget!
Måste även tillägga att jag blev grymt imponerad av Alex Songs inhopp. Den kombinationen av fysik och ballerinafötter som han visade igår är någonting som vi har saknat sedan Yayas tid. Det var på tiden att vi köpte en sådan spelare. Och efter gårdagens prestation med 10 man i 60 minuter blev jag övertygad om att vi minst tar hem dubbeln denna säsong.
Bona nit, culés!
Barcelona grande jw
2012-08-31 00:29
Barca-nist.

Jag håller med dig.. Men i Zlatans fall får man ändå förstå att det kom en del "Zlatanistas". Det var trots allt en av Sveriges absolut största profiler som kom till vår klubb i sommarens största transfer. Klart det strömmar in en hel del folk här då när det är ett SVENSKT forum. Det var ju utan tvekan en händelse utöver det vanliga i svensk fotboll. Zlatan har man lite medkänsla till..

Men en diva i C.R som de flesta inte har den minsta koppling till. Lite skillnad där när halva puertan hade kunnat döda för honom och för att han ska vinna alla sina hjältepriser.
Barcelona petersays
2012-08-31 00:25
Vi kan istället diskutera dagens transfers - kul att QPR lockat till sig Granero och Julio Cesar. Julio Cesar i QPR - vem fan hade kunnat gissa det?
Barcelona petersays
2012-08-31 00:20
Jaha, senaste sidans inlägg handlar alltså om huruvida någon från puertan är pantad eller ej. Givande diskussion!

"Öh öh, kolla den här idioten jag letade upp på ett annat forum. Kolla vad han säger!"

Vore ju en sak att bemöta diskussioner som uppstår här - men att sitta och leta upp saker att irritera sig över, ja då finns det nog bättre saker att lägga tiden på. Typ lägga patiens, ta en promenad, göra en ostmacka, zappa på tv:n eller gå och diska :P
Barcelona Barca-nist
2012-08-30 23:53
grande jw

vi hade minst sagt 50% snorvalpar här också som skrek zlatan varje steg han tog tills han flyttade!
Tränare och spelare av olika status kommer och går men klubben består, folket som följer fotbollen som groupies är bara tragiska!
Barcelona Barca-nist
2012-08-30 23:39
Gerard Piqué:

Grattis till Athletic och Levante till deras klassificering för Europa League!
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-08-30 23:11
Älskar den här bilden!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-30 23:09
Länktips. En väldigt insatt Arsenalsupporter delar sina tankar kring försäljningarna av RVP och Song. 7.25 in i klippet börjar han prata om Alexandre, och det var mycket fint han hade att säga! Enligt honom svider den förlusten mer än Van Persie, trots att den senare gick till en rival i England. Kul att höra en gunner som även efter Song har lämnat kan klara av att erkänna han betydelse för Arsenal och vilken bra spelare det är.
Jag kan bara instämma i vad han säger. Det är samma bild som jag fått av honom utifrån de matcher jag sett med Arsenal på senare år.
Barcelona grande jw
2012-08-30 23:08
Ni som sitter här och skriver om alla på Puertan.

Ni tycks ha glömt av varför typ 75 % av varför snorungarna hänger där från första början. Det är medgångssupporters som håller på Cristiano Ronaldo i första hand, och därefter har börjat "hålla" på Real. Det är väl klart som fan att det sticker i deras ögon när deras lilla guldgosse inte får vinna några priser. Klart det är tröttsamt för alla CR-fanboys när våra spelare år efter år "står i vägen" för honom :-)

Personligen tycker jag det var grymt kul att Iniesta fick priset. Jag tror Messi själv unnar honom det väldigt mycket.
Wena
2012-08-30 23:01
Tycker faktiskt synd om den där Kaljic. Han bör söka hjälp
Barcelona MissyaPep
2012-08-30 22:55
Pep var/är bättre än mouh. Iniesta är bättre än alla mittfältare real haft i sin historia. Messi är flera klasser bättre än cristina och barca är världens bästa klubb!
AndreD - General pardon
2012-08-30 22:47
Haahahhaaha denna var faktiskt rolig
Barcelona NoGo™
2012-08-30 22:45
Haha Pique :P

Tw Pique: "Congratulations to the journalist who represented Spain and who did NOT vote for Andres Iniesta! #welldoneson"

note: the spanish journalist who voted was francisco justicia from madrid paper marca, who always claim to support the spanish cause

Vem röstade han på undrar ni?

note: the spanish journalist voted for ronaldo #fcblive
Barcelona papillon
2012-08-30 22:43
Herregud varför ger ni vissa personer från puertan så mycket luft genom att nämna dom vid deras namn? Ignorera dom bara!
Vitlök till alla
2012-08-30 22:38
Haha den där Kaljshit har allvarliga problem.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-30 22:31
Hae beställt en tröja från hemsidan. Jag undrar om någon med erfarenhet vet hur lång tid det tar eller hur paketet levereras
Barcelona Xavi#6
2012-08-30 22:16
Cules, Gå inte in på puertan om i stör er vi kommer aldrig få deras erkännande.
Ett exempel vi kan hylla de efter en vinst men om vi vinner så blir vi anklagade för fusk. Våra spelare gratulerar deras spelare efter en vinst men gör deras spelare detsamma? Nej, De är som deras spelare och som deras i*iot tränare.
Glöm detta nu idag njuter vi för Iniesta.
Annons: