/spanien/barcelona/forum/8687.aspx/spanien/barcelona/forum/8687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-08-18 18:41
Det är väl fyra nummer som inte är fördelade än? 12, 15, 19 och 25? Bartra, Dos Santos, Montoya och Song lär då dessa nummer. Muniesa får i alla fall vänta tills januari innan han får sitt, och Tello är ju inte ens registrerad som A-lagsspelare?
Atlético addeh
2012-08-18 18:39
westinho

Nej, att värva från en engelsk klubb för de summorna är förstås bra. Och ser man ur den synvinkeln att han är billigare än vad Henderson var för Liverpool är han ett kap. Det är just att han inte kommer vara någon startspelare som jag hackar upp mig på. Jag tycker att vi redan hade hyfsad täckning bakom Busquets - även om det inte fanns något tokgivet alternativ, utan flera aspiranter. Diggar även Jonathan dos Santos. Det här lär kosta honom en A-lagsplats.

Hade hellre sett Étienne Capoue för en billigare peng.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-18 18:39
Var är de som klagade på zubi så mycket? Alba och song för ungefär 300 miljoner! Tålamod lönar sig. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-18 18:38
Vem skulle gå före Song ifall att Busquets inte är tillgänglig? Inte fan gör JDS det iaf, ledningen skulle aldrig lägga 19M euro på en spelare om det redan fanns egna spelare som motsvarar behovet.
Barcelona Qanii
2012-08-18 18:37
Till alla er som tvivlar Song kan jag bara säga, vänta tills killen har spelat eller tränat med laget åtminstone . Ni dömer honom redan som om han har gjort 20+ matcher.. Han har knappt landat i Barcelona och ni börjar skrika ut saker som "bänkspelare". Song är ingen bänkspelare och han kommer defensivt konkurrera med sergio om dm platsen... Jag tror och hoppas att han kommer att formas och slipas till en underbar pärla där han får utvecklas och spela med världens bästa spelare. Ge killen en chans och låt honom spela in sig i laget för det kommer ta ett tag. Kolla på Fabregas som beklaga sig över hur svårt det var taktiskt att anpassa sig till barcelonas spel.

Vad skulle ni vilja ha istället för Song då?Agger?m'vila? eller capoue? Agger håller inte i la liga han är för aggresiv och oteknisk. Mvilla tampas med attityds problem och capoue hade kanske fungerat men han är lite för grön.. Song var hur underbar som helst i arsenal förra året som en defensiv playmakers. Idag beklagar ni över Song och imorgon när han plockar bort spelare och spelar bra så kommer ni säga - Ahh jag har alltid velat ha Song. Fan vad bra han är vissa han skulle göra succé här. Som sagt avvakta och håll igen truten.
Atlético addeh
2012-08-18 18:34
westinho

Klart han kommer få speltid. Han är riktigt bra. Gillar dock inte att vi värvar för de priserna när det bara gäller en spelare som kommer sitta på bänken. Visst, han kommer spela, men knappast peta Busquets. Frågar är hur självskriven han är som nummer två?

Hade hellre sett Étienne Capoue som är året yngre och hade gått för en billigare peng.

Nåja, det försämrar förstås inte vår trupp. Ser nästan oförskämt bra ut nu.
2012-08-18 18:33
I våras sa de flesta att prio ett var att köpa in en mittback, det snackades om Martinez, Hummels, Vertonghen mfl. Hade vi bestämt oss för Martinez, som var närmast enligt alla rykten, hade det hamnat på runt 400 miljoner, för EN spelare. Idag sitter vi och summerar SS med Alba och Song som nyförvärv, för c.a 320 miljoner för båda !

2 grymt bra värvningar, fan va nöjd jag är ! Skulle inte festat ikv men nu får det fan bli det endå som uppladdning inför imorgon ! VISCA
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-18 18:32
addeh jag tycker du är lite väl hård mot Song, följer du ens Arsenal? Han är en klasspelare. Han kommer få spela mer än du tror. Dessutom är han ung och hade ett par år kvar på kontraktet. 19 miljoner euro för en sådan spelare är inte så mycket dessa tider.

Tror han får nr 12 eller 15.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-18 18:31
Fan va glad jag är nu när Song är färdig :).
Barcelona oxfilé
2012-08-18 18:30
Är sjukt nöjd med värvningen om jag ska vara ärlig. Nu är laget komplett och redo för säsongen!!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-18 18:28
Mycket nöjd med värvningen av Song, 19 miljoner euro ser jag som en rimlig summa för en rotationsspelare av hans kaliber!
Barcelona Barcadinho.
Kanon bra att vi har fått en ersättare för Keita med flera bra kvaliteter. Han kommer tillföra fysiken om inte annars, vilket kommer behövas i flera drabbningar. Mascherao blir i så fall mer permanent mittback och det är bra att ha honom där när vi inte vet hur Puyi klarar sig en hel säsong och vilken form Pique kommer att ha. Busquets behöver inte heller spela precis hela tiden.
Välkommen Alex Song.
Barcelona Eto'09
Vad tror ni de blir för tröjnummer för till song???

själv tror jag 24 eller 12 :D
Barcelona Eto'09
2012-08-18 18:27
Vad tror ni de blir för tröjnummer för till song???

själv tror jag 24 eller 12 :D
Barcelona Andresito
2012-08-18 18:24
Tror inte att många som tycker att Song var dyr har koll på Euron.
€19M = 156 mkr vilket inte är speciellt mycket för en kvalitetsspelare som vi saknat i truppen.

Är helt klart nöjd! Welcome Song!
Rivaldo Ferreira
2012-08-18 18:22
Welcome!
Länktips: t.co/zxYHpXCt
2012-08-18 18:21
addeh

Vänta och se. Samma sak sades om Mascherano, som kostade 23-24 (?). Värd vartenda öre vet vi nu i efterhand. Song kommer få speltid.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-18 18:20
Tror ni kommer bli positivt överraskade av song, det är en riktigt bra spelare och jag tror han kommer få någorlunda bra med speltid
2012-08-18 18:20
Supernöjd med värvningen, tycker man skall ha i åtanke att Puyol dras med skadeproblem, samtidigt som vi nu har 2 klasspelare i Song & Mascherano att kunna sätta in när Puyol och Busquets vid skador/etc inte kan starta.

Song ger oss power, en spelartyp vi skulle saknat nu när Keita lämnat. Skall vi tillskillnad från förra året orka med en lång säsong och kunna utmana om alla titlar behövs en bred trupp, med Alex Song är det precis vad vi får.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-18 18:19
addeh.

19 miljoner euro för en bänkspelare av den kvalitén är makalöst bra. Hans sista halvår i Arsenal var helt fantastiska.

Tror att han kommer att få mycket speltid trots allt. Han är en bättre fotbollsspelare än Keite. Däremot kommer han aldrig komma upp i samma nivå som person.

19 miljoner euro i dagens fotbollsvärld är kaffepengar. Jag är hur nöjd som helst.

Agger blev väl förbannad för att Barcelona drog sig ur affären och värvade Song istället. :P
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-18 18:19
Song kommer vara mycket viktigare för Barcelona detta år än vad de flesta tror, och ni som har följt Arsenal vet att han är en väldigt bra spelare, och cirka 170miljoner KR är inte mycket för en spelare med hans klass.
Atlético addeh
2012-08-18 18:13
Nä, det här är jag inte alls nöjd med. €19 miljoner för en spelare som inte kommer vara i närheten av en startplats är helt befängt.
Barcelona Barclasico
2012-08-18 18:11
OFFICIELLT: Alex Song är nu klar för FC Barcelona!
Barcelona Éluc
2012-08-18 18:04
19M landade slutsumman på. Får väl ses som okej.
Barcelona NoGo™
2012-08-18 18:02
KLART!!

Official: Barcelona announce the transfer of Arsenal player Alexandre Song (24) #fcblive

Official: Barcelona pay 19M for Arsenal player Alex Song, who will sign a 5-year contract including an 80M buyout clause #fcblive

Official: Alexandre Song (24) will on Monday undergo the medical tests at Barcelona and sign his contract #fcblive

2012-08-18 17:41
Alex Song är klar.

Total deal on the transfer of Arsenal player Alex Song to Barcelona. Transfer fee around 20M, 5-year contract, announcement shortly. [terra]
Barcelona DM1982
2012-08-18 17:37
@Rivaldo Ferreira:

Det stämmer bra, för andra säsongen i rad är han avstängd i första omgången.

Agger är en kille som skulle få ungefär åtta röda kort per säsong i Spanien, det är inte en kille som passar in i Barcelona.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-18 17:31
Agger utvisad, direkt rött i premiären. Det kanske ändå var bra att vi inte värvade honom, han har en tendens och tända till alldeles för mycket och med domarna i Spanien så hade han varit avstängd var 10e match.
Rivaldo Ferreira
2012-08-18 17:26
Alves är väl avstängd i första omgången??
Atlético addeh
2012-08-18 17:19
Michu, que grande!

Väldigt synd att inte spansk klubb agerade. Swansea fick honom till reapris.
Annons: