/spanien/barcelona/forum/8679.aspx/spanien/barcelona/forum/8679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-03 18:55
Om cirka 20 år kommer det en (annan) Messi som ska ta över fotbollsplanen.
Barcelona Katalano
2012-09-03 18:53
xoro international

Ännu ett exempel på provokation.

Du skriver inte ens att du tycker. Du skriver att "så här är det".

Jag tänker inte lägga mer tid på att svara till dig då du ändå inte verkar förstå.
Barcelona xoro international
2012-09-03 18:51
Barcelonistas (Barcelona): d sant han har mycket att bevisa men jag lovar lita på mina ord song kommer visa oss och alla busquet fans
Postat via SvenskaFans-appen
2012-09-03 18:50
Katalano (Barcelona): mannen gå till dr Phil e du emot mig för vi inte tycker likadant ? Mannen starta en mode blogg istället
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-03 18:49
Antonella är så jävla fin, helt naturlig...ja ni förstår inga plastikoperationer osv. Messi har tur att han har Antonella och Antonella har tur att hon har världens bäste, Messi :)

Barcelonistas
2012-09-03 18:39
Xorro International Song har mycket att bevisa, att kalla han för king king är att ta i. Vänta åtminstone vid slutskedet av säsongen :).
Barcelonistas
2012-09-03 18:37
Song är verkligen en värvning vi behövde. Men att påstå att Song ska bänka Busquets världens bästa DM för Barca är ju bara löjligt.
Barcelona Katalano
2012-09-03 18:27
xoro international

Jag väntar mig en varning på dig också pga att du skriver provocerande.
"Dont cry 4 busquet Barcelona , its time 4 song 2 make u cry"- Är ett tydligt exempel på det hela.

Sedan skapar du ingen diskussion med dina helt okunniga påståenden.

Exempel 1: Song kommer att peta Sergio B från startelvan.

Exempel 2: Alexis och Pedro håller Villa borta från Startelvan.

Bara pinsamt!
2012-09-03 18:18
VizzlA-"Tots Units Fem Força" (Barcelona): vill du dom ska banna mig för du känner dig förolämpad för jag kallade song king kong ? Eller kan det bero på att du och jag inte har samma uppfattning av fotbollskvalite när jag dissar busquet ? Än en gång song kommer hålla busquet borta från start 11 så som sanchez och pedro håller villa och Tello borta från start elvan , Game over
Real Madrid enlekmedsiffror
2012-09-03 17:51
Mina tankar om Barcas match igår, om varför de behöver David Villa och varför de är sårbara mot de bättre lagen i Europa.
Barcelona Koeman_4
2012-09-03 17:39
Rambla~

"De största ligornas transferfönster stängde i fredags men de franska klubbarna har möjlighet att köpa spelare till och med tisdag"

Står det på aftonbladets artikel om det hela.
Jag vet inte och orkar inte googla sanningshalten i det hela. :P
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-03 17:05
Nästa match mot Getafe var samma lag som Messi gjorde ett av sina Maradona mål. Man kan bara hoppas på att han gör det en gång till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-03 16:52
Trots att vi "bara" vann med 1-0 tycker jag vi gjorde en väldigt bra match igår. Även om Valencia skapade några chanser i andra halvlek tycker jag vi såg mycket säkrare ut i defensiven än tidigare på säsongen. Första gången vi håller nollan dessutom. Anfallsspelet kräver lite förbättring. Dock skapade vi ganska många chanser ändå. Messi borde helt klart gjort ett mål och med normal utdeling för Cesc hade han gjort två. Alexis Sánchez var enligt mig mycket bättre idag, han kom förbi sin back flera gånger, bland annat när han serverade Cesc.

Just Fàbregas känns betydligt bättre när han får spela med Xavi. Xavi sköter alla uppspel längre ner i planen och Cesc kan lägga mycket koncemtration längre fram i planen. Han är dock fortfarande en usel avslutare, tycker han känns som den som står mest för vår ineffektivitet vi blivit kända för framförallt den senaste säsongen. Leo Messi var inte på topp idag. Ovanligt många misstag från hans sida. Hade problem med att ta sig förbi och när han väl gjorde det kunde han inte skapa så många chanser direkt.

Aja, skön seger i alla fall. Adrianos mål var världsklass och lika bra var hans match i övrigt. Strålande insats både defensivt och offensivt. Nu går vi in i ett landslagsuppehåll med full pott, serieledning och fem poäng före Real Madrid men ändå en hel del i övrigt att önska i spelet. Efter uppehållet är det match borta mot Getafe, något som alltid är tufft. Sedan är det CL därefter inte så långt kvar till säsongens första liga-Clàssico. Vore bra att ha samma avstånd ner till Real då som nu.
Barcelona Mascherano
2012-09-03 16:33
VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Spy inte på min fina persiska matta då blir jag riktigt sur!

Barcelona Pique y Puyol
2012-09-03 16:17
Skänker min tankar till Cristiano och hans familj. 7 år och en dag sedan CR7´s far dog. Det är anledningen till att Cristiano var upprörd under gårdagens match.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-09-03 16:01
xoro international

Kan någon banna idioten?, hur många patetiska inlägg kan man skriva utan att få en spärr?, Song king kong 4 life...........................................................måste gå spy.
Barcelona Pep, The Creator
2012-09-03 13:50
Här är ju Ronaldos intervju från igår.

Och är precis som Carles Puyol - 1899 säger.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-03 13:20
Jag håller med om Bosquets. En skräddarsydd spelartyp för Barca men hoppas bara att han en vacker dag slutar filma. Song är grym. Bättre än Keita. Sämre än Yaya. Det är bra så.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-03 13:14
Här har ni sanningen. Så här gick den sista delen av intervjun med Ronaldo till. Varför firade du inte målen? CR: Det kan vara för att jag är lite ledsen. Det är den enda anledningen. Om jag inte firar målen så är det för att jag inte är glad. Varför är du ledsen? CR: Folket vet varför. För besvikelsen över det som hände häromdagen i prisutdelningen? CR: Nej, inte för det, det är mindre. Det finns viktigare saker än det. Är det något relaterat med klubben? CR: Jag tänker inte säga mer. Folket vet varför. Är det personligt eller professionellt? CR: Professionellt. Med vem blir du arg på? Med ingen. Så varför säger du att folket vet varför du är ledsen? CR: Folket inom klubben. Kan du berätta varför du känner så? CR: De vet. Jag kan inte säga mer. Har det något med din form att göra? CR: Fem matcher, fyra mål. Det är inte därför. CR: Jag tänker inte prata mer. *går iväg* ---------------------------------------------------- Jag tror att Ronaldo ville ha en ledig dag igår pga hans pappa dog men fick inte det. Igår var det 1 år sedan hans pappa dog så jag tycker faktiskt att det är dåligt av Perez och Mourinho som inte gav Ronaldo Ledig dag . Denna gången tycker jag verkligen synd om Ronaldo för de handlar om hans pappa. Om detta stämmer så lider jag med Ronaldo, vi pratar om döden så det är inget man ska leka med. Jag tittade lite på Reals match och såg ju på Ronaldo igår att han var inte alls glad under matchen.
Coach pep.
2012-09-03 12:23
@Gabriel:

Jag förstår hur du resonerar kring Mascherano (+Pique) och varför det skulle kunna hota våra CL chanser. Masch gick vilse mycket i positionsspelet förra säsongen också så oron är befogad. Faktum kvarstår dock att han är ju en pitbull. Anledningen till att han går så långt upp är p.g.a hans aggressivitet utan boll vilket är hans främsta karaktärsdrag som back och spelare rent generellt. Han tenderar att göra för mycket av det ibland men förhoppningsvis lär han sig att bli mer balanserad. I slutändan finns mycket att gilla med honom. Extremt vältajmade tacklingar, fina passningsfötter, kvickhet, bra driv med boll och jävlar anamma i klass med Puyol. Han påminner om Puyol i vissa aspekter och i längden tror jag han kan bli ersättare till kaptenen som spelartyp, vilket jag också tror kan ha varit Peps och Titos avsikt från första början. D.v.s om hans övergång till mittback går som planerat, och jag står i alla fall bakom Mascherano i den processen.
Barcelona Gio Style
2012-09-03 12:05
@A. Svensson #8:

Om jag inte är helt ute och cyklar så ska han ha fått el alta medica redan.
Så förhoppningsvis kan vi se honom trolla några minuter redan nästa match.
Barcelona barca de Corazon
2012-09-03 12:02
förstår mig inte varför lägger då mycket skit att barca ska ha en ny back varje gång någon gör ett dålig match alla gör bra o dåliga matcher vad glada istället för allt barca ha vunnit senaste åren o var me positiva ligan har ju ändå precis börjat
klaga istället om inte barca inte vinner något.
Barcelona A. Svensson #8
2012-09-03 11:57
Känner att jag saknar min favorit Thiago, någon som har en rapport på hans skadeläge just nu?
Barcelona Gio Style
2012-09-03 11:40
Alla tycker olika, föredrar man Song före Busquets så gör man det.

Men sanningen är den att både jag, Tito och dem allra flesta ser Busquets som den perfekta DM i Barcelonas filosofi.
Busuqets är så otroligt taktisk slipad, hans passningsspel har växt 3 klasser dem senaste 2 åren och han har ett härligt flow i sitt spel.
Han är ovärdelig för oss.

Vi som insett hans storhet kan ju bara tycka synd om dem som inte sett hans kvalitéer, det kommer nog snart för dem ska ni se.

Däremot så är jag väldigt positiv till att vi fått in Song, det ger oss mer råstyrka och avlastning till Busquets. Han imponerade på mig igår :)
svd
2012-09-03 10:54
Kul att du bestämt dig för att mogna, men dina tidigare provokationer har diskvalificerat dig från det här forumet och din tidigare Ip-spärr är nu kompletterad med en permanent Nickspärr./ Red
Barcelona Deulofeu
2012-09-03 10:54
Glädjande nyheter u-18 matcher kommer att sändas på eurosport framöver jag snackar givetvis om next gen series.

Torsdag 13 sept 20.00 är det dags för barca igen som kryssade första matchen hemma mot Anderlecht.

De möter Tottenham och det är u-18 som gäller kan nämna för oinvigda att Dongou vann skytteligan där förra året och är med i truppen trots att han spelar i b-laget likt Grimaldo.Riktigt skoj!Han kan ju vinna två år i rad för att få lite extra matcher.
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-03 10:21
** 3 poäng att tacka Adriano för

** Cristiano Ronaldo tycker synd om sig själv och låter det gå ut över klubben, det är det man kallar för klubbkänsla va?

** Tito har inlett med 3 raka i ligan efter ett EM där barsa bidrog med 8 spelare till det vinnande laget, inga tecken på utbrändhet där inte.

** Uli Hoeneß hade rätt, Real Madrid är en jävla cirkus. Gårdagens debatt på Marca TV och Punto Pelota hör till det mest roande jag varit med om. Spelare som var oantastliga för bara ett par dagar sedan kölhalades, namn flög till höger och vänster, alla var skyldiga utom Ronaldo den ofelbare :)))
2012-09-03 10:17
Dont cry 4 busquet Barcelona , its time 4 song 2 make u cry ,
Barcelona Damido
2012-09-03 09:47
Tycker Messi har blivit alldeles för lat i defensiven jämfört med tidigare år då han också pressade och kämpade för den biten likt de andra spelarna. Man märker liksom att det blir ett hål i mitten när han bara kollar på och väntar på boll för att starta ett anfall. De andra får springa ihjäl för att täppa till det hålet. Messi gör allt framåt men vill se han kämpa mer i defensiven.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-03 09:42
Rambla~
Karanka sa också att det var rätt att en spanjor fick priset.

Annons: