/spanien/barcelona/forum/8698.aspx/spanien/barcelona/forum/8698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-21 20:38
el Braco När jag ställde frågan om han har tillräckligt med självinsikt så tänkte jag på hans egen personliga karriär, jag vet att han varit otroligt lojal mot klubben och det är något jag tycker är fullständigt fantastiskt. Men samtidigt måste han inse att han inte kommer att få särskilt mycket speltid i och med konkurrensen på hans position för närvarande, den var tuff innan och med Song värvningen så blev den än tuffare. Och i hans skede av karriären behöver han mycket speltid för att kunna utvecklas till en riktigt bra spelare, en speltid som jag tror kommer vara svår för honom att få i Barcelona. Om han vill stanna med begränsad och nästintill obefintlig speltid så visst, då visar han antingen prov på att han tror på sig själv och att han vill vara klubben lojal. Eller att han helt enkelt är nöjd med att vara reserv i Barcelona, för jag tror inte att han kommer få spela särskilt mycket. Sen kan man definitivt ställa sig frågan hur schysst det är mot JDS att värva in en spelare utifrån för stora summor men samtidigt måste varje tränare göra det som är bäst för laget och om en tränare anser att en position behöver förstärkas, ja få finns det inte så mycket att ta hänsyn till. Det är trots allt professionell verksamhet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2012-08-21 20:37
@elbraco - SiamoCalcio:

Håller med dig, vore otroligt dumt att skeppa iväg en sånn spelare om han själv vill stanna kvar i klubben. JDS stör ingen, står inte i vägen för någon och har varit väldigt lojal mot klubben. Han han spelat i B-laget tills nu och inte öppnat käften EN ända gång. JDS är ett praktexemplar på hur en spelar från vår ungdomsled ska bete sig. JDS är i mina ögon bättre förebild för våra ungdommar än vad Cesc och Pique är...
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-21 20:13
jag hoppas att ni som skriver att JdS borde ha tillräckligt med självinsikt och dra från klubben skämtar riktigt rejält?

Hur fan kan ni whina på en spelare med klubblojalitet som vill lyckas i sin moderklubb? Sen när är klubbkärlek, lojalitet och envishet för att lyckas i klubben kvalitéer som vi klankar ner och klagar på? Är det den typen av spelare vi vill skeppa iväg från Blaugrana?

Dos Santos uppförande och attityd är ett praktexemplar för varje spelare och någon alla borde lära sig av, oavsett om man heter Alexander Hleb eller Thiago Alcantara.

JdS må inte vara den största talang La Masia har producerat men han försöker hårdare än medelspelaren. Dessutom gör han några riktigt bra matcher då och då och har fortfarande potentialen att lyckas. Han har aldrig heller några grova dippar och kan göra riktiga skitmatcher likt Fontás.
Glöm inte även att killen är en 22årig spelfördelande mittfältare. De egenskaper som gör en sådan spelartyp bra är vision och kreativitet och det är inget som man kan träna upp som muskler. Sådana spelartyper kräver myckjet erfarenhet och utvecklas ofta sent, titta bara på Andrés Iniesta.

I dagsläget är han en helt okej bänkspelare och jag skulle inte bli orolig om han fick starta eller hoppa in mot något av La Ligas bottenlag.

Ni som drar upp Song som exempel på varför JdS bör dra - fråga er istället detta; Hur schysst är det mot dos Santos - som år efter år pratar om hur gärna han vill lyckas i Barcelona - att klubben väljer att hosta upp 19 miljoner euro för en spelare som skjuter han ännu längre tillbaka i rangordningen trots att Song på intet sätt är en nödvändig del av truppen.

Kul att få den smällen på käften när laget får en ny tränare och Jonathan förmodligen var inställd på att få lite chanser till att visa upp sig genom speltid.
Barcelona DANI ALVES
2012-08-21 20:02
barca löver

På torsdag.
barca löver
2012-08-21 19:57
när är matchen mot real?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-21 19:49
Vad gäller truppläget just nu så ser jag inte hur varken Fontas eller Dos Santos kommer att få någon speltid överhuvudtaget, Fontas har fyra mittbackar framför sig plus eventuellt Song beroende på hur Tito tänker. JDS har Song och Busquets framför sig i pivote rollen där han främst konkurrerar men om man ser till hela mittfältet och de jämnbördiga spelare han konkurrerar med så är det främst Sergi Roberto, en kille som är två år yngre men ändå presterat bättre (enligt mig) på försäsongen. Han är enligt mig överflödig, då kan man precis som "1.70-ligan" frågar sig om killen har någon självinsikt om det nu stämmer att han hellre verkar vara kvar i en i stort sett omöjlig konkurrens eller dra iväg till till exempel Sevilla och aspirera på en startplats. Vad gäller Afellay så ser jag ingen framtid i klubben för han heller, han är inget framtidsnamn och är inte heller tillräckligt bra för att tillföra något som ingen annan har. Kort och gott så tycker jag inte att han har någon unik egenskap som till exempel Cuencas inläggsspel eller Tellos snabbhet.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-21 19:49
xoro international 

Sampdoria.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-21 19:36
Grejen varför jag så gärna ser att Afellay blir kvar är pga att jag vet vilka kvaliteer han besitter. Och han har inte fått chansen att visa det ännu i Barca. Vi har Cuenca långtidsskadad, Thiago är också borta och Villa precis tillbaka från ett benbrott. Att göra sig av med Afellay nu, utan att ha gett honom en ärlig chans doesn´t make sense to me. Som sagt, har han inte presterat i vinter är det en annan femma.

Vi får se vad som händer, men OM man nu insisterar på att göra sig av med honom - sälj honom då. Ett lån gynnar ingen.

--------------------------------------------------------------

Barcelona and Sevilla have a deal on one-year loan of Jonathan dos Santos (22), plus buy option. The player didn't yet accept to leave [dds]

På tal om överflödiga spelare. Detta gör mig nästan arg. Har han ingen självinsikt? Han har inte tagit chansen under försäsongen. Sergi Roberto har överglänst honom varje gång han fått tillfälle och på det defensiva mittfältet har vi värvat Song.
Förstår att Jonathans dröm är att lyckas i Barca, men att stanna kvar i år ökar inte direkt chansen att uppnå det. Och inte heller för att lyckas på ett personligt plan. Hoppas han inser att en utlåning till Sevilla är ganska klockrent.
Barcelona nemo
2012-08-21 19:27
Barcelona and Sevilla have a deal on one-year loan of Jonathan dos Santos (22), plus buy option. The player didn't yet accept to leave [dds]
Barcelona xoro international
2012-08-21 19:24
Vem vann igår jag missa
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-21 19:10
@EL Corazon - King of Barcelona:

Nja, den tunna truppen fungerade faktiskt tre säsongen där vi som alla vet var otroligt framgångsrika. Visst kan man tycka att vi skulle behövt en eller två nya spelare ibland. Men nu har vi 26 spelare i truppen. Plus B-laget. Jag tror inte spelare som JDS, Fontas och Afellay lär få mycket speltid. Det är bättre med en lite tunnare trupp där alla får speltid och tränaren litar på alla spelarna, än att man har för många i truppen. Om det ska funka måste man i så fall rotera väldigt mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-21 18:54
Jag kan inte säga att jag skulle gråta floder om Afellay lämnar. Speciellt om Tito vill spela Cesc som falsk nia. Fast i första hand tycker jaga man ska göra sig av med Fontas och JDS. Fast på lån då helst.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-21 18:46
L.A.M Nr 10

Bättre att ha för stor trupp än för liten. Nu har vi många fler alternativ och möjligheter. Vilket lag kunna unna sig lyxen att bänka tex Fabregas, Mascherano/Pique/Puyol, Thiago, Song, Pedro och Affelay/Tello/Cuenca på bänken. Ja tom så att Affelay knappt platsar på bänken. Vi har många ynglingar som visar framfötterna både i A och B-laget. Dessutom är väldigt många våra spelare mångsidiga vilket är väldigt nyttigt, speciellt eftersom det allt som oftast uppstår stora som små skador under en säsong.

Med Pep vid rodret levde vi alltid på gränsen. Busquets fick ofta hoppa in som mittback, Puyol som vänsterback etc. Vi känns mera förberedda och förutsägbara nu.

Känns helt underbart att en spelare som Affelay knappt platsar på bänken, då vet man att man har en bra trupp!
Barcelona Barclasico
2012-08-21 18:31
kan någon vara snäll och skicka videon presentationen från igår? :)
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-21 18:25
Varför lånar man bara inte ut Afellay? Säg till typ Liverpool, Arsenal eller nån spansk klubb kanske Valencia/Atl Madrid? Ett halvårslån till att börja med, sen beroende på hur han spelar och hur vår situation ser ut i vinter så har dom rätt att behålla honom hela säsongen och sen få köpoption?

Tycker jag vore det allra bästa!
Barcelona Barcadinho.
2012-08-21 18:14
Afe kan tyvärr inte göra mycket bättre än vad Tello o Cuenca kan göra.
Tello var strålande första halvleken mot Real Soc. Han visade att han kan en del.
Man har dessutom Deulofeu om man är i kris.

Jag vet att Afellay spelar mycket bättre i landslaget, men tyvärr så visar han inte samma prestationer i Barca, beror kanske på att spelstilen är olik.
Atlético addeh
2012-08-21 18:01
Om Afellay inte ens sitter på bänken när varken Villa eller Alexis är hundra procent, och dessutom Thiago & Cuenca redan finns på skadelistan, då undrar jag när han kommer göra det. I mitt tycke är han överflödig redan nu. Finns ingen anledning att behålla honom mer än för att vara snäll.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-21 17:48
LAM Ja dessa två borde kanske lämna på lån. Ändå är det Afellays agent som förhandlar med andra klubbar. Ibland blir man så trött. Afellay är inte ens överflödig i nuläget. Kanske i vinter
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-21 17:31
Detta transferfönster börjar gå mot sitt slut. Enligt mig bör både Fontas och JDS lämna. Fontas var den jag var allra säkrast på skulle sticka innan silly season men han är fortfarande kvar. Killen är 23 och Bartra känns betydligt hetare. Stannar Fontas nu lär det bli minst lika lite speltid som förra säsonen. JDS hade jag viljat ha kvar då han faktiskt är en klassmittfältare men med köpet av Song ser jag helst att han lånas ut och får speltid. det har ryktats om Sevilla, vilket enligt mig hade varit perfekt då han troligen hade kunnat kämpa sig till en startplats, för han är en riktigt duktig spelare.

I nuläget känns det som Tito vill göra det Pep gjorde fast tvärtom, vi har en på tok för stor trupp i dagsläget. Fyra uppflyttade, plus Tello, samt två värvningar och bara Keita har lämnat. Som sagt, för stor trupp, de flesta kommer knappast så mycket speltid de vill och hade behövt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-21 17:13
Har nyss fått hem min nya Messitröja och ser att trycket på baksidan är lite skrynkligt. Minns inte om det varit så på de andra tröjorna så jag undrar om någon vet ifall detta kommer försvinna efter tvätt eller något?
Barcelona Deulofeu
2012-08-21 17:09
CP - 1899

Troligen inte Pepe vill själv men han är ju hjärndöd också...Skämt åsido de rekommenderar honom inte att delta och jag hoppas han lyssnar på det rådet även fast man alltid vill möta bästa laget.

Pepe står ju alltid för underhållning också med sina patenterade dykningar.Hoppas han blir frisk snart.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-21 17:07
Carles Puyol - 1899

Nej, Pepe spelar inte mot Barca. Han blir borta en dryg vecka!
Barcelona Deulofeu
2012-08-21 17:07
Addeh visst är det tragiskt man var ju glad när Armando lämnade som var dålig förra året så kommer Lomban som är eh inte heller så bra.

Hur lyckas de egentligen?

Måste ju vara bättre att låta en 19 åring spela som har talang en låta en spelare som är 25 spela som är kass!

Får se nästa match om han skärper sig jag ser fram emot att se mer av skadade Edgar men har är bara drygt 1.75 cm lite i kortaste laget men besitter tydligen en bra talang.Jag är fortfarande ledsen över att man inte fick se Araujo samt Agostinho igår : (

Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-21 17:03
Är på mot Girona med en kompis sedan landar vi sent i Barcelona. Den 23:e då är vi på plats för att se matchen så underbart. Jag har längtat efter denna matchen i åratal. Har en fråga, kommer Pepe vara med mot Barca? Tacksam för svar.
Atlético addeh
2012-08-21 17:02
Helt befängt att man lånar ut Ayala. Han är ju åtminstone inte lika usel som David Lombán visat sig vara under försäsongen. Nej, där förstår jag inte alls hur klubben resonerar.

Man har dessutom Edgar på skadelistan, vilket gör att enbart Sergi Gómez och Lombán finns som tillgängliga mittbackar för tillfället. Kan tänka mig att exempelvis Ilie kan, och kommer, gå ned som mittback vid behov, men det är heller inte optimalt att flytta runt på spelare som normalt sett inte är vana vid positionen.
Barcelona Deulofeu
2012-08-21 16:44
Nu är det klart igen att Sergio Ayala lånas ut till ett segunda b lag nämligen Alaves.

Han var ju tidigare klar för ett annat lag.

Killen är född 93 vänsterfotad mittback som var lagkapten i juvenil a innan han flyttades upp denna säsong.Jag hade personligen hoppats på honom i Barca b då det fatas bra mittbackar jag hade gärna sett honom och S.Gomez.Där hade vi haft ett liknande lovande mittbackspar som Fontas och Bartra.

Nu får han ju spela mycket hoppas jag och ett uttryck dom gillar i Barca när det gäller stora talanger är ju piano piano.
Barcelona zick9
2012-08-21 16:19
Är detta tidernas bästa youtubekanal?
Barcelona zick9
2012-08-21 16:16
;)
Barcelona barca_joe
2012-08-21 14:49
Song: "I didn't come here to take Busquets' place, he's the best defensive midfielder in the world . I come here to help the team."

Diggar verkligen denna värvning! Hoppas han får någon minut mot Real.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-21 14:04
Jag kommer fram till denna sida ( Rojadirecta )

Vart ska jag trycka för att ladda ner matchen?

Hittade, tar ju minst 1 timme att få ner gårdagens match. Men får duga, kanske hittar i Thepiratebay annars.
Annons: