/spanien/barcelona/forum/8695.aspx/spanien/barcelona/forum/8695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-19 17:07
Golden Barca

De två punkterna du tar upp känns helt klart som det viktigaste för en lyckad säsong. Att Pique spelar upp sig och Puyol får vara någorlunda skadefri medan Cesc, Alexis, Pedro och Villa levererar både mål och assist på ett sätt så att Messi inte behöver sköta allt. Problemen förra säsongen var just det här, Mascherano var den enda i försvaret som presterade en stor del av säsongen och vår effektivitet framför motståndarmålet var katastrofal där Cesc, Alexis och Pedro(även Leo ibland) missade för mycket och de matcher loppan inte klev fram hade vi oerhöra svårigheter att göa mål i.

Till matchen idag. Jag hade gärna sett en sådan här startelva:
Valdes;
Montoya, Pique, Mascherano, Alba;
JDS, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Cesc

Jag antar att Dani Alves lär spela dock, även om jag gärna ha sett Montoya starta. Puyol och Xavi behöver vila inför El Clasico på torsdag. Jag tänkte länge på Cesc på Xavis position men jag tror fakiskt inte Tito tänker i de banorna. Vi såg tydligt förra säsongen att Cesc presterade bäst som falsk nia och inte sexa. Frågan är om JDSd får chansen då från start. Jag ha inte haft något emot det. I anfallet har Alexiskommit tillbaks från Sydamerika och det är bäst att han börjar på bänken. Pedro får då starta, jag hoppas han tar för sig i år. Gärna näta idag för att få en bra start.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-19 17:05
Vilken 11:à vill mina vänner se ikväll?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mascherano
2012-08-19 17:00
FC Barcelona #10
Haha a riktigt snyggt! Jag tror Ronaldo kommer kolla på Messis bild varje gång han går förbi:P Ohhhhh
Barcelona FC Barcelona #10
2012-08-19 16:53
@Mascherano:

Fyfan, snyggt!
Barcelona koeman92
2012-08-19 16:52
Snart börjar Säsongen!

Kom igen nu barca! I år blir det Trippeln!
Barcelona Golden Barca
2012-08-19 16:44
Det är många som kommer i sina egna bilar. Så det är bara ladda kameran före de försvinner ner i garaget.

3 poäng i kväll är naturligtvis allt. Men ser det lika viktigt att vårt försvar visar enorm bättring redan från start och hjälper Victor Valdes den här säsongen. Gerard Pique har verkligen mycket att visa den här säsongen och Puyol lär inte spela några 38 matcher. Mascherano var bäste mittback gångna säsongen (det säger inte mycket men ändå). Har stora förhoppningar på Bartra inför den här säsongen.

För att vi ska bättra förra säsongens resultat (4 titlar) så måste lirarna runt loppan göra mål på sina givna chanser. Fiaskot Fabregas är väl ingen striker men missade hårresande många gånger. Får Alexis vara frisk kan han vara nyckeln till att La Liga titeln som är viktigast av alla att återbördas till Camp Nou.
Barcelona Mascherano
2012-08-19 16:39
Mäktigt!!!
Barcelona koeman92
2012-08-19 16:37
@Corazon:

Skulle tro ca 3-2 timmar innan avspark.
Barcelona Corazon
2012-08-19 16:26
Är på plats å ska se matchen ikväll undrar om nån vet tydligt innan spelarna brukar komma med sina bilar till matchen
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-19 16:16
wigan har dominerat chelsea genom hela matchen, de är helt utspelade av wigan. Och Wigans ytter vänder ut och in på cole genom hela matchen haha.
Barcelona koeman92
2012-08-19 16:10
Inte för att vara religiös, men en högtid är en högtid så...

Eid mubarak alla culés! Hoppas på seger och poängtapp för Real ikväll :)
Barcelona Federer
2012-08-19 15:54
El capitano[Culee]- Faris

Kristen antagligen med tanke på hans förnamn.
Barcelona Deulofeu
2012-08-19 15:54
Rivaldo Ferreira

Verkar som du snott lite material den är spärrad...
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-19 15:46
En fråga är A.Song muslim eller kristen?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-19 15:45
En fråga är A.Song muslim eller kristen?
Rivaldo Ferreira
2012-08-19 15:41
Förlåt om jag gör reklam nu. Men kolla in min första video på YouTube. En Messi video.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-19 15:39
Addeh Song som ersättare till Keita rakt av tycker jag verkligen inte känns brutalt uselt. Snarare tvärtom. Det är i dessa delar av banan som kameruanen är som bäst. Som pivote och box-to-box, där är var jag hoppas kommer spela. Då har vi fått in en av marknadens bästa, en personlig favorit. Så låter vi en naturlig mittback som bartra täcka upp i mittlåset först och främst.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-19 15:34
Ni behöver inte ta åt er för vad Spanien-red tippar. Alla har sina egna teorier och det är inte vi som avgör vart titlarna hamnar.. Sen jag minns en rolig grej inför säsongen 10/11 när Mourinho kom, då var de också superfavoriter. Sen skulle de typ "gissa" en startelva i varje lag och på Barcas fanns Messi inte ens med(?)... Så ta det med en nypa salt.
Barcelona Essienesque
2012-08-19 15:23
addeh

Varför är det brutalt uselt? Keita fick mycket speltid förra året och eftersom han lämnar är det naturligt att klubben vill plocka in en ersättare till honom.

Förstår inte att folk fortfarande inte förstår att Barca behöver spelartyper som skiljer sig från det man redan har. Först Guardiola och nu Tito, gör det väldigt klart att man vill ha en box to box spelare. Song är väldigt like Yaya Touré, även om Yaya är en bättre spelare.

Tror inte många kommer klaga på köpet efter han har fått spela sig in i laget. Även roligt att många hellre förespråkar ett köp av Capoué, hellre än Song. Prislappen lär inte skilja sig avsevärt trots att Song är en mycket, mycket mer polerad spelare.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-19 15:20
Tycker inte att man bör hänga upp sig alltför mycket på att Barcelona är tippade som tvåa. Det är ett tips så ta det inte för mer än det.

Sanningen är väl att det är 50-50 mellan Barcelona och Madrid, det kommer att bli jämnt.
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-19 14:54
Skulle inte höja på ögonbrynen om Nina var den som tippade världens bästa lag som tvåa i ligan.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-19 14:37
Blev kanske för mycket "då" i mitt inlägg, men du förstår nog ändå. ;)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-19 14:36
Siempre Barça Oigenomtänkt elva, då vi får samma problem som Spanien hade med xavi, och då löser det ett problem med att inte behöva ha Song på bänken men då skapar vi ett annat problem då vi måste bänka Cesc/Alexis. Jag sätter då mycket hellre Song på bänken. Du får nog tänka om.
Rivaldo Ferreira
2012-08-19 14:14
Cameroonian midfielder Alexandre Song will probably wear shirt number "25" at Barcelona #fcblive [as]
Barcelona I.Cuenca
2012-08-19 14:00
Ikväll kl:21 så är det äntligen dags:-) Är jätte spänd på matchen,ska bli så kul att säsongen äntligen börjar:-) Visca Barca
Barcelona cosse
2012-08-19 13:46
Song är ett klockrent köp. Men han kommer inte att vara tänkt som back som vissa verkar fått sig.

@ shi

Ersätta Keita med Mascherano?? En kille på 1.50 ska ersätta Keita som box 2 box mf? Knappast. Nu kan äntligen Sergio få en avlastning och inte behöva spela alla matcher. Mascherano kan ta ett steg ner i plan permanent. Tycker han blev väldigt orättvist kritiserad förra året som mittback. Känns monumentalt att ha en snabb MB som Masch när vi åker på kontringar bakåt varje match.
Barcelona Mascherano
2012-08-19 13:14
09:39 Daniele De Rossi har ändrat sig. En veckolön på 150 000 pund har övertygat italienaren att tacka ja till Manchester City. Nu återstår att komma överens med Roma.

Bra att han lämnar Roma. Roma är ett riktigt dåligt lag.
Barcelona barca show
2012-08-19 12:53
Siempre Barça (Barcelona) den är bra på ett sätt för vi har två bra defensiva i mitten där bak. men när de gäller offensiven tycker jag att vi inte kan ha iniesta på kanten då han är bäst på sin position och kör vi istället den taktiken men centrala offensiva då blir ju sanchez och pedro onödiga om man ska uttnutja dom bäst då ska de vara på kanten. så jag föredrar 4-3-3
Barcelona Andresito
2012-08-19 12:51
Dubbel
Barcelona Andresito
2012-08-19 12:51
@Siempre Barça:

Ifall du kollade på Spanien hade du vetat att det är ett slöseri med Xavis egenskaper genom att spela honom mellan mittfält och anfall. Vi behöver inte två defensiva mittfältare på plan samtidigt eftersom det enda de kommer tillföra är att passa bollen vidare då vi hela tiden har bollen i vårt lag och därmed förlorar vi även en spelare i anfallet.
Annons: