/spanien/barcelona/forum/871.aspx/spanien/barcelona/forum/871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-28 04:22
Messi skada är inte seriös, bara ett väldigt smärtande blåmärke. Nu kan man sleep.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2016-05-28 04:21
Buyout fee of Marc Bartra has dropped from 40M to 8M as he didn't play certain number of games this season. [Diario Sport]

Löjligt småpengar
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-28 03:55
Lite OT men vilka tror ni vinner EM, har Spanien en chans att ta sig långt, finns det underdogs som ni tror kan skrälla? Jag tror att Frankrike - Belgien möts i final och Frankrike tar hem allt. Frankrike har ett riktigt bra lag och har publiken bakom sig. Belgien har även dom ett väldigt bra lag med en strålande offensiv. Samtidigt är Tyskland inget lag som ska underskattas, att de är mätta från VM är väl det som kan tala emot plus att Lahm och Klose lagt av och de saknar en riktigt bra anfallare. Italien känns för tunna på anfallet och mittfältet efter alla skador. Kanske kan Juve försvaret bära Gli Azzurri långt? En Balotelli i form hade kunnat gjort skillnaden. Spanien kan man inte heller utesluta men anfallet, som ändå är hyfsat bra, räcker nog inte till EM vinst. De har dock fullt med vinnare från speciellt Barcelona och Real. Rutin kan ta en långt. England har ett hyfsat lag men de brukar alltid floppa i turneringar, kanske är det dags för en ändring på det? Vardy och Kane på topp kan bli tufft för alla försvar. Nordirland, Island och Rumänien då? Lag som varit bra i gruppspelet, men har de det som krävs för att leverera på den största arenan? Sverige? U21 replika kanske? Zlatan bär de hela vägen? Själv tror jag de åker ut i åttondelen. Vad tror ni grabbar?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-28 03:26
Juan G. Arango ?@JuanG_Arango
Messi getting an MRI right now on his back.

Juan G. Arango ?@JuanG_Arango
Martino: "Messi came out with a great deal of pain."
Vlom
2016-05-28 02:25
Messi blir utbytt med skadekänningar och gick raka vägen till omklädningsrummet.
Vlom
2016-05-28 02:21
Tydligen så verkar Messi vara skadad...
2016-05-28 01:51
Tycker faktiskt Higuain har varit rätt bra för landslaget trots hans tendens att bränna jättelägen. Har fortsatt svårt för Di Maria och deras mittfält dock.
Vlom
2016-05-28 01:49
Messi's läckra genomskärare till Di Maria.
Vlom
2016-05-28 01:34
Higuains 1-0 mål vs. Honduras
Vlom
2016-05-28 01:33
Snyggt mål från Higuain, det måste man medge.
Barcelona Gabriel
2016-05-28 01:32
Jäklar vad snyggt Higuain gjorde det. Varför gjorde han inte så i VM finalen?
Vlom
2016-05-28 01:28
Jäkligt synd att Di Maria ständigt bränner chanser efter att Messi levererar läckra passningar till honom...
Barcelona Davids3
2016-05-28 01:11
Vart har ni fått det ifrån att Halilovic har dålig attityd? Är Neymars attityd bättre ? Jag kan lova er, ni hade fått se en helt annan Neymar attityd-mässigt om det inte vore för att Messi spelar i laget. Skulle vi börja skeppa iväg spelare helt och helt utefter attityd så skulle Neymar vara först ut, enligt mig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-28 01:08
@Vlom:

Tack..
Vlom
2016-05-28 01:07
Messi och Mascherano finns med i startelvan mot Honduras.

Matchen har gått i 5 minuter, men ni kan hitta matchen via länktipset.
Barcelona barca show
2016-05-28 00:37
Jag satt och tänkte på att vi är i behov av en duktig anfallare som kan hoppa in och även konkurrera lite. Då vi är allt för tunna där och munir inte håller. Vad sägs om hulk han hade passat oss galant och kan spela på kanten och mitten. Fina fötter stark som en oxe och teknisk.
Barcelona Reymar
2016-05-28 00:19
Himne del Barcelona

I minsta medgång så vill man göra sig av med en framtida Baloon D'or vinnare och det hela blir inte bättre när man nämner spelare som Nolito som redan är 30 och Reus som är gjord av glas som potentiella ersätta till Neymar.

Så man vill alltså göra sig av med Neymar om ett par år och då räknar jag med att Suarez är borta och med en åldrande Messi.. Smart! Vissa härinne tänker lika långsiktigt som Lucho dvs noll långsiktighet.
Barcelona Xaviesta
2016-05-28 00:14
Himne del Barcelona Det inlägget skriver jag under på med en bläckdoppad fjäder.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-05-27 23:48
Man orkar inte ens bli irriterad längre när det pågår diskussioner om att Barcelona borde sälja Neymar som är en av fotbollsvärldens överlägset mest intressanta spelare som redan har uppnått enormt mycket och som fortfarande kommer att kunna ta ytterligare kliv, vilket han gjort den här säsongen även om andra halvan såklart inte var lika bra som när han ett tag stod ensam på toppen och tittade ner.

Numera blir man bara nerstämd av att höra skiten då det påminner en om hur sjuk fotbollsvärlden är. Långsiktighet är inget som tycks existera utan så fort minsta motgång eller nedåtgående trend så ska helst alla avgå eller säljas. Spelare som en gång har hyllats som gudar är inte värda att andas luft längre och ska kastas i papperskorgen. Om en spelare däremot skulle byta klubb till en rival eller i fel läge anses det som ett stort svek mot klubben och fansen. Hur kan han bara göra så? Vilken jävla svikare! Det gäller alltså endast i den ena riktningen - fansen kan ändra inställning från en vecka till en annan. Det finns inget tålamod överhuvudtaget, vilket är sorgligt.

Det hade varit en sak om det vimlade av spelare som på såväl kort som lång sikt hade kunnat gå in och göra det lika bra som eller bättre än Neymar har gjort det de två senaste säsongerna. Men det gör det ju inte. Det är ju bara någon slags naiv vanföreställning om att något nytt och spännande alltid måste vara bättre än det man redan har. Att sälja Neymar i det här läget skulle mycket väl kunna bli ett av fotbollshistoriens allra mest korkade beslut.
Barcelona Gabriel
2016-05-27 22:40
Lion24

Du får det att låta som en bagatell och en enkel grej att sälja Neymar just like that. Fine, vi säljer honom för utköpsklausulen. Bara en enkel sak, hur glad tror du en sån som Messi exempelvis lär bli om vi skulle sälja en av hans 2 lekkamrater? Messi har knappast tidigare varit rädd för att hinta om något annat än kärlek för ledningen, hur tror du han lär reagera om ledningen väljer att sälja Neymar då? Hur många år gick inte Messi och delade ett anfall med två anfallskollegor under hans egna kvalitée? Nu är förvisso ingen på Messis nivå vad gäller kvalitée men Suarez och Neymar är det närmsta man kan komma, det kunde man knappast säga om Alexis och Pedro.

Och allt detta i samma veva som Pep valt att dra till City. Ska vi gissa på att det går ca 10 minuter innan Pep ringer till Messi och frågar om han fortfarande är lycklig och trivs i Barcelona med hur saker och ting fungerar. Min gissning är att säljer man Neymar redan nu så förlorar man Messi också. Det lär bli starka reaktioner från alla i laget, inte bara från Messi. Tror knappast att de andra i laget vill se Neymar försvinna och de lär se det som ett tecken på att ledningen prioriterar de ekonomiska före det sportsliga.

Sen tycker jag att du är lite väl hård mot Neymar. Jag har också varit irriterad på honom till och från men vad fan det har jag varit på varenda Barça spelare någon gång. Sanningen är den att alla fotbollsspelare hamnar i svackor emellanåt. Det var inte allt för längesen hela forumet hatade Piqué för att han inte hade fokus på rätt saker och leverarade dåligt. Vi snackar om pokerkvällar, resor till andra länder med Shakira och bråk med parkeringvakter samtidigt som hans prestationer på plan var under all kritik. Då var man inte nådiga mot honom här inne, jag var en av dem som slog mig på bröstet och påstod mig själv veta bäst minsann.

"Piqué är slut och en diva, han har vunnit allt och lite mer därtill. Han har en superstjärna som fru och han prioriterar helt andra saker än fotbollen. Han vill leva livet nu. Dags o göra sig av med honom" - nästan varenda kotte här inne skrev under på det här ink mig själv. Hur ser det nu ut då? Piqué har spelat upp sig rejält och även om han inte är felfri så är man jävligt långdragen om man inte kan se att han spelat upp sig och återigen blivit vår bästa mittback. Just nu är Piqué grym igen. Min poäng är, ta det lite lugnt med Neymar.

Ja det är mycket som stör runt omkring med Neymar och hela hans entourage men min känsla är att man vinner så mycket mer på att ha honom i laget än på att inte ha honom. Sen tror inte jag heller på att Neymar kommer att bli en legend i klubben och lira här i 10 år. Men att sälja honom nu skriver jag inte under på över huvud taget, det är inte rätt läge för det. Som jag sa, man kan fortfarande få ut mer fotboll av Neymar och med det också mer glädje. När stunden är rätt för en försäljning så kan man re-visit that remark.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 22:10
Nästa säsongs tröjor.
Barcelona WalterWhite
2016-05-27 22:03
@neymar JR:

Halilovic spelar just nu i skrivande stund och skiner som bara den. Lägger fina assists och drar bollen 40-50 meter.

Han kommer aldrig mer återvända till Barcelona. Max 1-2 år i Valencia och sedan säljs han till en riktig storklubb som etablerade stjärna. Då försvinner buy-back också.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-27 21:41
@Barca Barca:

Sjukt att ledningen inte inser hur allvarligt det är. Vi liknar real mer och mer och det är sjukt sorgligt.
Barcelona neymar JR
2016-05-27 21:17
Rashford är en riktigt intressant talang, brukar vara den som hånar engelska s.k talanger men det är något med den här grabben. Kan man knuta till sig honom och redan ha suarez ersättare i laget.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 21:16
@Rambla~:

Är det verkligen fel av Valencia att kräva så mycket som möjligt i transfersumma för sina bästa spelare?
Barcelona Rambla~
2016-05-27 21:07
Hut fan kan man sälja spelare till Valencia? Idioter! Minns när Villa skulle hit, då var det cash straight up som gällde och inget annat, givetvis till överpris. Ja, även Marlboro krånglade de med och drog ut på det. Klausulen eller no deal. Usch, blir irriterad.
Barcelona Vronskij
2016-05-27 20:56
Ny bakgrundsbild:
Barcelona Neymar N11
2016-05-27 20:33
Pelé: 'If I could choose today, I'd play for FC Barcelona'. ow.ly/PQ44300F5vu Mannen är på rätt spår igen ;)
2016-05-27 19:44
Helt sanslöst vad underskattad Pique är av många fortfarande. Är väl egentligen inte någon mittback som har varit bättre de två senaste säsongerna och har inte alltid den mest tacksamma uppgiften heller. Visst har han gjort några misstag men säg mig en mittback som aldrig gör misstag?
Barcelona Lion24
2016-05-27 18:15
@neymar JR:

Jag garanterar dig att Piqué är den spelare som gör flest misstag som leder till flest tappade poäng. Det är en g a r a n t i. Inte ens Mathieu har så dåliga siffror som Piqué. Om man studerar Piqué en hel match, utan att kolla på Messi, bollen eller nån annan, bara Piqué, då kommer man få se den ''riktiga'' Piqué. När säsongen börjar i augusti, studera Piqué hela tiden i 90 minuter och du kommer få se.
Annons: