/spanien/barcelona/forum/8680.aspx/spanien/barcelona/forum/8680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
2013-03-08 14:50
Historically: Atletico Madrid have won 3 out of 4 finals at Bernabeu against Real.
Barcelona Dinho the artist
2013-03-08 14:38
Appropå Neymar. Hur tungt väger en spelares åsikt i en tranfersaga? Jag tänkte om nu barca skulle erbjuda runt 35m och PSG slänger iväg det dubbla bara för att de kan. Om nu Neymar vill gå till barca, kan han verkligen få Santos att nobba 35m extra?
Barcelona enkos
2013-03-08 14:37
[QUOTE=westinho - Sergio #16]Official: The Spanish cup final will not be played at Barcelona's Camp Nou stadium #fcblive Final on Friday 17 March at Santiago Bernabeu

Något stämmer inte, 17 mars kan väl finalen inte spelas?
Barcelona Barca King -
2013-03-08 14:35
Mina farhågor är som de flesta. Jag är rädd att med Neymar och Messi kan det bli Zlatan promenader. Han sprang mindre än valdes, LOL! Därför kan jag ta en spelare som suarez, Reus, Göte, aguero och Rooney förre än Neymar. Pep kan få vilken spelare som helst att springa rundor men kan Tito?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dinho the artist
2013-03-08 14:33
Deulofeu måste bevisa mer för mig. Följer inte segundan så bra men har sett en handfull matcher och han är alldeles för egotrippad än så länge. Förhoppningsvis tas han ner rejält på jorden när han träffar på tuffare motstånd likaså medspelare men han är en risk absolut.
Jag hade inte tackat nej till en säsongsutlåning i alla fall.
Barcelona enkos
2013-03-08 14:31
Med tanke på att alla ser fram emot matchen på tisdag ser det ut som det kommer bli halvtom imorgon mot La Coruna..
Barcelona Deulofeu
2013-03-08 14:23
Finalen på Bernabeu stackars Atletico när vanne de där senast innan Casillas suck...Inte ens någon i Atleticos ledarstab har varit med och vunnit mot Atletico eller ens haft ledningen i en match...

Barcelona AndreD
2013-03-08 14:19
Helt sjukt hur mycket förbundet slickar Real Madrid, när ska de sluta?
Barcelona MQUC
2013-03-08 14:16
kul att vara back när man ser att Neymar och Messi tar avsparken! =D
Barcelona MQUC
2013-03-08 14:14
westinho

det vita smutset kan nog leva med att det inte blir rättvist så länge det är till deras fördel.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-03-08 14:08
Official: The Spanish cup final will not be played at Barcelona's Camp Nou stadium #fcblive Final on Friday 17 March at Santiago Bernabeu

Får Real Madrid verkligen spela finalen på sin hemmaplan? Det känns ju inte helt rättvist.
Barcelona AndreD
2013-03-08 14:05
Siempre Barca

Barcelona Siempre Barça
2013-03-08 13:59
Är det sant att cup finalen ska spelas på Camp Nou den 17e maj?
Barcelona Messi_theONE
2013-03-08 13:55
HAHA.. ngn skrev rooney för 20 mille? HAHAH.. dog av flabb där... hallå grabbar komigen kolla lite vad ni skriver!! Rooney kommer aldrig släppas för minst 50 mille .. visst just nu känner man inte igen rooney .. men endå rooney e alltid rooney!! en favorit hos mig, hade älskat ha honom i barca, men det är bara en dröm! tror bara neymar kommer och förhopnningsvis en mittback!
Barcelona Deulofeu
2013-03-08 13:53
Thiagooo

Håller med det han gör är det inte många som lyckas med.

Tänk dig anfallet

Neymnar-----------Messi-------------Deulofeu

Det skulle vara omöjligt att stoppa och någon plan b skulle vi inte behöva oroa oss om däremot skulle vi kanske få lite svårt att vinna tillbaka bollen.

De tre på topp är inte direkt kända för att jobba hem defensivt.

Tänk er vilka ytor de skulle kunna skapa för varandra om de spelade ihop.

Jag lever med hoppet att jag kommer få se det anfallet och även samma anfall men Messi kliver ned lite och med Dongou framför om några år ; )
Barcelona Deulofeu
2013-03-08 13:47
Så jäkla tragiskt med Bartra!han var ju så bra på försäsongen hela vägen!

Går det troll så slutar det nästan aldrig läs Sanchez samt Afellay.
Barcelona Deulofeu
2013-03-08 13:46
B-Guden Sanchez teknik och vändningar är det absolut inget fel på däremot hans balans och skor eller vad det är...knappast någon vänder upp och byter hål så snabbt som han.

Han är i en svacka bara tycker han bidrar med des mesta men det har låst sig vid målet.Att han gjorde 12 mål i Udinese säger egentligen inget varav de 12 målen var 4 i samma match.

Sanchez är en otroligt lojal lagspelare vars främsta styrka är att spela fram sina lagkamrater någon stor målskytt är eller kommer han aldrig vara eller bli.

Gör han runt 12 mål i ligan skulle jag vara nöjd.Kräver samma av Pedro och lite mer av Villa runt 20.

Barcelona Thiagooo
2013-03-08 13:39
http://www.youtube.com/watch?v=gEJGJkOT9nU&feature=player_embedded#!

Sicken spelare!!
Barcelona elbraco - CP5
2013-03-08 13:30
Jag hade älskat att se Rooney i Barcelona, jag tror han hade passat in perfekt på alla möjliga sätt men;

SAF: "Han förstod anledningen till att jag inte spelade honom och anledningen var av en helt taktisk karaktär. […] Wayne kommer att vara här nästa år, det har ni mitt ord på. Jag har inga problem alls med spelaren och han kommer att vara involverad på söndag. "

Fergie portade på sin senaste presskonferens två tidningar som hade påstått att Sir Alex och Rooney inte pratade med varandra.

Han verkar onekligen mena det han säger.
Fais
2013-03-08 13:19
Rooney till Barca??

Vad har ni rökt på???

Hummels är jag inte övertygad om heller. Han är lika snabb som Busquets..

Rooney till barca? mycket har man läst här men
Barcelona påfågeln
2013-03-08 13:14
Låt Muniesa starta imorgon då?! Önsketänkande men ändå, om jag ska fortsätta på önsketänkandet, varför inte Abidal från start? :)
Barcelona MQUC
2013-03-08 13:01
Om nu Rooney skulle va aktuell så blir ju inte lönen nått större problem direkt, han kommer va berädd att gå ner i lön och kommer inte ligga så mycket högre än den som lämnar, det är väll istället upp till united om dom vill släppa samt om Rooney med familj (han har barn) kan tänka sig ett liv i Spanien.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-08 12:53
Bartra är skadad och är inte aktuell för spel imorgon. Räcker ordet fan för att beskriva hur jag känner?
Barcelona påfågeln
2013-03-08 12:53
Ingen aning vad Rooney ska ha i lön, men för att det ska vara aktuellt måste han nog sänka sin lön, jag har för mig att Rooney fick en monsterlön för att skriva på nytt kontrakt istället för att lämna in transfer request för en eller två säsonger sen. Bartra har en knäskada och blir borta uppåt tio dagar... Inget spel i helgen heller för honom alltså, synd, mot jumbon hemma måste han ju kunna få chansen i annat fall.
Barcelona Napao
2013-03-08 12:44
påfågelnDom 20 mille är ganska låga men vet du vad han kräver i lön??
Barcelona Barca King -
2013-03-08 12:42
Rooney är en lagspelare och har aldrig sökt medias uppmärksamhet lik en vis Beckham eller Ronaldo. Självklart kan han lyckas i Barcelona. Han är en komplett anfallare som jobbar hårt för laget och kan droppa ner för att försvara som ett djur! Bara kolla på honom i United och matchen borta mot Madrid på Bernabeu. Han sprang, kämpa och skrek instruktioner på alla. En vinnarskalle är han. David ska lämna och en centralt anfallare som honom med Messi precis bakom och bredvid kan göra kaos. Rooney rör sig mycket bra över hela plan. ifråga om teknik var inte Eto så teknisk heller. Barca kan tyvärr inte få alla och vi är inte psg. Rooney kommer bli dyr att få loss. Barca har Neymar i tankarna och det är en lika bra värvning som ger en annan sorts dimension till spelet. Drömmen: Villa ut och in med Neymar. Hummels in och Alexis hittar rätt i sitt spel och skapar kaos! Deulofeu flyttas upp för att sätta eld i röven på den som inte presterar och lär peta Alexis, Pedro, Tello och Cuenca om de inte krigar.
Barcelona Barca King -
2013-03-08 12:33
Barcelona Andresito
2013-03-08 12:26
Hade inte tackat nej till Rooney faktiskt, en komplett spelare med vilja att springa. Ideala egenskaper för Barca, frågan är om han accepterat en mindre status i Barca som t.ex. Henry behövde göra.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-08 12:17
Jag vet inte om Rooney hade passat i Barcelonas spelstil, men jag hade älskat att se honom spela tillsammans med Messi av den enkla anledningen att han älskar Messi och Barcelona!
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-08 12:06
Barca King

Enligt mig är det inte kvalitén det är fel på. Det är dåligt analyserat av hurvida de ska passa in i vårt spelsystem. Vi har nog de svåraste spelet att anpassa sig till av storlag just nu skulle ja vilja påstå. Det går inte att bara ta in en 2m lång köttklimp från Premier League som vinner varje närkamp där och tro att han ska vara bra mittback i vårt lag. Eller ja en Zlatan som är mer av en playmaker och targetspelare uppe i anfallet. 0 rörlighet inom boxen, hur tänkte ni nu styrelsen? Att han ska stå stilla i boxen medan Xavi och de övriga håller på att passa omkring och söker lucka?
Dessutom trots sin höga längd är Zlatan rätt medioker på huvudet, ändå såg man höga inlägg av Alves varje match. Varav 1/200 resulterade i mål säkert..
Annons: