/spanien/barcelona/forum/8703.aspx/spanien/barcelona/forum/8703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-01 21:44
är det bara jag som tycker att b lagets classico kändes skrämmande lik a lagets? tello och dos santos borde kunna säljas för en hygglig summa nästa år. 5 mille var. om real säljer sina ungdomar för bra summor borde vi också kunna det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Reporter
2012-09-01 21:22
Förstår inte att det fortfarande finns folk som som tycker att vi gjorde rätt att behålla Tello...Några tycker att han är bättre än Afellay.

Är det bara jag som lägger händerna för ögonen när Tello har bollen? Jag små skämdes när han kom in i El Clasico och inte visste vad han skulle göra med bollen.
Barcelona grande jw
2012-09-01 20:45
Jag tycker inte att man ska ge idioterna på Puertan någon större uppmärksamhet men den här gången kunde jag verkligen inte hålla mig. Kan man verkligen ta El Pasillo på allvar? I varje inlägg han skriver hyllar han Real och särskilt Ronaldo till skyarna medans Barcelona i hans ögon är helt värdelösa. Vem orkar med en så trångsynt "supporter"? Det är liksom helt skrattretande. Lägg dessutom till att efter första matchen i Supercupen där Barca totalt lekte med Real så skulle han "ta en paus" från forumet på obestämd tid. När nu Real Madrid vann returen med förkrossande 2-1 kommer han nu tillbaka och är inte helt blyg med att dra några få slutsatser;

1. Real Madrid behöver bara 20 minuter för att fullständigt krossa Barcelona, man såg tydligt hur överlägsna Real var på alla håll och kanter
2. Real blir bara starkare o starkare medans Barcelona blir svagare o svagare.
3. Real kommer nu fortsätta på den inslagna vägen och dra ifrån i vunna El Classico möten.
4. Ronaldo är Real Madrid legend trots en ynka vunnen La Liga titel och borde få en bild till vänster på Puertan bland Zidande o grabbarna omedelbart.
5. Cl-lottningen för Real var riktigt "härlig" och man bör vinna gruppen hyffsat enkelt.
6. Efter Modric pigga inhopp mot ett 10-man Barcelona kan man nu dra slutsatsen att han är den sista pusselbiten till att vinna CL
7. Essien "äter" dvärgarna från Barcelona helt själv. Nu har Pasillos dröm om Essien till Madrid äntligen blivit sann!

Jag finner inga ord för den här stollen. Det är verkligen humor på hög nivå.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-01 20:34
B-Guden

Okej. Nej men jag ville inte ta det seriöst. Kanske han kan använda båda fötterna lika bra vem vet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-01 20:18
grande jw

Det är verkligen märkligt att Adriano är så oerhört mycket sämre som högerback än vänsterback när han är helt dubbelfotad. Han spelar nästan alltid dåligt till höger. Kommer ihåg bland annat Hercules-matchen, herregud.
Barcelona koeman92
2012-09-01 20:16
Nu räcker det! Vi måste ha nya skribenter nu nu nuuuu!!!
Barcelona grande jw
2012-09-01 20:15
OM Dani Alves inte startar imorgon så vill jag verkligen inte se Adriano på högerbacksplatsen efter hans fiasko på Bernabeu. Valencia brukar komma runt bra på kanterna och är livsfarliga där. Adriano såg inte alls bra ut i varken positionsspel eller i de defensiva löpningarna, så jag misstänker att han kommer få stora problem även imorgon. Minns hur Mathieu stormade upp och ner för våran högerkant och fick in otroligt många farliga inlägg förra säsongen.

Ser mycket hellre Montoya som är bekväm som högerback och är med i kontringarna, som kommer vara Valencias stora hot imorgon. Dessutom gjorde han det helt lysande mot Real så att han inte skulle få chansen i sådana fall är väldigt konstigt.
Barcelona Mascherano
2012-09-01 20:10
MissyaPep
Då får du vänta länge. De är alltid sega. Det är inte som andra forum.
Barcelona B-Guden
2012-09-01 20:08
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Anfallarna i Barca skiftar ju lite då och då under matcherna men vänster då
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-01 20:06
Frågan är om Dani Alves hinner tillbaka innan matchen imorgon. Kommer bli tufft och brassen blir viktigt för att ta tre poäng och ha full pott när vi går till landslagsuppehåll.

Eftersom det inte är någon match på två veckor efter imorgon så tycker jag i stort sett bästa laget ska starta. Valdés i mål, i backlinjen antar jag att Puyol fortfarande inte är redo för att spela så det får bli Alba, Mascherano, Piqué och Dani om han är återställd. Annars Montoya/Adriano. På mitten måste Busquets, Xavi och Iniesta starta enligt mig. Vi måste ta kontroll på mitten och jag tycker inte det känns lämpligt att slänga in Song mot Valencia. I anfallet Messi, Pedro och Cesc. Jag hoppas fortfarande Tito ska spela Cesc som anfallare men det ser inte ut så i nuläget. Det troliga är väl då att Alexis återigen startar, trots formsvacka.
Barcelona MissyaPep
2012-09-01 19:59
Vill ha upp en artikel snart som har rubrik inför FC Barcelona - Valencia!
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-01 19:49
Matchen spelas imorgon.
2012-09-01 19:31
Pique y Puyol

Det kommer upp en timme innan matchen. Sägs att elvan kan se ut så här.
Valdes
Alves Pique Puyol/Mash Alba
Cesc Song Iniesta
Pedro Messi Tello

Josep guardiola

Jag vet.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-01 19:29
Någon som vet vilken startelva vi ställer upp med inför Valencia matchen?
2012-09-01 19:27
B-Guden

Hulk åt höger?
Barcelona B-Guden
2012-09-01 19:17
Är det bara jag som inte vill ha Neymar ?
Jag skulle mycket hellre vilja ha Falco eller Hulk, båda 2 är riktiga monster men samtidigt tekniska.
Drömmer om hur grym vi skulle va med denna uppställning

Alves Pique Masken/Puyol Alba
Xavi Busquet Iniesta
Pedro Messi Hulk
Barcelona ALEX SONG
2012-09-01 18:48
Drogba släpps av sitt Kinesiska lag Han är fri
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-01 18:45
Ska en anfallare in nästa sommar faller min röst på att vi hämtar hit Llorente gratis. Utan tvekan!
Barcelona Blaugrana91
2012-09-01 18:27
Don A.Iniésta #8

Sorry men dina åsikter är ju rent av löjliga.

Till att börja med, Cesc är bättre än Hazard och alla visste ändå att Cesc skulle komma tillbaka till klubben i vilket fall som helst.
Vidare betalade vi inte några 400-500 MIljoner för honom utan han kostade €29M, drygt 260 Miljoner kr och det är jäkligt lågt pris för en spelare som honom.

Thiago Silva hade kostat över €40M, men det stora problemet var hans lön, men visst om du tycker att han skulle ha mer pengar än både Xavi och Iniesta så hade en värvning säkert gått igenom...

Gällande anfallet så har vi redan Messi, Pedro, Sanchez, Villa, samt att spelare som Cesc, Iniesta, Thiago även kan spela där.
Tello och Cuenca är backup spelare och duger helt för det. Man kan inte sitta och ha massa världsklassspelare som backup spelare också.

Däremot anser ju jag att klubben bör köpa in en ny anfallare nästa sommar då Villa börjar bli äldre, Neymar eller typ Falcao isåfall.
Barcelona grande jw
2012-09-01 18:01
"Barcelona want Eric Abidal to stay at the club when his career as a player ends, working at the first team or at the academy. [md]"

Sånt här blir man riktigt glad av att läsa :)
2012-09-01 17:33
Barca Valencia?
Valdes
Alves Pique Puyol/Mash Alba
Song Iniesta
Cesc
Pedro Messi Tello
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-09-01 17:31
Song imponerade starkt det lilla han var med senast.

Måste ändå säga det som jag så många gånger sagt tidigare, Barca är helt värdelösa på att värva och sälja spelare, värdelösa på affärer rent generellt sett verkar det också som... Sen vi sålde Eto och Ronaldinho så har dom tappat det helt alltså, inte nog med att det var helt idiotiska försäljningar...

Bra, köpet av Alba och Song

Dåligt, att lägga så mycket pengar på Cesc som uppenbarligen kommer att få nöta bänk ändå nu när Tito får bestämma, vilket också enligt mig är helt rätt...
Vi kunde ha köpt Hazard istället!!!!!!! Han erbjöd sig till Barca, meeen neeeeej här ska vi slänga 4-500 mille på en mittfältare, när vi redan besitter världens bästa mittfält och är tvungna att ha spelare som Tello i anfallet eller Cuenca, i vilket fall som helst så håller ingen av dom... Vi kunde oxå köpt Thiago Silva... Tänk er Pique och Silva, det hade varit det nya mitt låset i 5år framöver...

Måste nog säga att jag älskar att se Barca spela fotboll och som lag, men jag tror faktiskt jag hatar styrelesen i Barca på riktigt nu...
Barcelona Deulofeu
2012-09-01 17:09
Afellay debut 3-1 10 min kvar
Barcelona Viva la Pepa!
2012-09-01 16:58
Folk som säger att Tito ska gå är inga riktiga barcafans, de måste vara troll. Vad sa folk efter Guardiolas säsongstart 08/09? Jo att han inte var rätt man för jobbet. Men den säsongen blev ju helt klart godkänd till slut, eller?

Det jag såg av Song imponerade starkt i onsdags. Det intryck jag fått av honom i Arsenal är att han varit ganska ojämn, men om han kan hålla det lugn och passningspel han visade upp på Bernabeu så kommer han bli en viktig del i barcas lag iår. Att han även kan spela som passningsskicklig back är ett stort plus i våran trupp.

Att Real får in Essien ser jag faktiskt som en väldigt stor förstärkning, low risk high reward som det kallas. Essien i sitt essé är en av världens bästa balansspelare och om han kan få en nytändning i ny miljö och återförenas med Mourinho som tränare. Det var ju under Mou´s tid i Chelsea som han var som bäst, så kanske finns chansen att han visar upp sin gamla form igen. Man måste tänka på att killen också bara är 29 år.

Om inte, så har Real fått en billig avlastningsspelare som kan rotera och göra en stabilinsats i strömatcher. Ett kap för Madrid anser jag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-01 16:54
Barcastuff skriver att Barca planerar in en F.Llorente värvning. Om det nu stämmer så hoppas jag verkligen på det. Vi skulle få honom GRATIS. Så why not? Jag tror nog att det här är Villas sista säsong i laget och samtidigt som Neymar lär anlända nästa år.
Barcelona Deulofeu
2012-09-01 16:17
Afellay med nummer 11 i nya klubben sitter på bänken och gör troligen debut idag.

De leder med 1-0 supertalangen Papadoupulus har nätat.Halvtid nu.
Barcelona Essienesque
2012-09-01 14:56
Vet inte om det har talats om det men jag lyckades snubbla på faktan att Gai Assulin idag spelar i Racing Santander! Kul för honom att vara tillbaka i Spanien, hoppas han kan lyckas ta upp dem från segundan även om det blir svårt.

Helt sjukt att snubben gjorde landslagsdebut som 16 åring och såg ut som en av världens största talang bara för att lämna för City och försvinna i mängden av spelare.
Barcelona MissyaPep
2012-09-01 14:43
Förstår mig inte på vissa som gråter över en förlorad Kalle anka titel. 4-4 sammanlagt och valdes med sin tabbe var avgörande. Vi skänker dom vita denna trofé punkt slut. Så fokus på valencia imorgon på världens finaste ställe - Camp Nou - mot 3 nya söta poäng! Essien? Song är bra mkt bättre.
Barcelona barca show
2012-09-01 14:31
jag är emot alla som kritiserar laget efter förlusten mot real. Det stämmer att vi sov första halvleken men för vi förlora den så ska vi inte behöva köpa och byta tränare. vi är livs farliga och kommer vinna stra titlar i år. angående masken ni e värdelösa som inte tycker han e bra som back kolla http://m.youtube.com/#/watch?v=mxNy2pfIqiU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DmxNy2pfIqiU&gl=SE
Rivaldo Ferreira
2012-09-01 14:23
Haha
Annons: