/spanien/barcelona/forum/8692.aspx/spanien/barcelona/forum/8692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2012-08-22 18:20
Tja!
Jag är i Barcelona nu, har precis köpt barcas hemmatröja till den här säsongen och förbereder inför min första Barca match på Camp Nou plats imorgon. :)

Jag börjar med att skriva ner elvan jag vill se imorgon:

Valdes
Alves Puyol Piqué Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Imorgon skulle jag verkligen se Villa. Har verkligen saknat killen! Den enda renodlade anfallaren vi har, har grymma precisionsskott och giftiga djupledslöpningar och brukar sätta de flesta chanserna han får. Och ja, jag vet att han har varit borta i ca 8 månader men han är inte den första storspelaren att ha en långtidsskada och sen komma tillbaka starkt. Jag är säker på att han vet hur tuff matchen kommer att vara och vad han har för krav på sig och att han kommer att göra bra ifrån sig.

Aja, nu ska jag till Ramblan (den riktiga, hehe :P) och äta middag med min familj!
Nu får man väl hoppas på det bästa imorgon! Tippar 2-0 till oss.

Bona nit!
Barcelona påfågeln
2012-08-22 17:51
Real kommer nog backa hem imorgon, för att sedan försöka avgöra på Bernabeu. Givetvis försöker de kontra till sig något mål, men de kommer knappast bjuda på någon sprudlande offensiv. Fast vad vet man, förra supercupen gav ju många mål, så kanske även denna. Hoppas att de flyttar upp och försöker möta Barca med ett offensivt spel, som de spelade mot Valencia så kan jag inte se att det blir något annat än en Barcelona-seger isåfall.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 17:13
Imorgon vill jag se Pique från start. Vår bäste mittback när allt stämmer och den ende med en längd värd namnet. Kan behövas mot Reals ganska storvuxna lag. Han var bra mot Sociedad och jag tycker man borde fortsätta låta honom spela sig till storformen.. att få tillbaka Pique i toppform vore G U L D värt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-22 16:50
Iniesta kommer inte spela på kanten längre under Tito.. Så det kan du stryka
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Reporter
2012-08-22 16:28
Fyfan om Tello får starta imon, kommer nog aldrig hända men man vet aldrig när det gäller Barca.

Hoppas att Ini lirar innemitt imorgon och inte ute till kanten.

Där uppe vill jag personligen sen Cesc ihop med Alexis och Messi.

Vamos !
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 16:23
@EL Corazon - King of Barcelona:

Det hade varit riktigt kul att se Tello, speciellt om Real måste flytta upp slutet av matchen och vi får kontringslägen.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-08-22 16:13
Barcelona pay Arsenal now 3.9M for the transfer of Alex Song. The same amount will be paid each six months during the coming two years.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-22 16:08
L.A.M Nr 10 (Barcelona) Enligt mig är Puyol alltid given mot madrid även när han inte är i form då han behövs med sitt ledarskap. Håller med dig om Pique/Mascherano. Svårt att avgöra vem som är bäst lämpad för imorgon. Alba och Alves givnar på respektive ytterback. Ser gärna att Adriano hoppar in i andra. Mittfältet känns också givet. Medan Pedro och Alexis känns hetast just nu. Villa borde få komma in runt 60min oavsett hur matchen utvecklar sig. Skulle också gärna se att Tello byttes in för att se om hur han klarar av den allra högsta nivån.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 15:56
El Clasico imorgon. Fan vad man längtar. Eftersom vi har hemmaplan finns inget annat än vinst. Vi leder ligan redan och Real har börjat knackigt.

Det finns ett par frågetecken i startelvan. I försvaret är ytterbackarna givna medan i mitten finns det tre val. Puyol är tillbaka och i form, enligt mig ska han spela. Då återstår en fråga. Mascherano eller Pique? Det är svårt, Masken har presterat oerhört bra men Pique behövs med sitt passningsspel och sin längd.
I anfallet tror jag inte Villa är redo att starta mot Madrid än. Då är frågan om vi ska ha två ena yttrar i Alexis och Pedro eller peta in Cesc någonstans. Mittfältet känns givet.

Vad tycker ni?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 14:37
Spektakulär bytesffär i Milano. Cassano till Inter och Pazzini till Milan. De rödsvarta lägger ca 7milj emellan!
Barcelona Pep, The Creator
2012-08-22 14:30
Fan, då blir att streama. Finns det inte att köpa en match på TV4play? Sitter på jobbet och kan inte kolla.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-08-22 13:57
Men för i helvete. Då var det klart att TV4Sport Xtra sänder el Clásico-matcherna. Streama el Clásico? Herregud.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-22 13:20
According to the Portuguese of Valencia, Joao Pereira, Soldado's goal was legal and therefore bad annulled. Valencia defender said he received a message from his land-Portugal-which confirmed it. "They sent me messages and even in Portugal say the goal was legal, but there is nothing to do, the party's over." sport.es Det är inte ens skumt längre, inga ärliga misstag längre. Alla vet att förbundet gör allt i sin makt för att madrid minimera madrids poängförluster. Det börjar bli fuc*in irriterande. Ingen kommer hjälpa oss vi måste vinna alla matcher på egen hand.
Barcelona påfågeln
2012-08-22 12:50
Okej, löjligt av FIFA där också isf. Jag håller med dej, men önskar att förbundet kunde vara mera flexibelt, ibland är det faktiskt okej att blunda för sådana saker, vad jag vet fick inte ens Balotelli böter med Why always me-tröjan, fast jag har inte undersökt saken närmare, men märkte ingen artikel om det, normalt så förstoras sånt upp.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-22 12:09
påfågeln/

Jag säger inte det var fel av förbundet att inte bötfälla Ramos för sin fina gest till Puerta. Menar bara att det är brist på konsekvens. Sen när det gäller Iniesta så kan man läsa i den artikeln jag länkade att FIFA bötfällde det spanska förbundet med 1444 euros för tröjan där han hyllade Jarque.
Barcelona påfågeln
2012-08-22 11:51
Dåligt exempel med Ramos, även om det visar att förbundet iaf har någon, liten känsla. Det finns faktiskt fall där man väljer att se genom fingrarna. Vore ju som om FIFA skulle ha straffat Iniesta för Dani Jarque-tröjan...
Barcelona Barcadinho.
2012-08-22 11:39
@el Flaco - Loco-Motive:

Jag tror att det har blivit strängare instruktioner på de senaste två säsongerna.
Det tillåts inget numera till skillnad från tidigare år.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-22 11:10
@Bàckis / f.d GerardPiqué3:

Alba som högerback och Alves som vänsterback, allt för att mindfucka Mourinho? ;)
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-22 10:51
Vilken trupp vi har i nuläget alltså, längesen vi hade så otroligt många möjligheter i vår elva !

I backlinjen har vi Alba och Adriano ( Abidal exkluderad iom sjukdomen) som kandidater till vänsterplatsen, klart Alba går före alla dagar i veckan men att ha Adriano som backup är inte fy skam ! Centralt har vi att välja mellan Piqué, Puyol, Mascherano(Som jag ser som MB nu när Song anlänt), Bartra, Fontas samt vid behov även Song. Ser de två förstnämnda som nr 1 & 2. Högerbacksplatsen är Danis, självklart. Men en Montoya med stor potential kommer förhoppningsvis även han få chansen att visa hur bra han kan/kommer att bli !

På DCM har vi iom Song fått ett annat alternativ när Busquets inte är hel/fräsch. Ska bli spännande att se hur Sergio svarar på den nya konkurrensen, kanske blir han ännu bättre ? Song lär inte nöja sig med att sitta på bänken och vi alla vet ju att konkurrens ofta hjälper mer än det stjälper! Ifall att JDS inte blir utlånad finns han som tredje reserv, men en utlåning vore la optimalt för hans egna utveckling!

Framför dessa spelar naturligtvis Xavi och Don Andrés från start. Men med tanke på Xavis skadeproblem senaste åren känns det sjukt bra att ha Cesc, Song, Thiago samt Sergi Roberto som alternativ. Det sköna med att ha sådan backup på Puyol och Xavis positioner är att de två förhoppningsvis kan få tillgång till den mängd matcher som gör att de kan hålla sig fräscha längre och därmed kunna spela på högsta nivå några extra säsonger!

Längst fram spelar säkert Messi 90 % av matcherna från start och säkert alla minuter i dessa. Brevid honom slåss spelare som Pedro, Alexis, Villa, Afellay(?), Cuenca och Tello om speltid. Men tanke på alla matcher och det viktiga i att hålla alla fräscha och hela till de viktigaste matcherna ser jag det som ett underbart problem att ha en så stor trupp med så många klassspelare !

Avslutar med min elva för morgondagens Clasicó :

Valdes
Alba-Pique-Puyol-Alves
Xavi-Busquets-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-22 10:10
Villa riskerar få 2000-3000 euro i böter för att ha visat den tröjan med en bild på hans fru och två döttrar efter att nätat mot Real Sociedad. Även om el Guajes personliga ekonomi inte kommer bli drabbad av den summan är det absurt att behöva betala den summan av princip skäl.

Enligt reglementet är det förbjudet att visa någon som helst av budskap och meddelanden på tröjorna, men konstigt nog bötfälldes inte Sergio Ramos när han visade upp en tröja där det stod "Puerta, broder, vila i frid, vi kommer aldrig glömma dig" i 2007. Motiveringen då var att det rörde sig om en "ärlig hyllning".

Undra vad som är kriteriet för att sitta i det spanska förbundet och tävlingskommittén och skriva de löjliga reglerna. En sak är säkert, sunt förnuft och kompetens är inte två av de.
Barcelona Deulofeu
2012-08-22 10:09
Mycket positiva tecken inför matchen i morgon men när det är el classico räknas aldrig form eller tabelläge.

Den som kämpar mest vinner.Det är otroligt liten skillnad mellan lagen.

I morgon är det mer än en match som står på spel även fast det bara är supercupen.Vilanovas första match mot Mourinho och Madrid.

Lyckas vi vinna är det så mycket viktigaren än en vanlig seger.Håller verkligen tummarna men tycker det ser ovanligt bra ut hos oss.

Vem minns inte förra året Messi gjorde allt själv och laget var inte förberett nu ska ordningen återställas.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-22 09:50
I morgon är det äntligen dags för stormatch. Är super laddad :-)

Blir spännande att se vilken 11:a det blir
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 09:39
Både Fontas och Jonathan verkar vilja stanna till varje pris. Leder väl till att Afellay kommer lämna även fast jag tror man egentligen hellre hade behållt honom. Frågan är om klubben kan med och "köra över" någon av de två förstnämnda? Det handlar ju troligen om lån..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-22 09:20
Sanchez måste bevisa mer än sitt kämpande på plan. Han måste våga göra bort sin gubbe lite oftare när Messi har en tung kväll. Jag blev otroligt besviken förra säsongen på honom då jag hade stora förväntningar med tanke på prislappen. Fabregas ska också spela upp sig. Han såg verkligen inte intresserad av att lira boll. Visst började han strålande, men sen gick det neråt för killen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-22 09:13
Deulofeu (Barcelona) Bort med Alexis från startelvan och in med Pedrito istället sen är det en perfekt startelva. Sanchez har inte alls imponerat och har ingenting att göra i elvan när man har en het Pedrito. Sen kan man även diskutera Villa. Vem ska ta hans position av ynglingarna Cuenca eller Tello.
Barcelona Deulofeu
2012-08-22 08:52
ElRaval

Man hoppas ju verkligen att han får lika mycket speltid som förra året han utvecklades ju enormt.

Det coola var ju att hans allra bästa matcher som jag tyckte gjorde han som pivote!

Han har allt precis allt som en mittfältare behöver.Nackdelen är väl att han ibland slår lite vågade passningar.
Barcelona Deulofeu
2012-08-22 08:42
llanson

Ha ha tack...
Barcelona llanson
2012-08-22 08:34
@ deulofeu

ska inte glömma en annan spännande spelare vi har att tillgå, messi tror jag han heter, ska tydligen kunna spela på alla positioner längst fram och har, vad det sägs, gjort väldigt mycket mål och även utsetts till världens bästa 3 år i rad, men självklart är det inga garantier för att få plats i barcas trupp... ;)
Barcelona Deulofeu
2012-08-22 07:59
NU är det bara spelarförsäljningar samt utlåningar kvar.

Med tanke påatt vi får använda b-laget hur mycket vi vill behöver vi inte ha en alltför stor trupp.

Villa---------------Messi-----------------Alexis
Pedro-------------Dongou-------------------Cuenca
Tello--------------Araujo-----------------Deulofeu

-------Iniesta----------------Xavi--------------------
-------Thiago---------------Fabregas-------------
------S.Roberto------------Rafinha--------------

--------------------Busquets-----------------------
----------------------Song--------------------------
------------------------Ilie----------------------------

Alba-----Puyul-------------Pique----------Alves
Adriano--Mascherano----Bartra----Montoya
Muniesa--Abidal----------

--------------------Valdes---------------------------
--------------------Pinto------------------------------
--------------------Oier

Som jag ser det är det överflöd att ha

Jonathan som gärna får lånas ut
Fontas som bör säljas
Afellay som jag gillar som bara den men jag kan inte se hans plats med tanke på Pedro,Tello,Cuenca,Thiago samt Fabregas är spelare som jag tycker borde gå före.

Sedan har vi ju dessutom Planas och Grimaldo som är spekulanter på vänsterbacksplatsen ifall Adriano försvinner om något år.

Det ser riktigt bra ut.Stor konkurrens nästan överallt alla måste vara på tårna för att få spela.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-08-22 07:38
Blaugrana1990

Jag skrev ju precis det, att dessa enskilda händelser inte direkt hade något att göra med varandra, men att det var lite lustigt ändå.
Annons: