/spanien/barcelona/forum/8701.aspx/spanien/barcelona/forum/8701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-16 10:01
Song ÄR en bra spelare. Han var en av mina favoriter i PL faktiskt. Om han bara används på rätt sätt, kommer vi ha nytta av honom. Och bäst är han som i en box-to-boxroll... men jag tror att han kommer kunna anpassa sig väl till den defensiva mittfältspositionen också - men längre ned än så ska han inte användas!

Det går fortfarande att "rädda" köpet av Song, genom att spela honom på de positioner där han hör hemma. Som keitas ersättare rakt av kan han bli en succé med lite anpassning.
Annars tror jag han kommer hamna i kategorin "misslyckade värvningar". Då borde man ha gått efter en riktigt mittback redan i somras, för den pusselbiten lär finnas kvar att fylla även 2013. För rollen som mittback kommer Song aldrig kunna axla fullt ut. Och han bör inte försöka sig på det heller.
Barcelona Gabriel
2012-12-16 04:55
För första gången på riktigt länge ser jag fram emot nästa års tröjor. Borta tröjan är så sjukt snygg att jag nästan dreglar av bara tanken av att köpa den. Det enda som är så sjukt synd är det här med "Qatar Airways". Men, men.... det hade man inte kommit undan oavsett hur designen på tröjorna var, så jag är ändå sjukt positiv. Gillar också när man har v ringar där uppe, ser väldigt classy ut imo, ännu snyggare med det gula precis som vid dubbelsäsongen. Tredje stället var också snyggt, den syns inte där men den finns på förstasidan.
Barcelona S91
2012-12-16 03:25
@zick9:

Håller med dig, Barca B spelade 1-1 mot ett lag som är kapabel till det här (se länk)...

PS. Skrattar åt det än idag :D
Barcelona Bästelona
2012-12-16 01:54
Tycker att barcas "nya" tröjor är nice!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2012-12-16 01:07
Skrattade när jag läste "Inför Real Madrid - RCD Espanyol: Årets svåraste bortamatch?" Haha :D
Barcelona Barcaholic
2012-12-16 00:52
Essienesque

''På vilket sätt har Song värvningen varit ett misstag?''

1. Genom att användas som mittback.
2. Genom att användas som defensiv mittfältare.

Där har du 2 stora anledningar till varför Song har varit ett stort misstag hittills. Killen varit usel som mittback & DM. Han har inget som helst position spel, och ett mediokert passningspel. Två egenskaper som är viktiga för att passa in i vårt spel. Att han sedan krockar ihop med våra spelare flera gånger gör så man undrar om han gör mer onytta än nytta om han tar på sig ett rött kort.

Hade jag varit i ledningen hade spelare som presterar så dåligt som Song & Mascherano åkt direkt, oavsett hur bra attityd de har och hur pass mycket de försöker, för att till slut så är det inte ansträngadet och attityden som spelar roll utan prestationen.

EDIT: Ja jag tror absolut att det finns mycket bättre alternativ än att köpa en spelare till fel positioner för 19 miljoner euro.
Fais
2012-12-16 00:43
Zamboza

Han är så löjlig den där Morinho så att det är inte sant.

Han låter som en medioker senater hämtat ur en Hoolywood B-film som försöker fiska efter röster för att bli vald till högre position i näringkedjan. Men däremot så brukar politiker kampanja ett tag sen brukade bli val, men Morinho's kampanjande är inte över än. Hur orkar han??

Visst median tyckte att han var spännande de 3 första åren. Men nu!!!

Barcelona Essienesque
2012-12-16 00:42
Barcaholic

På vilket sätt har Song värvningen varit ett misstag? Vad är det för spelare du vill ha som bänkspelare egentligen? Herregud vilka krav vissa har. Busquets är startman, tror du allvarligt det finns alternativ bättre än Song som accepterar att vara reserv till defensiva mittfältet / backlinjen?
Barcelona Barcaholic
2012-12-16 00:22
@DIF:

Sälj David Villa för cirka 10-15 miljoner. Alves får man ungefär 20 för. Bort med Song (inse det var ett stort misstag) för 10 miljoner. Där har du 40+ och klubben säger ju man har råd med att handla för 45 miljoner euro per säsong, så ja där kan pengarna komma från.

Sedan behöver inte Barcelona handla dyrt på ett tag, förutom försök hitta billiga komplement spelare.
Barcelona zick9
2012-12-16 00:22
11/12 season
Messi: 73 goals, 9 assisted by Xavi and Iniesta (12%)
Xavi + Iniesta: combined 25 goals, 11 assisted by Messi (44%)
CR: 60 goals, 21 assisted by Ozil and DiMaria (35%)
Ozil? + DiMaria: 24 goals, 4 assisted by CR (16%)

Messi needs Xavi and Iniesta to score? Ronaldo needs di Maria and Özil to score?
Barcelona DIF
2012-12-15 23:57
@ CARLES PUYOL - 1899:

Var ska pengarna komma ifrån?
Barcelona S91
2012-12-15 23:46
Riktigt trist att Rosell har eliminerat en del traditioner under sin tid som president, den främsta för mig är att det blir en "riktig" tröjsponsor nästa år (Qatar Airways).

Mot den moderna fotbollen indeed :(
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-15 23:41
Kan vi få in Hummels och Neymar då behöver vi inte vara oroliga till nästa säsong tro mig. Vi är mkt behov av just dessa typer varför ju enkelt, våra anfallare gör inte mål trots guld lägger nästan hela tiden. Våra backar behöver en världspelare av Hummels för han är gigant och Puyol kommer spela för varje år så kommer han spela mindre så TA HIT HUMMELS! Av våra anfallare så raderar jag Messi som målskytt för han behöver vi aldrig bli oroliga utan det är Pedro och Alexis som vi bör vara oroliga för.
Barcelona Zamboza
2012-12-15 23:41
barcastuff?@barcastuff

Mourinho (coach Real Madrid): "Some players leave the pitch on a stretcher, and then they're again totally fit two days later." #fcblive

Han är igång igen. Undrar vad han tjänar på såna uttalande, tror knappast någon i barca bryr sig. Äkta madridistas måste skämmas mer och mer för honom för varje dag som går. Då får man räkna bort 99% av puertan.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-15 23:34
@EL Corazon - Anims Puyi!:

Tror inte det är officiellt än
Barcelona Barca King -
2012-12-15 23:23
Borussia Dortmund’s players about FCB and Messi:

Mats Hummels: “Barçelona are in my eyes the best team in the world, so it’s an honour for me to be on their list.”
Mario Gotze: ”Who will win the Ballon d’Or this year? I think Messi again. I would vote for him.”
Marco Reus: ”Teams I like to watch on TV? I especially like to watch Arsenal and Barcelona.”
Robert Lewandowski: ”86 Goals in 2012 - Leo Messi magic!”
Felipe Santana: “I like Messi a lot, best player in the world. Cristiano is magical but still the number two”.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-12-15 23:11
Här är nästa säsongen tröjor om det inte publicerats ännu här.

Bortatröjan ett givet köp!
Barcelona Hetfield
2012-12-15 22:54
Barcelona ska fortsätta satsa på ungdomar och hålla akademin högt, men man kan inte bortse från att akademin inte kan ge allt laget behöver.

En värvning av Hummels kommer inte att påverka Bartras karriär i laget, det leder snarare till mer konkurrens. Samma sak med Neymar, om spelarna i akademin har talangen så kommer de att få sin chans, svårare än så är det inte. Man kan ju inte sluta köpa spelare bara för att talangerna ska slippa kämpa.
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-15 21:55
Såg ett inlägg om att PSG nu är ute efter Mourinho eller Wenger som tränare.

Min teori = Om Mourinho accepterar PSG's bud så följer även CR med! Det känns som om CR har tröttnat på la liga med tanke på hans senaste prestationer och uttalanden. När jag säger "hans senaste prestationer" så vill jag inte ta ngt ifrån honom, han är en fantistisk spelare som alltid presterar men känns som om han har tappat den "lilla extra viljan" jämfört med de tidigare säsonger. Kanske beror det på att han har legat bakom Messis skugga länge nu?
Själv hoppas jag att han stannar i Real då jag tycker att Messi vs Ronaldo kampen bidrar med väldigt mycket till både La Liga och El Clasico!
Barcelona Hetfield
2012-12-15 20:28
PSG är ju som klippt och skuren för Wenger. De har spelarna och pengarna att spela hans typ av fotboll.

Det skadar ju inte heller att han är fransman och kan franska. Man kan säga mycket om Wenger, men han vill spela en fin fotboll.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-15 20:17
Dvärgen

Puyol börjar sakta ta pension, kolla bara på skadorna han får hela tiden, visst är det sorligt att tänka på att han lägger av snart men vi kan inte lita på att han ska vara skadefri året ut och även nästa år.
Barcelona Bästelona
2012-12-15 19:59
@barcastuff: The president of PSG has met with Guardiola in New York. Guardiola didn't accept offer. Next on the list are Mourinho and Wenger. [10sport]
Barcelona zick9
2012-12-15 19:57
B-laget spelade 1-1 på bortaplan mot 4:an i Segundan. Helt ok faktiskt, vi är 7 poäng före Real Madrid Casilla och ligger på 6:e plats
Barcelona Dvärgen
2012-12-15 19:38
Antar att människor här inne som vill ha Hummels inte har någon aning om vad de pratar om. Skulle han mot all förmodan komma in i laget kommer han inte under några omständigheter acceptera en bänkplats. Peta Pique eller Puyol kör han inte av traditionella och sentimentala skäl.

Angående Marc-André ter Stegen är han heller inte sugen att flytta till Barca för att förtvina på bänken. Att han skulle komma för en billig peng tvivlar jag starkt på då tyska klubbar i regel har god ekonomi och inte är tvugna att sälja sina bästa spelare. Ser hellre en äldre målvakt som backup om nu Pinto slutar. En ny mittback av världsklass bör endast plockas in när Puyol pensionerar sig och ingen ung förmåga redan tagit hans plats.
Barcelona Eto'09
2012-12-15 18:35
Tjenare alla Culés! Ville ba dela med mig av en väldigt bra Facebook sida. Ganska ny, såg att någon hade länkat den här innan med rekommenderar den stort. Fantastisk sida som håller alla uppdaterade! QUE GRANDE!

länk finns nedanför!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-15 17:45
Idag var jag och handlade Graham Hunters bok; Så skapades världens bästa fotbollslag. Jag är ju mer för självbiografier men i och Med att Hunter är en journalist som står väldigt nära klubben och Dessutom så har boken har blivit utsedd till årets fotbollsbok så fastna jag för den endå. Så det ska bli intressant och läsa den. Jag köpte den på bokhandeln och den finns även på CDON.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-15 16:22
Jag är så otroligt glad över att jag har kunnat växa upp med två spelare som Ronaldinho och Messi. Det är verkligen en ära !
Barcelona mirzaculé
2012-12-15 15:28
Neymar who? (Se länktips)
Barcelona Zamboza
2012-12-15 15:22
Maränger gillar att skryta om att dem har många egna produkter i andra lag. Barca ligger dock 1:a på listan över lag med flest egna produkter i dem 5 bästa ligorna i europa med 38, jämfört med reals 29.
Barcelona Barcaholic
2012-12-15 14:43
koeman92

För att som det ser ut nu så lär inte Bartra få ordentligt med speltid i minst 2-3 år till & Puyol kommer spela mindre och mindre hela tiden. Borde inte ens räkna med Puyol till nästa säsong, och alla vet att med dagens Mascherano så blir vi minst dubbelt sämre där bak. Killen är totalt värdelös enligt mig.
Sen att Hummels är bland de bästa mittbackarna i världen och har en spelstil som passar oss gör inte det hela sämre heller.

Hummels före Neymar alla dagar i veckan.
Annons: