/spanien/barcelona/forum/8709.aspx/spanien/barcelona/forum/8709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2012-08-30 00:38
Jaha.. tråkigt som in i helvete! Grattis Madrid! Valdes var grym idag så att skylla förlusten på honom är skitsnack. Problemet som jag ser det är att vi idag saknar en grym mittback. Någon som håller ihop försvaret.. Det blev avgörande idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S91
2012-08-30 00:37
@Vamos Blaugrana:

Fast nu så vet jag inte om laget just idag höll sig till filosofin. Flera felpassar kombinerat med dålig rörelse. Det finns bara en clasicoförlust där jag i efterhand var stolt: cupfinalen för två säsonger sedan. Där spelade de ut motståndarna, idag så fungerade inte så mycket (visst, Barca hade en man mindre, men innan utvisningen såg det lika illa ut).
Barcelona LeoMessi
Ibland kan jag tycka synd om våra mittbackar. Väldigt ofta händer det att dessa två är ensamma när motståndaren anfaller med 2-3 man pga motståndaren har lyckats ta sig ur barcas höga press.
Coach pep.
@Barcaholic:

Ja, jag är seriös. Stängde du av tv:n efter 2-0 eller? Mascherano spelade upp sig betydligt och stod för två riktiga klassnummer. Hans mästerliga brytning i boxen mot jag kommer inte ihåg vem, samt hans sjuka långboll som friställde Pedro, om jag inte minns fel.
Barcelona Barcadinho.
2012-08-30 00:36
Jag tycker att vi stod emot jätte bre andra halvleken med en man mindre. Jag var mer rädd att matchen skulle spåra ur resultatmässigt emot oss.
Jag njut väldigt mycket av två otroligt tekniska nummer av båda Iniesta (snurren) och Pedro när han tog emot med vänster snyggt och sköt med höger. Tänk om det skulle gå in.
Pedro var bra vissa stunder, bättre än på länge.
Jag är också nöjd med Song.s inhopp. tycker att han såg ut att behärska passningsspelet bra.
Pique visade andra halvleken ledarskap genom att ta ansvar och försöka att komma på och attackera.

En liten ska som irriterade mig - jösses vad många gånger Alba slarvade med inkast. Det är ju grunder, kom igen.

Valdes bjud Real på den här lilla plasttiteln redan första matchen. Det vet vi nu med facit i hand.

Jag avslutar som Mourinho - låt dem vinna supercupen och vi ligan, men omvänt så klart.
Det blir bra grabbar/tjejer.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Ronaldo tar mycket mer frisparkar än Ronaldo, men jag tror Messi är bättre. Hade varit roligt frisparkars snitt mellan Ronaldo och Messi, tror Messi hade vunnit.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
Ronaldo tar mycket mer frisparkar än Ronaldo, men jag tror Messi är bättre. Hade varit roligt frisparkars snitt mellan Ronaldo och Messi, tror Messi hade vunnit.
Barcelona lellefs
blir så trött på folk, fucking hatare hela bunten överalltt!!! Var stolta idag mina Cules bröder... 4-4 mot real över 180 min där 60 spelades med en man mindre är ändå helt ok.. Tråkigt såklart men sånt är livet!!

När jag sa vi vann supercupen förra året då skrattade folk och sa vem bryr sig.. nu hyllar alla real som kungar... Så äcklig jävla hyckleri, mår illa av så kallade "fotbollsintresserade"
Atlético addeh
En tabbe och en usel halvtimme gav Madrid titeln. Välförtjänt? Beror helt på hur man ser på det. Jag tycker ändå vi är det överlägset bästa laget över två matcher, om än inte lika effektiva.

Stiligt att spelarna applåderar Madrid segern. Det är otroligt fint gjort. Som sagt, en titel är alltid en titel, men det finns värre saker att komma tillbaka från än sådana här förluster. På söndag hoppas jag på ett heltaggad lag igen mot Valencia. Det kommer behövas.

Visca!
Barcelona Blaugrana91
2012-08-30 00:34
Måste passa på och berömma Jordi Alba, världsklass!
Barcelona Carles Puyol - 1899
Grattis Real Madrid för en skit Cup.
Barcelona zick9
@Hutch:

Dagens skämt eller? Just det mittbacksparet gav Higuain och co en massa frilägen.
Barcelona NoGo™
2012-08-30 00:33
Despite the insults of the Madrid fans, Barcelona players stay on the pitch to applaud the champion #fcblive #elclasico

Klass!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-08-30 00:32
Kan inte göra något annat än att gratulera Madrid. Tycker vi var det bättre laget i andra halvlek trots med en man mindre. Men säsongen har bara börjat, målet var nog inte att vinna supercupen utan de större titlarna, tycker att supercupen är en försäsongscup, min åsikt iallafall. Pique helt klart bäst i andra halvlek, mannen var över hela plan! Tycker även att Messi tar stort ansvar och försöker verkligen, med lite bättre avslut i lagkamraternas skott så hade vi vunnit matchen.

Tycker i denna match visas det den som är bättre av Messi eller Ronaldo, visst båda gör mål men Messi har minst 2-3 spelare på sig HELA tiden och han dribblar sig förbi oftast,han har dom avgörande passningarna,han tog väldigt mycket ansvar idag, synd att hans lagkamrater inte gjorde något bättre utav hans framspelningar.

Det är så små saker som avgör dessa matcher t.e.x Valdes tabbe, Messis friläge i förra matchen,dessa försvarsmissar idag. Men sådän är fotbollen! Ser fram emot säsongen och har höga förväntningar på Tito!

Ingen dum debut av Alex Song, tyckte han gjorde det helt okej den tiden han hade.

Bona nit Cules!
Barcelona Carles Puyol - 1899
Är glad för Real vann inte med 5-4 utan 4-4. Va glada att det inte blir bråk för Barca är vinnarna, domarna hjälpte Real idag genom att Pepe klarade sig utan Rött och Alonso så är fotboll. Idag förlorar vi nästa gång vinner vi. Real är ett lag som spelar tråkigt och de rensar och har ingen spelidé. Va glada för den som vinner supercupen förlorar ligan tro mig. Real faller ihop den 7:e oktober. De slog oss med 11 mot 10 så kan man se det som. Är stolt över Barca att de inte ger upp och fortsätter bjuda på chanser. Älskar Barca.
Barcelona zick9
Grattis Real Madrid!

Känns dock mer som att vi ger bort den genom alla tabbar än att de vinner den. Herregud, vad har hänt med Piqué? Abidal, Puyol, Alves. Tänk om vi hade haft dem i backlinjen. Och tänk om Valdés hade skövlat iväg bollen istället för att dribbla, då hade detta aldrig skett. :( Surt.
Barcelona Rambla~
Det är som vanligt i Barcelona. En viktig spelare, den här gången kaptenen, går och skadar sig några dagar före transferfönstret stänger. Samma jävla visa varje sommar. Som vanligt tänker Tito och ledningen inte göra något åt saken.
Barcelona El Soap
2012-08-30 00:31
Rambla~

Gillar när han går in och stänger Messi, trots att han släppt bollen typ 5 sekunder innan. Dock är väl de flesta Real-spelare så, Ramos håller på likadant med fula efterslängar.
Barcelona Barcaholic
Coach pep.

Är du seriös eller? Fan man blir mer sur över det där inlägget än förlusten ikväll....

Kul att sen Peps tid så alla 3 gånger vi förlorat El Clasico så har Adriano varit från start...
Barcelona Éluc
Även Montoya gör ett fint inhopp med tanke hur situationen var. Inte lätt för en yngling att gå in och göra en sådan solid insats som han gör. Det finns trots allt en del positiva aspekter att ta med från den här matchen. Jag kände dock på mig redan förra veckan att 3-2-målet kostade oss titeln. Nu siktar vi mot Valencia och håller 5 poängs-avståndet ned till Real!
Barcelona S91
Jag känner igen matchbilden från en viss semifinal. Samma krampaktiga spel med en man mindre (vänsterbacken utvisad, även om han spelade som HB). Likheterna är slående, med en skillnad. Denna gång räckte det inte.

Jag hoppas innerligt att förbättringar i spelet sker omgående, främst när det gäller det defensiva. Den defensiva tryggheten som fanns för ca 2-4 år sedan är som bortblåst. Förbättras detta så är mycket vunnet.

(För er som inte förstod vilken match jag jämförde med i början så syftade jag på Semfinal 2 i CL 08/09.)
Barcelona Mido
Dom ser ut som om dom vann CL hhhh d e skit cup men grattis ni förtjänade d
Hutch
Mascherano

Förutom misstaget vid Ronaldos mål gör Pique inga större bloopers. Snarare räddade han oss vid ett flertal lägen. Samma med Mascherano. De spelar bägge bra ikväll.
Barcelona NoGo™
Bra andra halvlek och med bättre avslut så kunde vi fått nått mål där men men. Mot nya tag på söndag, 3 nya poäng är det som gäller.

Bra debut av Song också, det lilla man fick se. Ser framemot mer.
Coach pep.
2012-08-30 00:30
Starkt av Masch att resa sig så som han gjorde efter sin tabbe. Spelade ju fullkomligt fenomenalt efter det. Man of the match!
Barcelona Unicef
Klart Madrid fansen ska va glad över vinsten!! De skulle jag oxå va om någon tappade en vinstlott i min brevlåda ;)) Jag blev då miljonär och förtjäna de lika precis lika mycket som dom förtjäna pokalen idag!!!
Barcelona Éluc
Vi gör en bättre andra halvlek än Real, men vi hade redan innan förlorat matchen efter Adriano, Piqué och Mascheranos tabbar i första halvlek. I andra är dock mittlåset, och Piqué i synnerhet väldigt bra. Alex Song gör en väldigt fin insats med sitt inhopp och Pedro visar återigen varför han ska vara given i anfallet. Det är oundvikligt att Real får så många ytor när vi är en man mindre och måste gå för 2-2.
Barcelona Rambla~
Jag läste någonstans att Xabi Alonso är den enda spelaren i Madrid barcaspelarna inte riktigt slutit fred med i landslaget tack vare sitt många gånger vårdslösa spel i dessa möten i el clasico. Nu förstår jag dem bättre.
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-30 00:29
@Corazon:

Softa mannen ;)
Hutch
2012-08-30 00:29
Higuain är helt värdelös på att avsluta. Han kunde avgjort matchen många gånger. Han löper starkt och smart men sumpar när det gäller. Han är inte giftig för fem öre..
Annons: