/spanien/barcelona/forum/868.aspx/spanien/barcelona/forum/868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-04-17 12:17
Jag var bland dem som tyckte att MSN var trötta och att de ej skulle vara divor. Men tyvärr insåg jag att vår anfallstrio är trötta eftersom dom skulle slänga ur sig vredesutbrott ifall om någon utav dem bänkas för deras eget bästa på längre sikt. Fan, kolla bara på Iniesta liksom. Spanjoren har samtliga av de tyngsta titlar som går att vinna med FC Barcelona och fortfarande accepterar att ta löpningar för Messi och Neymar (två spelare som är yngre än vampyren), tar ett enormt hemjobb och klagar aldrig när han väl bänkas.
Barcelona enkos
2016-04-17 11:41
Och att vi inte har ersättare för MSN har jag svårt att köpa. Varför måste vi egentligen köra med 4-3-3 från minut 1 till 93? vi kan visst vila alla tre då och då och ändra formation visa perioder inte minst när vi leder stort och med halv timme kvar gå från 4-3-3 till 4-4-2 eller 4-5-1.. och det utan att lida, snarare få de tre att vila ... Se bara tex Aguero och Griezman som vilas ofta och tas ut i slutet av matcherna. fem minuter kan kanske låta fysiskt för lite men psykiskt jätte mycket.
Barcelona enkos
2016-04-17 11:33
@ElRaval:

För mig är det en gåta varför han inte vill vila en enda sekund samtidigt som han ser ut som att ha det tråkigt på plan och saknar viljan att spela. Han gör både sig själv och laget otjänst.
Barcelona ElRaval
2016-04-17 11:29
Messis ovilja att bli utbytt tar ut sin rätt nu. hade han inte varit så himla tjurskallig i mitten av säsongen utan fått vila lite så hade vi kanske inte sett en lunkande messi nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2016-04-17 10:54
Sista matchen för Juvenil A idag för denna säsongen som får ses som icke godkänd med en fjärdeplats i ligan och missat slutspel i Copa del Rey. Det är också sista matchen som juniorer för flera spelare och det ska bli intressant att se vilka som får fortsatt förtroende i B-laget nästa säsong och vilka som får söka sig till andra klubbar. Målvakten Andreu Cases, försvararna Enriq Feancesca, Juanma Garcia
Barcelona enkos
2016-04-17 10:41
Cazorla
skriver igen då första j..a inlägg försvann när jag tryckte på skicka.

Jag tror snarare att Neymar blivit bortskämd över alla hyllningar som han med all rätt också fick under hösten än att han hamnat i formsvacka. dessutom är han tydligen påverkad av alla rykten kring flytten och skriva eller inte skriva nytt kontrakt samt allt kring skatter både i Spanien och Brasilien. Man kan hamna i formsvacka en kort period men Neymar går inte att känna igen på flera månader. Hoppas att det släpper ikväll.
2016-04-17 09:58
Barcelonistas skrev;

"Lucho har roterat en hel del även denna säsongen han har ju använt massa olika startelvor men just MSN trion har inte fått vila något alls. Det är inte Luchos fel heller vem ska han rotera anfallet med? Munir håller inte vi hade behövt Nolito men tyvärr så gick det inte."

Bygger man ett lag, rätt eller fel, kring en trio spelare så riskerar man ju att bränna dem i förväg om de inte får vila.

Det var samma ska under Pep fast då var det mittfältet. Skillnaden var att (till många inklusive mitt förtret) att Pep nästan alltid bytte in Keita och vilade någon den sista kvarten i varje match. Så höll de också hela säsongen.

Lucho har inte haft samma förmån, och återigen visar det sig att transfer-banen plus en undermålig sportslig planering i kombination med en överhettad ekonomi fick genomslag på det sportsliga planet. Vem kunde ana detta..?

Risken är ju att samma sak händer de kommande åren då prio ett är Espai Barca. Bartomeu sa det ju själv häromdagen - när "den goda cirkeln" är bruten gäller det att glädjas över andra aspekter i klubben. Men vem bryr sig om en ny arena när titlarna uteblir? Är vi inte främst en SPORTklubb?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-17 01:02
@enkos:

Det är intressant att se hur enkelt det är för vissa att vända sig mot så stora spelare. Det kanske finns en anledning till Messis form? Är Neymar bortskämd bara för att han har en formsvacka? Tyvärr blir man inte förvånad, minns när Suarez gjorde sina första matcher i klubben, då var han en klumpig flopp enligt många.

Även jag är frustrerad över att Messi och Neymar inte spelar bra för tillfället men samtidigt vet jag att det inte kommer dröja länge innan de är bäst igen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-17 00:35
På tal om Lucho, laget kmr ge allt nästa säsong också för att vinna trippeln. Jag tror och hoppas på att Lucho vet vad som måste värvas så vi får in lite bättre bredd i laget. För jag tror det här laget kan bli ännu mer framgångsrikt. Jag tror vi titelmässigt med Lucho kan göra något liknande som vi gjorde med Pep med dom här spelarna som vi har. Spelmässigt nej men vad gäller titlar så tror jag absolut på att vi kan bli väldigt framgångsrika precis som när vi hade Pep. Vinner Lucho den inhemska dubbeln den här säsongen så har han på sina två 2 år vunnit mer än vad Pep gjorde på sina första två år. Pep 08/09 CdR-ligan-Cl 09/10 - ligan 10/11 - Cl-ligan 11/12 - CdR Lucho 14/15 - CdR-ligan-Cl 15/16 - kan vinna CdR-ligan Så en inhemsk dubbel är absolut mer än godkänt.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-17 00:28
Liunil Masse - sant, att vinna den inhemska dubbeln är i min bok mer än godkänd. Sen håller jag med dig där jag tror också Xavi var viktigare än vad vi tror att han var under matcherna när man bytte in honom så gav han ett lugn till spelet något som definitivt saknats den här säsongen.

Föra säsongen hade vi Pedro och Xavi som vi roterade med den här säsongen fick vi in Arda och Vidal. Just Arda har hittills varit en besvikelse men samtidigt så var han borta 6 månader tack vare förbudet så det är inte helt lätt och komma in och leverera direkt. Han bör få 1 säsong till på sig samma med Vidal visst var det förstärkningar men på den korta tiden kan man inte förvänta sig allt för mycket. Sen förutom att Arda och Vidal inte kunnat komma in i systemet så bra än så tror jag att skadan på Rafinha försämrade också en hel del för oss. Vi får inte glömma att Rafinha startade både mot Roma borta och Atletico i höstas där han gjorde det väldigt bra. Hade han inte skadat sig så hade han nog nästan tagit en ordinarie plats tror jag nog. För du startar inte borta mot Atletico och Roma om du inte är bra liksom.

Prio 1 till sommaren en MB och en anfallare.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-17 00:17
[QUOTE=Barcelonistas]På tal om våran kollaps Real åkte ju på precis samma sak med Ancelotti 22 raka vinster sen tappa dom allt under våren. Skrämmande va identiskt Barcas kollaps är med Reals. Personligen trodde jag inte Barca skulle gå i den fällan som Real gick när dom hade 22 raka med just tanke på att Lucho verkade vara en tränare som prioriterade rotation osv en hel del. Vi såg ju en hel del där Lucho föra säsongen roterade spelarna så dom inte skulle trötta ut sig så jag är lite förvånad att han gick i fällan trodde han skulle vara bättre förbered på det hela att hålla spelarna på topp och inte trötta ut dom. Lucho har roterat en hel del även denna säsongen han har ju använt massa olika startelvor men just MSN trion har inte fått vila något alls. Det är inte Luchos fel heller vem ska han rotera anfallet med? Munir håller inte vi hade behövt Nolito men tyvärr så gick det inte. [/QUOTE] Fast säsongen är inte körd för vår del så någon kollaps har ännu inte skett. Vi har fortfarande en stor chans på dubbeln. Att vinna dubbeln är jävligt bra! Btw, Tror Xavi var viktigare för gruppen än vad folk tror. Visst, han lämna på bästa sätt (trippel) men han hade varit perfekt att ha kvar denna säsongen :/
Barcelona Barcelonistas
2016-04-17 00:03
På tal om våran kollaps Real åkte ju på precis samma sak med Ancelotti 22 raka vinster sen tappa dom allt under våren. Skrämmande va identiskt Barcas kollaps är med Reals. Personligen trodde jag inte Barca skulle gå i den fällan som Real gick när dom hade 22 raka med just tanke på att Lucho verkade vara en tränare som prioriterade rotation osv en hel del. Vi såg ju en hel del där Lucho föra säsongen roterade spelarna så dom inte skulle trötta ut sig så jag är lite förvånad att han gick i fällan trodde han skulle vara bättre förbered på det hela att hålla spelarna på topp och inte trötta ut dom. Lucho har roterat en hel del även denna säsongen han har ju använt massa olika startelvor men just MSN trion har inte fått vila något alls. Det är inte Luchos fel heller vem ska han rotera anfallet med? Munir håller inte vi hade behövt Nolito men tyvärr så gick det inte.
Barcelona enkos
2016-04-16 23:54
@Liunil Masse:

Vinner han CL så vinner han yroligen guldbollen. Messi har blivit mätt och Neymar som många såg som Messis största konkurrent till nästa guldboll har blivit snabbt bortskämd och inte varit ens bland 10 bästa under 2016.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-16 23:40
Cristiano Ronaldo hasn't missed a single minute of La Liga action this season. Helt otroligt hur han aldrig blir skadad, även nu när han är 31 år. Maskin!
Barcelona enkos
2016-04-16 23:09
Vi har match mot Deportivo redan på onsdag, därför gäller det för LE och grabbarna att ta det lugnt imorgon och tänka på nästa match, alltså Deportivo. Vi får inte bara fokusera på en match i taget, vi är Barca.
Barcelona enkos
2016-04-16 23:07
@Davids3:

Med lilla menar jag klubben som spelar i La Liga tack vare icke sportsliga skäll då Elche kastade ut och pga deras ort och arena med knappt 5000 åskådare. .
Barcelona Davids3
2016-04-16 22:38
@enkos:

Lilla Eibar? De är placerade på övre halvan, lika poäng med just Sociedad.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-16 22:33
Plus att dem har CL att tänka på, svårt att se att dem får fyll pott i ligan
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 22:25
Har svårt att se oss tappa ligan detta laget vet vad som står på spel och kmr nu ge allt i ligan och CdR. Förhoppningsvis vinner vi både ligan och CdR samtidigt som Atletico vinner Cl. Det kmr då svida extra mycket för Real att deras två rivaler vinner titlar medan dom får dricka en coke zero igen den här säsongen.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-16 22:23
Vad tror ni!? Tror ni laget vinner ligan eller tappar den? Kollar man på spelschemat skall vi vinna alla matcher, men med tanke på formen så är man osäker.
Barcelona enkos
2016-04-16 22:19
Och så torskar Sociedad mot lilla Eibar med 1-2. Viktigast att de slog Barcelona.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-16 21:37
[QUOTE=Reymar]Att Messi springer minst är inget nytt men när han springer nästan lika mycket som Ter stegen och Koke springer de dubbla ja då måste man ifrågasätta hans vilja. Komiskt att du jämför honom med Neymar då Ney alltid ligger på topp angående löpmeter och var den spelare som sprang mest i förra årets CL. Jämför Messi insats mot Ronaldos i CL så ser du vilken skillnad på vilja. Ronaldo manade på sina kamrater medans Messi promenerade. Men hey han tog en löpning hem efter att ha tappat bollen.. [/QUOTE] Messis roll är inte att konstant kriga och jaga boll, utan han är den som ska ha mycket boll och hitta ytor åt andra i laget. Bara idiotiskt om han springer som en galning i onödan. En spelare som honom är som bäst när han inte behöver trötta ut kroppen och hjärnan genom att kriga. Koke har en helt annan roll och Atletico lever på hög press och ett sjukt krigande från alla, det är därför deras taktik fungerar så bra. Sen att han sprang så lite senast mot Atl beror på att det inte var mycket ytor att springa på, blev få kontringar då Atl parkerade laget i straffområdet. Men det kommer alltid finnas folk som ska komma med nya saker för att sänka tidernas bästa. Han har i runt 10 år spelat fotboll på högsta nivån, kroppen får ta stryk för det. Hans acceleration är inte som förr, han är inte lika snabb och rörlig heller. Det är fullt normalt. Och som någon skrev innan, han har senaste 4 matcherna mött lag som parkerat bussen. Atletico, Sociedad och Real körde alla defensivt med fokus på kontringar. När resten av laget inte heller är i bra form blir det extremt svårt för Messi att göra något. Men om jag känner Leo rätt kommer han tillbaka igen, som så många gånger förr.
Barcelona The black Messi
2016-04-16 21:23
Hahaha dom fick in zlatan in den artikeln också. Helt sjuuukt
Barcelona Liunil Masse
2016-04-16 21:17
[QUOTE=the cameroonians]Reymar Synd att du missade poängen. Det spelar ingen roll hur mycket du springer om du eller laget inte får ut något av det. Messi centralt kommer aldrig att generera några långa löpmeter och han finns där för att resten av laget inte hittar fram med bollarna i rätt ytor. Samma sak i Argentina. Sen att det inte funkade mot ett ramstarkt Atletico är en annan femma. Taktisk miss. Messi har dessutom aldrig varit en person som med gester manar på, han är introvert och bör absolut inte jämföras med Ronaldo (i något sammanhang). Förstår att du har höga förväntningar på Lionel, men han är trots allt bara människa han också. Kanske borde tagit ett par taktiska varningar och fått två extra veckors semester som andra, men det är liksom inte hans grej. [/QUOTE] En sak att Messi måste sköta det kreativa i Argentina med Tata i spetsen men i Barca... Helt sjukt.
2016-04-16 20:36
Reymar Synd att du missade poängen. Det spelar ingen roll hur mycket du springer om du eller laget inte får ut något av det. Messi centralt kommer aldrig att generera några långa löpmeter och han finns där för att resten av laget inte hittar fram med bollarna i rätt ytor. Samma sak i Argentina. Sen att det inte funkade mot ett ramstarkt Atletico är en annan femma. Taktisk miss. Messi har dessutom aldrig varit en person som med gester manar på, han är introvert och bör absolut inte jämföras med Ronaldo (i något sammanhang). Förstår att du har höga förväntningar på Lionel, men han är trots allt bara människa han också. Kanske borde tagit ett par taktiska varningar och fått två extra veckors semester som andra, men det är liksom inte hans grej.
2016-04-16 20:24
Med så bra läge på en trippel är jag tveksam till att Lucho tappat spelarnas förtroende eller att de blivit trötta på det sätt tränaren vill de ska spela. Att nedgången inträffade precis i samband med landslagsuppehållet där flera spelare reste långt och spelade dubbla matcher, hela mittfältet hade småskador samt flera andra skadade sig före eller under uppehållet säger nog en hel del. Det mesta av krutet var bränt och plötsligt gick laget in i El Clásico utan egentlig ambition att vinna utan enbart kontrollera. Messi centralt skulle vinna mittfältet men blev istället en belastning då laget tappade i fart och bredd. Uppenbarligen var det därefter, också pga förlusten, svårt att ladda om igen, särskilt mot ett Atletico som var extremt taggat. De sista energireserverna brändes i jakten på målen som visserligen kom. Matchen mot Sociedad kan vi bortse från, den var förlorad redan i samband med valet av startelva. Returen mot Atletico var åter ett frångående ifrån systemet som tidigare fungerat i 8 av 10 matcher. Lucho var förvånad över Simeones taktikval och hittade aldrig något motmedel. Messi kom åter in centralt efter att Griezmann gjort mål. Samma visa, samma resultat. Mycket tråkigt att hela laget tappar formen samtidigt, men det visar också på att det är ett LAGproblem snarare än något enskilt. Sen kan man alltid diskutera bristen på en bred bänk och enskilda spelares prestationer, men troligtvis är allt detta en effekt av något som skett över tid och som ingen kunde se komma. Eller så kan man uttrycka det som att bollen är rund och att mirakel skett förr inom fotbollen. Såväl bra som dåliga.
Barcelona Reymar
2016-04-16 20:16
@the cameroonians:

Att Messi springer minst är inget nytt men när han springer nästan lika mycket som Ter stegen och Koke springer de dubbla ja då måste man ifrågasätta hans vilja. Komiskt att du jämför honom med Neymar då Ney alltid ligger på topp angående löpmeter och var den spelare som sprang mest i förra årets CL.

Jämför Messi insats mot Ronaldos i CL så ser du vilken skillnad på vilja. Ronaldo manade på sina kamrater medans Messi promenerade. Men hey han tog en löpning hem efter att ha tappat bollen..
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-16 20:09
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Vad är det för jävla attityd av Zabaleta? Han kunde få sin andra gula precis om domaren inte var restriktiv. Han blir utbytt direkt efter det så spelar han stjärna. På tal om högerbackar. Hur kan Man City ha Sagna och Pablo medans vi har Alves och Alves. Inte för att Alves har varit dålig. På tal om Bänk. Hur kan de stora lagen har sån kvalité på bänken medan vi brukar diskutera här inne. Nej, men msn byts ut aldrig. Vad är det för tankesätt? [/QUOTE] Har mycket att göra med ekonomin och MSNs sjuka löner. Det kostar att ha bästa trion i världen. Man kan diskutera för om det hade varit bättre med 2 av MSN och 2 lite sämre som man kan rotera med. Men man vill ju inte släppa någon i MSN, när dom är i form är dom helt magiska. Sen att Bartomeu inte kan sköta klubben alls gör det inte bättre. Barca måste vara sämsta topplaget på att både sälja och köpa in spelare. Säljer alltid för underpris och köper alltid för överpris. Mathieu för 20??? Aleix för 20??? Vermaelen för 15??? Turan för 40??? 1 miljard bara där som kastats i sjön. Vad gick tex Sanchez för? 35 eller? Kolla Real, sålde Di Maria för dubbla det. Özil och Higuain fick dom runt 1 miljard för. Nej det är för jävligt usel skött. Det kommer inte hålla i längden, fortsätter det på detta vis där man betalar ut astronomiska löner kommer Barca tappa mycket, speciellt när Messi lämnar. Det allra viktigaste just nu är att försöka bygga upp för en framtid efter Messi. För vi måste erkänna, utan Messi hade vi inte vunnit alla dessa titlar senaste decenniet. När han lämnar kan det bli tufft. Det första som bor ske är att skicka iväg Bartomeu. Han är ett virus.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-16 19:58
[QUOTE=enkos]Vi har kört på halvfart hela våren och hälften av våra spelare har dessutom vilat under landslagsuppehållet. Hur kunde laget sjunka som Titanic? Jag försöker fortfarande hitta på en vettig förklaring. Förlusten i EL clasico visade i alla fall sig väldigt dyrt för CL också då den var starten på total kollaps. [/QUOTE] Kanske har Luchos tappat omklädningsrummet? Tycker också det är konstigt att vi spelar bedrövlig fotboll hela 2016. Inte så vi gick på full gas fram till El clasico utan vi spela dåligt innan det också.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-16 19:56
Vad är det för jävla attityd av Zabaleta?
Han kunde få sin andra gula precis om domaren inte var restriktiv.

Han blir utbytt direkt efter det så spelar han stjärna.

På tal om högerbackar. Hur kan Man City ha Sagna och Pablo medans vi har Alves och Alves. Inte för att Alves har varit dålig.

På tal om Bänk.

Hur kan de stora lagen har sån kvalité på bänken medan vi brukar diskutera här inne. Nej, men msn byts ut aldrig. Vad är det för tankesätt?
Annons: