/spanien/barcelona/forum/8708.aspx/spanien/barcelona/forum/8708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-10-19 00:23
Jag tror att Mourinho är så galet kär i Barca och han gör allt för att dölja det. Varje gång han öppnar käften så pratar han illa om Barca. När Barca nobbade Mourinho istället tog man in Pep då fick Mourinho nog. Efter det så har Mourinho haft hat Kärlek mot Barca. Han vet själv att Barca är svårslagna så därför ville han ha jobbet. Jag tror själv att Mourinho är tillräckligt smart att lista ut att Barca är bättre än Real. Därför tog det 3 år för Mourinho med Real att vinna ligan förre Barca. Jag skulle verkligen hata om Barca värvade in Mourinho men killen är bättre än Pep och Tito tillsammans tyvärr måste man inse annars är man bara korkad. Hoppas att ni förstår vad jag menar med detta och är själv mer en Fan av Pep men Mourinho är lite bättre med tanken på vad han har i meritlistan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2012-10-18 23:37
Mourinho har sedan han anlände till Madrid, bara skämt ut sig själv. Jag tror alla är trötta på hans snack i media och hur han rövslickar Ronaldo varje dag...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-18 23:28
Mourinho sade nyligen: "Det är inte normalt att Messi vinner fyra stycken ballon d'or och Ronaldo bara en"

Messi har bara vunnit tre, men han kanske redan har gett upp och tänker på nästa år?

Den här kampanjen Mourinho håller på med att Ronaldo borde vinna ballon d'or är skrattretande. Rösterna till ballon d'or är redan inne. Tror de skickades in innan clasicot. Tänk, någonstans vet någon jävel vem som har vunnit. :P
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-18 23:28
Messi vs Chile för de som missat och för de som vill se den igen :D
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-18 23:15
Ni läste väl krönikan som Kaljic skrev om Pepe? Pepe är ju egentligen en väldigt snäll spelare. Och att spelaren själv talar om att ödmjukheten är det viktigaste.

Att spela fult kan vara en spelstil. Men han är en spelare utan klass. Man ser spelare som flyger in med dubbar eller spelare som råkar göra en ful tackling. Normalt sett ber du om ursäkt och går vidare.

Pepe fortsätter. När han stampade på Messi. Först knäar han honom på axeln, sedan tittar han ner och verkligen satsar på hans hand för att därefter gå som om ingenting har hänt. Har sett andra situationerna där han efter en situationen försöker att stämpla spelare.

Om det nu finns en video - vi har sett honom stampa på Messi, kan det verkligen vara mycket värre?

Han och John Terry hamnar i samma fack, även fall jag tycker att John Terry i sina fina stunder (han har faktiskt några få) är en ärlig spelare när han tacklar. Försöker inte skada spelare.
Barcelona Federer
2012-10-18 22:51
@Grimaldo:

Killen är antagligen ett troll kolla bara hur han skriver och klicka på hans profil så står det Forza Milan och han är även född 96...
Barcelonistas
2012-10-18 22:51
Tror Pepe hade gjort mer nytta i ett ZOO, där han kan hoppa runt och äta bannaner med sina övriga polare.
Barcelona Grimaldo
2012-10-18 22:47
@iHala B4rca:

Dongou som högerback? Vem är rodrigo? Keita?? Sahin? Gerrard? Mennar du deulofeu?
Barcelonistas
2012-10-18 22:45
Indir - hör hemma i ett ZOO bland apor.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-18 22:44
iHala B4rca

Trolololo.
Barcelona Indir
2012-10-18 22:39
Va ska man säga.
iHala B4rca
2012-10-18 22:18
Vilka kaoz talanger vi har: Hoppas på denna tolvan i fr4mtiden;;

Oier
Dongou-barta-muniesa-rodrigo
keita-sahin-gerrard
pedro-sancehz-tello/cuenca.
iHala B4rca
2012-10-18 22:15
minns den goda tiderna do Deco spelde
fyfaan
så grmma vi var kaoz
Barcelonistas
2012-10-18 20:43
Westinho - det sjuka är att Messi Trots 4-5 spelare som markerar honom, klarar ändå av att dominera på ett kraftigt sätt.

Jag säger det jag sagt hela tiden, vi kommer aldrig att få se en spelare med ett så brett register som Messi har. Han klarar av att göra mål på så olika sätt.

Från distans
Väggspel
Lob
Frisparkar
Dribblingar
Skruv
Nick
Små ytor
På rätt plats

Arsenal matchen där Messi gjorde 4 mål, om ni minns målen så var det på 4 olika sätt. Detta är en stor faktor till varför Messi är bäst och då är detta inte ens allt.
Barcelona påfågeln
2012-10-18 20:33
Förolämpa inte Fontas med att jämföra honom med Robinho. I varje fall inte hans spelintelligens. Cesc som nia blir det nog i matchen, med Pedro på ena kanten, jag hoppas Villa får starta på andra men tror trots det att det blir Tello som får starta.
Barcelona petersays
2012-10-18 20:22
Det är med djupaste allvar i rösten som jag säger: Robinho, who?
Barcelona Josep Guardiola
2012-10-18 20:15
Ronaldo spelintelligens kan jämföras med Fontas.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-18 19:41
@Barcelonistas:

Fast ofta räcker det att motståndarna har en energisk försvarare mot Cristiano, så är han osynlig hela matchen. Messi får däremot ofta 3-4 st på sig.
Barcelonistas
2012-10-18 19:20
Messi och Ronaldo i samma lag? Det vore intressant och se, tycker redan synd om det laget som måste försvara sig mot dessa två. Psykoser...
Barcelonistas
2012-10-18 18:47
Mojito - mannen det vore galenskap om Villa inte startar, jag blev väldigt frustrerad att han inte ens fick komma in mot Madrid.
Barcelona El Legado Pep
2012-10-18 18:39
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

David Villa startar matchen. Det är upplagd för honom. Tycker att det är dags att visa att han är tillbaka. Ser verkligen framemot att se honom starta. Messi lär ju dock sitta på bänken.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-18 18:25
Tito kommer, enligt el Mundo, återigen att "bänka" Messi efter ett landslagsuppehåll.
Detsamma bör i så fall gälla Alexis.

Vem tror ni i så fall kommer starta som nummer 9?
Villa, Cesc eller Pedro?
I min värld borde det bli Cesc, med just de två andra på kanterna.

Mot Getafe var det Pedro, Cesc och Tello som startade, men nog borde Villa vara redo för att starta. Inte minst förtjänar han i alla fall mer speltid.

After the games with Argentina, Messi will not play 90 min against Deportivo on Saturday and is expected not to start the game. [sport md]
2012-10-18 17:41
...och där har du bilden med argentinarna.
2012-10-18 17:40
@Riiio!!:

Där har du bilden med enbart barcaspelarna.
Barcelona Riiio!!
2012-10-18 17:16
Läste på Twitter att man en privatjet åt Juanjo Brau, Higuain ,Messi ,Alexis ,Masch och Di Maria efter Chile-Arg. Någon som sett bild på alla dom tillsammans??
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-18 17:15
Abidal, who almost regained his weight from before his transplant, is confident to join the group on training in two to three weeks. [md]

Min dag har varit dålig idag, men efter att ha läst det jag citerade längre upp så blev jag glad som fan!

Kung Abidal!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-10-18 17:11
Det här skulle verkligen kunna gå hem..
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-18 16:51
CipanBarcelona

Gillar bara spelarens Oficiella sidor, där får man se deras egna uttalanden :)

Haha de tyckte ju Robben var ett steg längre före Messi men Messi var inte långt efter för några år sen. Bara i Puertan..
Barcelona CipanBarcelona
2012-10-18 16:47
Gilla min sida, Lionel Andres Messi
http://www.facebook.com/pages/Lionel-Andr%C3%A9s-Messi/145130335556387
Barcelona tarrak
2012-10-18 16:17
Ja Robinho vs. Messi-debatten var underhållande. Desto värre var det när Puertan invaderade det här forumet för att övertyga oss om att Robben var bättre än Messi. Visst, det bjöd också på några goda skratt till en början, men när det höll på 24/7 i flera månader blev det en pest. Kommer dock aldrig glömma det tunga argumentet om att Robben var den spelare som slog flest assist snett inåt bakåt från kortlinjen. Det är så man dödar en debatt...

Med tanke på att Ronaldo av de flesta ses som världens näst bästa, så är det kanske inte så konstigt att Madridistas försöker argumentera för att han är lika bra eller bättre än Messi. Det roliga är dock att i samma sekund som Ronaldo eventuellt skulle lämna Madrid, hade det utsetts någon ny "Bättre-än Messi". Vem tror ni att det skulle vara den här gången? Di Maria är väl den som påminner mest om deras tidigare "Messi-dödare"?
Annons: