/spanien/barcelona/forum/8676.aspx/spanien/barcelona/forum/8676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-08-21 00:13
Tito gör ett Eusebio byte in med Dongou med 4 min kvar...

Bra för smågrabbarna att spela på Camp Nou med lite publik,

Gillar Deulofeus mod att ständigt utmana vilka lungor han har.

Afellay blandade och gav men visar vilja.

Jonathan är slarvig idag hans sämsta match jag sett.

Fontas underbar passningsfot men seg i övrigt.

Villa ser viljestark ut han saknade dock Alba idag.

S.Roberto riktigt bra varför köpten Song..,

Bartra också toppen.

Jonathan och Fontas ryker om ni frågar mig.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-21 00:13
addeh

Ja, det är sant. Kanske lämnar båda i slutändan. Ska man ändå skeppa iväg två stycken, är det väl dessa två som hade känts mest OK isåfall - nu när Muniesa är skadad
Det viktigaste är, tycker jag, att Afellay blir kvar åtminstone till januari och att Sergi Roberto får gott om A-lags-minuter. Tello likaså. Då har vi en satans bra trupp. Bättre än ifjol... och då var även den väldigt stark innan alla skador kom.
Barcelona Riiio!!
2012-08-21 00:12
Visst va det dumt att lägga matchen just en dag efter seriepremiär men detta kanske redan va spikat innan seriematcherna spikades. Fan klagar alla på att B-lag spelarna fick lira... Det va ju för fan seriepremiär sent igår och vi möter Real Madrid på torsdag. Hade velat se hur vissa hade reagerat om te.x Busquets, Valdes eller Pedro spelade och skadade sig!
Barcelona Essienesque
2012-08-21 00:10
Carles Puyol - 1899

Tanken var nog inte i första hand att vinna över Sampdoria.. Att inte slita ut spelarna första veckan av säsongen var nog prio ett.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-21 00:08
Hur kan Tito spela med så många b-lagspelare fy skäms. Fansen vill se mål och dem har betalat sina biljetter i onödan. Besviken på Tito. Man kan ju inte bara spela med så många ungdomar och sedan tänkta att dem ska vinna mot Sampdoria helt jävla sjukt. Jag hade velat se 3-4 A-lagspelare då hade jag varit nöjd. Vi ska spela underhållande fotboll men inte passa 98 % och inte skjuta herre Gud. Ta för er Killar, ta vara på chanser som ni får för fan. Äsch blir lite för arg och man vill bara att dem ska ta för sig lite mera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Jr. Honken
2012-08-21 00:08
Om man tänker efter så var det ju ganska idiotiskt av FC Barcelona att lägga matchen just denna dagen. Känns som att detta är en match dom bara satte upp lite hastigt o lustigt för att den bara skulle bli av, typ.
Sjukt dåligt av klubben faktiskt, Joan Gamper har alltid, och borde alltid, läggas före ligan börjar, vilket är ganska uppenbart. Och en av dom absolut sämsta dagarna att lägga den på måste väl vara en dag efter liga-inledningen? Eller är det bara jag som tycker så?

Jaa, det är väl ett bra tillfälle för ungdomarna att visa upp sig, men den här matchen höll sannerligen inte särskilt hög standard, och det håller nog dom flesta med om. Som någon annan skrev så är det väl självklart att i en match som denna att Messi & Co får minst en halvlek. Matchen ska väl inte va till för dom som precis varit skadade eller inte platsar i första truppen? Eller?

I övrigt får Villa och Deulofeu godkänt, tillsammans med Sergi Roberto som jag faktiskt tyckte va en av få ljusglimtar ikväll med sitt fina kort-passningsspel.
Det förstås, om man nu ska lägga någon som helst vikt vid denna matchen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-21 00:06
Ser att många klagar på datumet. Ni får inte glömma att supercup matcherna har med detta att göra så det krockar med Gamper. Tycker även att det är för mycket med 2 supercups matcher när ligan är redan igång. Man borde istället spela den på en match precis som i England. Sen hade det varit kul om den spelades i ett annat land precis som i Italien.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-21 00:04
Jag såg inte matchen men det verkade ju vara en riktigt seg tillställning.

Det är fruktansvärt korkat att lägga Gamper matchen dagen efter en ligamatch, det ger bara den här matchen en stor jippo stämpel.

Lite tråkigt är det allt.....
Barcelona Blaugrana91
2012-08-21 00:02
Usel match...
Varför ha en match där man visar upp nyförvärven och A-laget för att sen enbart spela B-laget? Logiskt? Nej.

Som sagt varför är man så korkade och lägger denna match dagen efter ligapremiären...Haha det är så pinsamt.

Det enda positiva man kan ta med sig från denna match är Villas och Deulofeus insatser, även Afellay var ganska bra enligt mig.
Atlético addeh
2012-08-21 00:01
1.70

Jona har ju bara två framför sig. Fontás har Puyol, Piqué, Mascherano & Bartra. :P

Men visst, förstår vad du menar. Har däremot inte blandat in Jonathan i diskussionen ens. Den ena utesluter inte den andra. Båda kan mycket väl komma att lämna. Ryktas ju om att mexikanen är på väg till Sevilla, precis som sin bror.
Barcelona NoGo™
2012-08-21 00:00
Slut, äntligen!
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:59
Jävla Rosell, skäms på dig.
Barcelona Federer
2012-08-20 23:59
Herregud vad tråkig match. Helt seriöst så somnade jag mitt under matchen.
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:57
Gamper var ju något alla såg fram emot tidigare, försäsongens höjdpunkt. Laget med nyförvärv ska presenteras. Underhållande fotboll, galen offensiv och så några av morgondagens stjärnor kanske fick chansen att visa upp sig. Ungefär som det året Messi spelade sin första Gamper som 17-åring.

Fan, de senaste säsongerna har ju Gamper urvattnats helt just för att man lägger matchen på korkade datum. Fan vad besviken man blir.
Barcelona Deulofeu
2012-08-20 23:57
Dongou med nummer 9 jag njuter tack att du flyttade Rodri!
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:54
Dåligt att inte Araujo fick speltid.
Barcelona Grimaldo
2012-08-20 23:53
Grimaldo och Dongou spelar. Så grymt!!
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:53
Dongou kommer näta, sanna mina ord. :P
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-20 23:52
addeh

Förstår poängen, men tycker ändå att han borde sitta säkrare än JDS just nu, med tanke på hur laget i övrigt ser ut, vilka som är påväg upp underifrån osv. Men ja, det kanske är bättre att ge Bartra speltiden - en spelare som har chansen att gå hela vägen.

Grimaldo in! Även Dongou och Lomban
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:52
Jag tror inte det lärs ut djupledslöpningar i La Masia eller så är det något man får lära sig precis i slutet av sin tid där. :P
Barcelona Blaugrana91
2012-08-20 23:51
Håller med väldigt korkat av klubben att lägga matchen dagen efter ligapremiären...
Självklart blir det då ett lag som enbart består av spelare från B-laget, och visst våra B-spelare är duktiga, men man kan inte kräva allt för mycket av dem.

Lite tråkigt också för publiken som betalt för att kanske få se några av dem lite mer kända spelarna.

Hade man lagt matchen vid ett mer normalt tillfälle hade kanske några A-lags spelare kunnat lira allafall.

Men kul allafall att Villa fortsätter att spela bra, även Deulofeu har varit mycket bra ikväll!
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:50
Men för helvete, sluta med att bara rulla runt bollen, ta lite initiativ, utmana, slå en chanspassning. Vad som helst. Ni ligger faktiskt under. :P
Atlético addeh
2012-08-20 23:47
Förstår inte vad Lobato ska in och göra. Skicka in Grimaldo och Dongou som alla vill se. Vem på arenan har kommit för att se Lobato? Får man inte se dagens stjärnor kan nog de flesta nöja sig med att få se morgondagens stjärnor.

Men jösses vilket tröttsam match.
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:46
Fontas kan komma att lämna för QPR i PL. Det förs förhandlingar.
Atlético addeh
2012-08-20 23:44
Román vill alldeles för mycket. Inte mycket som gått hans väg in. :P
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:44
Carles Puyol - 1899

Eh, de är ju knappast lata. Det är moståndet som är lite för bra för dessa ungdomar.
Barcelona Rambla~
2012-08-20 23:43
Jag blir förbannad på klubben Barcelona för att de lägger Gamper på det här datumet. Gamper är en försäsongsmatch ska fan spelas innan ligan drar igång. Hela startelvan ska inte bara bestå av B-lagspelare eller spelare från A-truppen som just kommit tillbaka från skador eller inte platsar. Messi, Iniesta och resten av gubbarna ska åtminstone få en halvlek i den här matchen.
Atlético addeh
2012-08-20 23:41
1.70

Han skulle knappt få spela en minut, och skulle han det hade han förmodligen gjort det istället för Bartra. Bättre att ge den sistnämnde allt förtroende av dem.
Barcelona Carles Puyol - 1899
Hela matchen är bara skit. Jag har bara två spelare att hylla, Deloufeu och Villa. Pinsamt av klubben att ställa upp med nästan alla b-lagsspelare. Är besviken, jag vill se hungriga killar inte lata jävlar.
Barcelona 1.70-ligan
Joan Angel Roman in. Spännande! Ska vara riktigt talangfull om man får tro på cityfansen :)

Afellay kapten! Lol. Låt det vara ett tecken
Annons: